Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32,569 záznamů.  začátekpředchozí32560 - 32569  přejít na záznam: Hledání trvalo 2.57 vteřin. 

Analýza účinnosti partnerství veřejného a soukromého sektoru
Bernardová, Soňa ; Peková, Jitka (vedoucí práce) ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (oponent)
Práce se zabývá partnerstvím veřejného a soukromého sektoru a jeho využitím v případě zabezpečování veřejných statků. Úvodní kapitola se zaměřuje na charakteristiku veřejných statků, jejich třídění a možné způsoby jejich zabezpečování. Následující kapitola je už konkrétně zaměřena na metodu PPP, jako jednu z možností zabezpečování veřejných statků. Je zde popsána historie PPP projektů, jejich charakteristika, zhodnoceny výhody a nevýhody. Dále se práce věnuje právní úpravě PPP projektů, jejich institucionálnímu zabezpečení a porovnání výhodnosti PPP projektu s klasickou veřejnou zakázkou. Analytická část se věnuje implementaci PPP projektů v ČR, zejména pak pilotnímu projektu Ubytovny hotelového typu a parkoviště Ústřední vojenské nemocnice Praha a dále pak PPP projektu Aquapark Olomouc, který je zástupcem projektů územně samosprávných celků. Práce také obsahuje dotazníkové šetření s cílem zjištění informovanosti o přístupu k PPP územně samosprávných jednotek. Cílem práce je zhodnocení partnerství veřejného a soukromého sektoru, jako jednoho z možných způsobů zajišťování veřejných statků.

Ochrana obyvatelstva v zóně havarijního plánování v okolí jaderné elektrárny Temelín
MARTINŮ, Pavlína
Tato práce představuje příspěvek do diskuse o ochraně obyvatelstva v zóně havarijního plánování jaderné elektrárny Temelín. Záměrem bylo zhodnotit stávající systém ochranných opatření obyvatelstva pro případ možného vzniku radiační havárie. Současně byla provedena analýza provázanosti mezi klasifikačním systémem mimořádných událostí, platným pro jadernou elektrárnu Temelín, a systémem neodkladných ochranných opatření pro obyvatelstvo. V úvodní části mé práce jsou uvedeny základní informace o jaderné elektrárně Temelín. Pozornost byla věnována jaderné bezpečnosti, radiační ochraně, principům havarijní připravenosti a typům provozních režimů na jaderné elektrárně. Dále je popsán systém ochranných opatření obyvatelstva pro případ vzniku radiační havárie. V této části je také vysvětlen systém klasifikace mimořádných událostí na jaderné elektrárně Temelín, způsoby jejich vyhlášení a možnosti varování obyvatelstva. Také je zde popsán systém zavádění neodkladných ochranných opatření. Jedním z výstupů této práce je jednoduchý výukový softwarový program, využitelný hlavně pro vzdělávání dětí. Mohou tak získat informace o tom, jak se chovat v případě vzniku radiační havárie. Softwarový program je přiložen ve formě CD a získané vědomosti mohou být ověřeny krátkým testem.

Informační systémy ve vysokém školství s důrazem na identifikaci uživatelů, informačních potřeb a jejich uspokojování
Příbramská, Ivana ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent) ; Souček, Martin (oponent)
Mgr. Ivana Příbramská: Informační systémy ve vysokém školství s důrazem na identifikaci uživatelů, informačních potřeb a jejich uspokojování (dizertační práce) Abstrakt Tématem dizertační práce jsou uživatelé v oblasti terciárního vzdělávání a uspokojování jejich informačních potřeb ve vztahu k informačním systémům a zdrojům poskytovaným jak samotnými vysokými školami, tak dalšími institucemi. Úvodní část je věnována teoretickému vymezení oblasti informačního chování a jeho modelování, informačním potřebám a jejich uspokojování. Třetí kapitola je zaměřena na prostředí vysokého školství a jeho roli v poskytování informací osobám, které se v této oblasti pohybují včetně veřejnosti, a dále identifikuje skupiny uživatelů, jejich informační potřeby a zdroje, které mohou být použity k jejich uspokojování. Čtvrtá kapitola je věnována informačním systémům ve vysokém školství v ČR včetně klasifikací a číselníků v jejich rámci používaných, přehledu celostátních systémů shromažďujících data z jednotlivých vysokých škol a stručného popisu tří nejpoužívanějších informačních systémů. Závěrečná část pak nahlíží do procesu implementace a provozu dvou konkrétních informačních systémů, Informačního systému UK a Studijního informačního systému FF UK.

