Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 56 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Česká a španělská frazeologie, klíčové slovo: názvy barev
REILOVÁ, Jana
Tématem bakalářské práce je obecná frazeologie česká a španělská, přičemž se detailněji zaměřuje na studium této problematiky v oblasti barev. Práce má dvě části. V první z nich, teoretické části, se budu věnovat objasnění základních pojmů, které úzce souvisí s tématikou idiomatiky a frazeologie. V části druhé, praktické, budu provádět sběr konkrétních přísloví a pořekadel vyskytujících se ve španělském jazyce, jež v sobě zahrnují nějakou barvu. S těmito příslovími pak dále pracuji a provádím analýzu významů, rozbor frazémů po stránce formální a analýzu translatologickou.
Analysis of Marketing Communication of Business Chains on the Czech TV Market
Žarnayová, Klaudia ; Gunina, Daria (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na analýzu masmediální komunikace obchodních řetězců na českém trhu. Práce se věnuje analýze barev a emocionálních apelů, nacházejících se v reklamních spotech, uveřejněných prostřednictvím českých televizních stanic. V literární rešerši uvedené v teoretické části se nacházejí poznatky z oblasti masmediální komunikace, psychologických aspektů a emocionálních apelů, využívaných v televizní reklamě na trhu obchodních řetězců. Metodická část obsahuje popis využitých metod a postup při uskutečnění výzkumu reklamních spotů. V praktické části je uveden rozbor reklam z pohledu barev a následně aplikace jejich emocionálního a psychologického významu, které mohou v rámci televizního působení vyvolat u spotřebitelů. Závěr obsahuje výsledky analýzy, díky kterým jsou navrhnuta doporučení pro jejich následné praktické využití.
The Colour "black" in phrasems. A contrastive analysis.
Lukašiková, Evženie ; Hejhalová, Věra (vedoucí práce) ; Šemelík, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem kontrastu frazémů s komponentou černý v českém a německém jazyce. V první, teoretické části jsou osvětleny základní pojmy a problematické oblasti frazeologie, jenž jsou relevantní pro praktickou část práce. Zohledněny přitom jsou jak termíny z frazeologie obecné, tak i kontrastivní. Praktická část se věnuje kontrastu pěti frazémů, vybraných z Deutsch-tschechisches Wörterbuch der Phraseologismen und festgeprägten Wendungen (2010). Tyto frazémy byly vyhledány v DeReKo a InterCorpu a analyzovány z morfosyntaktického a sémantického hlediska. Výsledek těchto analýz se pokouší nalézt odpověď na otázku, zda se uvedené varianty překladu dají použít i ve skutečném písemném projevu.
Pojmenování základních barev v českém znakovém jazyce
Brhel, Michal ; Richterová, Klára (vedoucí práce) ; Vaňková, Irena (oponent)
Cílem práce je popsat zásobu pojmenování pro základní barvy v českém znakovém jazyce, zvláště se zřetelem k zahrnuti různých formálních variant (generačních, regionálních apod.) s důrazem na motivaci jednotlivých lexémů. Výsledky empirického výzkumu jsou usouvztažněny s poznatky o cizích znakových jazycích a porovnány s barvami v češtině (zvl. s etymologii názvů barev a jejich konotacemi). Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pojmenování barev ve španělštině
Volfová, Eliška ; Kratochvílová, Dana (vedoucí práce) ; Čermák, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá pojetím barev ve španělském a českém jazyce. Předmětem zkoumání je systém označení základních barev a jejich užití ve frazeologii. Pomocí analýz jazykových korpusů pozorujeme hlavní rozdíly v koncepcích barev v daných jazycích. Zjišťujeme, do jaké míry tyto konstrukce ovlivňují mluvčí konkrétních jazyků v jazykovém vnímaní reality.
