Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití digitálních technologií ve volném čase seniorů
ŠACHOVÁ, Viktorie
Bakalářská práce se zabývá popisem toho, jak se digitalizace promítá do volnočasových aktivit seniorů a jak se proměnila v souvislosti s pandemií Covid Sars 19. Tato teoretická práce se úvodem zabývá procesem stárnutí a stářím, změnami a potřebami s ním spjatými. Dále popisuje volný čas a volnočasové aktivity v seniorském věku a v poslední části se věnuje digitálním technologiím ve volném čase a v době pandemie, s návazností na roboty jako sociální společníky a virtuální realitu.
Využití robotické hračky ozobot v MŠ
Bochňák, Jan ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Tocháček, Daniel (oponent)
Práce zkoumá možnosti využití robotické hračky ozobot ke vzdělávání v mateřské škole (MŠ). Teoretický základ je tvořen představením klíčových pojmů a souborem dosavadních poznatků o digitálním vzdělávání se zaměřením na předškolní výchovu. Kromě legislativního rámce a odborných zjištění o digitálních technologiích v předškolním věku jsou zohledněna také rizika, která jsou s jejich užíváním spojena. Dále jsou součástí teoretické části poznatky o edukační robotice a je představena hračka ozobot, na kterou se výzkum zaměřuje. Možnosti využití ozobota v MŠ jsou zkoumány formou případové studie, která se zaměřuje na dvě roviny této problematiky, jednak na vlastnosti a funkce ozobota, a jednak na to, jak děti ozobota vnímají a jak k němu přistupují s cílem identifikovat možné překážky, které mohou v MŠ při práci s ozobotem nastat, nabídnout vzniklé tematické bloky k využití a poskytnout k nim užitečné metodické rady a doporučení. Případová studie byla realizována v jedné pražské mateřské škole ve dvou časově oddělených cyklech pokaždé s jinou skupinou 6 dětí ve věku 5-6 let z jiné třídy. Pro práci s dětmi bylo navrženo 10 tematických bloků s ozobotem. V případové studii se ověřovala metodika práce s navrženými tematickými bloky a bylo sledováno, jak děti ve třídě zacházejí s ozoboty během volné hry....
Multimediální jazykové laboratoře ve výuce cizího jazyka
Botlík Nuc, Tomáš ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Ondráková, Jana (oponent) ; Fialová, Irena (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou multimediálních jazykových laboratoří ve výuce cizího jazyka. Práce vychází z předpokladu, že laboratoř napomáhá nácviku rozvoje ústního projevu žáků a jak práce v laboratoři souvisí s koncepty autonomního učení, sebehodnocení a vícejazyčnosti. Práce zkoumá, za jakých podmínek lze laboratoř SmartClass Robotel využít ve výuce německého jazyka na střední škole. Výzkumného šetření realizovaného formou případové studie se v období prosinec 2021 až únor 2022 zúčastnilo 69 žáků střední školy. Zdrojem výzkumných dat byly vstupní a výstupní záznamy nahrávek ústního projevu jednotlivých žáků. Každá nahrávka byla hodnocena žákem samotným, jeho spolužákem a učitelem. Hodnocení se zaměřovala na obsah a ústní projev, lexikální, gramatickou a fonologickou kompetenci. Součástí hodnocení bylo také posouzení kvality a identifikace nedostatků projevu. Z výsledků vyplývá, že za určitých podmínek může výuka v jazykové laboratoři usnadnit učitelům realizaci konverzačních aktivit a umožnit žákům pracovat vlastním tempem a volit pořadí aktivit. Přínosem pro učitele je možnost sběru dat o učení žáků. Ve všech sledovaných oblastech došlo ke zlepšení ústního projevu žáků, k největšímu v kategorii "obsah a projev". Součástí práce je také analýza současného stavu využívání...
Využití digitálních technologií ve výuce hudební výchovy na základních školách
VITHOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá využitím digitálních technologií ve výuce hudební výchovy na základních školách. Na začátku zmiňuje předmět hudební výchova, její složky a cíle. Dále se zaměřuje na informační a komunikační technologie, konkrétně na digitální technologie a jejich použití ve výuce včetně stručného popisu některých technologií. Cílem této práce je zmapovat rozsah a rozmanitost využití digitálních technologií ve výuce hudební výchovy na základních školách.
Digitální technologie v běžných a speciálních mateřských školách
DAVÍDKOVÁ, Gabriela
Cílem práce bakalářské práce je porovnání využívání digitálních technologií v třídách běžných mateřských škol s třídami zřízenými podle § 16 odst. 9 školského zákona. Dalším cílem je zjištění důvodů nevyužívání digitálních technologií v MŠ. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů týkajících se digitálních technologií, možnostmi předškolního vzdělávání v České republice, ukotvením digitálního vzdělávání v legislativních dokumentech a možností vzdělávání pedagogů v oblasti digitálních technologií. V neposlední řadě jsou zde popsány digitální technologie zařazené do dotazníkového šetření. Praktická část bakalářské práce je zpracována formou kvantitativního výzkumu, který byl uskutečněn pomocí dotazníkového šetření. V praktické části jsou popsány cíle, hypotézy, metodologie práce, tvorba dotazníku a charakteristika výzkumného vzorku. Pomocí grafů a tabulek jsou zde popsány výsledky dotazníkového šetření a ověřovány hypotézy.
