Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka základů osobní asistence v rámci oboru Aplikovaná tělesná výchova osob se specifickými potřebami.
Tréšková, Běla ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Malá, Michaela (oponent)
Název: Výuka základů osobní asistence v rámci oboru Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami. Cíle: Cílem bakalářské práce je věnovat se problematice výuky základů osobní asistence v odborných předmětech na Fakultě tělesné výchovy a sportu oboru Tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami. Zjišťování stavu a hledání možností pro zlepšení. Dílčím cílem je zjištění reakce absolventů workshopu. Metody: Kvalitativní výzkum zahrnuje konstrukci edukačního programu a jeho evaluace. Jako metody sběru dat byly použity názorové ankety vlastní konstrukce a polostrukturovaný rozhovor. V rámci kvalitativního výzkumného šetření bylo zkoumáno výzkumné téma v různých kontextech. V rešeršní části práce jsou uvedena teoretická východiska ve vztahu k OA a studiu zaměřeném na aplikované pohybové aktivity. Ve výzkumné části byl realizován a evaluován edukační program zaměřený na OA u 34 studentů 1. a 2. ročníku ATVS OSP, který účastníci následně hodnotili písemnou anketou. Dále byly pomocí ankety zkoumány názory studentů s vlastní zkušeností s poskytováním OA. V tomto dotazovaném souboru byli tři muži ve věku 22 až 23 let. Výsledky: Z výzkumu vyplývá, že výsledky anket a rozhovoru prokázaly prospěšnost workshopu, zájem o licenční kurz a pozitivní vliv kombinace studia s prací osobní...
Profesiogramy osobního asistenta a konzultanta lidí s mentálním postižením jako východisko pro školící programy
Pertlová, Veronika ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Šámalová, Kateřina (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo srovnat dvě pracovní pozice v jedné konkrétní organizaci za pomoci analytického profesiogramu, který měl charakterizovat tyto pracovní pozice do hloubky, strukturovat a vymezit požadavky a nároky na obě pozice a přinést tak souhrnné informace využitelné v rámci školících programů či vyhledávání vhodných pracovníků na tyto pozice. Práce je zaměřena na podrobný rozbor pracovních činností osobního asistenta a konzultanta, včetně nároků psychických a fyzických. Teoretická část se věnuje tématu mentálního postižení obecně s důrazem na specifika ve vzdělávání a komunikaci, které jsou klíčem k podpoře samostatného a spokojenějšího života lidí s mentálním postižením s ohledem na jejich potřeby v běžném životě. Dále teoretická část přináší základní údaje o již zmiňované organizaci a o profesiografické metodě, jejímž konečným výstupem je profesiogram pro určitou profesi. Praktická část této práce prezentuje dva profesiogramy pro pracovní pozice konzultanta a osobního asistenta sestavených na základě výsledků z metod výzkumu. Postup při sběru informací a výsledky výzkumu jsou shrnuty v závěru této práce. Klíčová slova Mentální postižení, vzdělávání, podpora samostatnosti, osobní asistence, profesiografie, profesiogram, role sociálního pracovníka.
