Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13,480 záznamů.  začátekpředchozí13471 - 13480  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.82 vteřin. 

Některé aspekty cizího jazyka v předškolním věku
Vosátková, Tereza ; Opravilová, Eva (vedoucí práce) ; Fenclová, Marie (oponent)
Diplomová práce ze zabývá některými aspekty výuky cizích jazyků v předškolním věku, přičemž je založená na praktických zkušenostech při výuce jazyků v Čechách, Anglii a ve Francii. Teoretická část poukazuje na historický kontext výuky cizích jazyků, na specifičnost předškolního období dítěte a otevírá po teoretické stránce některé problémy, které se týkají právě výuky jazyků v předškolním věku, jako například způsob výuky, podmínky, délka jednotlivých lekcí, kvalifikace lektorů, výsledky dětí, spolupráce s rodinou... Praktická část diplomové práce předkládá konkrétní výsledky pedagogického šetření, které je zaměřeno na současnou situaci na pražských mateřských školách a na podmínky, za jakých výuka cizích jazyků probíhá. Zjišťuje postoje, zkušenosti a problémy ředitelek mateřských škol, lektorů cizích jazyků a rodičů dětí, které výuku jazyka absolvují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Edukace v péči o dítě s vrozeným onemocněním
Stará, Petra ; Pavlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Shrnutí Práce se zabývá komplexně problematikou edukace matek novorozenců a kojenců s vrozeným onemocněním. Teoretická část je zaměřena jak na edukaci obecně, tak i na specifika edukace v péči o novorozence a kojence s vrozeným onemocněním. V práci je dále stručně a přehledně zpracována problematika vybraných vrozených onemocnění vyžadujících kvalitní edukaci rodičů. Výzkumná část je zaměřena na to, jak vnímají edukaci sestry pracující na novorozeneckých a kojeneckých odděleních a matky dětí s vrozenou vadou, jaké problémy při ní vidí a co myslí, že by se dalo v této oblasti zlepšit. Závěrem jsou navrhnuty možnosti, jak zlepšit kvalitu edukace a je doporučen

Prevence kriminality mládeže
Dvořáková, Monika ; Jandejsek, Petr (vedoucí práce) ; Dočkal, Jan (oponent)
Svou bakalářskou práci jsem se rozhodla věnovat problému prevence kriminality dětí a mládeže, protože ho považuji v současné době za velmi důležité, a myslím si, že je užitečné se mu věnovat. Stále se pohybujeme mezi dětmi a mladými lidmi, je proto dobré rozumět problémům jejich vývoje. Ráda bych ve své práci shrnula poznatky o prevenci kriminality a o kriminalitě samotné se zaměřením na preventivní programy. Věnuji se zde třem základním úrovním prevence a každou představuji na konkrétním příkladu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Reakce učitele na situaci ohroženého dítěte
Dudová, Stanislava ; Opravilová, Eva (oponent) ; Hejlová, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o situaci předškolního dítěte ohroženého ve vlastní rodině a o kompetencích učitele, takovému dítěti pomoci. V teoretické části diplomové práce je popsána historie syndromu CAN, jeho projevy u dnešních dětí a jeho příčiny v rodinách s poruchami. Pojednává také o možných krocích učitelky ve prospěch dítěte. Empirická část je založena na zjišťování povědomí učitele o projevech akutního a dlouhodobého ohrožení dítěte a o možnostech řešení takové situace. Cílem diplomové práce je ukázat na potřebu podpory sociálně vnímavého učitele jako nenahraditelné osobnosti, která by byla přínosem v interdisciplinárním systému pomoci ohroženému dítěti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Projektová metoda v programu Začít spolu
Plesná, Ludmila ; Kargerová, Jana (oponent) ; Tomková, Anna (vedoucí práce)
Diplomová práce "Projektová metoda v programu Začít spolu" se zabývá pojetím výuky v kontextu evropského trendu výchovy a vzdělávání. Přibližuje východiska a strategie programu Začít spolu. Zaměřuje se na projektovou metodu a její podoby v uvedeném programu v primárním vzdělávání. Popisuje, jak pomocí akčního výzkumu zkvalitňovat pedagogické působení učitele. Analyzuje postup při vytváření podmínek k funkčnímu uplatňování projektové metody ve vyučování. Řeší některé problémy v souvislosti se zaváděním této metody do výuky. Porovnává různé podoby projektů v programu Začít spolu. Přináší popis několika realizovaných projektů. KLÍČOVÁ SLOVA: projektová metoda, projekt, program Začít spolu, klíčové kompetence, humanistické pojetí vyučování, výchova a vzdělávání orientované na dítě, konstruktivistické pojetí vyučování, kooperativní učení, akční výzkum Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Principy animace
Černá, Lucie ; Raudenský, Martin (vedoucí práce) ; Komrska, Tomáš (oponent)
Animovaná tvorba představuje specifický druh výtvarného umění, jež se až do nedávné doby pohyboval zejména na poli filmového průmyslu. Pokud jsme ještě před dvaceti lety vyslovily pojem animovaný, většina z nás si představila pohybující se kreslené obrázky filmové grotesky. Možnosti animace a animované tvorby jsou ale mnohem významnější a rozsáhlejší a mají daleko hlubší význam, než by se na první pohled mohlo zdát. Základním pilířem animované tvorby není pouze grotesknost formy zobrazení, ale především nadsázka, díky které může ukázat skutečnosti ve skrytých nebo zcela nových souvislostech. Zdánlivě naivní kreslená groteska se velice snadno může proměnit v účinný nástroj manipulace. Důmyslně a efektivně toho využila například fašistická propaganda, která se s pomocí krátkých animovaných filmů snažila vzbuzovat německý lid k antisemitským názorům.

