Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Elementární architektura / Architektura přijíždí
Ivkovičová, Natálie ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Cílem práce je najít vhodný způsob a řešení zprostředkování architektury a jejích širokých témat do životů veřejnosti. Navrhnout ideální prostor a vyhovující podmínky pro popularizaci nejen architektury, ale i oborů přidružených jako je umění, zahradní architektura a stavitelství, kde dojde k propojení všech těchto disciplín. Hlavní součástí návrhu je potom nalezení vhodného způsobu „přenosu“ architektury z velkých měst a těch, ve kterých je vyučována, do regionálních měst či vesnic. Tento způsob prezentace a sdílení by byl uskutečněn pomocí pojízdných pavilonů, které by tvořily mobilní ateliéry. Celý systém bude koordinován a spravován pod záštitou budovy, kde dojde ke srocování a modularizaci těchto mobilních pavilonů. Budova vytvoří „těžiště architektury“, kde se spojí všechny funkce do jedné. Tato centrála slouží jako doplňující funkce školám architektury, stavebního inženýrství, výtvarného umění a zahradní architektury. Dojde tedy ke spolupráci studentů napříč všemi obory s místem pro prezentaci a vystavování vůči veřejnosti.
LABORARTORY BRNO
Wojnar, Marek ; Kopečný, Petr (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Práce řeší vytvoření galérie s možností vystavování širokého spektra exponátů. Vzhledem k dnešní rozdrobenosti města a absenci kvalitního městského prostoru jsem se snažil držet klasických způsobu tvorby měst. Proluka je na nároží bloku, který uzavírám třemi jednoduchými kvádrovitými tělesy. Náměstí mezi nimi tvoří přechod mezi všedním životem na ulici a mysteriózním světem uměleckých děl. Vnitřní charakter objektů je odlišný což se nejen projevilo na proporcionálním členění, ale také na výrazovém aspektu vnímaní z ulice. Vnější linie bloku je kompaktní a spoluvytváří těsnou městskou strukturu. Tvary a členění všech hmot jsou jednoduché a prostory vevnitř jednoznačně čitelné. Čímž návštěvním není rušen a může si vychutnávat jedinečnost umění v plné síle.
LABORARTORY BRNO
Kříž, Petr ; Joura, Ivo (oponent) ; Mikulášek, David (vedoucí práce)
Galerie architektury, umění a designu. Nachází se na brněnské okružní třídě. Nároží křížení ulic Milady Horákové a Koliště. Budova doplňuje linie ulic a zdůrazňuje svůj akcent - nároží, zkosením. Budova galerie vychází z tradičního modelu s ústřední vstupní halou a křídli. Centrální hala situovaná na nároží, svou proměnlivou transparentností vysílá informaci o dění uvnitř a láká potencionální návštěvníky galerie. Dvě postranní křídla jsou dělena na křídlo umělecké s výstavními prostory a na křídlo technické s dílnami a doprovodnými funkcemi.
LABORARTORY BRNO
Filičková, Alžbeta ; Nový, Alois (oponent) ; Nový, Vítězslav (vedoucí práce)
Galéria architektúry na rohu ulíc Milady Horákovej a Koliště, poskytuje ďalšie možnosti výstavných priestorov v Brne. Zároveň však vytvára zázemie pre architektov a umelcov v podobe ateliérov, dielní a pracovní. Z exteriéru je stavba rozčlenená na dve časti, časť "backgroundu" a "dominanty". Z interiéru však ponúka otvorený priestor, ktorý viaže oba celky dokopy centrálne komunikačné átrium. V budove sa nachádzajú mimo ateliérov a výstavných priestorov aj kaviareň, obchod, doplnkové funkcie a podzemné parkovacie miesta.
LABORARTORY BRNO
Kopecký, Martin ; Zoubek, Michal (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Urbanistický a architektonický návrh galerie architektury, moderního umění a designu. Budova se nachází na východním nároží křižovatky ulice Milady Horákové a Koliště. V návrhu je kladen důraz na vytvoření dominanty nároží. Interiér se sestává z velké haly a vložených boxů, které prostor člení a mají různé funkční využití. Vzniklý systém boxů a teras propůjčuje galerii specifickou atmosféru.
