Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systém vzdělávání a rozvoje pracovníků ve vybraném podniku
DVOŘÁČEK, Petr
Charakteristika: Diplomová práce je zaměřena na řízení lidských zdrojů, oblast vzdělávání a rozvoje pracovníků ve vybraném podniku. Cíl práce: Cílem diplomové práce je tvorba doporučení na základě analýzy systému vzdělávání a rozvoje pracovníků, Rámcová osnova: 1. Úvod, 2. Literární přehled, 3. Metodický postup, 4. Praktická část, 5. Diskuse a návrh rámcových změn, 6. Závěr,7. Summary.
Education policy transfer: case study of Slovakia inspired by Finland
Gardošíková, Daša ; Skálová, Barbora (vedoucí práce) ; Vykoukal, Jiří (oponent)
ku práci Transfer vzdelávacej politiky: prípadová štúdia Slovenska inšpirovaného Fínskom Abstrakt Bakalárska práca Transfer vzdelávacej politiky: prípadová štúdia Slovenska inšpirovaného Fínskom sa zaoberá prípadovou štúdiou slovenského vzdelávacieho systému, ktorého plánovaná reforma je inšpirovaná všeobecne pozitívne vnímaným fínskym modelom. Slovenské ministerstvo školstva prejavilo rozhodnutie zreformovať slovenský vzdelávací systém na základe fínskeho jednoštruktúrového modelu v Národnom programe rozvoja výchovy a vzdelávania. Toto rozhodnutie je možné definovať ako pokus o dobrovoľný transfer vzdelávacej politiky. Výskum je spracovaný v troch rovinách. V prvom rade sa práca zaoberá motiváciou Slovenska k inšpirácií Fínskom s dôrazom na rolu medzinárodných hodnotení vo vzdelávaní, a to najmä rebríčka PISA. Ťažiskom práce je komparatívna analýza, ktorá má za účel dôkladne porovnať a popísať šesť vybraných kritérií (charakteristika - geografická, historická, politická; vývoj vzdelávacích systémov, štruktúra vzdelávacích systémov, financovanie školstva, inklúzia vo vzdelávaní a postavenie pedagógov) v súvislosti s transferom vzdelávacej politiky medzi Slovenskom a Fínskom a ich celkovým kontextom. Práca poukazuje najmä na odlišnosti medzi slovenským a fínskym vzdelávacím kontextom, ktoré môžu byť...
Systém vzdělávání pracovníků ve vybrané organizaci
BROMOVÁ, Miroslava
Diplomová práce je zaměřena na systém vzdělávání ve vybrané organizaci. Návrhy změny na zlepšení systému vzdělávání pracovníků vycházející z identifikace potřeb vzdělávání, analýz, posouzení a zhodnocení řízení této oblasti. Cílem diplomové práce bylo zhodnocení stávajícího stavu systému vzdělávání zaměstnanců ve Státním zemědělském intervenčním fondu. V teoretické části byly zpracovány literární rešerše a studia odborné literatury, kde jsou vymezeny základní pojmy týkající se vzdělávání zaměstnanců. Praktická část je zaměřena na charakteristiku vybrané organizace, ve které se prováděl výzkum.
Systém hudebního vzdělávání v Čechách a ve Švýcarsku
Peková, Zuzana ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; STRAŠIL, Tomáš (oponent)
Ve své diplomové práci Systém hudebního vzdělávání v Čechách a ve Švýcarsku se pokouším nastínit celkový obraz vývoje hudebního školství v těchto zemích od jeho počátků, po dobu, kdy zaznamenalo největší a nejdůležitější změny, až po současnost, kde popisuji nynější stav a strukturu uměleckého vzdělávání. K volbě tohoto tématu mě bezesporu vedl můj nedávný pobyt ve Švýcarsku. V rámci programu Swiss mobility program mi bylo umožněno studium hudby na vysoké škole ve městě Luzern, kde jsem strávila celý akademický rok a i díky tomu jsem měla také příležitost seznámit se s místním školským systémem. V návaznosti na tuto mou osobní zkušenost jsem se rozhodla vyhledat a sepsat informace, jež by mohly případným čtenářům poskytnout možnost srovnat jim známé školské uspořádání v Čechách s tak charakteristickým a v Evropě poněkud výjimečným systémem školství, jakým je ten švýcarský. V České republice má umělecké vzdělávání bezpochyby velmi silnou tradici a i dnes se stále těší velké oblibě. V části týkající se vývoje hudebního školství u nás jsem se tedy zaměřila zejména na období boje o zavedení a podobu předmětu hudební výchovy, který v minulém století vedli profesoři hudby a jiné významné osobnosti tehdejší české hudební scény. Naopak v části pojednávající o školských poměrech ve Švýcarsku bylo mým záměrem přiblížit celkový ráz tamějšího školství, navzdory tomu, že se jeho podoba v rámci jednotlivých kantonů často výrazně liší. Vzhledem k těmto četným odlišnostem a zároveň také omezenému rozsahu této práce jsem se tedy soustředila na popis nejvýznamnějších rozdílů výuky hudby v hlavních švýcarských kantonech. Při mém rozhodnutí o výběru tohoto tématu mě zaujala skutečnost, že u nás existuje jen mizivé množství publikací o švýcarském školství, a pokud existují, tak obsahují informace pouze do doby osmdesátých let minulého století. To mne také utvrdilo v přesvědčení, že by má práce mohla být v tomto směru pro všechny případné zájemce o studium hudby ve Švýcarsku a obecně i českou hudební veřejnost opravdovým přínosem.