Identifikace hodnoty ve fůzích a akvizicích
Neue, Julia ; Mařík, Miloš (vedoucí práce) ; Poborský, František (oponent)
Práce se zaměřuje na metody identifikace hodnoty ve fúzích a akvizicích. Úvodní kapitola pojednává o fúzích a akvizicích a o pojmu hodnota obecně (dělení, synergetické efekty, klasické metody pro ocenění společností). Následující část navazuje na modely identifikace hodnoty pomocí oceňovacích metod -- moderní metody v rámci Value Based Managment: Economic Value added, Economic Profit, Cash Value Added. V následující kapitole se autorka věnuje detailním variantám Economic Value Added: (1) Vliv hodnot MVA a současné hodnoty synergií na vyjednávací pozice stran, (2) EVA Style of Investing model pro identifikaci firem, které tvoří hodnotu, (3) EVA Momentum model. V závěrečné kapitole jsou jednotlivé modely prakticky rozpracované. Pomocí těchto 3 modelů můžeme např. lépe určit, do jakého odvětví investovat, jakým způsobem společnost tvoří hodnotu a jak by mohla vypadat optimální strategie pro vyjednávání akviziční ceny.

Formy hodnocení žáků na základních školách v České republice /s poukázáním na problematiku hodnocení žáků s SPU/
ČUŘÍNOVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá kompletně problematikou hodnocení žáka učitelem. V úvodní části jsou popsány specifika školního hodnocení, jeho význam a smysl. Dále je uveden přehled mnoha důležitých typů, funkcí hodnocení a metod, jichž se ve škole nejčastěji při hodnocení žáků využívá. Pojednává také o vlivu hodnocení na žáka. Shrnuje zásady a způsoby hodnocení žáků, které jsou platné a závazné pro školy v České republice. Rozebírá problematiku základních forem hodnocení, které jsou nejčastěji používány v našich školách, a to slovní hodnocení a klasifikaci, a popisuje také portfolio, které je novou alternativní formou hodnocení. Soustředí se na důležité aspekty v hodnocení žáků, zásady, které je nutné znát a při hodnocení je dodržovat. Věnuje se významu pozitivního a negativního hodnocení a palčivé otázce objektivity hodnocení. Poukazuje také na chyby, kterých je třeba se vyvarovávat. Zdůrazňuje důležitost individuálního přístupu k žákům, zejména v souvislosti se žáky se specifickými poruchami učení. Rozebírá problematiku hodnocení žáků se specifickými poruchami učení a poukazuje na zásady, na něž je při hodnocení žáků s SPU nutné pamatovat.

Phraseologisms in Austrian Journalistic Texts
Blahynková, Veronika ; Zeman, Dalibor (vedoucí práce) ; Poimer, Christiane (oponent)
Tématem této bakalářské jsou frazeologismy v rakouských publicistických textech. Pro účely této práce byly vybrány dva deníky Der Standard a Österreich, v nichž byly frazeologismy sledovány po dobu třech týdnů. Zkoumány však nejsou všechny frazeologismy. Pozornost je zaměřena pouze na ty, které se v obou denících objevily v rubrikách věnující se nejdůležitějším domácím a zahraničním událostem. Cílem je porovnat užití frazeologismů v těchto denících, zjistit, zda existuje nějaká tendence užívat stejné frazeologismy u stejných témat, popř. v určitých rubrikách, a následně tyto frazeologismy analyzovat na základě klasifikací předních německých lingvistů rozpracovaných v úvodní části práce.