LABORARTORY BRNO
Krajčová, Petra ; Mléčka, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Pri hmotovej skladbe som dbala na oslnenie, pohľadové osy, negatívne vplyvy (ako prach a hluk z dopravy) a chodca, ako základnú jednotku života v meste. Začala som uzavretím bloku. Vznikla príliš veľká hmota. Kultúrna inštitúcia ako stavba pre obyvateľov celého mesta by podľa mala byť odlíšená od svojho okolia. Mala by byť výrazna, a iná skladbou konštrukcie, ako aj celým výrazom. V minulosti sa takéto stavby umiestňovali na výrazne miesta, do zelene, kde bol na stavbu dobrý výhľad zo všetkých svetových strán. To sa pri našom pozemku nedá dosiahnuť. Ale možno je to tak dobre. Odhľahčenie hmoty bolo nutné, prerazením zadnej časti mi vzniklo vo dvore malé námestíčko (pretože som oddelila celú hmotu, a nielen priechod). Blok uzatváram len opticky, dvor je otvorený verejný priestor, prepája sa zeleň Triedy Kapitána Jaroše so zeleňou na Kolišti. Vzniknuté slepé fasády susedných domov je však potrebné ukončiť. Dosielila som 3 hmoty. Jednu hlavnú, galériu a dve vedľajšie. Nazvala som ich štúdia, alebo ateliéry. Je tu možnosť bývania. Každá ateliérova jednotka je vybavená jedinečným priestorom, nachádza sa tu kuchynka malé hygieniské jadro. Zbytok voľného priestoru je určený pre voľné využitie a kreatívnu tvorbu. Filozofia návrhu je založená na prelínaní hmoty a nehmoty, tvorení bariéry a zaroveň otvorenosti. Už samotné miesto je dosť kontrastné a nevyvážené. Telo, hmotná konštrukcia tvorená železobetónovými stĺpmi, rozvetvuje sa a znovu spája. Obopína a chráni si svoj priestor vo vnútri seba. Chráni svoju dušu, neuchopiteľnú a premenlivú, priehľadnú, čistú a tajomnú. Takýmto spôsobom vybudovania tela a vdýchnutia mu ducha som sa snažila postupovať vo svojom návrhu. Všetky budovy od čias antiky vychádzali z ľudskej mierky, rôznym násobením prvkov, modulu a konštrukčno- statických vlastností materiálu. Ja som videla v ľudskom tvare najmä nepravidelnost a nestálosť, chyby, ktorých sa dopúšťame. Môžeme sa v živote vydať rôznymi cestami, ale nie vždy sa môžeme vrátiť naspäť. Rozvetvovanie. Rast. Mnohotvárnosť.
LABORARTORY BRNO
Jirka, Martin ; Bořecký, Petr (oponent) ; Wahla, Ivan (vedoucí práce)
návrh galerie architektury na nároží ulice Koliště a Milady Horákové
LABORARTORY BRNO
Smržová, Kristýna ; Veselá, Markéta (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
Navrhuji dvě budovy, budovu galerie a polyfunkční objekt. Pro moje návrhové řešení bylo stěžejní, že se nacházíme na místě s velmi fregventovanou dopravou a téměř žádnou rozptylovou plochou. Zároveň, ale navrhuji primárně galerii, proto jsem se rozhodla blok otevřít a vynechat průchody do vnitrobloku, abych budově galerie odlehčila. Se stejným záměrem kosím stěnu hlavní fasády do ulice Koliště a vytvářím tak volnější parter. Galerie se stává samostatně stojící budovou a prostor kolem působí volněji. Chtěla jsem dosáhnout takového dojmu, aby dům působil jako kámen, jako něco kvalitního a stabilního, proto jsem zvolila beton jako nosnou konstrukci i jako pohledový materiál. Konstrukce je železobetonová monolitická. Druhý dům je polyfunkční a přímo sousedí s budovou Komerční banky
LABORARTORY BRNO
Škoda, Kristián ; Marek, Jiří (oponent) ; Palacký, Jiří (vedoucí práce)
Výtvarné umění a hudba, umělecká odvětví, která využívají odlišné výrazové prostředky, ale jejichž kořeny jsou společné. Mohou vyrůstat bok po boku a vzájemně se inspirovat, nebo se proplétat v harmonický celek. Aby toto propojení mohlo vůbec vzniknout a efektivně se rozvíjet, je nutné pro ně zajistit vhodné prostory, vytvořit umělecký inkubátor, kde výsledky umělecké tvorby budou inspirací a podnětem k další činnosti, ať už výtvarné nebo hudební. Budova Laborartory Brno poskytne prostory pro vzdělávání, uměleckou tvorbu a její prezentaci. Galerie architektury, designu a soudobého umění bude jejím srdcem a společenská zařízení tepnami rozvádějícími život.
LABORARTORY BRNO
Stýblo, Jakub ; Novák, Antonín (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
Architektonický návrh na východního nároží křižovatky ulice Koliště a Milady Horákové. Programem objektu je galerie architektury a design se zaměřením na nová digitální média doplněné o přednáškový sál a dílny pro workshopy a hackerspace. Architektonický výraz a jeho hlavní motiv návrhu je pohyb a tok lidí. Objekt je „vybroušen“ z pohybu lidí a aut. Návrh byl navrhován jako tři objekty, které se následně fluidně propojí a vytvoří kontinuální celek jedné hmoty. Konstrukce objektu je kombinací stěnového a skeletového systému ze železobetonu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.