Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,255 záznamů.  začátekpředchozí28236 - 28245další  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.93 vteřin. 

Současné trendy ve vývoji televizní zábavy na příkladu pořadu Prostřeno
Honsová, Pavlína ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Práce se zabývá zábavou v současném českém i zahraničním prostředí. Má dvě části, teoretickou a praktickou. Na začátku teoretické části se zabývá teoretickým zázemím potřebným pro tuto práci, a to především každodenností a televizí, která v každodennosti hraje svou úlohu. V teoretické části dále popisuje jednotlivé pořady, především ty, které nějakým způsobem (např. příslušností k určitému žánru) souvisí s pořadem Prostřeno, to znamená významné světové reality show a pořady o vaření. Stručně zde také zmiňuje podobné významné pořady v českém prostředí. Analytická část má také několik kapitol. Nejprve se zde vysvětluje postup, kterým bude pořad Prostřeno analyzován, a to obsahovou analýzou. Následně je tato analýza provedena a jsou zhodnoceny výsledky. Dále je pořad srovnáván s jednotlivými významnými pořady, které byly zmíněny v teoretické části. Dále jsou zmíněny výrazové prostředky pořadu Prostřeno (střih, hudba…). Následuje shrnutí a celkové zhodnocení práce.

Využití informací a informačních systémů ve vojenských operacích
Černovský, Vít ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Kalkus, Stanislav (oponent)
Tématem rigorózní práce je využití informací a informačních systémů ve vojenských operacích. Cílem práce je vysvětlit význam informačních operací, tj. informací a informačních systémů při vedení bojových kampaní a mírových misí, přiblížit a analyzovat jejich přínos pro současné i budoucí bezpečnostní operace. Práce se nejprve zabývá vzájemným vztahem informační a vojenské vědy a jejich pojetím informace. Dále vysvětluje pojem informační válka, včetně možných důsledků jejího působení. Analyzuje principy klamání a dezinformace a uvádí příklady jejich použití v reálných operacích. Pokračuje typologií informačních operací, včetně analýzy jednotlivých typů. Zabývá se rovněž plánováním informačních operací s důrazem na nejdůležitější kroky plánovacího procesu. V rámci strukturace historie informačních operací poukazuje na důležité mezníky v dějinách vojenství. Součástí práce je rovněž analýza využití a úspěšnosti vedení informačních operací v současných vojenských kampaních spolu s uvedením příkladů z krizových oblastí ve světě. Dále je zkoumána využitelnost informačních operací při boji s teroristickými skupinami, v prostoru fyzického bojiště a ve virtuálním prostředí internetu. V neposlední řadě se práce věnuje obraně proti informačním útokům a různým obranným opatřením. Vlastním přínosem autora je úvaha o...

Autorita učitele v současné střední škole
Literová, Jana ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Text je věnován problematice autority učitelů na středních školách v dnešní době. Zabývá se nejprve autoritou obecně, poté je zaměřen na autoritu ve školním prostředí.

Street art - subkultura post graffiti
Kern, David ; Czumalo, Vladimír (oponent) ; Matějů, Martin (vedoucí práce)
Záměrem předložené práce je představit zcela současné umělecké hnutí, které se nazývá street art, post graffiti či urban art. Součástí tohoto záměru je, kromě odlišení od hnutí graffiti a představení nejvýznamějších tvůrců a technik, pokus o aplikaci subkulturních teorií a teorie sociálního pole Pierra Bourdieu. Základními zdroji pro předloženou práci jsou publikace Street Logos a Stencil Graffiti od Tristana Manca, Street Art od Julie Reineckeové, Art of the Rebellion od Christiana Hundertmarka, sborník The Subcultures Reader, který sestavila Sarah Thorntonová společně s Kenem Gelderem, články publikované v časopisech a denním tisku a také rozhovory s tvůrci a jejich diskuze publikované na internetu. Autorovi se podařilo také přímo kontaktovat dva tvůrce prostřednictvím elektronické komunikace. Metodou práce je vzhledem k povaze tématu převážně deskripce a uspořádání zdrojových materiálů, profilů hlavních představitelů a jednotlivých technik. V teoretické části se práce pokouší aplikovat na předmět zájmu několik převážně sociologických teorií ve snaze pečlivěji popsat dynamiku procesů v dané subkultuře. Práce nejprve definuje pojem street art. Následuje stručné představení hnutí graffiti, na které street art úzce navazuje. Ze seznámení se samotným hnutím street artu vyplyne jeho teoretické i praktické...

