Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Exportní politika České republiky
Neradová, Hana ; Jiránková, Martina (vedoucí práce) ; Abrhám, Josef (oponent)
Cílem této práce je přiblížit exportní politiku České republiky, instituce, které nabízejí proexportní podporu (MPO, ČEB, CzechTrade, EGAP) a stručně popsat jejich služby. Jedna z kapitol je věnována Exportní strategii ČR pro období 2006--2010, jejím projektům a zhodnocení plnění za rok 2010. Závěr obsahuje posouzení systému proexportní podpory a návrhy na zlepšení.
Použití Lafayova indexu pro porovnávání konkurenčních výhod vybraných zemí
Koščo, Michal ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Procházková, Markéta (oponent)
Plánování marketingových činností na zahraničních trzích je složitější než na domácím trhu. Součástí plánování je marketingová situační analýza. Jedny z otázek, které by si společnost před vstupem na zahraniční trh měla zodpovědět, jsou tržní potenciál a konkurenceschopnost výrobku na trhu. Na tuto otázku hledá odpověď metoda hledání komparativní výhody pomocí světových celních statistik, kterou jsem ve své práci představil. Metoda používá statistické ukazatele, které pomáhají analytikovi prozkoumat trh nebo případně najít zajímavě se profilující trh. K analýzám se využívá Lafayův index, který slouží k určení komparativní výhody, indexy určující velikost a růst trhů a Herfindal-Hirshmanův index určující koncentraci trhu.
Analýza aktivit agentury Czech Trade na vybraných trzích
Dobrovolná, Adéla ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Nigrinová, Lenka (oponent)
Předkládaná diplomová práce analyzuje aktivity agentury CzechTrade na vietnamském trhu. Vietnam je perspektivním trhem pro české vývozce nejen z hlediska tradiční obchodní výměny mezi Českou republikou a Vietnamem, ale také z hlediska vysokého růstového potenciálu vietnamské ekonomiky. V současném globalizovaném světě je důležitá institucionální podpora zahraničního obchodu především v relativně malých ekonomikách. Státy dnes nezvyšují bohatství pouze prostřednictvím obchodu, ale propagují sebe samy i jako značku, tím přidávají podvědomě hodnotu tuzemským podnikům a výrobkům. Agentura CzechTrade, jako implementační orgán Exportní strategie ČR, podporuje aktivně české výrobce na zahraničních trzích a pomáhá jim tak obstát v mezinárodní konkurenci.
CzechTrade jako nejlepší investice pro exportéry.
ZLOCH, Jaroslav
Cílem diplomové práce bylo prokázat, že využití služeb agentury CzechTrade je pro podnikatele, kteří chtějí exportovat, vhodnou formou investice a že se zvolená firma díky možnostem poskytovaným v rámci státní podpory exportu nepotýká s problémy, spojenými se současnou hospodářskou krizí. Získané znalosti v teoretické části práce byly následně základem pro praktickou část, ve které byly jednotlivé služby aplikované na konkrétní firmu. Tato firma působí na tzv. niche market, které se vyznačuje určitými specifiky. Dílčím cílem bylo zhodnocení, zda využití služeb spojených s podporou podporu exportu ze strany CzechTrade jsou pro firmu přínosná, a na základě situační analýzy rozhodnout, zda se tímto způsobem vyplatí firmě investovat do jejích služeb. Dále také určit, které služby je výhodné využít a zjistit, zda má firma vůbec předpoklady pro další rozšíření své působnosti na zahraniční trhy. Závěry z dotazníkového šetření pomohly zjistit, jak v této oblasti postupují obdobné firmy a zda vůbec tyto firmy mají zájem o takovouto podporu exportu.
