Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 161 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Exploring YouTuber Popularity: A Quantitative Analysis of Communication Styles among Black Beauty YouTubers with Varying Follower Counts
Wang, Qiufei ; Hájek, Martin (vedoucí práce) ; Sedláček, Jakub (oponent)
This research aims to investigate whether there are differences in the communication styles among black beauty vloggers with different popularity. Specifically, the study intends to examine the possible differences using the first five elements of Dell Hymes's SPEAKING model, including setting and scene, participants, ends, act sequence and key. The findings suggest that there are no notable distinctions between black beauty vloggers in terms of the setting and scene, the number of participants in the vlogs, and their sequence of intro- discussion-outro. But unfortunately, the differences in the usage frequency of black-related terms, the presence of black-related purposes, and the overall tone are still inconclusive as the results from the Advanced and Beginner groups are contradictory. As no conclusive results were found to support the existence of differences in these three aspects among black beauty vloggers with varying follower counts, the study argues that vloggers with varying audience sizes have mostly the same communication styles.
Jak sociální sítě ovlivňují stravování celiaků
Pretlová, Anna ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Hájková, Karolína (oponent)
Tato práce se zabývá vlivem sociálních sítí na stravování celiaků. Jejím cílem bylo zjistit, jak mohou sociální sítě, konkrétně Facebook, Instagram, YouTube, Twitter a Pinterest, ovlivňovat přípravu, nákup a konzumaci bezlepkových produktů. Zvolenou metodou výzkumu byl kvantitativní výzkum. Pomocí dotazníkového šetření a následné deskriptivní analýzy, byly získány výsledky od českých a několika málo slovenských celiaků a lidí s alergií na lepek. Samotný dotazník byl rozšířen na sociálních sítích Instagram, Facebook a aplikaci WhatsApp. Do výsledného vzorku bylo zařazeno 264 z původních 279 respondentů. Z výsledků vyplývá, že užívání sociálních sítí je mezi pacienty s celiakií a bezlepkovou dietou populární a uživatelům přináší užitek. Dále vyšlo najevo, že nejužitečnějšími sociálními sítěmi jsou Instagram a Facebook. Naopak YouTube, Twitter a Pinterest v hodnocení respondentů zcela propadly. Hlavním důvodem je malé množství přínosných informací. Co se stravování týče, celiaci podle výsledků vyhledávají hlavně nové recepty, produkty a místa, která nabízí bezlepkové pokrmy. Kromě rozšíření obzorů v oblasti stravy se také ukázalo, že sociální sítě obsahují důležité informace o nemoci samotné a zvyšují o ní povědomí. Lidé se tak snadněji orientují v tom, co bezlepková dieta obnáší a mají větší pocit...
Příčiny atraktivity videí na platformě YouTube mezi teenagery
Havlík, Jakub ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Supa, Markéta (oponent)
Diplomová práce mapuje příčiny atraktivity audiovizuálního obsahu generovaného youtubery pro dospívající publikum. Tyto příčiny jsou prozkoumány v kvalitativní analýze na základě focus groups. Rozhovory jsou věnovány motivacím dospívajících ke sledování videí, intenzitě, místnímu kontextu sledování, specifikům, která mladí lidé považují u takového audiovizuálního obsahu za důležitá a diferencím oproti obsahu tradičních médií. Vedle analýzy publika se tato diplomová práce věnuje i kvalitativní obsahové analýze videí českých youtuberů. Mapuje specifika videí, která jsou charakteristická pro platformu YouTube. V diplomové práci jsou analyzovány formální audiovizuální výrazové prostředky, jako kamerové techniky, barevnost, scénografie, grafika, postprodukční úpravy či audio složka díla. Analýza se věnuje i obsahové stránce videí ve formě vystupování a vyjadřování protagonistů a hodnotě předávaných informací. I výzkum audiovizuálních obsahů je zasazen do příslušného teoretického rámce.
