Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 203 záznamů.  začátekpředchozí150 - 159dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odcizení člověka přírodě
Prokopiusová, Květa ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
8/67 Abstrakt Diplomová práce se zabývá odcizením člověka přírodě. Teoretická část si klade za cíl odpovědět, co je to příroda a vztah k přírodě. Dále popisuje, jak se vyvíjel vztah člověka k přírodě. Neopomene ani působení pobytu člověka v přírodě - rekreace a zahrádkářské osady. Také se zaměřuje na dítě a přírodu kolem něj. Hledá propojení se školou, ekocentry a Rámcově vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Pokouší se pohlédnout na příčiny a důsledky vzdalování se přírodě. Hledá odpověď jak oddálit odcizení člověka přírodě. Vlastní výzkum zjišťuje, v jakých typech prostředí žáci pátých ročníků základních škol v Brandýse nad Labem - Staré Boleslavi tráví svůj volný čas. Zda město Brandýs nad Labem - Stará Boleslav nabízí žákům přírodní prostory, kde by mohly odpočívat, hrát si, provozovat sport atd. Zajímá se, s kým děti pobývají venku ve volných chvílích, kdo je jim společníkem nebo průvodcem. Klíčová slova Příroda, vztah k přírodě, zahrádkářské osady, střediska ekologické výchovy, ekocentra, výuka ve školní zahradě, environmentální výchova, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.
Příroda jako výtvarná dílna
Plecitá, Kateřina ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Brejcha, Šimon (oponent)
Anotace: Diplomová práce se zabývá možnostmi propojení výtvarného umění s přírodou. Teoretická část vychází z Rámcově vzdělávacího programu, sleduje úlohu výtvarné výchovy a didaktické prostředky k dosažení stanovených cílů. Zvláštní pozornost je věnována projektové problematice výuky s návazností na ekologickou výchovu, mezipředmětové vztahy a vývoj směrů výtvarného umění pracujícího s přírodou se zaměřením na zemní umění. Praktická část obsahuje tři metodické řady výtvarných aktivit se žáky 1. stupně. Součástí diplomové práce je obrazová dokumentace jednotlivých realizovaných činností na přiloženém CD.
Tvoříme z odpadového materiálu
Hrstková, Magdaléna ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
Hrstková, M.: Tvoříme z odpadového materiálu. [Bakalářská práce] Praha 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 59 s. Série výtvarných úkolů je koncipována pro Centrum pro předškolní děti v Domě dětí a mládeže v Praze. Spojovacím článkem navržených výtvarných úkolů je využití odpadového materiálu, především plastu, papíru a textilu. Teoretickým východiskem práce jsou ekologická, environmentální a globální výchova v kontextu RVP PV a RVP ZV.
Šumavský národní park jako prostor pro volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ
Pěgřímková Weissová, Lenka ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Šumavský národní park jako prostor pro volnočasové aktivity žáků 1. stupně ZŠ Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou plnohodnotného programu na škole v přírodě, kde Šumavský národní park je prostorem pro volnočasové aktivity 1. stupně ZŠ. Zabývá se sestavením plánu exkursí doplněným o pozorování přírody, pracovně - výtvarné činnosti a pohybové aktivity tak, aby zprostředkovaly účastníkům emocionální zážitky z kontaktu se živou přírodou a krajinou, což by je v budoucnu mělo vést ke kladnému vztahu k přírodě a její ochraně. Klíčová slova: Environmentální výchova, Šumava, Národní park, exkurse, zážitková pedagogika
Výtvarná výchova ve školní družině se zaměřením na využití přírodních materiálů
Kaprálková, Petra ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Krejčová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití přírodního materiálu pro práci s dětmi v rámci výtvarného vzdělávání ve školní družině. Je orientována na seznámení se s různými druhy materiálů a jejich využití v souvislosti s volnočasovými aktivitami v době mimo vyučování, konkrétně ve školní družině. Součástí je projektová část s detailně popsanou přípravou, realizace a výstup výtvarných prací s využitím přírodních materiálů. Cílem práce je přiblížení práce s dětmi v rámci jejich mimoškolních aktivit ve školní družině se zaměřením na budování kladného vztahu k přírodě a využití přírodního materiálu v souvislosti s rukodělnou činností.
