Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12,049 záznamů.  začátekpředchozí12021 - 12030dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.24 vteřin. 

Znárodňování ve Velké Británii v letech 1945-1951
Erva, Martin ; Soukup, Jaromír (oponent) ; Kovář, Martin (vedoucí práce)
Na Nový rok roku 1947 se na dolech ve Velké Británii objevily desky s tímto nápisem: "Tento důl je nyní řízen Národním výborem pro uhlí ve prospěch lidí."l To znamenalo jediné. Nová labouristická vláda ve Velké Británii zahájila znárodňování. Jako první byla znárodněna Bank oj England, následovala letecká doprava a po nich doly, na kterých změnu vlastníka hrdě oznamovaly zmíněné velké cedule. Znárodňovací seznam má mnoho položek. Znárodněna byla železnice a část silniční dopravy, rozvody elektřiny, plynu, jako poslední výroba železa a oceli. Znárodněny byly také nemocnice, omezeny soukromé praxe lékařů. Také školství začal dominovat státní sektor. Znárodněny byly také zisky z půdy. Výsledek? Na začátku padesátých let, pět let od chvíle, kdy se "levicová lavina" přehnala Velkou Británií a přívedla Clementa Attleeho do Downing Street č. 10, vytvářely státem ovládané podniky 12 % HDp2 Spojeného království. Demobilizace armády a rozpouštění impéria uvolnily ruce pro vybudování domácí armády úředníků, zaměstnanců státních podniků a ekonomických plánovačů.

Nedostatky postupu zadavatelů z pohledu rozhodovací praxe Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže
Černý, Lubor ; Plíva, Stanislav (vedoucí práce) ; Eichlerová, Kateřina (oponent)
Cílem této diplomové práce je identifikovat nejčastější a nejzávažnější pochybení zadavatelů veřejných zakázek vyskytující se v rozhodovací praxi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a na základě údajů o počtech těchto pochybení v uplynulých letech a o připravované legislativní úpravě v oblasti veřejných zakázek odhadnout další vývoj v počtech a závažnosti pochybení zadavatelů veřejných zakázek. V případě zjištění pravděpodobnosti negativního vývoje bude rovněž navrženo vhodné zaměření dalších legislativních změn tak, aby byla posílena ochrana zásad transparentnosti, rovného zacházení a nediskriminace a aby bylo dosaženo hospodárnějšího vynakládání veřejných prostředků. Diplomová práce se skládá z osmi kapitol, z nichž každá se zabývá specifickými aspekty pochybení zadavatelů veřejných zakázek. První kapitola je úvodní. Druhá kapitola popisuje postup, jakým je s rozhodnutími Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže v této diplomové práci pracováno. Třetí kapitola stručně pojednává o historii Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže jako orgánu dohledu nad dodržováním zákona o veřejných zakázkách a tedy i jako hlavního informačního zdroje celé práce. Čtvrtá kapitola je dělena na pět částí, z nichž každá se podrobněji věnuje jedné z pravomocí, které Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zákon o veřejných...

Exprese a řád ve výtvarném umění 20. století a jejich využití při interakci s uměleckým dílem ve výtvarné výchově na 1. stupni základní školy
Tothová, Martina ; Bláha, Jaroslav (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou estetické interakce s uměleckým dílem ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy a zaměřuje se zejména na výtvarné umění 20. století. Cílem práce bylo najít a metodou akčního výzkumu ověřit možnosti vnímání exprese a řádu v umění 20. století jako východiska pro estetickou interakci s výtvarným dílem. Práce je rozdělena na dvě části. První část mapuje psychologicko - didaktická východiska pro výtvarně - výukový projekt zaměřený na interakci s uměleckým dílem 20. století při výuce výtvarné výchovy na 1. stupni základní školy. Dále tato část obsahuje vymezení pojmu galerijní animace. Druhá část je zaměřena na historii moderního umění ve vztahu k následujícímu výtvarnému projektu. Výtvarný projekt nabízí tři výukové bloky, z nichž jeden je ověřen metodou akčního výzkumu. Výstupy výzkumu směřují do školní praxe jako jedna z cest, jak umožnit žákům interakci s uměleckým dílem.

