Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28,128 záznamů.  začátekpředchozí28119 - 28128  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.98 vteřin. 

Nesprávná aplikace práva EU orgány státní správy ČR
Wohlrabová, Veronika ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Hubková, Pavlína (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit metody mimosoudního řešení sporů, a případně úspěšnost možností domoci se nápravy vzniklé škody z důvodu nesprávné aplikace práva EU ze strany orgánů státní správy ČR. Tohoto cíle bude dosaženo především použitím analýzy a porovnání, s jejichž pomocí bude možné zhodnotit, jak jednotlivé instituce mimosoudního řešení sporů (SOLVIT a český veřejný ochránce práv) postupují při řešení konkrétních případů, kde kvůli nesprávné aplikaci práva EU došlo k nějaké újmě.

Vybrané psychologické souvislosti změn v profesi učitele a jeho přípravě
Štětovská, Iva ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Vališová, Alena (oponent) ; Dobrovská, Dana (oponent)
Práce se zamýšlí nad souvislostmi proměn společnosti a jejich dopady do života školy a profese učitele. Podrobně se zabývá souvislostmi změn v životě společnosti a jejich dopadem na instituce, resp. na instituci školy. Je diskutováno postupné oslabování pouhé vzdělávací funkce školy a posun její společenské odpovědnosti směrem ke společenským závazkům výchovným, resp. socializačním. V důsledku uvedených změn pak autorka zaměřuje pozornost zejména na konkrétní situaci učitele, zejména na problematiku proměn jeho profesních činností. Práce se pokouší vymezit, co se objevuje v kompetencích učitele nového, co v současné dominuje v jeho práci. Klade si rovněž otázku, jaké nové nároky tato situace změn klade na profesní přípravu učitele. S ohledem na stěžejní postavení práce se vztahy v současné základní škole se následující text zabývá komunikací jako oblastí, v níž se vztahovost ve škole realizuje především. Podrobně je pojednána problematika sociální opory, která je velmi významným činitelem v práci učitele. Na to navazují možné způsoby práce s bezpečnou zpětnou vazbou. Zde jako příklad slouží uvedení do metody videotréninku interakcí a aplikace bálintovských skupin do práce učitele. V oblasti psychologických souvislostí a dopadu vztahové práce učitele se autorka zaměřuje na problematiku souvisejících zejména...

Didaktické zpracování návštěvy Valašského muzea v přírodě
Malíková, Erika ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Základem diplomové práce Didaktické zpracování návštěvy Valašského muzea v přírodě je popis objektů tří areálů Valašského muzea v přírodě - Valašské dědiny, Dřevěného městečka a Mlýnské doliny - z hlediska jejich funkčního využití. Tato teoretická část je dále doplněna informacemi k vymezení, historii a specifikům oblasti Valašska a informacemi vztahujícími se k muzeím v přírodě. Praktická část diplomové práce se zaměřuje na návštěvu Valašského muzea v přírodě v Rožnově pod Radhoštěm z didaktického hlediska. Jsou zde popsány výchovně vzdělávací programy, které je možno se žáky v rámci této instituce navštívit, a důležitý je návrh návštěvy Valašského muzea v přírodě za použití průvodcovských pracovních listů, které jsou součástí diplomové práce. Především praktická část práce má vést k naplnění jejího samotného cíle, kterým je upozornění na zajímavou oblast Valašska a snaha rozšířit znalosti a informace o ní prostřednictvím školní výuky.

Postavení instituce Veřejného ochránce práv v ústavněprávním uspořádání republiky
Jelínková, Miroslava ; Mates, Pavel (vedoucí práce) ; Kuba, Jaroslav (oponent)
Institut ombudsmana je v současné době považován za jeden z tradičních institutů většiny demokratických právních států. Postavení ombudsmana v ústavním systému a jeho vztah k jiným státním orgánům je relativně nezávislý. Ombudsman by měl být hlavně k dispozici občanům, kteří nemají právnické vzdělání a mohou se snadno ztratit ve změti arogantní byrokracie. V roce 1999 byl Parlamentem České republiky přijat zákon č. 349/1999 Sb., o Veřejném ochránci práv. Jeho přijetím byl do českého právního řádu začleněn další institut práva, který by měl být zárukou dodržování základních lidských práv a svobod.

