Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role trenéra v přípravě mládeže
Ostaš, Radek ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Tůma, Martin (oponent)
Název: Role trenéra v přípravě mládeže Cíle: Cílem mé práce bylo sledovat 3 trenéry fotbalu hráčů ve věku 11-13 let, jejich využití různých didaktických stylů vedení tréninkové jednotky a úspěšnost jejich komunikace základních myšlenek každého cvičení směrem k jejich dětským svěřencům. Hypotéza: Hypotéza 1: Předpokládám, že nejvíce bude všemi trenéry využíván příkazový styl. Hypotéza 2: Předpokládám, že jednotlivé myšlenky nebudou podávány zcela jasně tak, aby byly hned pochopeny samotnými hráči. Metody: Ve své práci jsem využil metodu přímého i nepřímého, strukturovaného a otevřeného pozorování jednotlivých trenérů a reakcí jejich svěřenců na trenérovi pokyny Výsledky: Cíl práce byl splněn, podařilo se sesbírat a vyhodnotit všechna potřebná data. Hypotéza 1 => potvrzena Hypotéza 2 => nepotvrzena Klíčová slova: Trenér, didaktický styl, přesná myšlenka, nepřesná myšlenka
Charakteristika odlišných pojetí výuky matematiky na příkladu dvou učitelů gymnázia
Pelcová, Kateřina ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Cílem této diplomové práce je charakterizovat pojetí výuky matematiky dvou učitelů gymnázia, z nichž jeden je představitelem tradičního frontálního vyučování a druhý vyznává spíše aktivní zapojení žáků do procesu učení. Jejich pojetí výuky porovnávám na výuce jednoho konkrétního tématu, a sice analytické geometrie přímky v rovině. V teoretické části práce jsou popsána zkoumaná pojetí výuky (frontální vyučování a tzv. realistická pedagogika) a vybrané výzkumy s podobným zaměřením. Vlastní výzkum sestával z náslechů v hodinách obou učitelů a závěrečného testu pro žáky. Získaná data byla analyzována kvalitativními i kvantitativními metodami. Představitelka tradičního frontálního vyučování klade důraz na procvičování a vysvětlování nové látky. Úlohy řeší ona sama, nebo vyvolaný žák u tabule. V průběhu hodiny pokládá žákům otázky, které vyžadují převážně krátké odpovědi a jsou zaměřené na reprodukci předchozích znalostí. V hodinách učitele, který je tvůrcem a zároveň představitelem tzv. realistické pedagogiky, tráví žáci nejvíce času samostatným řešením úloh. Výklad provádí učitel formou diskuze, žákům často pokládá otázky zaměřené na aplikaci předchozích poznatků, vedoucí k formulaci vlastních myšlenek. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Učitelské strategie řešení nekázně žáků při výuce na 1.stupni ZŠ
Šedová, Iva ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývala problematikou nekázn žák p i výuce na prvním stupni základní školy. Teoretická ást obsahuje charakteristiku základních pojm , informace o u itelských strategiích ešení nekázn , shrnuje poznatky z dostupné pedagogické literatury. V praktické ásti jsou pomocí dotazníku zjiš ovány názory, postoje a zkušenosti u itel i jejich žák na nekáze p i výuce. N které odpov di u itel a žák byly porovnány. Jako dopl ující výzkum je zaznamenán rozhovor s u iteli prvního stupn , porovnány strategie, které u itelé využívají k p edcházení a ešení nekázn ve své t íd , se strategiemi, jakých sama využívám ve své vlastní t íd . Bylo zjišt no, že v tšina u itel i žák odpovídala podobn . U itelé využívají strategie, kterými nejen nekáze žák eší, ale i nekázni p edcházejí.
Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci
Nikodem, Michal ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vincejová, Eva (oponent)
Diplomová práce "Začínající učitel - analýza jeho osobnosti, působení a nejčastějších problémů v jeho práci" pojednává o osobnosti začínajícího učitele, uvádí nejčastější problémy v jeho práci a snaží se nalézt podněty pro zlepšení jeho situace. Analyzuje přitom vybrané složky jeho osobnosti, kterým nebývá, především v rámci přípravy budoucích pedagogů, věnována dostatečná pozornost a u kterých nebývají nastíněny důležité souvislosti. Zaměřuje se především na profesní kompetence učitele, ve vztahu ke klíčovým kompetencím žáka i v jiných kontextech. Zabývá se také rolí začínajícího učitele v kontextu transformace českého školství a v souvislosti s Lisabonským procesem. Probíhá zde i analýza klíčových dokumentů. Velká pozornost je věnována i zamyšlení nad jednotlivými problematickými oblastmi v práci začínajícího učitele. V této souvislosti se autor blíže zaměřil na oblast autority a stylů výchovy. Velká pozornost je v této práci také věnována specifické a nelehké situaci začínajícího učitele na prvním stupni základní školy. Autor práce čerpal poznatky a podněty kromě odborné literatury také z výzkumné sondy, která měla formu rozhovorů, dotazníků a pozorování. V závěru jsou zformulována doporučení pro zlepšení situace začínajících pedagogů i s ohledem na analýzu současné vysokoškolské přípravy budoucích...
Vyučovací styly učitelů anglického jazyka na ZŠ a SŠ
Harazimová, Kateřina ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Greger, David (oponent)
Diplomová práce s názvem Vyučovací styly učitelů anglického jazyka na ZŠ a SŠ se zabývá v ČR zatím relativně málo propracovaným tématem vyučovacích stylů. Pracuje s českými i zahraničními zdroji, na základě kterých tuto problematiku rozpracovává; identifikuje a blíže popisuje jednotlivé aspekty vyučovacích stylů, přístupy k jejich zkoumání, dává do kontextu vyučovací styly a s nimi související pojmy. Dále poskytuje přehled několika typologií vyučovacích stylů převzatých od zahraničních autorů. Empirická část prezentuje původní výzkum založený na kombinaci kvantitativního a kvalitativního přístupu, který se věnuje podrobnému studiu šesti vybraných vyučujících anglického jazyka a na základě jejich výpovědí identifikuje aspekty různých vyučovacích stylů. Dále práce prezentuje některé jejich názory a postoje týkající se učitelského povolání.
Rozvoj žákovské kompetence ke spolupráci
Lukešová, Gabriela ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je popsat a objasnit jednotlivé faktory, které působí na utváření a rozvoj žákovské kompetence ke spolupráci a to průřezově ve všech ročnících na prvním stupni základní školy. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část popisuje jednotlivé faktory ovlivňující žákovskou kompetenci ke spolupráci vyskytující se na straně žáka a na straně učitele. Praktická část obsahuje výsledky výzkumu, který objasňuje, jak učitel buduje a rozvíjí žákovskou kompetenci ke spolupráci v jednotlivých ročnících primárního vzdělávání, jak styl vedení výuky učitelem podporuje rozvoj této kompetence a jak žákovskou kompetenci ke spolupráci ovlivňují vývojové předpoklady žáků. Tato práce přispívá k vytvoření ucelených poznatků o rozvoji a budování žákovské kompetence ke spolupráci podložených reálnými příklady z pedagogické praxe. Klíčové pojmy- žákovská kompetence ke spolupráci, vývojové předpoklady ke spolupráci, vyučovací styl, kooperativní výukové strategie, skupinová práce

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.