Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,913 záznamů.  začátekpředchozí22904 - 22913  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.60 vteřin. 

Financing and subsidizing of small and medium enterprises
Hybler, Michal ; Zemplinerová, Alena (vedoucí práce) ; Mládek, Josef (oponent)
Malé a střední podniky tvoří převážnou většinu všech podniků v ekonomice, jsou zdrojem hospodářského růstu, inovací a významně se podílejí na celkové zaměstnanosti pracovní síly. Představitelé Evropské unie jsou si vědomi důležitosti malých a středních podniků a snaží se vytvořit podnikatelské prostředí které by bylo pro malé a střední podniky co nejpříznivější. Malé a střední podniky jsou podporovány agenturami jako Czechinvest a ČMZRB které získavají prostředky ze strukturálních fondů Evropské unie a ze státního rozpočtu. V diplomové práci jsem vyhodnotil projekty programu SME Finance Facility v rámci kterého byli poskytnuty dotace a úvěrové linky rozvojové bance ČMZRB a různým leasingovým společnostem. Prostředky byli uděleny z Evropských rozvojových bank a sloužili k poskytování bezúročných a zvýhodněných úvěrů a zvýhodněných leasingů malým a středním podnikům. V diplomové práci jsem na základě výsledků dotazníkového šetření došel k závěru, že program byl relevantní jen do určité míry protože sledované podniky měly velké alternativní možnosti financování investičních projektů.

English book titles in gerundial form
Blaheta, Radek ; Dušková, Libuše (vedoucí práce) ; Šaldová, Pavlína (oponent)
Predkhidami diplomova prace vychazi z pracovniho predpokladu, ze gerundium (tj. ing-ova forma, v niz se snoubi nominalni rysy s verbalnimi) hraje dulezitou roli nejen v kontinualnim psanem Ci mluvenem diskurzu, nybd i v ramcovy-ch sIoZkach textu, zvlaste pak titulu. Na zaklade tohoto predpokladu si klade za Ukol provest komplexni analyzu soucasneho angIickeho gerundialniho tituIu s ciIem podat jeho: 1. syntakticko-semantickou charakteristiku; 2. komunikativni charakteristiku; 3. prekladove moznosti pn prevodu do cestiny, tj. typoIogicky odlisneho jazyka postradajiciho gramatickou kategorii gerundia. Prace se sklada ze ctyr zakladnich oddilu. Uvodni oddil formuluje zakladni predpoklady a cile prace (viz vy-se), dale popisuje liZitou metodologii. Jako reprezentativni zdroj jazykovy-ch dat byla zvolena Britska narodni bibliografie (dale BNB). Z teto databaze byla vytvorena mnozina kniznich titulu spluujicich tato kriteria: (a) jazyk publikace - anglictina, (b) misto vydani - Anglie (tzn. nikoliv Velka Britanie), (c) rok vydani - 2004, (d) stylova oblast - neumelecke funkcni styly (tj. vecne informacni a persvazivni funkcni styly). Takto vytvorena mnozina obsahuje 34405 titulu a sloliZi k ziskani zakladnich frekvencnich udaju, dale pak ke zmapovani syntaktickych a semantickYch rysu 30 skupin gerundialnich...

Návrh na zařazení kultury neslyšících na prvním stupni základních škol pro sluchově postižené
Komárková, Barbora ; Vysuček, Petr (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Ve sve praci jsem se pokusila navrhnout aktivity, jejichz praktikovani by napomohlo k seznameni neslysicich deti s kulturou neslysicich jiz od zacatku skolni dochazky. Jsem si vedoma faktu, ze neslysici deti neslysicich rodicu se s kulturou neslysicich setkavaji doma a svym zpusobem je kultura neslysicich obklopuje. Ale pro neslysici deti slysicich rodicu by bylo vhodne, aby se seznamovanim s kulturou neslysicich pomahala rodicum skola. Jak jsem se zminila na zacatku sve prace, nemyslim si, ze je vhodne, abychom my slysici urcili, kterYm smerem se maji neslysici vydavat. Ale na druhou stanu, ti lide, kteri s neslysicimi prichazeji do kontaktu, by meli ukazat, z ceho si mohou neslysici vybrat. Ve skolach by se deti mely seznamit, jak se svetem slysicich, tak svetem neslysicich. Na zaklade objektivnich informaci si neslysici mohou nenasilne vybrat, jakou cestou se ve svem budoucim zivote vydaji. Sama jsme se snazila strucne popsat zakladni charakteristiky sveta neslysicich. Logicky jsem vysvetlila, ze neslysici Ize povazovat za jazykove-kulturni mensinu, a bylo by politicky spravne, aby se neslysicim dostavalo stejnych pray jako jinym jazykovym mensinam na nasem uzemi. Komunita (ceskych) neslysicich se odlisuje predevsim v uzivani (ceskeho) znakoveho jazyka. Uzivani znakoveho jazyka v prostoru prinasi velke...