Tingatinga: kooperativ nebo rodina?
Lhotová, Zuzana ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Mildnerová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá Tingatinga malíři v Tanzanii, konkrétně sdružením Tingatinga Arts Cooperative Society. Tingatinga jako umělecký styl vychází z motivů africké přírody a života lidí v Tanzanii. Některé obrazy tematicky znázorňují praktiky šamanů a souboje démonů. Malíři pracující v této organizaci podléhají jak pravidlům kooperativu, tak i rodinné hierarchii zejména proto, že je tato organizace založena především na rodinných vazbách. Cílem práce je zjistit, jaký typ instituce převládá a na jakých principech kooperativ funguje. Dále je zajímavé, jak ovlivňuje hierarchii v rámci kooperativu příbuzenství se zakladatelem uměleckého stylu. Jelikož se jedná o turistické umění, práce je založena na teorii k antropologii turismu. Některé přístupy se dají uplatnit na studii tingatinga malířů a jiným naopak překvapivě odporuje. Otázkou také je, zda jsou malíři ve vztahu k turistům ovlivněni procesem akulturace. Umění i malíři jsou ovlivněni procesem komercionalizace etnického umění a práce se snaží zachytit tento dynamický proces a vliv turistů na jeho utváření.

Motivace k setrvání v manželství u partnerů osob po poranění mozku
Vaněčková, Anna ; Kulišťák, Petr (vedoucí práce) ; Šulová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o situaci manželů osob, kteří utrpěli poranění mozku. Po poranění mozku se mohou objevit vedle fyzických následků i různě závažné psychické změny. Tyto následky zasahují nejen samotného člověka po poranění mozku, ale i jeho nejbližší, obzvláště jeho partnera a ovlivňují i kvalitu manželství. Teoretická část práce se zabývá nejprve významem instituce manželství, a to jak ze sociologického, tak z psychologického hlediska. Následně práce pojednává o tématu poranění mozku a jeho následcích. Pozornost dále věnována dopadu této situace na manžele osob po poranění mozku. Další část práce se věnuje tématu motivace pro manželství. Empirická část práce je tvořena kvalitativním výzkumem, který je založen na 8 individuálních hloubkových rozhovorech s manžely (manželkami) osob po poranění mozku. Cílem je zmapovat motivy pro setrvání v manželství u partnerů osob po poranění mozku a identifikovat další faktory, které s touto motivací souvisejí.

Výběr bankovního, resp. nebankovního úvěru pro konkrétního podnikatele
Coufal, Marek ; Sedlák, Petr (oponent) ; Rejnuš, Oldřich (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na možnosti úvěrového financování dlouhodobého hmotného majetku prostřednictvím bankovních či nebankovních institucí. Definuje pojmy, charakterizuje zkoumané instituce a především analyzuje nabídku jejich úvěrových služeb. Obsahuje návrh nejvýhodnějšího řešení financování dlouhodobého hmotného majetku pro konkrétního podnikatele.

Sociální kapitál a legitimita demokracie v ČR
Šafr, Jiří ; Sedláčková, Markéta
Příspěvek sleduje vztah legitimity demokracie a kolektivního sociálního kapitálu. Analýza dat z výzkumu ISSP 2004 ukazuje, že v České republice je afektivní legitimita demokracie primárně ovlivněna politickou kulturou v její vertikální dimenzi a důvěrou v instituce. U horizontální dimenze lze pozitivní souvislost nalézt pouze s kulturní složkou sociálního kapitálu, reprezentovanou tolerancí a sociální důvěrou, zatímco občanská participace nemá na postoje k demokracii vliv.