Digitální propasti z hlediska pohlaví
Rohlíková, Pavla ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Tato diplomová práce Digitální propasti z hlediska pohlaví zpracovává problematiku digitální propasti v souvislosti s jedním z aspektů, který ji může ovlivňovat. Práce nastiňuje koncept digitální propasti jako problém moderní globalizované společnosti a představuje základní pojmy k porozumění problematiky. Digitální propasti souvisí s několika společenskými faktory, které jsou v práci představeny, hlavní pozornost je ale věnována aspektu pohlaví. Ani v moderním světě se prozatím nedaří propast v této souvislosti zcela uzavřít. Jsou tak nastíněny charakteristiky problému v souvislosti s tímto faktorem. Dnes už spíše než problém s primární digitální propastí přetrvává ve společnosti problém spojený s nerovnými dovednostmi a způsobem využívání informačních a komunikačních technologií. Po definici základních pojmů a kontextu tohoto fenoménu je v práci představeno několik zahraničních studií pro utvoření celkového pohledu na problematiku a také data z Českého statistického úřadu. Druhou částí práce je metodologická část, která byla inspirována zahraniční studií z roku 2014, která sleduje digitální gramotnost respondentů. Pro své účely jsem zvolila kvantitativní metodologickou strategii. Práce zahrnuje faktorovou analýzu dotazníkového šetření, které proběhlo v obci s rozšířenou působností (zkráceně ORP)...
Implementace digitálních technologií ve vzdělávání
Přibyl Durlinová, Dominika
Cílem této diplomové práce je analyzovat strategické a další dokumenty, které jsou zaměřené na distanční výuku na základních školách. Cílem je také popsat, jak probíhala distanční výuka na základních školách pomocí digitálních technologií a poukázat na její specifika včetně pozitiv a negativ. Strategické a další dokumenty jsou podkladem pro zjištění připravenosti pedagogických pracovníků a škol na přechod k distanční výuce. Z důvodu pandemie COVID-19 došlo k uzavření škol a bylo nutné přejít na distanční výuku, která byla online. Školy a pedagogičtí pracovníci se museli v krátkém období adaptovat a implementovat digitální technologie ve vzdělávání. Diplomová práce se zaměřuje na implementaci digitálních technologií ve vzdělávání v rámci distanční výuky. V moderním světě, je každý jedinec čím dál tím více odkázán na používání technologií, čemuž není jinak ani ve vzdělávání. Učitelé jsou klíčovými aktéry, kteří implementují digitální technologie ve vzdělávání. Na implementaci digitálních technologií ve vzdělávání je nutné hledět nejen jako na technologický proces, ale také na proces pedagogický. Tato práce je kvalitativní analýzou, která se zabývá digitálními technologiemi během distanční výuky. Teoretická část je vypracována na základě rešerše odborné literatury zaměřené na digitální technologie....
Edukační technologie v práci předškolních dětí s onkologickým onemocněním
Skalická, Jana ; Vaňková, Petra (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Diplomová práce se v teoretické rovině věnuje problematice vhodného využití informačních technologií u předškolních dětí, které jsou vzdělávány v nemocnicích nebo mateřských školách při nemocnicích působících. Dále se práce zabývá problematikou zdraví a vlivu nemoci na psychiku dítěte a vlivu hospitalizace a dlouhodobého pobytu dítěte v nemocnici na jeho stávající život. V teoretické části práce jsou popsány různé druhy digitálních technologií, které jsou v současné době využívány ve vzdělávacím procesu u předškolních dětí. V závěru teoretické části práce jsou popsána nádorová onemocnění dětí, která jsou často léčena ve FN Motol. V úvodu praktické části práce je blíže popsána samotná FN Motol včetně základních informací o její historii a současném fungování. Praktická část práce se opírá o využití digitálních technologií ve vzdělávání dětí hospitalizovaných na onkologickém oddělení Fakultní nemocnice v Motole, kdy byly zjišťovány technické prostředky nejčastěji využívané u dlouhodobě hospitalizovaných dětí nejen v rámci vzdělávání, ale ve vztahu na trávení volného času v nemocnici. Na základě osobní zkušenosti byl vypracován desetidenní vzdělávací program, který byl následně aplikován u vybraných dětských pacientů ve FN Motol. Dále se práce zabývá pozitivními i negativními stránkami využívání...
Podnikatelský záměr na virtuální služby v oblasti PR
Hruška, Tomáš ; Fuciman, Lukáš (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Diplomové práce je zaměřena na předložení podnikatelského záměru pro vytvoření nabídky služeb, postavených na IT možnostech, propojených do marketingových činností. Diplomová práce je rozdělena do tří hlavních částí, které na sebe postupně navazují. První částí jsou teoretická východiska práce, druhou analýza podnikatelského sektoru a třetí část představuje vlastní návrh podnikatelského plánu na základě zjištěných informací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.