Cestovatelská tvorba v éře nových médiích se zaměřením na Youtube
Strasmajer, Matěj ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Diplomová práce se v první části teoretické věnovala tématu fungování sociálních sítí, například jejich monetizačních prvků a funkcí, umožňujících vzniku cestovatelského obsahu. Vysvětlila prostor zkoumaných sociálních sítí a jejich relevantní ukotvení v oboru sociálních věd, marketingu, žurnalistiky a tvorby obsahu. Vysvětlila tématiku sociálních sítí pro tvorbu obsahu z mnohých odborných definic, skrze které můžeme prohloubit znalost tvorby obsahu na sociálních sítích. Tato část vysvětlila monetizační a tvůrčí principy sítí Facebook, Instagram a především Youtube. V druhé části se zaměřila na tvorbu obsahu a termíny jako Web 2.0, či participativní kultura. Snažila se vysvětlit tvorbu obsahu jako samostatné profesní disciplíny, která má svou metodologii a prostor ve světě sociálních médií. Vysvětlila mnohé formy spolupráce a monetizace obsahu, které v prostoru sociálních sítí umožňují tvůrcům daný obsah nejen konzumovat a sbírat z něho informace, zkušenosti a poznatky, ale také daným autorům dává možnost se tvorbou obsahu profesionálně živit. Ve třetí části se blíže specifikovala na cestovatelskou formu obsahu a oblasti, skrze které travel content vzniká, například influcencing a v jakých formách, například ve formě travel vlogu, či v jakém prostoru, například v prostoru cestovatelských komunit na...
Youtubeři a jejich místo v životě dětí a dospívajících
NAHODILOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem a významem tzv. youtuberů v životě dětí a dospívajících. Teoretická část práce popisuje období adolescence, psychického vývoje a vývoje identity v tomto období. Zaměřuje se také na popis socializace dospívajících a vytváření jejich hodnot. Popsán je i vztah dospívajících k médiím a sociálním sítím, u nichž mladiství v současnosti tráví nejvíce času; v detailu se pak práce zaměřuje na platformu YouTube a na fenomén tzv. vloggerů (youtuberů), který je s ním spojený. Praktická část práce je postavena na výsledcích kvalitativního výzkumu, založeného na denících vyplňovaných respondenty (tzv. diary research). Výzkum se zaměřuje na to, kolik času tráví respondenti u videí na YouTube, jaký obsah zde sledují a z jakého důvodu, zda se nad sledovaným obsahem zamýšlejí a zda je youtubeři k něčemu motivují.
Youtubering ve výuce
KOUBA, Tomáš
Tato práce se zabývá problematikou videí ve výuce. Konkrétně výuková videa na serveru YouTube a jejich využití přímo ve výuce nebo doplněk k výuce. Hlavním cílem této práce je vytvoření několika vzdělávacích videí zaměřených na vizuální programovací jazyk Scratch. Cílovou skupinou pro tyto videa jsou žáci základních škol a výsledná videa jim tedy byla přizpůsobena. Zaměřil jsem se na nastudovaní literatury a analýzu již vytvořených audio-vizuálních materiálů, které jsou spjaty s touto problematikou, a dle toho bude postupováno při vytváření obsahu. V rámci práce bude k vytvořeným videím zjištěna zpětná vazba pomocí dotazníku a následně proběhne jejich analýza.
Genderové stereotypy ve videích kanálu 5-Minute Crafts
Stehlíková, Lucie ; Fousek Krobová, Tereza (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Postavení mužů a žen se v posledních dekádách vyvíjí, navzdory tomu však společnost stále pro zjednodušení představ o světě využívá genderové stereotypy. Leckdy je přímo pokládá za přirozené či nutné a dává je do souvislosti s rozdílností pohlaví. Tuto představu mohou média odrážet či se podílet na jejím utvrzování tím, že prezentují ženy a muže odlišným způsobem a v omezené škále rolí. Práce si dává za cíl odhalit výskyt genderově stereotypních vyobrazení v life hack videích kanálu 5-Minute Crafts. Pro analýzu tohoto materiálu využívá jako východisko výzkumy zabývající se analýzou televizní reklamy, která je jednou z častých oblastí výskytu genderových stereotypů ve vysílání. Přestože diváky není sledována na vyžádání, je však konzumována - i s hodnotami, které jsou v ní obsažené. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy se práce zaměří na 40 náhodně vybraných kompilací z 11 playlistů kanálu 5-Minute Crafts, kde hodnotí jednotlivá videa využívající formát mini-drama. Na základě výsledků analýzy práce hodnotí přítomnost stereotypů týkajících se zkoumaných genderů a nejčastějších oblastí, kterých se stereotypy týkají, ale i četnost jevů, které jsou s genderovými očekáváními v rozporu.