Analýza financování exportu vybraného podnikatelského subjektu
PROCHÁZKOVÁ, Hana
Cílem diplomové práce bylo analyzovat možnosti financování exportu vybraného podnikatelského subjektu a navrhnout optimální řešení. Dílčím cílem bylo koncipovat strategie formy podpory exportu, proexportních služeb a podpůrných programů pro vybranou společnost. Práce byla zaměřena na firmu FARMTEC, a. s., která se zabývá výrobou zemědělské technologie a jejím prodejem na českém i zahraničním trhu. Pro financování své činnosti firma nejčastěji používá investiční úvěr, kontokorentní úvěr a dodavatelský úvěr. Dále firma spolupracuje se společnostmi EGAP, ČEB a CzechTrade. Jako optimální řešení bylo navrženo pro firmu FARMTEC, a. s. čerpání produktu TOP Export II, který nabízí Česká spořitelna. Jedná se o zabezpečení formou faktoringu. Dále bylo v práci doporučeno využívání nového protikrizového produktu společnosti EGAP. A jako výhodné řešení bylo navrženo prezentovat firmu v oficiálním Adresáři českých exportérů, který nabízí agentura CzechTrade.
Propagace českého exportu
Drápal, Ondřej ; Mikeš, Jiří (vedoucí práce) ; Postler, Milan (oponent)
Práce se zabývá popisem propagace českého exportu, představuje jednotlivé instituce, které se na ní podílejí a kriticky zkoumá jimi zvolený (nebo realizovaný) způsob propagace. V práci jsou rovněž popsány komerční komunikace a stručně i současný stav ekonomiky ČR. Výstupem práce je navržení souhrnu změn ve způsobu propagace ČR, které autor považuje za vhodné k realizaci.
Analýza agentury CzechTrade na exportně významných trzích
Madurová, Helena ; Čajka, Radek (vedoucí práce) ; Petříček, Václav (oponent)
Cílem této práce je posoudit vliv agentury CzechTrade na exportně významných trzích prostřednictvím analýzy vybraných zahraničních kanceláří. Práce se zpočátku zabývá vývojem agentury CzechTrade od roku 1997 až po současnost. Následující kapitola popisuje aktuální služby, které agentura nabízí a obsahem poslední kapitoly je analýza čtyř vybraných zahraničních kanceláří CzechTrade.
Exportní politika ČR
Tomišková, Dominika ; Petříček, Václav (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Práce pojednává o exportní politice ČR, o významu exportu pro zemi, o institucích, které se zabývají podporou exportu (Ministerstvo průmyslu a obchodu, Česká exportní banka, Exportní garanční a pojišťovací společnost a CzechTrade)a také o nástrojích, které jsou k této podpoře využívány. Práce seznamuje také s Exportní strategií ČR na období 2006-2010 a s hodnocením jejího plnění za rok 2009.
Podpora českého exportu s důrazem na postavení České exportní banky
Morkus, Ondřej ; Lukáš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Kalínská, Emílie (oponent)
Bakalářská práce popisuje možnosti státní podpory při pronikání českých podniků na zahraniční trhy. Cílem práce je podat podrobný a srozumitelný výklad možností, které v současné době existují, zhodnotit jejich vliv na vývoj vývozu zboží a investic za poslední roky. První část práce se věnuje exportní strategii a různým institucím vytvořeným na podporu exportu, druhá se zaměřuje na postavení České exportní banky, její roli v podpoře exportu, poskytované produkty a podmínkám, za jakých produkty nabízí včetně omezení mezinárodních institucí týkajících se podpory exportu a činnosti České Exportní Banky. Třetí část se týká hodnocení dopadů současné podpory na export a návrhy na další možnosti podpory.
Analýza aktivit agentury Czech Trade na exportně významných trzích
Černá, Kateřina ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Jesenský, Miloš (oponent)
První kapitola se zabývá významem exportu pro Českou republiku a popisuje vývoj podpory exportu od doby centrálně plánovaného hospodářství až po současnost. Druhá kapitola podává informace o českých státních institucích zabývajících se podporou exportu. Třetí kapitola se zabývá aktivitami agentury CzechTrade a především činností její zahraniční kanceláře v Indii, dále shrnuje současné příležitosti pro export na indický trh.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.