Džizoku - nevyřešený problém současného japonského buddhismu
Kašpar, Zdeněk ; Tirala, Martin (oponent) ; Sýkora, Jan (vedoucí práce)
Džizoku 1 - manželky buddhistických kněží. Fenomén, kterým je Japonsko v buddhistickém světě unikátní. Drtivá většina buddhistických institucí v celé Asii totiž zachovává tradiční celibátní charakter praxe svých duchovních, pouze v Japonsku došlo z určitých důvodů k zajímavému jevu, kdy přes 90 procent duchovních žije ve svazku manželském, přestože formálně se takřka všechny buddhistické denominace stále hlásí k celibátní tradici. Tento paradox vytváří mnoho problémů, otřásajících samotnými základy jednotlivých sekt, a já bych se rád ve své práci pokusil o jejich ozřejmení a seznámení s přístupy vedení sekt k jejich řešení. Úvodem své práce bych však nejprve rád nastínil, co mě vedlo k volbě tohoto tématu. Důvody byly dva: osobní zkušenost s pobytem v buddhistickém chrámu a následná snaha pochopit některé skutečnosti, a potom také snaha osvětlit tento doposud nepříliš zkoumaný aspekt současného japonského buddhismu. Nejprve vysvětlím důvod první, vycházející z osobní zkušenosti. Koncem devadesátých let se mi poštěstilo, po několikaleté praxi zenového buddhismu v tradici školy Sótó v Čechách, obdržet nabídku od jistého kněze této denominace pokračovat ve své praxi v jeho chrámu. Pozvání jsem nadšeně přijal, a ve své fantazii, podporované občasnými výroky onoho kněze, jsem spřádal představu kláštera, jsoucího...

Poetika "ohroženého bytí" v poezii Jiřího Ortena a Dušana Paly
Manová, Vilma ; Holý, Jiří (oponent) ; Vojvodík, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním poetiky "ohroženého bytí" v poezii Jiřího Ortena a Dušana Paly. Nejprve nastíníme ideová východiska existencialismu a jeho myšlenkový základ, v jehož kontextu tvorba básníků vznikala. Dále zaměříme pozornost na meziválečnou situaci v Čechách, období krize jak hospodářské, tak i společenské, z něhož se konstituovala nová básnická generace. Z té potom stojí v popředí našeho zájmu tvorba Jiřího Ortena a Dušana Paly, vycházející z autentické zkušenosti tragiky války a ohrožení fyzického i psychického. Poukážeme na to, že jejich básně je možno číst jako formu sebeprojektu jejich subjektu, a zdůrazníme roli původního prožitku v jejich tvorbě. Jádrem práce jsou rozbory textů těchto dvou básníků. V naší analýze budeme vycházet především z tezí Václava Černého, dobového teoretika, a z perspektivy dnešního pohledu se pokusíme ověřit jejich platnost.

Pohybová aktivita dětí a mladistvých ve vybraných školách
HORNÍKOVÁ, Kateřina
Jak je z názvu patrné, práce se zabývá pohybovou aktivitou. Zaměřena je na pohybovou aktivitu dětí a mladistvých ve vybraných školách. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se skládá z několika kapitol. Nejprve se věnuji vysvětlení základních pojmů, mezi které patří pohybový systém, pohyb, pohybová aktivita a pohybový režim. Další část práce se zabývá problematikou hypokineze, která se stává charakteristickým rysem současného životního stylu. Dále se zmiňuji o pohybových schopnostech a dovednost. Zajímám se také o motivaci k pohybové aktivitě. Jedna z kapitol je věnována somatotypu a posouzení tělesné hmotnosti pomocí body mass indexu. Podstatnou kapitolou jsou možnosti ovlivnění pohybové aktivity u dětí a mladistvých. Zabývám se vlivem školního prostředí i rodiny. Následně se věnuji správnému průběhu cvičení, jeho intenzitě, frekvenci a době trvání. Dále se věnuji významu pohybu a jeho pozitivním vlivům na lidské zdraví. Na závěr zmiňuji vhodné pohybové aktivity pro děti a mladistvé. V praktické části byla využita výzkumná data získána kvantitativní dotazovací metodou, pomocí dotazníku. Dotazník byl anonymní a skládal se z 19 otázek. První část otázek byla zaměřena na základní informace o žácích a studentech, další otázky se věnovaly pohybové aktivitě, jak ve škole, tak ve volném čase. Dotazník byl určen pro žáky 2. stupně základních škol a pro studenty středních škol. Předtištěná forma dotazníků byla následně rozdána ve dvou základních a ve dvou středních školách v Písku. Dotazovaným byly poskytnuty informace, jak mají při vyplňování dotazníku postupovat. Celkem bylo do škol rozdáno 106 dotazníků, z nichž 102 se vrátilo správně vyplněných, návratnost tedy byla 96 %. Cílem mé bakalářské práce bylo zmapovat pohybovou aktivitu dětí a mladistvých ve vybraných školách a zjistit vliv rodiny, školy a okolí na utváření pravidelné pohybové aktivity u dětí a mladistvých. Ve výzkumu byly stanovy tři hypotézy. Hypotéza 1: Děti a mladiství, kteří se věnují pohybové aktivitě ve svém volném čase, mají nižší BMI (Body Mass Index) než děti a mladiství, kteří tráví volný čas pasivně. Tato hypotéza se na základě výzkumu potvrzuje. Hypotéza 2: Tělesná výchova je zařazena do výuky pouze dvakrát týdně. Na základě odpovědí respondentů se potvrzuje i tato hypotéza. Hypotéza 3: Školy dostatečně nerozvíjejí mimoškolní tělovýchovné a sportovní aktivity. Hypotéza se na základě výzkumu nepotvrzuje. Výsledky provedeného výzkumu budou poskytnuty školám, ve kterých bylo prováděno šetření. Na základě získaných údajů mohou pedagogové, zvláště tělesné výchovy či výchovy ke zdraví, zlepšit vztah dětí a mladistvých k pohybové aktivitě. Učitelé tělesné výchovy mohou změnit svůj postoj k hodinám tělesné výchovy. Lze zařazovat do výuky nové hry či dokonce nové sporty a podněcovat v dětech chuť k pohybu. Je důležité omezit čas, který děti a mladiství tráví u televize či počítače. Podstatnou úlohu sehrává vliv rodiny, školy a okolí. Je potřeba děti a mladistvé seznámit s pozitivními aspekty pohybové aktivity a vytvářet v nich pozitivní vztah k pohybu již od útlého dětství.

