Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém hudebního vzdělávání v Čechách a ve Švýcarsku
Peková, Zuzana ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; STRAŠIL, Tomáš (oponent)
Ve své diplomové práci Systém hudebního vzdělávání v Čechách a ve Švýcarsku se pokouším nastínit celkový obraz vývoje hudebního školství v těchto zemích od jeho počátků, po dobu, kdy zaznamenalo největší a nejdůležitější změny, až po současnost, kde popisuji nynější stav a strukturu uměleckého vzdělávání. K volbě tohoto tématu mě bezesporu vedl můj nedávný pobyt ve Švýcarsku. V rámci programu Swiss mobility program mi bylo umožněno studium hudby na vysoké škole ve městě Luzern, kde jsem strávila celý akademický rok a i díky tomu jsem měla také příležitost seznámit se s místním školským systémem. V návaznosti na tuto mou osobní zkušenost jsem se rozhodla vyhledat a sepsat informace, jež by mohly případným čtenářům poskytnout možnost srovnat jim známé školské uspořádání v Čechách s tak charakteristickým a v Evropě poněkud výjimečným systémem školství, jakým je ten švýcarský. V České republice má umělecké vzdělávání bezpochyby velmi silnou tradici a i dnes se stále těší velké oblibě. V části týkající se vývoje hudebního školství u nás jsem se tedy zaměřila zejména na období boje o zavedení a podobu předmětu hudební výchovy, který v minulém století vedli profesoři hudby a jiné významné osobnosti tehdejší české hudební scény. Naopak v části pojednávající o školských poměrech ve Švýcarsku bylo mým záměrem přiblížit celkový ráz tamějšího školství, navzdory tomu, že se jeho podoba v rámci jednotlivých kantonů často výrazně liší. Vzhledem k těmto četným odlišnostem a zároveň také omezenému rozsahu této práce jsem se tedy soustředila na popis nejvýznamnějších rozdílů výuky hudby v hlavních švýcarských kantonech. Při mém rozhodnutí o výběru tohoto tématu mě zaujala skutečnost, že u nás existuje jen mizivé množství publikací o švýcarském školství, a pokud existují, tak obsahují informace pouze do doby osmdesátých let minulého století. To mne také utvrdilo v přesvědčení, že by má práce mohla být v tomto směru pro všechny případné zájemce o studium hudby ve Švýcarsku a obecně i českou hudební veřejnost opravdovým přínosem.
Michaela Fukačová jako interpretka dánské violoncellové literatury
Šudáková, Aneta ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; STRAŠIL, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o Michaele Fukačové, uznávané české violoncellistce žijící v současnosti v Dánsku, mapuje její život, profesní úspěchy a koncertní činnost. Dále se práce věnuje skladatelům, kteří významně zasáhli do vývoje dánské hudby, zahrnuje také současné dánské autory, jejichž tvorba obohatila violoncellovou literaturu. Michaela Fukačová je úspěšnou interpretkou těchto skladeb a podílí se tak na jejich propagaci a začlenění do světového violoncellového repertoáru.
Evoluce violoncellových koncertů Karla Davydova
Boiprav, Anna ; ERICSSON, Mikael (vedoucí práce) ; STRAŠIL, Tomáš (oponent)
Tato magisterská práce je zaměřena na rozbor vývoje violoncellových koncertů ruského skladatele, interpreta a pedagoga Karla Julieviče Davydova. Především je to analýza vzestupného rozvoje od virtuózneho typu koncerta k typu virtuózně-symfonickému. Tato práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První kapitola se ve třech podkapitolách soustředí na typizaci a charakteristice smyčcových koncertů. Druhá kapitola se v šesti podkapitolách věnuje souvislosti západoevropských tradic a zvlášností vývoje violoncellové tvorby v Rusku. Třetí kapitola se ve dvou podkapitolách a čtyřech menších podkapitolách soustředí na osobnost Karla Julieviče Davydova, periodizaci jeho tvorby a analýzě jeho violoncellových koncertů.
