Název:
Porovnání vzdělávacích systémů České republiky a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska se zaměřením na výuku cizích jazyků na druhém stupni
Překlad názvu:
Comparison of systems of education in the Czech Republic and in the United Kingdom of Great Britain and Nothern Ireland focused on education of foreign languages on secondary schools
Autoři:
PEŠTOVÁ, Kristýna Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá problematikou porovnání vzdělávacích systému České republiky a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska se zaměřením na výuku cizích jazyků na druhém stupni. Jednotlivé vzdělávací systémy jsou nejprve představeny a následně porovnány na základě Rámcově vzdělávacího programu a Národního kurikula. Je také poukázáno na práci s terminologií formou překladu odborných termínů do českého jazyka. Praktická část je věnována přípravě plánu na vyučovací hodinu s cílem seznámit žáky deváté třídy s hlavními odlišnostmi českého a britského školství. Součástí práce je umístění vyučovací hodiny na Metodický portál RVP.CZ jako ukázkovou hodinu průřezového tématu Multikulturní výchovy.The bachelor thesis deals with the theme of comparison of systems of education in the Czech Republic and in the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland with focus on education of foreign languages at secondary schools. The systems of education of both countries are introduced and compared in terms of framework educational programme and National curriculum. The work with terminology is also pointed out by translation of technical terms into the Czech language. The practical part is focused on a lesson plan with the aim to present the differences of Czech and British system of education to the pupils of the ninth class. The thesis includes an insertion of the lesson plan to the Methodical portal RVP.CZ as a sample lesson of a cross- sectional theme of Multicultural education.
Klíčová slova:
Druhý stupeň; multikulturní výchova; Národní kurikulum; Rámcový vzdělávací program; Společný evropský referenční rámec; vzdělávací systém; výuka cizích jazyků; Common European Framework of Reference; foreign language teaching; framework educational programme; multicultural education; National curriculum; Secondary school; system of education Citace: PEŠTOVÁ, Kristýna. Porovnání vzdělávacích systémů České republiky a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska se zaměřením na výuku cizích jazyků na druhém stupni. České Budějovice, 2018. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/47754