Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 184 záznamů.  začátekpředchozí152 - 161dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
The Current Position of the USA in the International System - What Security Policy?
Kudláčková, Iva ; Karlas, Jan (vedoucí práce) ; Hynek, Nikola (oponent)
(abstrakt) Tato diplomová práce se zabývá bezpečnostní politikou Spojených Států Amerických (USA) v době administrativy presidenta G W Bushe a presidenta Obamy. První část se proto věnuje podrobné analýze bezpečnostních strategií obou administrativ a zároveň praktických aplikací obou politik nejen v oblasti obrany a vojenské bezpečnosti, ale také v oblasti zahraničního obchodu a budování aliancí a partnerství. Na základě této analýzy dochází první část k závěru, že přestože je Obamova bezpečnostní politika v některých případech kritizována pro její nemalou podobnost s nepříliš populární Bushovou politikou, obsahuje patrné rozdíly jak ve strategii, tak v praktickém přístupu v jednotlivých oblastech. Jako nejzásadnější, tato diplomová práce vyzdvihuje rozdíl v celkovém pojetí bezpečnostní politiky, jež se v době Obamovy administrativy ukazuje jako multilaterální a méně vojensky angažovaný než během Bushovy administrativy, která se vyznačovala unilaterálním přístupem s preemptivním použitím síly. Druhá část této diplomové práce pak navazuje na tyto hlavní rozdíly. Na základě předchozí analýzy obou politik pak vytváří hypotézy mající za cíl najít kauzální příčinu této změny. K testování hypotéz práce používá tři klasické teorie mezinárodních vztahů, jež obsahují takové prvky, které byly v první části...
Konstruktivismus ve výuce geografie
Medková, Eva ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Matějček, Tomáš (oponent)
Medková, E. (2012): Konstruktivismus ve výuce geografie. Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje, Univerzita Karlova v Praze. Diplomová práce se zabývá konstruktivistickým modelem ve výuce geografie. V teoretické části se zaměřuje na charakteristiku tohoto modelu a porovnává ho s modelem tradičním - transmisivním. Popisuje metody, které jsou v konstruktivistickém vyučování používány. V praktické části byl proveden pedagogický experiment, který srovnává efektivitu konstruktivisticky a transmisivně pojatého vyučování. Experiment proběhl na základní škole ve dvou paralelních třídách 7. ročníku. Ve třídách byla vyučována dvě geografická témata - monzuny a vyspělost asijských států. Téma vyspělost asijských států bylo vyučováno v jedné třídě transmisivně a v druhé konstruktivisticky. Následovalo vyučování druhého tématu - monzuny, kdy se ve třídách přístupy prohodily. Efektivita vyučování byla zjišťována pomocí didaktického testu a statisticky vyhodnocována.
Vývoj aktivit zahraniční rozvojové spolupráce v České republice po roce 1989
Švihlová, Veronika ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Černý, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem aktivit zahraniční rozvojové spolupráce v České republice po roce 1989. Na začátku práce představuje významné koncepty s problematikou souvisící, koncept rozvoje a zahraniční rozvojová spolupráce. Pozornost je rovněž věnována základním rozvojovým teoriím a roli nevládních neziskových organizací v zahraniční rozvojové spolupráci. Teoretickou část uzavírají stěžejní teorie, o které se opírá výzkumná část práce, teorie transnacionálního jednání a konstruktivismus. Ta vychází jak ze studia dokumentů a dosavadních výzkumů, tak z analýzy kvalitativně provedených rozhovorů s představiteli vybraných neziskových organizací v Praze. Cílem kvalitativního výzkumu je zjistit, jakým způsobem vnímají vývoj aktivit zahraniční spolupráce samotní aktéři. Klíčová slova: koncept rozvoje, koncept zahraniční rozvojové spolupráce, nevládní neziskové organizace, teorie transnacionálního jednání, konstruktivismus
České politické strany a Evropská unie v letech 1996 - 2009
Roubíčková, Eliška ; Karlas, Jan (vedoucí práce) ; Beneš, Vít (oponent)
Rigorózní práce České politické strany a Evropská unie v letech 1996 až 2009 se pokouší přiblížit, jakým způsobem vnímaly ve vymezeném období české politické strany (ODS, ČSSD, KSČM a KDU-ČSL) Evropskou unii a roli České republiky v ní. Práce vychází vedle základních konstruktivistických principů z konceptu tzv. idejí politického zřízení (polity-ideas). Stanovuje čtyři ideální typy idejí politického zřízení v podobě Federálního státu, Mezivládní spolupráce, Ekonomického společenství a Sítě a na základě pohledu jednotlivých stran na vybrané prvky idejí politického zřízení přiřazuje politické strany k jednotlivým ideálním typům idejí politického zřízení.