Sémantický web - ontologický Internet budoucnosti
Piňos, Eduard ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Souček, Jiří (oponent)
Tématem práce je popis historie, stavu a budoucího vývoje sémantického webu a jeho technologií v rámci předpokladů World Wide Web Consortium - W3C. Jde především o základní seznámení s principy fungování tohoto konceptu ve spojitosti s nenaplněnými možnostmi World Wide Web v oblasti poskytování informací a vědomostí pomocí automatizovaného strojového zpracování dat. První část práce si klade za cíl poskytnout podrobnější informace o logickém rámci a technologických aspektech, na nichž je sémantický web postaven. Jedná se zejména o RDF - Resource Descrition Framwork, jako základní datový model, z něhož vychází většina sémantických webových jazyků a aplikací a koncept URI - Uniform Resource Identifier, používaný pro identifikaci webových i newebových zdrojů. Druhá část práce se věnuje především ekonomickým a dalším problémům, které brání sémantickému webu v masovém rozvoji. Kromě toho jsou zde podrobně popsány existující sémantické aplikace a jejích možnosti využití v čele s projektem znalostní báze několika německých univerzit - DBpedia. V poslední části práce jsou zmíněny filosofické konotace spojené s proměnou uživatelské praxe v rámci sémantického webu a dopad těchto skutečností na webovou komunitu a globální societu jako takovou.

Choreografie a její výuka
Veverková, Kateřina ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (oponent)
Nad tématem mé magisterské diplomové práce jsem přemýšlela dlouhé hodiny. Nechtěla jsem psát o osobnosti z oblasti umění, a proto nebylo vybrání tématu příliš snadné. Hledala jsem něco, o čem toho není ještě mnoho napsáno a co by úzce souviselo s oborem, který studuji, tedy s choreografií. Chtěla jsem vycházet ze svých vlastních zkušeností a trochu se nechat inspirovat nějakou literaturou. Proto jsem se rozhodla pro téma Choreografie a její výuka. Po konzultacích s mou vedoucí práce Mirkou Eliášovou jsem však usoudila, že je potřeba vyjít z literatury více než jsem z počátku předpokládala. Snažila jsem se pochopit a dát dohromady pohledy několika choreografů a pedagogů a poté z jejich myšlenek udělat jeden celek. Byla to především Jiřina Mlíkovská, Doris Humphreyová, Jarmila Kröschlová a Štefan Nosál. Mým cílem není vypisovat a popisovat jednotlivé etudy, které by se měly při výuce choreografie provádět, mým cílem je spíše ucelený pohled na choreografii a na její možnosti výuky. Dále se zabývám mnoha složkami, které s choreografií a s osobou choreografa úzce souvisí. Některým se věnuji podrobněji, jinými se zabývám pouze okrajově. Témata, která jsou obsáhlejší a podrobnější jsem považovala za nejpodstatnější ve vztahu k choreografii. Krom mnoha knih a skript bych ráda vyšla ze svých postřehů a zkušeností, které jsem získala především při studiu na HAMU. Mezi mé další zdroje budou patřit také semináře, jež jsem během své taneční praxe absolvovala. Součástí práce jsou tedy i mé osobní zkušenosti, názory a postřehy, které jsem v oblasti choreografie získala nejen jako tvůrce, ale také jako interpret. Do práce jsem zařadila i stručnou charakteristiku vývoje choreografie a postavy choreografa samotného, aby bylo zřejmé jakou funkci měl ve vývoji dějin.

Podstata a funkce státu v sociální nauce církve
Šabatka, Michal ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Kučera, Rudolf (oponent)
Více jak stoletá historie sociálního učení Katolické církve je předmětem mnoha ekonomických nebo sociologických studií. Přesto ucelenější politologický pohled na podstatu a obsah sociálního učení církve ve vědecké literatuře doposud schází. Právě popis a vývoj politické dimenze církevního učení v sociálních encyklikách je obsahem této práce. Sociální učení církve totiž představuje ucelený, i když v některých detailech rozdílný, soubor dokumentů, kterými Katolická církve již více než 100 let vyjadřuje svůj pohled na ekonomickou a politickou existenci člověka. Primárním východiskem pro učení církve v této oblasti je reflexe člověka z pohledu aristotelsko-tomistické filozofie, která považuje některé antropologické vlastnosti člověka za nutná určení jeho sociální realizace. Svým obsahem tak sociální učení církve ve své dějinné perspektivě představuje jednotný systém, přizpůsobený své historické platnosti.