Studie zabývající se dopady nové bankovní regulace na cykličnost kapitálových požadavků v České Republice
Bartůsek, Michal ; Chytil, Zdeněk (vedoucí práce) ; Tříska, Dušan (oponent)
Tato práce představuje nové regulatorní návrhy, především Basel III, a analyzuje jejich dopady na kapitálový polštář. Podle Lis, Pagés a Saurina existuje cykličnost mezi růstem úvěrů a růstem HDP ve Španělsku. Tato cykličnost je umocněna současnou regulací Basel II. V této práci navazuji na jejich úvahy, jako i na mnoha dalších ekonomů se stejnými zjištěními a posuzuji schopnost nových regulatorních návrhů, jakými jsou Basel III, statistická opravná položka a změny v přístupu vypočtu pravděpodobnosti selhání se vypořádat s opakujícími se úvěrovými bublinami, jakož i jejich dopady na bankovní instituce. Na základě analýzy Baselu III a jeho opatření jsem dospěl k závěru, že Basel III pravděpodobně nebude schopen vytvořit dostatečný kapitálový polštář, který by dostatečně ochránil bankovní sektor. Tato regulace obsahuje několik nedostatků, které mohou ohrozit jeho funkčnost. Avšak, ani druhé opatření, kterým je statistická opravná položka se nezdá být vhodným opatřením, jelikož by mohla oslabit princip věrného a poctivého obrazu finančních výkazů. Poslední z opatření, kterým je změna v přístupu k pravděpodobnosti selhání se zdá být racionální a mohlo by být vysoce efektivní. Jediný problém může nastat během procesu ekonomického oživení. Kvůli konstantní pravděpodobnosti selhání, která bude buď nějakým průměrem, nebo bude stanovená jako v období recese, nebude toto opatření reagovat na ekonomický cyklus, a tedy nebude pomáhat ekonomickému oživení. Na konci práce je představen autorův návrh na výpočet proticyklického polštáře. Tento návrh je postaven na poměru úvěrů k HDP a rozdílu mezi růstem HDP a úvěrů. Přestože toto opatření může mít negativní vliv na růst HDP, může vytvořit tolik potřebný kapitálový polštář, který bude reagovat na růst úvěrového rizika a tvořit kapitálovou rezervu pro případ splasknutí další systematické úvěrové bubliny.

Rozvoj rodičovských kompetencí rodičů dětí se zrakovým postižením.
GOŠOVÁ, Gabriela
Tématem bakalářské práce je rozvoj rodičovských kompetencí rodičů dětí se zrakovým postižením. Práce si klade za cíl představit rodičovské kompetence rodičů dětí se zrakovým postižením. Cílem praktické části je zjistit reálné možnosti rozvoje rodičovských kompetencí ve školských poradenských zařízeních v hlavním městě České republiky a následně zjistit zda li je tato nabídka pro rodiče dostačující. V souladu s výše uvedenými cíli byly formulovány dva cíle dílčí a to: Zjistit možnosti rozvoje rodičovských kompetencí ve speciálně pedagogických centrech pro děti se zrakovým postižením na území hlavního města Prahy a nadále zjistit jak vnímají rodiče dětí s postižením zraku podporu a metodické vedení speciálně pedagogických center v oblasti rozvoje svých rodičovských kompetencí. Práce je rozdělena do tří celků: teoretického, praktického a přílohového. Teoretická část se skládá ze čtyř hlavních kapitol. První kapitola se věnuje pojmu zrakové postižení jako takovému, klasifikaci a etiologii. Druhá část popisuje dítě se zrakovým postižením, vliv postižení na osobnost jedince a specifika vývoje dítěte se zrakovým postižením. Třetí kapitola je věnována rodině s dítětem se zrakovým postižením. Zabývá se vyrovnáním se rodiny s narozením postiženého dítěte, specifiky výchovy zrakově postiženého dítěte v rodině, podporou rodin ze strany státu a také možnostmi vzdělávání zrakově postižených dětí, žáků a studentů. Poslední kapitola práce představuje rodičovské kompetence rodičů zrakově postižených dětí a možnosti jejich rozvoje. Ke zpracování praktické části byla použita kvalitativní metoda. Ke sběru dat byla využita technika rozhovoru. Rozhovory byly realizovány se zaměstnanci speciálně pedagogických center v hlavním městě České republiky a rodiči klienty těchto poradenských zařízení. Výzkumný terén tvořila školská poradenská pracoviště a domácnosti rodičů Závěry ze samotného šetření poukázaly na problém v systému poradenství, kdy se jako nedostatek jeví počet SPC a jejich pracovníků vzhledem k počtu rodinám potřebující péči. Výsledky dále ukázaly, že význam rodičovských kompetencí není pro odborníky prioritní, a také že nabídka služeb je v některých oblastech v rozporu s reálnými potřebami rodičů. Bakalářská práce, konkrétně teoretická část může sloužit jako studijní materiál pro studenty pedagogických oborů, též pro pedagogickou veřejnost. Zejména pak může být využitelná rodiči dětí se zrakovým postižením. Výstupy praktické části mohou být zpětnou vazbou prošetřené instituce pro případné inovační záměry ve zkoumané oblasti.