Historie logiky jako inspirace pro vyučování matematiky
Zavřel, Karel ; Kvasz, Ladislav (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce Historie logiky jako inspirace pro vyučování matematiky se snaží nějakým způsobem integrovat poznatky a příklady z historie logiky do celku matematiky, především s ohledem k vyučování. Úvodní exkurzní kapitola ilustruje vývoj procesu usuzování, zároveň naznačuje, jaké postavení v panteonu vědních odvětví logika v té které době zaujímala. Druhá kapitola se zabývá několika odlišnými způsoby formalizace logiky. Je to především Aristotelův konstrukt formální logiky a na něj navazující sylogistika. Ta je dále rozebírána z hlediska vývoje klasifikace platnosti sylogismů, od memorovacích formulí přes různé druhy diagramových metod pro znázornění sylogismů. Následují dva oddíly, které se věnují přínosu George Boolea a Gottloba Frega. Je zde částečně srovnáván jejich přístup k logice jako takové a zmiňují se nejdůležitější principy a akcenty, které jsou obsaženy v jejich dílech. Třetí kapitola je ryze praktická, začíná krátkým přehledem situací, kdy je logika implicitně obsažena ve vyučování, aniž bychom si to nutně uvědomovali. Další tři oddíly se postupně zabývají sofismaty, pravdivostními tabulkami a fenoménem autoreference. Jsou zde zmíněny příklady typových úloh, které tuto problematiku ilustrují, zároveň jsou tyto tři oddíly vnitřně spojeny s předcházejícími kapitolami, totiž s...

Charakteristika sítě ubytovacích zařízení na Rakovnicku
Holá, Lucie ; Indrová, Jarmila (vedoucí práce) ; Bakos, Tomáš (oponent)
Cílem této práce je charakterizovat ubytovací síť na Rakovnicku a stanovit, zda vyhovuje přijíždějící klientele. Úvodní část se zabývá systémem klasifikace a kategorizace, další podrobně popisuje region Rakovnicko a jeho potenciál pro cestovní ruch. Krátce se věnuje i historii ubytovacích zařízení na Rakovnicku. Ve stěžejní části práce jsou popsána ubytovací zařízení a je vyhodnoceno dotazníkové šetření, prostřednictvím kterého byly zjišťovány požadavky turistů přijíždějících na Rakovnicko na ubytovací zařízení. V závěrečné části je zhodnocena situace v regionu.

Působení kognitivních stylů na rozhodování jedince
Poláková, Lucia ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Stehlík, Luděk (oponent)
Cílem diplomové práce bylo prozkoumat vliv kognitivních stylů na rozhodování. Z hlediska struktury se práce dělí na dvě části. V úvodní teoretické části se zaměřujeme na rozhodování, předkládáme jeho definici a teorie, dále pojednáváme o struktuře a faktorech, které rozhodování ovlivňují, jakožto i na rozhodovací pravidla a poruchy rozhodování. Zároveň se v teoretické části zaměřujeme na kognitivní styly. Ty definujeme a čtenáři předkládáme možnosti jejich klasifikace, přičemž se blíže zaměřujeme na několik vybraných. Dále pak pojednáváme o vztahu kognitivních stylů a rozhodování. V závěru teoretické části se zaměřujeme na období adolescence, popisujeme specifika kognitivního a emočního vývoje, jakožto i rozhodování adolescentů. V empirické části práce bylo cílem zjistit, zda a v jaké míře se objevují chyby v rozhodování mezi staršími adolescenty a jak je ovlivňují intervenující proměnné - kognitivní styl, pohlaví a navštěvovaná střední škola Výzkumný soubor tvořilo 184 maturantů ze třech středních škol ve městě Senica. K exploraci kognitivních stylů bylo využito testu TE-NA-ZO, zároveň jsme ve dvou experimentálních situacích zkoumaly postupně efekt zarámování a efekt ukotvení a přizpůsobení. Potvrdily jsme přítomnost obou chyb v rozhodování u našeho výzkumného vzorku celkově i u dílčích skupin...

Využití neuronových sítí při obchodování s akciemi
Lahodová, Martina ; Veselá, Jitka (vedoucí práce) ; Stádník, Bohumil (oponent)
Neuronové sítě se v poslední době staly nejrychleji se rozvíjející oblastí počítačových věd. Mají výrazný interdisciplinární charakter, což umožňuje jejich aplikace v mnoha odvětvích lidské činnosti např. v prostředí kapitálových trhů. Cílem této práce je aplikovat model perceptronu pro výpočet budoucí ceny u vzorku akcií, zjistit přesnost predikce a vyvodit závěr o spolehlivém uplatnění neuronových sítí. Úvodní kapitoly práce se zabývají obecnými principy fungování neuronových sítí, jejich tříděním a překládají různé způsoby učení. Analytická část se věnuje tvorbě a použití modelu perceptronu a analýze dosažených výsledků.