Osobní asistence a asistent na základní škole
Galambová, Monika ; Zelinková, Olga (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá integrací žáků se speciálními potřebami a přizpůsobením školní výuky. Zdůrazňuji profesi asistenta pedagoga, která by bez integrace těchto žáků do běžných škol nikdy nevznikla a profesi osobního asistenta, kteří také působí na základní škole, ale nejsou však pedagogickým personálem. Práce poukazuje na klady a zápory, které přináší profese pomáhajícího. Jaké nebezpečí mohou zaměstnance postihnout, jaké jsou práva a povinnosti asistenta pedagoga a zároveň jasně vyjadřuje rozdíly mezi osobním asistentem a asistentem pedagoga. Do jakého rezortu patří, jak jsou finančně ohodnoceny, jaká kvalifikace musí být pro danou profesi. K danému tématu není dostatek literatury a studií. Práce proto vychází z různých zdrojů a názorů pracovníků. Profese asistent pedagoga se dále rozvíjí a zdokonaluje se ruku v ruce se speciální pedagogikou a začleňováním dětí se speciálními potřebami do běžné společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Spirituální potřeby lidí s DMO a jejich naplňování v sociální péči
Rohlenová, Alžběta ; Křížová, Eva (vedoucí práce) ; Janečková, Hana (oponent)
Diplomová práce Spirituální potřeby lidí s DMO a jejich naplňování v sociální péči se zabývá vyjadřováním spirituality u lidí s dětskou mozkovou obrnou a zkoumá, jaké mohou být spirituální potřeby a zda osobní asistent může přispět k naplňování spirituálních potřeb klienta. Teoretická část vymezuje problematiku dětské mozkové obrny a pohled na člověka s tímto postižením s důrazem na možnosti jeho participace na životě společnosti. Věnuje se tématu spirituality a spirituální dimenzi člověka jako jednomu z rozměrů lidské osobnosti. Po představení několika důležitých teorií potřeb vymezuje roli osobního asistenta, jeho vztah s klientem a v něm prostor otevírající se pro duchovní sdílení. Praktická část vychází z kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu; z dotazníku zkoumajícího vyjadřování spirituality a její sdílení s osobním asistentem a rozhovorů se sedmi lidmi s DMO zjišťující jejich spirituální potřeby a možnosti jejich naplňování osobním asistentem. Výsledky poukazují na konkrétnější a silnější vztah k transcendenci u lidí s dětskou mozkovou obrnou než u většinové populace a na to, že spirituální potřeby vycházejí z jejich životní situace. Kromě spirituálních zdrojů a sil, které umožňují, aby si člověk s DMO pomohl v naplňování potřeb sám, jsou bohatým zdrojem duchovní opory také osobní...
Osobní asistence u osob se zrakovým postižením
Töpferová, Daniela ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Diplomová práce s názvem " Osobní asistence u osob se zrakovým postižením" pojednává o osobách se zrakovým postižením a specifikách osobní asistence u této cílové skupiny. Nalezneme zde informace o zraku a jeho funkcích a nejčastějších onemocněních, jež způsobují zrakové postižení. Dále popisuje osoby se zrakovým postižením, specifika jejich výchovy a vzdělávání a také psychosociální aspekty, které těmto osobám ovlivňují život. Také zjistíme, jak mohou tyto osoby kompenzovat své zrakové postižení a jaké pro ně existují v České republice možnosti péče. Dozvíme se co je osobní asistence, jaká jsou specifika doprovázení a komunikace u těchto osob a jak by měl vypadat vztah mezi osobním asistentem a klientem s postižením zraku. V empirické části se práce zabývá tím, jak si osobní asistenti u zrakově postižených a klienti osobní asistence se zrakovým postižením představují vzájemnou spolupráci, tedy jak by měla osobní asistence u zrakově postižených vypadat. Klíčová slova Zrakové postižení, Osobní asistence, Integrace, Komunikace, Doprovázení, Vztah
Profesiogramy osobního asistenta a konzultanta lidí s mentálním postižením jako východisko pro školící programy
Pertlová, Veronika ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Holda, Dalibor (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo srovnat dvě pracovní pozice v jedné konkrétní organizaci za pomoci analytického profesiogramu, který měl charakterizovat tyto pracovní pozice do hloubky, strukturovat a vymezit požadavky a nároky na obě pozice a přinést tak souhrnné informace využitelné v rámci školících programů či vyhledávání vhodných pracovníků na tyto pozice. Práce je zaměřena na podrobný rozbor pracovních činností osobního asistenta a konzultanta, včetně nároků psychických, fyzických a jiných. Teoretická část se věnuje tématu mentálního postižení obecně s důrazem na specifika ve vzdělávání a komunikaci, které jsou klíčem k podpoře samostatného a spokojenějšího života lidí s mentálním postižením. Dále teoretická část přináší základní údaje o již zmiňované organizaci a o profesiografické metodě, jejímž výstupem je profesiogram. V této práci vycházím také ze svých pracovních zkušeností ve Fose, o.p.s., jakožto osobního asistenta.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.