Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 130 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zobrazování "nízké" vegetace v 3D prostoru
Řehánek, Jiří ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zobrazováním nízké vegetace ve 3D prostoru v reálném čase. Nízkou vegetací se myslí tráva a keře. Nejdříve se podívá na již existující implementace vegetace ve 3D hrách, kde se prozkoumají vlastnosti pozorovatelné při samotném hraní a dojde k hodnocení vizuální kvality. Poté následuje návrh postupu při řešení této problematiky a popis implementace. V závěrečné části se shrnou dosažené výsledky.
Kulturně-společenské centrum Brno-přehrada /téma "Brno-město uprostřed Evropy"/
Mikulka, Petr ; Žalmanová,, Petra (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
V rámci diplomové práce je řešeno téma Brněnské přehrady a jejího efektivního využití. Samotným předmětem diplomové práce je kulturně-společenské centrum (dále jen centrum). Projekt sleduje široký urbanistický kontext a poskytuje nový pohled na provoz a využití této lokality. Obsahuje návrh koordinace pohybu a efektivního využití nejatraktivnějších ploch, které bezprostředně souvisí s vodní hladinou. Kulturně-společenské centrum je koncipováno jako součást krajiny. Navazuje a propojuje dvě úrovně stezek/komunikací, které vedou kolem objektu. Toto propojení je vyjádřeno prostřednictvím dominantního schodiště. Program centra doplňuje nabídku vybrané lokality o volnočasové aktivity, zároveň centrum nabízí velmi netradiční pojetí prostoru. Digitální systém snímá RGB spektrum aktuálního počasí a výsledky převádí do grafických a scénických promítání. Tím se tvoří neustále nové pojetí prostoru, jeho atmosféry, teploty, struktury a intenzity. Návštěvník tedy nikdy nebude součástí stejné „expozice“. První patro, úroveň 1.NP (+0,000) kolem vodní hladiny, je přednostně využito jako kulturně-společenské centrum. Obsahuje tři hlavní lodě centra, foyer s kavárnou a drobným občerstvením a dále objekt kabeláže DPMB. Fasáda objektu je na určených místech posuvná; díky tomu nic nebrání návštěvníkům být v přímém kontaktu s vodní plochou. Úroveň 2.NP (+3,500) navazuje na převýšený prostor foyer spolu s relaxační částí kavárny. Z velké části je tato úroveň využívána k technickému zabezpečení budovy. Úroveň 3.NP (+7,000) navazuje na horní komunikaci kolem objektu. Na této úrovni se odehrává volnočasové a vzdělávací centrum, které je doplněno multifunkčním sálem a menším administrativním zázemím. Okolí stavby je doplněno outdoorovým sportovním vybavením a je upraveno parkovým způsobem a la Miralles park.
Matematická simulace průběhu teplot v podzákladí a vytvoření modelu odpovídajícího reálnému stavu.
Charvátová, Pavlína ; Katunský,, Dušan (oponent) ; Ostrý, Milan (oponent) ; Čupr, Karel (vedoucí práce)
Stále se zvyšující požadavky na nízké tepelné ztráty a energetickou náročnost budovy ovlivňují energetické výpočty. Jsou kladeny vyšší požadavky na přesnost výpočtů. Důležitou součástí tepelnětechnických výpočtů je stanovení správných okrajových podmínek. Důležitým vstupním faktorem je především vnitřní a vnější prostředí a pro tato prostředí je nejdůležitějším parametrem převážně teplota. Nejedná se vždy pouze o teplotu vnějšího prostředí, ale prostředí, které přiléhá k zemině nebo k nevytápěným či jinak vytápěným prostorům. Možnosti modelování teplot pod objektem jsou popsány v normě ČSN EN ISO 10211. Tato norma stanovuje podrobnosti pro geometrický model pro numerický výpočet tepelných toků ke zhodnocení celkové tepelné ztráty budov nebo její části a také pro odvození lineárních a bodových činitelů prostupu tepla; dále pro výpočet minimálních povrchových teplot ke zhodnocení rizika povrchové kondenzace a stanovení teplotních faktorů povrchu. Jedná se o dva odlišné výpočtové modely. Proto by bylo vhodné tyto výpočty zjednodušit formou zjednodušení okrajových podmínek, a sice v určité úrovni pod terénem vést izotermu, která bude považována za okrajovou podmínku, což vychází také z dlouhodobých zkušeností s "nezámrznou" hloubkou. Tento výpočet by byl jednoznačný, přehledný a jednoduchý.