Systém odměňování jako nástroj motivace pracovníků
Grujbár, Pavel ; Lorencová, Hana (vedoucí práce) ; Franková, Emilie (oponent)
Práce se zabývá motivací pracovníků, jejími specifiky v pracovním prostředí a návazností na systém odměňování s ohledem na moderní pojetí personálního řízení v podniku. Teoretický základ, sestávající z objasnění pojmu motivace, popisu zdrojů a poruch motivace, rozboru předních teoretických konceptů včetně historizujícího pohledu, popisu systému odměňování a jeho prvků, je rozšířen o praktickou část, jejíž náplní je výzkum motivačních charakteristik pracovníků a jejich spokojenosti s celkovou politikou odměňování ve zvolené společnosti. Cílem praktické části bylo poskytnout vedení organizace obrázek o názorech zaměstnanců na systém odměňování a přinést doporučení, která by mohla vyřešit stávající a potenciální problémy.

AudioCam
Hrinčár, Peter ; Horáček, Jan (vedoucí práce) ; Libič, Peter (oponent)
Práca sa zaoberá problémom vytvárania hudby pohybom. Našim cieľom bolo vyvinúť software, ktorý umožní užívateľovi ovládať virtuálny hudobný nástroj pomocou webovej kamery. Zameriavame sa hlavne na univerzálne rozhranie ovládané pohybom. S využitím rozdielovej metódy analýzy pohybu a optického toku získavame informácie o pohybe. Virtuálny nástroj na základe týchto informácií vytvára tóny s použitím technológie MIDI. Konkrétne simulujeme virtuálne klávesy, na ktorých užívateľ hrá. Náš návrh časti virtuálneho nástroja bol stavaný tak, aby sa v budúcnosti dal ľahko rozšíriť o ďalšie prístupy pri tvorbe hudby.

Projevy akceptability v časopisech pro mládež
Šilhanová, Vendulka ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Holanová, Radka (oponent)
Tato diplomová práce by měla přispět charakteristice jazyka tištěných médií určených mládeži jako specifické sociální skupině. Vychází z analýzy vybraných tištěných médií (časopisů) a snaží se zachytit a zjistit, jaké komunikační strategie a jazykové prostředky užívají média pro získání a udržení dospívajících čtenářů a komunikaci s nimi. Soustředím se na prostředky akceptability textu, které doložím na příkladech konkrétních časopiseckých textů. Předpokládám, že užití prostředků akceptability je na jedné straně motivováno snahou autorů seriózně a srozumitelně čtenáře informovat, na straně druhé snahou navázat s nimi kontakt, přiblížit se jejich světu, vytvořit atmosféru blízkosti a důvěry (oslovení, tykání / vykání...). Dále očekávám, že snahy o akceptabilitu se projeví také na volbě tématu a útvaru národního jazyka, na délce a strukturaci textů, lexiku, užití výrazových prostředků na rovině syntaktické, v množství kontaktních prostředků či aktualizovaného vyjadřování. Závěry, nimž práce dospěje, by měly přispět informovanosti o světě časopisů pro mládež a jejich jazykové kultuře. Dále by měly shrnout výskyt projevů akceptability na výčtu konkrétních příkladů a pomoci ke klasifikaci těchto zjištěných jevů a vymezení jejich funkcí. Zaznamenané příklady také budou sloužit většímu poznání strategií autorů,...

Marketingová strategie
Horáková, Ilona ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce na téma Marketingová strategie je identifikovat odlišnosti a specifika marketingu v oblasti kultury a na základě toho vyhodnotit marketingovou strategii konkrétního projektu. Teoretická část v úvodu seznamuje čtenáře s kulturou, uměním a blíže i divadlem. Následuje část věnovaná marketingu, kde je klasické pojetí vždy doplněno o specifika právě z oblasti kultury a umění. Teoretický základ je poté aplikován na konkrétní projekt a celá práce je zakončena marketingovým výzkumem, jehož cílem bylo zjistit motivaci k návštěvě a vnímání marketingových nástrojů diváky.