Výchova k občanství a environmentální výchova na základní a střední škole
Toužimská, Zuzana ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá environmentální výchovou mládeže a jejím významem pro přechod společnosti k trvale udržitelnému životu. Zdůrazňuje nutnost proniknout k jádru problému, kterým je citové odcizení současného člověka od přírody a životního prostředí. V teoretické části dokazuje existenci mnoha různých přístupů ke světu a možnost přiklonit se k tomu méně sebestřednému a více šetrnému. Dále předkládá východiska environmentální výchovy, její vývoj a především pak její trendy, které odrážejí dnes uvědomovanou potřebu zaměřit se na environmentální sensitivitu a osobní odpovědnost každého jedince. Ukazuje, že obě oblasti je možné rozvíjet v rámci občanských a společenskovědních předmětů, které pro začlenění environmentální výchovy poskytují značný prostor. Právě tyto předměty totiž zdůrazňují potřebu vychovávat studenta tak, aby si osvojil kompetence k tomu být odpovědným občanem společnosti i ohleduplným obyvatelem této krásné planety. Praktická část práce proto navrhuje konkrétní způsoby začlenění environmentální výchovy do občanských a společenskovědních předmětů, tak, aby vedly studenty k trvale udržitelnému životu ve společnosti i v celku našeho životního prostředí. Klíčová slova: hodnota života, ekologická krize, antropocentrismus, biocentrismus, ekocentrismus, trvale udržitelný rozvoj,...
Environmentální projekt a jeho uplatnění v mateřské škole
Navrátilová, Ludmila ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Tématem mé diplomové práce je "Environmentální projekt a jeho uplatnění v mateřské škole". Celá práce je členěna na tři části. V první, teoretické pasáži popisuji projekt a jeho důležité části. Také se zaměřuji na environmentální výchovu, její stručnou charakteristiku a začlenění do Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. V této části práce vycházím z odborné literatury. Další, praktický úsek je zaměřen na seznámení dětí s přírodou. Pomocí her, obrázkových materiálů a především pozorováním si děti vytvořily povědomí o přírodním prostředí. Všechny aktivity jsem směřovala tak, aby byly v souladu s věkem a individuálními možnostmi dětí. Poslední kapitolou je výzkumná část. Tento úsek mapuje strach v přírodě u dětí předškolního věku. V závěrečném vyhodnocení přinesla řadu zajímavých poznatků.
Připravenost učitelů ZŠ pro výuku environmentální výchovy
ŠIMEK, Matouš
Práce zkoumá připravenost učitelů základních škol v Jihočeském kraji pro výuku environmentální výchovy. Touto připraveností se myslí především kompetence pro efektivní podávání a koordinování environmentální výchovy, nikoliv penzum učitelových znalostí. Teoretická část popisuje vývoj, výzvy a rozmanitost metod environmentální výchovy v České republice. Praktická část se zaměřuje na analýzu Školních vzdělávacích plánů (ŠVP) a především kvalitativní analýzu odpovědí učitelů získaných pomocí dotazníku, který obsahoval 6, většinou otevřených otázek. Na základě zhodnocení těchto odpovědí byly determinovány a charakterizovány tři skupiny učitelů lišících se kompetencemi a tedy i připraveností pro oblast environmentální výchovy. Dále byla ověřena převažující spokojenost učitelů s nabídkou a úrovní výukových programů, školení a seminářů, zajišťovaných v kraji především neziskovými organizacemi a několika státními institucemi.
Využití městské zeleně pro výuku předmětů s přírodovědnou, lesnickou a environmentální tematikou
Šlechta, Rostislav ; Kuneš, Ivan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce si klade za cíl vytvořit koncepci využití parků městské zeleně ve městě Znojmě pro výuku předmětů s biologickou, lesnickou a environmentální tematikou. Provést základní přehled dřevin vybrané vhodné plochy městské zeleně; určit cílovou skupinu žáků a navrhnout téma terénní výuky v souladu s náplní osnov vyučovaných předmětů. Vybrat vhodnou, bezpečnou exkurzní trasu, vypracovat stručný výukový materiál pro pedagogy a navrhnout způsob ověření účelnosti terénní výuky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 203 záznamů.   začátekpředchozí150 - 159dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.