Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,738 záznamů.  začátekpředchozí1561 - 1570dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Role vzdělávání v soudobé společnosti na příkladu České republiky
Vítková, Eva ; Soběhart, Radek (vedoucí práce) ; Kozmanová, Irena (oponent)
Diplomová práce zkoumá, zda a jakým způsobem český vzdělávací systém reaguje na vzrůstající kulturní různorodost české společnosti. V rovině teoretické vymezuje roli vzdělávání v multikulturní společnosti při uplatňování multikulturní politiky. Hlavní část práce, jež spočívá v analýze školních učebnic předmětů dějepis, občanská výchova a literatura, je doplněna pohledem na institucionální rovinu, analýzou kurikulárních dokumentů a případovou studií, která zkoumá prostředí pedagogických fakult. Práce dochází k závěru, že pojetí českého systému vzdělávání je monokulturní a nereaguje na změnu společenské reality. Na základě výstupů analýzy a komparace jsou proto v závěru práce představeny konkrétní strategické i dílčí kroky, které by mohly podpořit přechod od monokulturního pojetí vzdělávání na systém multikulturní. Klíčové změny by podle autorky měly nastat v profesní přípravě učitelů a v obsahu a podobě školních učebnic, které v tuto chvíli ve velké míře reprodukují kulturní stereotypy a nereflektují kulturní pluralitu společnosti
Vzdělávání a vzdělávací soustava Zlínského kraje a její vazba na trh práce
Krčmářová, Zuzana ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce s názvem "Vzdělávání a vzdělávací soustava ve Zlínském kraji a její vazba na trh práce" popisuje a analyzuje vzdělávací soustavu a trh práce Zlínského kraje. Hlavním cílem práce je odpovědět na otázku, zda existuje a jaká je vazba vzdělávací soustavy a trhu práce ve Zlínském kraji. První část práce objasňuje základní pedagogické pojmy, základní pojmy trhu práce a postavení vzdělávání na trhu práce a v regionálním rozvoji. Následuje popis vzdělávacího systému České republiky a legislativní úpravy školství. Třetí kapitola charakterizuje všechny stupně vzdělávací soustavy Zlínského kraje. Poslední část práce je zaměřena na vývoj trhu práce ve Zlínském kraji a analýzu volných pracovních míst. Z výsledků práce vyplývá existence vazby mezi vzdělávací soustavou a trhem práce ve Zlínském kraji a zároveň snaha přizpůsobit vzdělávací soustavu, zejména v oblasti středního školství, tak, aby lépe odrážela potřeby a požadavky trhu práce.
Sociální sítě ve vzdělávání
Suková, Lenka ; Pavlíček, Antonín (vedoucí práce) ; Kalina, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou online sociálních sítí a jejich použitím ve vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou základních celků. První část se nejdříve zabývá teorií vzdělávání; Bloomovou taxonomií vzdělávacích cílů jako základnímu kameni vzdělávání a následně novou vzdělávací teorií založenou na učení v sociálních sítích - konektivismem. Poté se práce soustředí na definici online sociálních sítí a představení několika nejznámějších sociálních sítí a příklady jejich využití v zahraniční i tuzemské školní praxi. Druhá část práce je zaměřena na praktické využití vybrané sociální sítě Wall.fm ve výuce předmětu Web 2.0 a sociální sítě na Vysoké škole ekonomické v Praze. Součástí praktické části je dotazníkové šetření mezi studenty předmětu týkající se zpětné vazby na sociální síť a názorů studentů na její použití v rámci výuky. Na základě vlastní analýzy a analýzy dotazníku autorka přináší doporučení a návrhy pro využití sítě v předmětu Web 2.0 a sociální sítě v následujících semestrech.
VZDĚLÁVÁNÍ JAKO NÁSTROJ INTEGRACE SENIORŮ DO INFORMAČNÍ SPOLEČNOSTI
Zerzaňová, Amálie ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Šolc, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá stárnutím populace a možností adaptace seniorů na změny probíhající ve společnosti, z toho zvláště na změny v oblasti informačních a komunikačních technologií. Cílem DP je analýza postavení seniorů v informačních společnostech se zaměřením na integraci seniorů do společnosti zájmovým vzděláváním na univerzitách třetího věku. V průběhu řešení posoudím vliv kurzů U3V na schopnost integrace seniorů do informační společnosti v České republice. Teoretická část je koncipována jako podkladové vymezení základních používaných pojmů týkajících se seniorské populace, informační společnosti a univerzit třetího věku. Analytická část využívá metodu dotazníkového řešení na základě kvalitativního výzkumu a analýzu interních informací U3V pomocí vlastního pozorování.