Game Theoretic Modelling of the International Relations System
Halás, Matúš ; Drulák, Petr (vedoucí práce) ; Plechanovová, Běla (oponent) ; Křivan, Vlastimil (oponent)
Disertační práce usiluje o modelování systému mezinárodních vztahů. Základní výzkumní otázka se snaží zjistit jaké důsledky pro úspěch jednotlivých strategií a pro kooperaci samotnou mají různá nastavení proměnných a vlastnosti systému jako takové. Práce obsahuje dvě prvky charakteristické pro mezinárodní vztahy, a které nemožno najít v jiných modelech: (i) determinace výskytu interakcí pomocí vzdálenosti a síly; a (ii) vznik (ne)důvěry na základě předchozích interakcí. Model stojí na třech pilířích: agentech, prostředí a pravidlech. Hráči se nacházejí v Hobbesovském prostředí vězňova dilematu tak jak je chápáno realisty. Změna výplat reprezentující vnik (ne)důvěry však umožňuje formalizaci teze konstruktivistů o různých podobách anarchie a o vzájemně konstitutivním vztahu struktury a aktérů. Multiagentní počítačové simulace jako metoda zasazená do rámce abduktivního uvažování a sloužící ke generaci dat se stala nutnou vzhledem k chybějící různorodosti empirických informací a nemožnosti experimentů v reálním světě. Zdrojový kód napsán v jazyce C# obsahuje 62 strategií použitých Axelrodem, ke kterým jsem přidal několik dalších potenciálně úspěšných pravidel společně se třemi novými strategiemi odpovídajícím běžnému chování států. S cílem dosáhnou robustnosti výsledků byla aplikace při různých...
Projekt "Znak třídy" a čtvercová síť
Olšovská, Petra ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Bomerová, Eva (oponent)
Diplomová práce vychází z konstruktivistického přístupu k vyučování matematice na 1. stupni ZŠ, opírá se o zasazení geometrického učiva do čtvercové sítě a sleduje, do jaké míry jsou žáci schopni využít zkušeností se čtvercovou sítí v rámci projektové metody. Za tímto účelem byly sledovány dvě skupiny žáků ve věku 10 - 11 let, experimentální a kontrolní skupina. Práce s experimentální skupinou byla zasazena do dvou týdnů.
Sankce Evropské unie proti Rakousku v roce 2000 v kontextu postavení Rakouska v Evropské unii. Aplikace konstruktivistické teorie na daný případ
Dobiašová, Terézia ; Jeřábek, Martin (vedoucí práce) ; Moravcová, Dagmar (oponent)
diplomové práce: Sankce Evropské unie proti Rakousku v roce 2000 v kontextu postavení Rakouska v Evropské unii. Aplikace konstruktivistické teorie na daný případ Diplomová práce Sankce Evropské unie proti Rakousku v roce 2000 v kontextu postavení Rakouska v Evropské unii. Aplikace konstruktivistické teorie na daný případ analyzovala případ Rakousko z konstruktivistické perspektivy. Práce potvrdila hypotézu, že členské státy Evropské unie chybně vyhodnotily vliv Haiderovy FPÖ na demokratický vývoj Rakouska a samotné Evropské unie, když tvrdily, že účastí FPÖ v rakouské spolkové vládě jsou ohroženy unijní demokratické hodnoty. Ve skutečnosti však pro toto tvrzení neměly žádný důkaz, i když povaha FPÖ byla v některých aspektech nahlížena jako extrémně pravicová (například vzhledem ke své xenofobii). Práce prokázala, že účast FPÖ v rakouské vládě (spíše než její izolace, která by mohla vést k její ještě větší podpoře) byla jistým druhem garance pro zachování demokracie a společných hodnot Evropské unie. Dále se práce pokusila najít odpověď na otázku, zda bylo zahrnutí FPÖ do rakouské vládní koalice skutečně reálným nebezpečím pro společné hodnoty Evropské unie a její další demokratický vývoj, nebo ochrana těchto hodnot byla pouze záminkou k uvalení sankcí, které mělo ve skutečnosti sloužit k prosazení...
Osobnostní a sociální výchova v konstruktivisticky orientovaném vyučování matematiky na 2. stupni základní školy
Prikner, Milan ; Zhouf, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím a zařazením průřezového tématu osobnostní a sociální výchova do konstruktivisticky orientovaného vyučování matematiky. Práce si klade dva hlavní cíle, a to popsat možnosti uplatnění osobnostní a sociální výchovy ve vyučování matematiky a navrhnout výukové aktivity, které by propojení těchto oblastí ukázaly. Stěžejní částí práce jsou právě tyto vytvořené aktivity. Všechny byly vyzkoušeny v praxi a následně evaluovány.
Motivace dětí v mateřské škole
FENDRYCHOVÁ, Terezie
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku motivace v mateřské škole, jak s tímto fenoménem pracují učitelky s různou délkou jejich praxe. V teoretické části je nabízen náhled na lidskou motivaci z různých odborných pohledů a faktory s motivací související. Jsou zde zmíněny i metody konstruktivistického učení. Praktická část odhaluje výsledky kvalitativního šetření, které bylo zaměřeno na zkušenosti učitelek a ověření, jak děti reagují na motivační strategie doporučené učitelkami. Práce nabízí čtenáři náhled do této problematiky jak z teoretického, tak z praktického úhlu pohledu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 184 záznamů.   začátekpředchozí152 - 161dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.