Strategické řízení ve vzdělávacím systému České republiky
Ondrouchová, Antonie ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Paulovčáková, Lucie (oponent)
K DIPLOMOVÉ PRÁCI V ČESKÉM JAZYCE Strategické řízení ve vzdělávacím systému České republiky Antonie Ondrouchová ABSTRAKT Cílem diplomové práce "Strategické řízení ve vzdělávacím systému České republiky" je analyzovat a kriticky hodnotit strategické řízení na různých úrovních vzdělávacího systému ČR; navrhnout doporučení pro další výzkum. Práce tedy odpovídá na otázku, jaký je stav strategického řízení na různých úrovních vzdělávacího systému ČR. V teoretické části je vymezen pojem "strategické řízení", který je v obecné rovině charakterizován určením, procesem, nástroji, významem a překážkami při aplikaci. Další kapitola se zaobírá strategickým řízením ve vzdělávacím systému, zejména určením čtyř úrovní řízení (národní, regionální, lokální, školní) představovaných příslušnými institucemi. Vzdělávací politika je pak v teoretické rovině považována za udávání směrů a obsahů, které jsou ukotveny ve veřejně politických dokumentech. Metodou obsahové analýzy dokumentů jsou hodnoceny příklady strategických veřejně politických dokumentů na čtyřech úrovních řízení systému. Stav hodnocených dokumentů na základě vybraných aspektů modelu ideálního stavu lze vyjádřit průměrnou známkou 1,9 ve smyslu školské klasifikační stupnice. Diplomová práce ve svém závěru naznačuje stávající stav strategického řízení ve...
Strategie středních škol v boji o žáky
Skalický, Jakub ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá strategiemi středních škol v boji o žáky ve spojitosti se školním managementem na dvou podobných středních odborných školách v jednom okrese. Vzhledem k tomu, že se jedná o částečně opomíjenou problematiku, je pozornost věnována především současné problematice náboru nových žáků na střední školy a s tím spojený způsob vedení a řízení školy a jejích pracovníků v rámci školního managementu. Práce se zaměřuje na problematiku z pohledu popisu rolí a vykonávání funkcí aktérů vzdělávací politiky - konkrétně ředitelů a jejich pohledu na situaci v okrese. Problematika je zkoumána i v rámci pozorování přímo na dvou akcích spojených s náborem žáků. Základem práce je komparativní více případová studie, v níž práce popisuje a analyzuje strategie a nabídku dvou středních odborných škol, které vedle sebe fungují v jednom okrese, avšak jsou nepochybně rozdílné. Závěr, k němuž práce dochází, je, že nejdůležitějšími prvky v náboru žáků jsou samotné politiky, jejich podoba, řízení a vedení z pozice ředitele, uchazeči o studium a vnější faktory působící na trhu se vzděláním v okrese. Problematiku náboru lze do jisté míry spojovat i se zřizovatel, polohou školy a hustotou populace v okolí.
Porovnání vzdělávacích systémů České republiky a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska se zaměřením na výuku cizích jazyků na druhém stupni
PEŠTOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá problematikou porovnání vzdělávacích systému České republiky a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska se zaměřením na výuku cizích jazyků na druhém stupni. Jednotlivé vzdělávací systémy jsou nejprve představeny a následně porovnány na základě Rámcově vzdělávacího programu a Národního kurikula. Je také poukázáno na práci s terminologií formou překladu odborných termínů do českého jazyka. Praktická část je věnována přípravě plánu na vyučovací hodinu s cílem seznámit žáky deváté třídy s hlavními odlišnostmi českého a britského školství. Součástí práce je umístění vyučovací hodiny na Metodický portál RVP.CZ jako ukázkovou hodinu průřezového tématu Multikulturní výchovy.
Strategie středních škol v boji o žáky
Skalický, Jakub ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá strategiemi středních škol v boji o žáky ve spojitosti se školním managementem na dvou podobných středních odborných školách v jednom regionu. V této doposud částečně opomíjené problematice je pozornost věnována především současné problematice náboru nových žáků na střední školy a s tím spojený způsob vedení a řízení školy a jejích pracovníků v rámci školního managementu. Na problematiku je nahlíženo z pohledu popisu rolí a vykonávání funkcí aktérů vzdělávací politiky - konkrétně ředitelů, ale také z pohledu celkové situace v regionu. Problematika je zkoumána i v rámci pozorování přímo na dvou akcích spojených s náborem žáků. Základem práce je komparativní více případová studie, v níž práce popisuje a analyzuje strategie a nabídku dvou středních odborných škol, které vedle sebe fungují v jednom regionu, avšak jsou nepochybně rozdílné. Práce dochází k závěru, že nejdůležitějšími prvky v náboru žáků jsou samotné politiky, jejich podoba, řízení a vedení z pozice ředitele, uchazeči o studium a vnější faktory působící na trhu se vzděláním v regionu. Problematiku náboru lze do jisté míry spojovat i se zřizovatel a polohou školy, hustotou populace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.