Student učitelství a jeho profesní příprava na Pedagogické fakultě JU
BINDEROVÁ, Petra
V diplomové práci se autorka zabývá rozborem požadavků na profesní roli učitele a podmínkami pro přípravu a rozvoj kompetencí učitele na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity. Teoretická část diplomové práce zpracovává teoretické otázky související s tímto problémem. Praktická část je pak orientována na zachycení problémů učitelského vzdělávání pomocí konfrontace pohledů studentů končících svou pregraduální přípravu a nových učitelů v praxi. Autorka nejprve vymezila metody a předpoklady výzkumu a poté analyzovala dotazník, který byl daným jedincům předložen.
John Dewey: pedagogické dílo
ŠMAJCLOVÁ, Tereza
Práce se zaměřuje na vývoj a vliv pedagogického myšlení Johna Deweyho. Snaží se o objasnění proč, za jakých podmínek a jakým způsobem se Dewey snažil o vytvoření nových výchovných idejí. Následně se pokouší o jejich srovnání se současnými výchovnými tendencemi českého školství.
Elektronické zdroje nepadají z nebe
Žižková, Štěpánka
Text popisuje současný stav pokrytí oblasti českého výzkumu, vývoje a vzdělávání elektronickými informačními zdroji (EIZ). V porovnání se zahraničními způsoby financování těchto nákladných, ale pro znalostní posun vědy a výzkumu naprosto nezbytných až základních nástrojů, vydala se Česká republika cestou grantových soutěží. Po deseti letech existence programů podpory zpřístupňování EIZ je jasné, jak zásadně v této oblasti chybí systémové a koncepční řešení a stanovení vhodného konsorcionálního modelu pro ČR.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Vzdělávací programy a projekty zaměřené na zlepšení organizace a manažerských dovedností představitelů malých obcí
Zelenková, Romana ; Kadeřábková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Toth, Petr (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na výzkum vzdělávání představitelů malých obcí, které je velice důležité, neboť ovlivňuje úroveň řízení obce a tím kvalitu života jejích obyvatel. Vzdělávání není v současné době povinné, avšak zavedení širokého spektra vzdělávacích programů přispívá k profesionalizaci státní správy a zejména územní samosprávy. V teoretické části jsou sledovány přístupy ke studiu právního postavení obcí a jejich zákonné kompetence i autonomie rozhodování. Praktická část zpracovává problematiku významu vzdělávání pro představitele malých obcí. Tato problematika je analyzována v konkrétním prostředí Podřipska, které představuje region s relativně vysokým počtem malých obcí, na které se diplomová práce zaměřuje. Velký akcent je v diplomové práci kladen na výsledky dotazníkového šetření a řízených rozhovorů provedených se zástupci vzdělávacích institucí, které přispívají k detailnějšímu pochopení problému a naplnění cíle práce.
Současné trendy ve vzdělávání manažerů
Fürbacherová, Květa ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Teoretická část práce pojednává o vzdělávání jako takovém, navazuje vzděláváním dospělých lidí a vyvrcholuje vzdělávacími trendy v oblasti manažerské, jak z dob minulých, tak ze současnosti. Praktická část se zabývá srovnáním třech škol, a to na základě kvalitativního popisu, analýzy, komparace a syntézy. Výsledkem práce je pak zodpovězení otázek, zda školy kladou stejný důraz na stejné předměty a je-li náplň těchto předmětů na jednotlivých školách shodná. Zároveň obsahuje doporučení, jakým směrem dále analyzovat, abychom dosáhli větší vypovídající schopnosti.
E-learning - nove interaktivni metody vyuky s akcentem na multimédia
Budinský, Michal ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
E-learning -- nové interaktivní metody výuky s akcentem na multimédia V této práci je hlavním cílem autora představit nové pojmy, obecné přístupy k současné výuce a poukázat na nové metody a techniky v konkrétní vzdělávací oblasti nazývané e-learning. Vysvětlením hlavních pojmů v problematice distančního vzdělávání s využitím e-learningu se zabývá teoretická část, ve které dochází k roztřídění a upřesnění hlavních často zaměňovaných pojmů. Krátký náhled do historie umožňuje lépe charakterizovat průlomové technologie minulého století, které započaly novou éru vědních oborů ve vzdělávání. Nedílnou součástí e-leaningu jsou multimédia, jejichž prostřednictvím je umožněno výukové materiály navrhovat, tvořit a také využít přímo ve výuce. Široké spektrum druhů multimedií, interaktivní možnosti komunikace a jejich význam využití v oblasti vzdělávání dává e-learningu směr všestranně orientovaného modelu vzdělávání, který je za současných podmínek velmi rychlého růstu technologií čím dál víc důležitý. Praktická část obsahu práce charakterizuje program, s jehož pomocí lze vytvořit kompletní výukový materiál s možností zpětné vazby ve formě testování a ověřování studentových znalostí. Dále je v tomto programu popsán postup tvorby video tutoriálu, který může sloužit jako médium pro samostatné studium nebo jako doplněk živé prezentace ve výuce. Závěr upozorňuje na výhody i nedostatky e-learningu a přináší zamyšlení autora nad problematikou týkající se tvorby tutoriálu a přínosem této bakalářské práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,738 záznamů.   začátekpředchozí1561 - 1570dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.