Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11,875 záznamů.  začátekpředchozí11868 - 11875  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.62 vteřin. 

Didaktické využití povodí Rokytky
Kapr, Jakub ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Žijeme v době nových objevů a moderních technologií a ani vzdělávání by nemělo ztrácet krok s nepřetržitým dynamickým rozvojem moderní společnosti. Mělo by se přizpůsobovat aktuálním trendům a snažit se je aplikovat do edukačního procesu. Ve své práci se zabývám možnostmi aplikace moderních technologií do výuky biologie a jejich využitím k domácí přípravě žáků. Na základě zkoumání postojů žáků k novým technologiím jsem vytvořil materiál, který kombinuje terénní výuku s aktivní přípravou v multimediálním výukovém programu. Prakticky jsem vyzkoušel výuku postavenou na kolektivní práci s tímto materiálem a získané poznatky kombinoval s demonstračními možnostmi, které poskytuje povodí říčky Rokytky. Na základě těchto poznatků jsem vytvořil materiál, který vede žáka k aktivnímu vyhledávání nových informací v multimediálním programu a k upevnění poznatků získaných v přírodě.

Rozvoj schopnosti sebehodnocení žáků na 2. a 3. stupni různých typů škol (determinace sebehodnocení) - kvalitativní výzkum
Davidová, Jaroslava ; Kolář, Zdeněk (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
V dnešní době, kdy společenský vývoj probíhá hekticky, dochází k tomu, že mladí lidé se mnohdy brání stát se součástí světa dospělých. Je to pravděpodobně dáno faktem, že v současnosti je život dospělého člověka náročnější a složitější, než tomu bývalo dříve. Prostředí sociálně vyspělé společnosti mnohdy poskytuje nepříznivé podmínky pro vývoj mladých lidí - mimo jiné také proto, že se v dnešním světě mění postoj ke vzdělání. Vzdělání se v mnoha případech eliminuje na prostředek k získání ekonomicky lukrativnějšího zaměstnání, stává se pojistkou ke vstupu do tzv. "vyšší společnosti". A ačkoli se mladí lidé na jedné straně brání přijímat názory předchozích generací, na straně druhé však mnohé z těchto názorů od nich nevědomky přijímají. A to včetně některých negativních momentů v hodnotových orientacích, ve způsobu života i k výše zmíněnému přístupu ke vzdělání. Společnost slouží mladému člověku kromě jiného také jako sociální zrcadlo. Mladý jedinec se snaží být svým okolím akceptován, zejména jedná-li se o prostředí vrstevnické, neboť mu to přináší uspokojení, jistotu, kladné hodnocení, na jehož podkladě buduje své sebehodnocení, jež bývá v tomto věku často narušeno změnami dospívání a četnými konflikty.

Model tvorby indikátorového systému pro ověřování občanské kompetence žáků ve výuce chemie v základním vzdělávání
Janoušková, Svatava ; Beneš, Pavel (vedoucí práce) ; Vašutová, Jaroslava (oponent) ; Švarcová, Iva (oponent)
Jedním z aktuálních témat současného pedagogického výzkumu v České republice i v zahraničí se stává problematika rozvíjení klíčových kompetencí žáků ve výuce a jejich hodnocení. Disertační práce tuto potřebu reflektuje a zabývá se proto problematikou tvorby indikátorů pro hodnocení kompetencí žáků v základním vzdělávání, konkrétně hodnocením občanské kompetence žáků ve výuce chemie v základním vzdělávání. Práce představuje komplexní výzkumný problém, který se snaží dospět od vytyčení významu základních pojmů a zásad tvorby indikátorového systému k vlastnímu modelu indikátorového systému pro hodnocení občanské kompetence žáků ve výuce chemie v základním vzdělávání. Účelem práce je vymezit, na základě obsáhlé analýzy různých českých i zahraničních informačních pramenů, význam základních pojmů, jakými jsou indikátor, indikátorová hypotéza, systém indikátorů a indikátory kvality vzdělávání. Tato analýza má za úkol vytvořit zejména takový pojmový systém, jež je ve studované oblasti kompatibilní se zeměmi, jež indikátory, resp. jejich systémy ve svých vzdělávacích systémech již využívají nebo se k tomu bezprostředně chystají. Dále se práce zabývá způsoby tvorby indikátorů kvality vzdělávání a jejich začleněním do systému hodnocení různých aspektů vzdělávacího systému na mezinárodní, národní a školní úrovni....

Profesionální české hudební soubory (smyčcová kvarteta)
Syllová, Andrea ; Portych, Jiří (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Ve své práci budu sledovat vývoj smyčcových kvartet od prvopočátků k souborům mladým, současným. Mezi první nej významnější patří České kvarteto, následuje Smetanovo kvarteto, které společně vytvořily základnu pro další vývoj komorní hudby. Především díky těmto dvěma kvartetům mohou novodobá kvarteta navazovat na dlouholetou tradici komorní hudby. Zaměřuji se také na první učitele a umělce, kteří komorní hudbu vyučovali a zasloužili se o vzdělání komorních umělců. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Sestavení a ověření zásobníku pohybových her formou DVD zaměřených na volejbal
KOSTA, Vladimír
Bakalářská práce se zabývá využitím a účinností pohybových her ve volejbale. Z výběru 43 her získaných v literárních pramenech vzniká testováním a ověřováním jejich účinnosti v praxi balík 22 her, které jsou natočeny a podrobně popsány pravidly, navíc doplněny o vlastní postřehy. Cílem je vytvoření zásobníku her, jejich ověření v praxi, a následně vytvoření DVD přílohy s audiovizuálními záznamy těchto her. Výzkumný soubor tvoří družstvo starších žáků ve věku 13 ? 15 let VK Jihostroj České Budějovice. Výsledkem je vyhodnocení ověřených her dle vlastního hodnotícího klíče a DVD příloha, kterou se podařilo vytvořit tak, aby mohla fungovat i samostatně, nejen jako příloha.

Postavení žáků se specifickými poruchami učení ve specializované a běžné třídě
Rejzková, Světlana ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.

Motivace a aktivizace žáků při vyučování německého jazyka, využití "jazykového portfolia"
Nekudová, Kateřina ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
v souvislosti se členstvím České republiky v Evropské unii se změnila orientace obsahových a cílových požadavků na výuku cizích jazyků. Hlavním cílem jazykového vzdělávání v intencích interkultumího přístupu je podpora příznivého rozvoje celé žákovy osobnosti a jeho smyslu pro identitu prostřednictvím zkušeností s různými jazyky a odlišnými kulturami .' Cizí jazyk je především prostředkem komunikace, ale také prostředkem všestranného rozvoje osobnosti, což souvisí s potřebou humanizace školství. Současná společnost je významně jednostranně ovlivněna informační technikou a jejím rychlým vývojem, proto je důležité u žáků rozvíjet také estetické, etické, volní a emoční stránky osobnosti, aby vyvážily jednostranně technický přístup k životu. Prostřednictvím výuky jazyků je třeba rozvíjet u žáků smysl pro spolupráci a spravedlnost, vzájemnou pomoc, toleranci a úctu, samostatnost a zdravé sebevědomí. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)