Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Verbální a neverbální projev učitele plavání
Caletková, Romana ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Peslová, Eva (oponent)
Název práce: Verbální a neverbální projev učitele plavání Cíle práce: Cílem bakalářské práce je posouzení míry didaktické kompetence potřebné k podání instrukce pro realizaci pohybového cvičení ve vodě u osob bez pedagogické praxe a u osob s pedagogickou praxí. Metoda: Výzkum je zaměřen na analýzu verbálního a neverbálního projevu učitele plavání. V této práci jsme využili zúčastněného i nezúčastněného pozorování, analýzu videozáznamů. Prostřednictvím transkripce záznamů, byl posuzován výskyt stanovených aspektů verbálního i neverbálního projevu. Četnost výskytu jednotlivých znaků a jejich procentuální zastoupení byly prezentovány v grafech. Výsledky: Z výsledků můžeme u daného výzkumného souboru konstatovat, že pedagogické zkušenosti mají vliv na výkon v testovaných situacích, zprostředkovaně lze tedy usuzovat i na vyšší míru profesních dovedností. Transkripcí a analýzou podle zvolených kritérií je možné dobře hodnotit formální znaky verbálního i nonverbálního projevu probandů, který se však jeví značně poznamenaný zjednodušenou výzkumnou situací oproti reálné praktické situaci. Klíčová slova: plavecká výuka, didaktická kompetence, komunikace verbální, komunikace neverbální
Kvalita verbální komunikace učitele 2. stupni základní školy
Ehlichová, Jana ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Práce pojednává o verbální komunikační dovednosti založené na respektujícím a partnerském přístupu vůči žákům, a to prostřednictvím vícepřípadové studie dvou vybraných učitelů na druhém stupni základních škol. Teoretická část je věnována lidské komunikaci zejména po stránce verbální a okrajově také po stránce neverbální. Představuje a popisuje principy a nástroje respektující, partnerské a bezprostřední komunikace. Upozorňuje na případné dopady nerespektujícího a autoritativního přístupu učitelů na problémové chování žáků a jejich schopnost učit se. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření a analýzu videonahrávek vyučovacích hodin předkládá výsledky o vlivu respektujícího a partnerského přístupu na celkovou atmosféru ve třídě. V odkazu na teoretickou část práce poskytuje příklady transkribovaných monologů a dialogů obsahujících prvky partnerského a respektujícího přístupu. Na základě triangulace dat došlo ke zjištění, jaké prvky respektující a partnerské komunikace učitelé ve své praxi využívají a bylo zároveň prokázáno, že aplikování těchto prvků pozitivně ovlivňuje atmosféru ve školních třídách. Na závěr analýza dotazníkového šetření potvrdila, že učitelé sami sebe považují za více respektující a partnerské, než jak je spatřují žáci. Míra tohoto rozdílu je však dána kvalitou...
FLE teaching and gestures
Vondráčková, Kateřina ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta DIPLOMOVÁ PRÁCE Praha, 2020 Bc. Kateřina Vondráčková Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Katedra francouzského jazyka a literatury DIPLOMOVÁ PRÁCE La Gestuelle en FLE Gesture in French language teaching Gesta ve výuce francouzštiny Vedoucí práce: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. Studijní program: Specializace v pedagogice Studijní obor: Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání Rok odevzdání: 2020 Prohlašuji, že jsem bakalářskou práci na téma La Gestuelle en FLE vypracovala pod vedením vedoucího práce samostatně za použití v práci uvedených pramenů a literatury. Dále prohlašuji, že tato práce nebyla využita k získání jiného nebo stejného titulu. Praha, 22. července 2020 ............................................. Děkuji vedoucímu mé práce panu Mgr. Tomáši Klinkovi, Ph. D., za vedení, zájem, cenné připomínky a čas, který mi věnoval. Dále bych chtěla poděkovat Lucii Přenosilové za trpělivé čtení a technickou podporu při zpracování práce. Děkuji Rosalii Wernischové za ilustrace, Kryštofu Vondráčkovi za anglický překlad a Vojtěchu Vondráčkovi za fotografie. Svému manželovi pak děkuji za podporu během celého studia, bez které by tato práce vůbec nevznikla. ABSTRAKT Diplomová práce La gestuelle en FLE se...
Verbální projevy studentů UK FTVS v roli učitele v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání
Caletková, Romana ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Title: Verbal expressions of students UK FTVS in the role of teacher within the subject Theory and Basics of Swimming Didactics Objectives: The aim of the thesis is to evaluate the verbal level of students of 2nd year of UK FTVS in the role of swimming teacher in the didactic outputs of the subject Theory and Basics of Swimming Didactics through the agency of analysis of the audio recording in duration of 15 minutes. The persons with higher pedagogical practice in swimming lessons were compared with persons with basic swimming education. Methods: The research focused on the analysis of verbal expression of swimming teacher. For data collection we used participating observation and analysis of audio recordings. The transcription method allowed recording the occurrence of the linguistic and paralinguistic aspects of verbal expression. The frequency of phenomena was observed on individual participants and groups of students with different levels of swimming education and practice. Comparisons between groups were performed using average values and expressed as a percentages in graphs. Results: The verbal expressions of the students did not go without serious verbal offences. The filler words were dominant factor, which occurrence was considerable for all participants without irrespective of achieved...