Rodina dítěte s mentálním postižením - vstup do světa dospělých
Rychtrová, Magdaléna ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na život rodiny dítěte s mentálním postižením v době, kdy dítě ukončilo povinnou školní docházku a vstupuje do světa dospělých. Teoretická část je věnována rodině a její firnkci. Popsány jsou role rodičů, sourozenců a prarodičů. Další část je věnována období dospívání a problémům mladých lidí na prahu dospělosti. V poslední části je kapitola o vzdělávání mladých lidí s mentálním postižením. Praktická část přibližuje formou životních příběhů životy čtyř konkrétních rodin a jejich specifika v období, kdy jejich dítě vstupuje do další životní etapy, která se nazývá dospělost. Pro srovnání je zpracován i příběh ženy s mentálním postižením, která toto období prožívala před 25 lety. Hlavní pozornost je věnována reálným možnostem a životním perspektivám těchto rodin a jejich dětí.

Hospitalizace rodičů spolu s nemocným dítětem z pohledu sestry
Havlásková, Petra ; Nováková, Jitka (vedoucí práce) ; Roďanová, Ivana (oponent) ; Pečenková, Jaroslava (oponent)
Autor : Petra Havlásková Instituce : Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce : Hospitalizace rodičů s nemocným dítětem z pohledu sestry Vedoucí práce : Bc. Jitka Nováková Počet stran : 104 Počet příloh : 2 Rok obhajoby : 2007 Klíčová slova : hospitalizace rodičů s dítětem v nemocnici, potřeby dítěte, charta práv dětí nemocnici, family-centred care, herní specialista, dobrovolník Bakalářská práce pojednává o problematice společné hospitalizace rodičů s nemocným dítětem. Klade důraz na psychické potřeby dítěte, vliv nemoci na jeho psychiku a zdůrazňuje potřebu mít kolem sebe blízkou osobu, která mu dodává pocit bezpečí, zvláště pak v situaci, kdy je dítě vytrženo z jeho přirozeného prostředí. Těžiště práce tvoří kvantitativní výzkum zaměřený na postoj sester k přijímání doprovodů a přístup jejich pracovišť, nejčastější problémy, povědomí sester o pojmu family-centred care, a zájem o spolupráci s herními specialisty, dobrovolníky či psychologem a dodržování Charty práv dětí v nemocnici. Zkoumaný vzorek tvoří zdravotní sestry dětských oddělení ze tří pražských fakultních nemocnic.

Občané o ústavních pravomocích prezidenta – leden 2017
Čadová, Naděžda
V lednovém šetření Centrum pro výzkum veřejného mínění SOÚ AV ČR, v.v.i. zjišťovalo, jaký je postoj občanů k ústavním pravomocím prezidenta republiky. Tématem otázek byl jak obecný názor na rozsah ústavních pravomocí prezidenta, tak názory na některé konkrétní pravomoci, jakými jsou udělování amnestie či milosti nebo zmírňování trestu, zastavování soudního řízení, jmenování a odvolávání rektorů a jmenování profesorů, propůjčování a udělování státních vyznamenání, rozpuštění Poslanecké sněmovny, používání práva veta, jmenování bankovní rady České národní banky a jmenování soudců Ústavního soudu.

Využití dramaterapie u jedince s mentálním postižením
Filipková, Žaneta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaobírá v první teoretické části mentální retardací, jejím vymezením, klasifikací a etiologií. Zdůrazňuje význam výchovy u dítěte s lehkým mentálním znevýhodněním v mladším školním věku, kterou lze uplatňovat ve formě terapeuticko- formativních intervencí. V druhé teoretické části se věnuje poznatkům z oboru dramaterapie spadající do terapeuticko-formativních přístupů, které jsou známy pod pojmem expresivní terapie. Poukazuje na možnosti aplikovatelnosti dramaterapeutických technik a cvičení v problematice týkající se dětí s lehkým mentálním znevýhodněním. Třetí část se zaměřuje na návrh dramaterapeutického programu pro děti s lehkou mentální retardací, jehož přínosem je rozvoj verbální a neverbální komunikace. Jedná se o prezentaci deseti lekcí dramaterapeutického programu zaměřeného na prevenci v oblasti komunikace.