NAFTA a EU: regionalismus jako nástroj hospodářské politiky
Khalifa, Marian ; Cihelková, Eva (vedoucí práce) ; Neumann, Pavel (oponent) ; Šrein, Zdeněk (oponent) ; Sklenka, Miloš (oponent)
Celosvětový vzestup regionalismu na přelomu 80. a 90. let minulého století, vyvolaný rozpadem bipolárního uspořádání, v sobě přinesl výraznou alternativu k dosavadnímu multilateralistickému pojetí obchodních vztahů v rámci světové ekonomiky. Předkládaná disertační práce si za základ konkrétního zkoumání tohoto jevu bere teoretická východiska s ním spojená a při postupném odkrývání selektivně zacílených oblastí srovnává hospodářské politiky vybraných integračních seskupení. Sledování regionalismu jako nástroje hospodářské politiky státu vedoucí k liberalizaci ekonomických vztahů se dnes již může jevit jako nedostačující; při rozmanitosti cest, které při svých integračních zapojeních jednotlivé státy volí, se mnohem prospěšnějším zdá být pohled do jejich motivací, a zejména pak výsledků, které v jejich důsledku zaznamenaly. Na konkrétním příkladu Evropské unie a Dohody o severoamerickém volném obchodu, NAFTA, se tato doktorská disertační práce o takovou komparaci pokouší. S využitím vesměs zahraničních informačních pramenů autor vychází z jejich odlišných základů a poukazuje na shodná i rozdílná specifika mezi nimi. Sociálně tržní principy praktikované Evropskou unií jsou vystavovány srovnávacímu tlaku ryze tržního pojetí, jež severoamerickému integračnímu seskupení NAFTA přirozeně vtiskly Spojené státy a jež svojí výkonnostní převahou vybízí k určité "poločasové" sebereflexi na straně Evropské unie. V této disertační práci však nejsou obsaženy pouze ekonomické souvislosti vyplývající z takového srovnání. Detailnější pohled je věnován současnému stavu a dynamice transatlantických vztahů jako možnému předstupni jejich případného integračního vyústění. Oblast předkládaného zkoumání, která se ještě před několika lety zdála být pro zdejší prostředí vzdálenou, se v důsledku jeho nedávného integračního zapojení stává stále bližší. Je tomu tak jednak díky vlastním úkolům a povinnostem z tohoto zapojení vyplývajících a jednak pro inspiraci, jež může být obsažena v hospodářských politikách jiných států praktikujících jejich doposavad efektivní formy.

Google Web Toolkit
Remiš, Michael ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Šlajchrt, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem enterprise aplikací pomocí sady nástrojů GWT (Google Web Toolkit). GWT je platforma pro vývoj webových aplikací pomocí jazyka Java, původně vyvíjená společností Google Inc. Jedná se o moderní sadu nástrojů pro tvorbu tzv. Rich Internet Applications (v překladu bohatá internetová aplikace), což jsou internetové interaktivní aplikace, které mají podobné vlastnosti a ovládání jako grafické desktopové aplikace. V teoretické části je čtenář nejdříve seznámen s historií platformy GWT a základním principy práce s tímto nástrojem včetně kompilace a ladícího režimu. Podrobně jsou pak popsána pokročilá témata z oblasti vývoje aplikací: tvorba uživatelského rozhraní, lokalizace logování, MVP architektura, komunikace se serverem a ukládání dat. V závěru práce je diskutována vhodnost začlenění platformy GWT do výuky. V praktické části jsou jednotlivá témata demonstrována na praktických ukázkách. Ukázky tvoří možný základ budoucí enterprise aplikace. Funkčnost dílčích ukázek je předvedena na ukázkové aplikaci z bankovního prostředí.

Marketingové strategie luxusních módních značek pro děti - komparace značek D&G Junior a John Galliano Kids za období 2010-2011
Šeflová, Tereza ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
V této bakalářské práci se snažím popsat, jakým způsobem formují své marketingové strategie luxusní módní značky pro děti. Chci zjistit, jaká jsou specifika těchto strategií a jak se liší od strategií v klasickém marketingu. Tyto jevy budou konkrétně popsány na dvou příkladech dětských luxusních značek - John Galliano Kids a D&G Junior. V první části práce je vysvětlen pojem "luxus" a vyložen teoretický základ marketingu luxusního zboží. K tomu je využita česká a zahraniční literatura věnující se dané problematice. Je také představen pojem "extenze značky", jelikož většina luxusních módních značek pro děti jsou divizemi luxusních módních značek pro dospělé. Dále jsou pak popsány specifika marketingu cíleného na děti v souvislosti s luxusní módou. V druhé části se věnuji vlastní analýze marketingových strategií zkoumaných značek a následně jejich komparaci. V poslední části popisuji vnímání dětského luxusu v České republice a jak se jeho prezentace u nás liší od pojetí v zahraničí. Také je v této části zohledněna kritika dětské luxusní módy.