Šedá / šedivá barva a její reflexe v češtině a v českých slovnících
Fimanová, Barbora ; Vaňková, Irena (vedoucí práce) ; Chromý, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vyjádřením šedé barvy českými lexémy šedý a šedivý. Metodologicky vychází z pojetí označení barev v kontextu kognitivní lingvistiky představených v první kapitole. Praktická část práce předkládá analýzu českého slovníkového materiálu a korpusových dat se zaměřením na časté kolokace jednotlivých lexémů. Poznatky vedou k určení jednoho z adjektiv jako označení základní barvy v pojetí B. Berlina a P. Kaye. Výzkum dále přispívá i k objasnění problému, ve kterých oblastech se analyzované výrazy významově liší či překrývají. K tomuto účelu je v práci využita typologie sémantické struktury barevného pojmu K. Waszakowé. Z výsledků vyplývá, že původně adjektiva odkazovala k jiným objektům reality, ale postupně se lexémy šedý a šedivý významově i konotačně sbližují, přesto však nefungují zcela synonymně. Klíčová slova barvy, šedý, šedivý, význam, konotace, kolokace, prototyp, označení základní barvy, české jazykové slovníky
Vliv barvy překážky na kvalitu výkonu koně
HOLINKOVÁ, Petra
Tato diplomová práce se zabývá vlivem barvy překážky na kvalitu výkonu koně. Do pokusu bylo zapojeno 11 koní různých věkových kategorií a plemen s rekreačním i sportovním využitím. Byl testován vliv jednotlivých barev (červená, žlutá, zelená a modrá) na úspěšnost překonání překážky. Vlastním sledováním byla vyhodnocena úspěšnost v překonávání překážek jednotlivých barev a vliv vybraných ukazatelů na úspěšné překonání překážek jednotlivých barev. Vybranými ukazateli bylo pohlaví koně, výška skoku, věk koně a typ jízdárny. Nejúspěšněji koně překonávali bez shození překážku žluté (96,4%) a červené (95,2%) barvy, méně úspěšní byli u zelené (85,7%) a modré (83,3%) barvy. Úspěšné překonání zahrnuje i dotek přední, nebo zadní končetinou bez shození skoku, kde byly shodné hodnoty u doteku přední i zadní končetinou u červené barvy (7,1%), ale i u zelené barvy (9,5%). U žluté barvy byl znatelně větší výskyt chyb přední končetinou (11,9%), než zadní končetinou (4,7%). U modré barvy byl také větší výskyt chyb přední končetinou (10,7%), než zadní končetinou (9,5%), ale tento rozdíl není tak patrný jako u žluté barvy. Ve vztahu vybraných ukazatelů na úspěšné překonání překážek jednotlivých barev nebyl na základě hodnot korelačních koeficientů prokázán statisticky významný vliv pohlaví a typu jízdárny na úspěšnost koně. Statisticky významný vliv se prokázal pouze u vlivu výšky skoku na zeleně zbarvenou překážku s korelačním koeficientem rxy = -0,236+ (čím byla zelená překážka vyšší, tím se snižovala úspěšnost jejího překonání) a u vlivu věku na žlutě zbarvenou překážku s korelačním koeficientem rxy = -0,377+++ (se zvyšujícím se věkem koně se snižovala úspěšnost překonání žluté překážky).
Vliv barvy na efektivitu Moerickeho pastí v kontextu rostlinné nabídky a environmentálních faktorů okolí pastí
PERLÍK, Michal
Složení společenstev květomilného hmyzu, brouků(Coleoptera) a žahadlových blanokřídlých (Aculeata, Hymenoptera), na šesti lokalitách v národním parku Podyjí bylo studováno za použití čtyř různých barev Moerickeho (miskových) pastí. Byl analyzován vliv barvy jednotlivých misek, lesních stanovišť a proměnných prostředí na počet druhů a druhové složení. Je diskutován vliv různých podmínek na úlovek pastí.
Město nemusí být bludiště. Výtvarný projekt pro 1. stupeň ZŠ
Smetanová, Martina ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Martina Smetanová Učitelství pro 1. Stupeň ZŠ Diplomová práce Abstrakt Diplomová práce se zabývá využitím výtvarné výchovy ve vzdělávání dětí na prvním stupni ZŠ. V teoretické části jsou popsány různé psychologické aspekty, které mají vliv na rozvoj dětské osobnosti, např: tvořivost, inteligence, spolupráce, vzorová schémata, mentální mapování, pozornost, artefiletika … Praktická část obsahuje deset výtvarných témat v rámci jednoho společného projektu "Město nemusí být bludiště". (Město z ptačí perspektivy, Plastické město, Městská dlažba, Moderní stavba, Dopravní křižovatky, Plán města, Stavíme město, Cesta tramvají nebo autobusem, Domovní znamení, Tajemné město). Tento projekt jsem realizovala na ZŠ Fryčovická v Praze 9, Letňanech ve třetí, čtvrté a páté třídě. Při práci s dětmi jsem se snažila využít poznatků z teoretické části. Cílem bylo přiblížit dětem město, ve kterém žijí a zároveň se zaměřit na prožitek, spolupráci s ostatními žáky, zkušenosti s novými výtvarnými technikami, propojení s jinými předměty, hodnocení, na rozvoj fantazie atd. Diplomová práce ukazuje, jak můžeme v rámci výtvarné výchovy rozvíjet dovednosti i schopnosti , které použijí v ostatních předmětech nebo v běžném životě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 56 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.