Realistické zobrazení 3D krajiny
Wilczák, Martin ; Bartoň, Radek (oponent) ; Mikolov, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá a popisuje metody používané pro realistické zobrazení 3D krajiny v reálném čase. Krajinou je zde myšlen terén, obloha s různými atmosférickými jevy, vodní plochy a vegetace. U každé dílčí části jsou rozebrány různé metody, jejichž výhody a nevýhody jsou poté brány na zřetel. Dále je popsán navržený program, který umožňuje zobrazování modelu terénu a oblohy, s použitím vybraných metod pro jednotlivé součásti. Pro zobrazování jsou použity knihovny SDL a OpenGL.
Simulátor automobilových závodů ve 3D
Kantor, Roman ; Chudý, Peter (oponent) ; Mikolov, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá některými metodami pro tvorbu počítačových her, jimiž jsou myšleny převážně hry simulující trojrozměrné závody aut, konkrétně závody pro dva hráče. Pro jednotlivé problémy, se kterými se tvorba těchto her střetává, jsou rozebrány různé metody jejich řešení. Následně je popsán program simulující dané závody. Program prakticky využívá některé z popsaných metod a také grafickou knihovnu OpenGL.
Rodinný dům s kadeřnictvím
Janečková, Magdaléna ; Matoušková, Ilona (oponent) ; Kalousek, Lubor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá projektovou dokumentací rodinného domu s kadeřnictvím, který je navržený jako dvoupodlažní, částečně podsklepený. V podzemním podlaží se nachází technické zázemí domu, skladovací prostory a prádelna. V prvním nadzemním podlaží to jsou prostory kadeřnictví, dále garáž a ostatní obytné místnosti. Druhé nadzemní podlaží slouží pouze obytným účelům. Objekt je navržen jako samostatně stojící na rovinatém terénu. Střecha je navržena jako pultová se dvěma střešními rovinami.
VODA + MĚSTO MARINA BRUNENSIS
Bělunková, Barbora ; Navrkal, Martin (oponent) ; Poslušná, Iva (vedoucí práce)
Na parcele je navrženo 9 domů s různými funkcemi. Hlavní funkcí domů je uskladnění lodí. Další přídavné funkce jsou kavárna, posilovna, spa, garáž aut, garáž člunů, administrativa, klubovna a šatny sportovců. Domy jsou tvořeny z lepených vazníků ve tvaru domu se sedlovou střechou. Fasáda je tvořena titanzinkovým povrchem. Skleněná fasáda je jen ve štítech domu. Domy jsou různě orientovany. Stínění je zajištěno pomocí posuvných žaluzii.
Interaktivní editor 3D terénu
Synáček, Jan ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Přibyl, Jaroslav (vedoucí práce)
Obsahem této práce je návrh interaktivního editoru 3D terénu. Je definována jeho základní funkčnost, grafické rozhraní a možná rozšíření. Existujících editorů je již mnoho, jsou proto pro srovnání uvedeni vybraní zástupci a jejich funkčnost. Je implementován editor terénu umožňující jeho jednoduché úpravy, jako jsou zvyšování, snižování a zarovnání. Součástí je i jednoduché grafické uživatelské rozhraní. Editor umožňuje vkládat do scény 3D modely, aby bylo možné reprezentovat některé objekty na textuře v prostoru. Modely lze pomocí základních transformací editovat. Jsou provedeny výkonnostní testy a diskutovány možnosti rozšíření programu.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Kuchtík, Pavel ; Ruller, Ivan (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Diplomová práce byla zpracována jako architektonická studie. Předmětem řešení byl návrh nádraží VRT v Brně- Tuřanech, nedaleko brněnského letiště. Byla navržena nádražní budova s nástupišti a čtyřmi kolejemi. Dvě z nich jsou průjezdné a zbylé dvě jsou staniční. Kolejiště vede pod úrovní terénu. Nad kolejištěm je usazena nádražní budova, která spojuje území rozdělené železničním koridorem. Nadraží slouží převážně pro přestup mezi železniční a leteckou dopravou.
Realistické zobrazení krajiny v počítačových hrách
Jozefov, David ; Bartoň, Radek (oponent) ; Mikolov, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá základy vykreslování krajiny v počítačových hrách. Vysvětluje základní principy tvorby počítačové grafiky a jednotlivě implementaci tří částí krajiny - terénu, vodní hladiny a oblohy. Detailněji popisuje algoritmy Brute force a ROAM pro vykreslování terénu a srovnává dosažené výsledky obou metod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 130 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.