Košické kvarteto a jeho interpretácia slovenských skladeb
Ivanecká, Jana ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; STRAŠIL, Tomáš (oponent)
Táto bakalárska práca pojednáva o Košickom kvartete (Quartette Cassoviae), ktoré pôsobilo v rokoch 1973 až 2014 a svojou častou interpretáciou skladieb slovenských autorov výrazne prispelo k šíreniu slovenskej hudby doma i vo svete . Súčasťou práce sú základné informácie o kvartete, ich koncertná činnosť na Slovensku a v zahraničí, ďalej prehľad získaných ocenení a rozbor Sláčikového kvarteta č.2 Jozefa Podprockého, ktoré patrilo k obľúbeným kvartetám tohto súboru. Informácie som čerpala z časopisových článkov, internetových stránok, programových brožúr a taktiež osobných archívov a rozhovorov s členmi kvarteta, Milanom Červenákom a Milanom Kyjovským.
Ondřej Kukal - Tvorba pro violoncello
Vokáč, Ivan ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; STRAŠIL, Tomáš (oponent)
Tato práce je rozborem violoncellových kompozic současného českého hudebního skladatele Ondřeje Kukala. Je zde zařazen skladatelův životopis a rovněž seznam všech jeho skladeb.
Proměny violoncella na prahu 21.století.
Stehlíková, Michaela ; STRAŠIL, Tomáš (vedoucí práce) ; ERICSSON, Mikael (oponent)
Bakalářská práce popisuje vývoj violoncella od počátků jeho vzniku až po současnost, spolu se vznikem dalších typů violoncella, problematikou ozvučení a uplatnění violoncella na současné hudební scéně.
Gregor Piatigorsky Violoncellista a pedagog
Špaček, Petr ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; STRAŠIL, Tomáš (oponent)
Diplomová práce pojednává o životě a kariéře legendárního violoncellisty Gregora Piatigorskeho. Gregor Piatigorsky je jedna z nejduležitějších postav historie violoncella. Kromě své téměř neuvěřitelné kariéry sólového violoncellisty, vychoval též řadu špičkových violoncellistů a kantorů violoncella. Mezi jeho nejslavnější žáky patří Mischa Maisky, Steven Isserlis nebo Raphael Wallfish. Práce též obsahuje mé vlastní zkušenosti s výukou Laurence Lessera, který byl sedm let asistentem Gregora Piatigorského, a téměř vše co učí převzal přímo od Gregora Piatigorského.
Porovnání technických studií - Popper,Piatti, Grützmacher
Chudoba, Petr ; HOŠEK, Jiří (vedoucí práce) ; STRAŠIL, Tomáš (oponent)
Tato práce se zabývá významnými violoncellovými virtuosy 19. století Popperem, Piattim a Grützmacherem a jejich etudami. V první části je uveden průřez jejich životy. Druhá je věnovaná jednotlivým etudám s autorovým subjektivním srovnáním. Na konci práce jsou uvedeny prameny informací.
Vladimír Sommer : Koncert pro violoncello a orchestr ( 1979)
Škodová, Judita ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; STRAŠIL, Tomáš (oponent)
Vladimír Sommer patří mezi významné skladatelské osobnosti 20. století, přesto jsou jeho skladby uváděny jen velmi zřídka. Koncert pro violoncello a orchestr je mezi českými violoncellisty téměř neznámým dílem, a proto je tato práce věnována právě jemu. Část následující po úvodu se věnuje samotnému skladateli, jeho životopisu, stručnému průřezu tvorbou, včetně detailnějšího popisu nejvýznamnějších děl, a je uveden soupis všech skladeb. Stěžejní část práce pojednává nejprve o historii vzniku a provedení Violoncellového koncertu, dále je dílo obecně porovnáno s dalšími autorovými skladbami a představeno v celkovém kontextu tvorby skladatele. Následuje samotný rozbor jednotlivých vět, celkové shrnutí analýzy koncertu a autorčin pohled na interpretaci nahrávky, ze které vychází. Závěr popisuje přínos práce jak autorce, tak i předpokládaný přínos dalším čtenářům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Strašil, Tomáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.