Cute Cats on a Rescue Mission: An Obituary to YouTube in Russia?
Polheim, Annemarie Elisabeth ; Kolenovská, Daniela (vedoucí práce) ; Svoboda, Karel (oponent)
Bibliographic note POLHEIM, Annemarie. 2022. Cute Cats on a Resue Mission: An Obituary to YouTube in Russia? 67 p. Master thesis. Charles University, Faculty of Social Sciences, Institute of International Studies. Supervisor Mgr. Daniela Kolenovská, Ph.D. Abstract Russia's 2022 invasion of Ukraine has accelerated internet regulation and cutbacks on free expression in Russia. YouTube is one of the most established hybrid media platforms and an important source of information in the country. It is likely that the platform may be banned by Roskomnadzor at any time, as it blocks Russian state channels. The aim of this thesis is to outline the characteristics of the Russian YouTube landscape and to contribute to the understanding of current transformations of the Russian media system. Two datasets of YouTube channel networks, retrieved on January 6 and March 14, 2022, are analysed and compared. The data consists of YouTube channels of the Russian political spectrum and surrounding channels, as well as their links to each other (subscriptions, recommendations). A significant increase in the English-language clusters and the Russian-language educational cluster between January and March, and a decrease in the Russian-language entertainment and political clusters was observed. The findings, however, did not allow a...
Cestovatelská publicistika v éře nových médií a multimediálních platforem
Strasmajer, Matěj ; Géla, František (vedoucí práce) ; Jirků, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou obsahu obecně a konkrétně formou obsahu cestovatelského. Zabývá se šířením tohoto obsahu skrze sociální média a charakteristiku hlavních sociálních médií, zejména platformě Youtube. Zabývá se vlogem a jeho tvůrci, v praktické části kvalitativního a kvantitativního výzkumu zkoumá vlog ze dvou úhlů směrů. Věnuje se influencerům na sociálních sítích a jejích rozdílu a společném s tvůrci obsahu. V první praktické části zkoumá vlog na příkladu Caseyho Neistata a jeho kanálu. V druhé zkoumá vlog skrze tvůrce cestovatelského obsahu, kteří působili v čínském městě Wuhan při vypuknutí epidemie Covid.
Využití internetových influencerů jako nástroj marketingu
Ehrenbergerová, Nicole ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o fenoménu influencerů a jejich využití jako nástroj marketingu. Klade si za cíl prozkoumat, jak by měl influencer marketing v ideálním případě práci je nejdříve vymezen pojem marketing a jeho tradiční dalších nástupem doby internetu mění nejen marketing, ale i postoj spotřebitelů vůči médiím. Následující kapitoly popisují fenomén influencerů a jejich spolupráce se značkami, tedy influencer marketing. Práce poskytuje přehled nejdůležitějších faktorů, které při vytváření kampaně s influencerem značka řeší, a doporučuje, jak k nim přistupovat, aby byla kampaň úspěšná. To je v práci podloženo kromě akademických zdrojů i rozhovory odborníky na české scéně, zakladate Erikem Salte, a Jakubem Maříkem z praktické části práce je zpracován dotazník, který odkrývá, jak na spolupráce influencerů se značkami nahlíží jejich fanoušci. případové studii, která popisuje spolupráci českých blogerek se značkou Kari Traa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 161 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.