Historie a perspektivy rozvoje Městské knihovny v Klatovech
Kovaříková, Ludmila ; Vášová, Lidmila (vedoucí práce) ; Černá, Milena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na popsání historie, současného stavu a perspektiv rozvoje Městské knihovny v Klatovech. Důraz je kladen na praktický popis současného stavu a na návrh směru, kterým by se knihovna mohla v budoucnu ubírat. První část práce se věnuje historii knihovny od jejího založení v roce 1860, zabývá se jejím rozvojem i stagnací v době totalitních režimů. Zmiňuje se o významných osobnostech, které se zasadily o to, že se knihovna stala známou, důstojnou a profesionální institucí. Druhá část práce popisuje současný stav jednotlivých oddělení knihovny. Vychází především z praktických poznatků a snaží se přesně a podrobně vystihnout, jak probíhá denní praxe na jednotlivých odděleních. Detailněji se také zaměřuje na vybrané knihovnické a informační služby. Poslední část práce je zaměřena na budoucnost knihovny, na to, jakým směrem by se mohla ubírat. Je zde naznačeno, v jaké oblasti si knihovna vede dobře, a kde autorka spatřuje určité nedostatky. Jejich odstranění by umožnilo knihovně otevřít se ještě více svým uživatelům.

Postavení harfy v hudbě do roku 1720
Šebesta, Pavel ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Boušková, Jana (vedoucí práce) ; Rak, Štěpán (oponent) ; Zelenka, Milan (oponent)
Tématem této práce je postavení harfy v evropské hudbě do roku 1720. kdy se objevila první pedálová mechanika. Výraz "hearpe" použil v 6. století n.l. biskukp Venantius Fortunatus ve svých spisech. Středověké latinské názvosloví je nejednoznačné. Ma stejný typ nástroje byly používány názvy : lyra, harfa, cithara, kytharis, a podobně. V roce 1511 vydal Sebastian Virdung organologickou učebnici, jež se stala základem pro další vývoj nejen nástrojové teorie, ale i praxe. Hráči na harfu jsou raně novověkou ikonografií zobrazení v královských komorách, salónech, banketových scénách a průvodech, jako sólisté nebo jako součástí souborů. Harfa spoluúčinkovala při zpěvu balad, při přednesu poezie, ale i při náboženských obřadech. Zatímco starověké spisy informují, že na herfu hrály spíše ženy, středověká ikonografie vkládá tento nástroj více do rukou mužům, při biblických námětech pak andělům.

Formy spolupráce rodiny a školy v programu Začít spolu na 1. stupni ZŠ
Horáková, Simona ; Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá formami spolupráce mezi rodinou a školou v programu Začít spolu. Teoretická část se zaměřuje na rodinu a školu jako výchovně-vzdělávací instituce, jejich definici, historický vývoj a na něj navazující současné trendy ve spolupráce mezi školou a rodinou. Dále se věnuje formám spolupráce v programu Začít spolu s vymezením standardu pro tuto oblast. Empirická část prezentuje akční výzkum, který se zaměřuje na sebehodnocení spolupráce s rodiči autorkou diplomové práce. Sebehodnocení vychází ze standardu v oblasti spolupráce s rodinou v programu Začít spolu. Autorka dokladuje ukazatele kvality práce učitele ve sledované oblasti na příkladech vlastní praxe, kterou reflektuje s využitím kolegiální zpětné vazby i dotazníkového šetření rodičů.

Katolická církev a náboženství na Boleslavsku ve 2. polovině 17. a v 1. třetině 18. století. Vybráné otázky z dějin církevní správy a rekatolizace
Zahradník, Pavel ; Čechura, Jaroslav (vedoucí práce) ; Petráček, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce sleduje vztah mezí úrovní duchovní správy, rekatolizací a postupným pronikáním barokní zbožnosti do života lidí v Boleslavském kraji ve druhé polovině 17. a v první třetině 18. století. Tento poměr je zde sledován na základě některých vybraných otázek, které jsou pro dané problémy určující. V prvních částech je popsáno postupné zlepšování farní správy tří vikariátů tohoto kraje z pohledu zvyšování počtu farností a s tím spojené zlepšování podmínek pro práci duchovních. Zakladními ukazateli jsou: počet farností, jejich obvod (počet kostelů ve farnostech, počet vsí, vzdálenosti) a rovněž počet obyvatel. Rovněž je zde nastíněn vývoj a způsob hospodářského zajíštění farností i jejich zázemí (vybavení a příjmy kostelů). Tento přehled je doplněn charakteristikou základních vztahů v každodenním životě farnosti souvisejícími s těmito problémy. Následně jsou přiblíženy výsledky, které měla rekatolizace na Boleslavsku v druhé polovině 17. a první třetině 18. století. A to nejen jako úspěchů případně neúspěchů, spočívajících v postupném sjednocení společnosti v rámci katolické konfese - tedy z hlediska poměru katolíků či nekatolíků, ale i z hlediska nové barokní zbožnosti, kterou s sebou tento proces přinášel, a jejích projevů. Prosazení jednotného katolického vyznání a nové náboženské praxe lze...