Investiční náklady dřevostaveb
Lontrasová, Michaela ; Bartoš, Miroslav (oponent) ; Výskala, Miloslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je porovnání nákladů na výstavbu různých konstrukčních systémů dřevostaveb. První část se zabývá historickými a současnými konstrukční systémy dřevostaveb a materiály, které jsou u těchto staveb používány. Podrobně je v práci rozebráno dřevo,jeho vlastnosti a využití ve stavebnictví. Další kapitola se zabývá tvorbou cen, druhy rozpočtů a náklady. V závěru teoretické části jsou uvedeny technické vlastnosti staveb. Praktická část práce v úvodu popisuje dispoziční a konstrukční řešení vybrané dřevostavby, která je dále srovnávána se srubovou technologií. Srovnávání je provedeno z několika pohledů. Nejprve jsou srovnány a vyhodnoceny jejich kvalitativní vlastnosti. Následuje kapitola zabývající se náklady na dodávku a montáž u jednotlivých domů z pohledu prací HSV a PSV. Jako poslední jsou srovnávány náklady na jednotlivé konstrukce a následně celkové náklady na výstavbu, provoz a likvidaci domů. V závěru práce je shrnující vyhodnocení všech získaných výsledků.

Vývoj řízený testy
Kopecký, Martin ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mészáros, Jan (oponent)
Aplikační programy se dnes musí vyznačovat především vysokou spolehlivostí a co nejkratší reakcí na změny okolního prostředí. Vývoj řízený testy je technika, která si klade za úkol umožnit a zjednodušit vývoj takto orientovaných programů. Hlavním cílem práce je aplikace této techniky na konkrétním příkladě a tedy i vytvoření fragmentu programu v jazyku Java za použití zkoumané techniky. Pro splnění cíle bylo třeba vytvořit popis techniky TDD a upravit ji pro použití s výukovým vývojovým prostředím BlueJ. Posláním práce je přiblížit vývoj řízený testy studentům Vysoké školy ekonomické v Praze a zjednodušit jim tak jeho studium. Přínosy úzce souvisejí s cíli práce, jde především o modifikaci existujícího teoretického přístupu a jeho následné použití v praxi. Text se nejprve zabývá vývojem řízeným testy v obecné rovině, zkoumá předpoklady, postup při jeho aplikaci a z ní plynoucí přínosy. Poté aplikuje obecné poznatky v programovacím prostředí BlueJ a definuje upravený cyklus TDD, který těží z předností BlueJ. Upravený cyklus je v druhé části práce použit při vývoji části jednoduchého programu.

Generalizace a specifikace lexikálního významu v soudobém uměleckém překladu
Kubáčková, Jana ; Jettmarová, Zuzana (vedoucí práce) ; Čermák, František (oponent)
Práce se zaměřuje na generalizaci a specifikaci v překladu jako obecné tendence a případné kandidáty na status překladové univerzálie. Podrobně se věnuje metodám jejich empirického výzkumu. Teoretická část práce nejprve v kapitolách 1 a 2 pojednává o generalizaci a specifikaci v kontextu deskriptivní translatologie, korpusové translatologie a v souvislosti s teoretickými pracemi Jiřího Levého. Kapitola 2 dále doplňuje výklad obou univerzálií pojednáním o lexikálním významu a rozebírá pojetí synonymie v lexikologii a stylistice. Upozorňuje také na typologické rozdíly mezi angličtinou a češtinou. Zabývá se dopadem těchto rozdílů na zobecňující či specifikující posuny v lexikálním významu a na elektronické zpracování dat pomocí korpusových manažerů. Kapitola 3 popisuje materiál a metody následujícího empirického výzkumu. Věnuje se postupně jeho třem etapám - srovnatelnému jednojazyčnému korpusu, paralelnímu anglicko-českému korpusu složenému z pěti textů a paralelnímu korpusu originálu a dvou překladů. Zmiňuje se o výběru textů, o referenčních korpusech a o použitých softwarových nástrojích. Většina textů v korpusech se řadí k "hlavnímu proudu" prozaické beletrie. Obsahem 4. kapitoly jsou tři etapy empirického výzkumu. První etapa se zaměřuje na analýzu tří velkých srovnatelných subkorpusů, které dohromady...