Název:
Digitální technologie v běžných a speciálních mateřských školách
Překlad názvu:
Digital technologies in mainstream and special kindergartens.
Autoři:
DAVÍDKOVÁ, Gabriela Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2021
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem práce bakalářské práce je porovnání využívání digitálních technologií v třídách běžných mateřských škol s třídami zřízenými podle § 16 odst. 9 školského zákona. Dalším cílem je zjištění důvodů nevyužívání digitálních technologií v MŠ. Teoretická část se zabývá vymezením pojmů týkajících se digitálních technologií, možnostmi předškolního vzdělávání v České republice, ukotvením digitálního vzdělávání v legislativních dokumentech a možností vzdělávání pedagogů v oblasti digitálních technologií. V neposlední řadě jsou zde popsány digitální technologie zařazené do dotazníkového šetření. Praktická část bakalářské práce je zpracována formou kvantitativního výzkumu, který byl uskutečněn pomocí dotazníkového šetření. V praktické části jsou popsány cíle, hypotézy, metodologie práce, tvorba dotazníku a charakteristika výzkumného vzorku. Pomocí grafů a tabulek jsou zde popsány výsledky dotazníkového šetření a ověřovány hypotézy.The aim of the Bachelor thesis is a comparison of using digital technologies in classrooms of mainstream kindergarten with classrooms of special kindergarten. The next aim is to detect reasons for non-using digital technologies in kindergartens. The theoretical part is about definitions relating to digital technologies, options of pre-school education in the Czech Republic, anchoring of digital education in legislative documents and options of teachers´ education in the digital technology area. Last but not least there are described digital technologies contained in the survey. (Practical part of bachelor´s thesis was processed by a form of quality research, which was realized by respondent survey.) In the practical part there are described aims, hypotheses, methodology of the thesis, survey creation and characteristic of survey sample. By graphs and tables there are described results surveys and verified hypotheses.
Klíčová slova:
běžné mateřské školy; digitální gramotnost; digitální technologie; mateřské školy zřízené podle § 16 odst. 9 školského zákona; předškolní věk; digital literacy; digital technologies; mainstream kindergarten; pre-school age; special kindergarten Citace: DAVÍDKOVÁ, Gabriela. Digitální technologie v běžných a speciálních mateřských školách. České Budějovice, 2021. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/61348