Analýza komunikace a argumentace Andreje Babiše prezentované v pořadech Otázky Václava Moravce a Interview ČT24 v letech 2014-2017
Vitáčková, Eliška ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá verbálním a neverbálním chováním tehdejšího ministra financí Andreje Babiše a především se věnuje jeho schopnosti argumentace. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy - verbální komunikace, jazykové prostředky, neverbální komunikace, argument a argumentace a pragmatická lingvistika. Analytická část práce je založena na principech kvalitativního výzkumu. K analýze byly vybrány pořady České televize - Otázky Václava Moravce a Interview ČT24. Výběr těchto pořadů souvisel především s jejich povahou. V případě Interview ČT24 je přítomen jeden moderátor a jeden host. V Otázkách Václava Moravce se Andrej Babiš dostává do polemiky nejen s moderátorem diskuse, ale také s ostatními hosty. Pro analýzu zmiňovaných oblastí byly vybrány díly pořadů z roku 2014, kdy se stal Babiš ministrem financí, a z roku 2017, v němž jako ministr financí vystupoval naposledy. Mezi těmito roky byly zvoleny epizody z roku 2015 a 2016, což umožnilo sledovat vývoj Babišova projevu v čase. Závěrečná kapitola poté shrnuje hlavní poznatky, ke kterým během výzkumu došlo. Výsledkem této práce je charakteristika projevu a vystupování tehdejšího ministra financí Andreje Babiše s ohledem na jeho argumentační schopnosti.
Komunikace u dospělých klientů s poruchou autistického spektra a její systematická podpora
Růžová, Karolina ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tématem této diplomové práce je komunikace u dospělých klientů s poruchou autistického spektra a její systematická podpora. Diplomová práce se sestává ze dvou hlavních částí: části teoretické a části praktické. Teoretická část je pak dále členěna do čtyř kapitol, jež vymezují základný pojmy týkající se poruch autistického spektra a komunikace. Poruchy autistického spektra jsou v těchto kapitolách rozebírány z hlediska historického vývoje, etiologie, klasifikace i symptomatologie a také s ohledem na projevy PAS v dospělosti. Kapitoly týkající se komunikace nejprve vymezují komunikaci samotnou a důležité pojmy s ní spojené, dále se pak věnují popisu specifických abnormalit, které se vyskytují v komunikaci osob s poruchou autistického spektra a představují možnosti podpory, jež je možné u komunikace s osobami s PAS použít. Praktická část je pak pojata jako kvalitativní výzkum, jehož hlavním cílem je popsat komunikaci osob s poruchou autistického spektra, ukázat její specifika a popsat intervenci, která byla u jednotlivých subjektů zavedena. V souladu s hlavním cílem jsou stanoveny dílčí cíle a výzkumné otázky. V rámci výzkumné části je pak charakterizováno zařízení, ve kterém se výzkum odehrává, a jsou zpracovány případové studie pěti dospělých osob s diagnózou PAS. V závěru jsou shrnuty výsledky...
Verbální projevy studentů UK FTVS v roli učitele v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání
Caletková, Romana ; Čechovská, Irena (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Název práce: Verbální projevy studentů UK FTVS v roli učitele v rámci předmětu Teorie a základy didaktiky plavání Cíl práce: Cílem práce je posouzení verbální úrovně studentů 2. ročníku UK FTVS v roli učitele plavání v didaktických výstupech předmětu Teorie a základy didaktiky plavání, prostřednictvím analýzy audio-záznamu v délce trvání 15 minut. Srovnávány byly osoby s vyšší pedagogickou praxí v plavecké výuce s osobami se základním plaveckým vzděláním. Metoda: Výzkum je zaměřen na analýzu verbálního projevu učitele plavání. Pro sběr dat jsme aplikovali zúčastněné pozorování a analýzu audio-záznamů. Metoda transkripce umožnila zaznamenat výskyt sledovaných lingvistických a paralingvistických aspektů verbálného projevu. Četnost výskytu jevů byla sledována u dílčích participantů i u skupin studentů s různou mírou plaveckého vzdělání a praxe. Srovnání mezi skupinami bylo provedeno prostřednictvím průměrných hodnot a procentuálně zaneseno do grafů. Výsledky: Verbální projevy studentů se neobešly bez závažnějších slovních prohřešků. Dominantním faktorem byla plevelná slova, jejichž výskyt byl velmi značný u všech probandů bez ohledu na dosažené zkušenosti v oblasti plavání. Analýzou výsledků jsme došli k závěru, že studenti, kteří své základní plavecké vědomosti rozšířili o doplňující výuku katedry...
Genderová komunikace u vybreného útvaru v AČR
ŠTENCLOVÁ, Miroslava
Tato bakalářská práce se zabývá genderovou problematikou a genderovou komunikací v armádním prostředí. Teoretická část popisuje pojmy gender, komunikace a s nimi spojené stereotypy z oblasti mužských a ženských rolí. Seznamuje se specifiky současného postavení žen a mužů v rezortu Ministerstva obrany a s dokumenty, které toto upravují. Analyzuje současný stav v Armádě České republiky a na vzorku z vybraného útvaru Pozemních sil, konkrétně ženijního pluku zkoumá, existují-li v této oblasti případné negativní problémy. Cílem práce je zjistit, jaké jsou zkušenosti žen u vybraného útvaru, jaká je vzájemná komunikace mezi mužem a ženou, a zda-li existují rozdíly mezi genderovou komunikací a přístupem muž žena v rámci standardních situací a při situacích krizových. Má-li daná problematika vliv na jejich práci, mění-li se přístupy a podmínky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.