Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Evropské národy v komiksové sérii o Asterixovi
Kozoňová, Zuzana ; Kepartová, Jana (vedoucí práce) ; Skopek, Robert (oponent)
Cílem práce je konfrontovat převážně keltské národy zobrazené v komiksové sérii o Asterixovi od autorů Reného Goscinnyho a Alberta Uderza s informacemi pocházejícími z literárních i archeologických pramenů a následně popsat současné stereotypy a politické a společenské události, které se v příbězích objevují. Asterixovská série se od doby svého vzniku stala světovým fenoménem se čtenáři napříč společenského i věkového spektra. Najdeme zde četné narážky na nedávnou minulost, kterou se autoři rozhodli s humorem komentovat prostřednictvím svých kreslených postaviček. Každý z příběhů se ale odehrává na historickém pozadí dob kolem roku 50 před naším letopočtem a je zajímavé sledovat, do jaké míry se Uderzo s Goscinnym drželi pramenů a kdy přišla na řadu jejich fantazie. Klíčová slova: Asterix, René Goscinny, Albert Uderzo, fenomén, keltské národy, antika, Galové, Belgové, Britové, Piktové, současnosné národy, mezinárodní vztahy, stereotypy, satira.
Žurnalistické postupy v politicko-satirických pořadech v USA
Typovský, František ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Jakubisko, Jorik (oponent)
1 Abstrakt Tato bakalářská práce má za cíl prozkoumat žurnalistické postupy ve třech amerických politicko-satirických pořadech - The Daily Show, Last Week Tonight a The Late Show. Autor hledá společné rysy všech tří zkoumaných pořadů, snaží se je charakterizovat, zasadit do mediálního kontextu Spojených států amerických a popsat čtenáři způsoby, kterými tyto pořady skrze politickou satiru kombinují publicistiku, investigativní žurnalistiku a humor. Vzhledem k tomu, že se tato práce zabývá americkými pořady, je v ní využito především zahraniční odborné literatury. Toto dílo má dvě velké části - teoretickou a praktickou. V teoretické pasáži se autor věnuje definici žánru satira, zmiňuje její využití v politice a vztah satiry mezi žurnalistikou a humorem. Teoretická část pokračuje popisem jednotlivých žurnalistických postupů a vysvětlením pozice zkoumaných pořadů na pomezí investigativní žurnalistiky a komického humoru. V praktické části dochází k analýze zkoumaných pořadů, autor nejprve popisuje stavbu a kompozici pořadů, následně svá tvrzení dokládá na konkrétních případech. V praktické části je využito ve velké míře videomateriálů a jejich textových přepisů. Autor se také snaží jednotlivé pořady čtenáři ilustrovat skrze obrazové přílohy.
Satira a parodie na sociálních sítích: falešné české profily
Poloch, Jiří ; Hladík, Radim (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Práce mapuje falešné české profily na sociálních sítích Facebook a Twitter. "Falešnými profily" jsou v tomto případě míněny ty, na nichž uživatelé vystupují jménem veřejně známé osobnosti, firmy nebo instituce. Autoři je většinou zakládají s cílem pobavit sebe i čtenáře. Využívají k tomu satiru, parodii a často také sarkasmus. Po obecném úvodu do problematiky, který zahrnuje mimo jiné představení daných sociálních sítí, včetně regulace, kterou přijímají na ochranu osobnosti, následuje hlavní část. V ní je podrobeno analýze 8 různých českých falešných profilů. Představen je obsah příspěvků, statistické údaje o účtu, nejúspěšnější příspěvky a případně další související informace. Důležitou součástí práce jsou rozhovory s autory těchto profilů a také protistrany, tedy skutečné osobnosti nebo firmy. Jejich prostřednictvím dává práce nahlédnout do zákulisí vzniku a chodu profilu a na druhé straně pak i možnost zjistit reakci dotčené strany. Navazující část byla zařazena z důvodu širšího pohledu na problematiku. Věnuje se totiž obdobným profilům v zahraničí, čímž dává možnost komparace lokálního a mezinárodního prostředí. Práci zakončuje kapitola věnovaná přejímání obsahu těchto falešných profilů do médií, tedy situacím, kdy novináři dostatečně neověřili autenticitu zdroje a vydávali informaci, jejímž...
Malé žánrové formy v časopise Host do domu (1960 - 1970)
Kutová, Jaroslava ; Čeňková, Jana (vedoucí práce) ; Jonáková, Anna (oponent)
Diplomová bakalářská práce "Malé žánrové formy v časopise Host do domu (1960 - 1970)" se zabývá kvalitativní analýzou malých žánrových forem v časopise Host do domu v daném období. Soustředí se především na vývoj satiry a malých recenzí v šedesátých letech. První část práce přibližuje dobový historický a literární kontext, na jehož pozadí je vylíčena historie časopisu Host do domu a vývoj redakčního obsazení. Následuje stručná obsahová a formální charakteristika časopisu. Druhá část práce se věnuje podrobné analýze satiry a malých recenzí v Hostu do domu v šedesátých letech. Pozornost je věnována četnosti, formě a tematice těchto malých žánrových forem. Práce rovněž sleduje, nakolik obsah těchto rubrik souvisí s politickým a společenským děním. Satira je v Hostu do domu vyjadřována především aforismy, epigramy, satirickými básněmi, karikaturami a humornými ilustracemi. Malé recenze jsou krátké fejetony psané Janem Skácelem na různá témata. Cílem práce je zachytit vývoj satiry a malých recenzí v průběhu šedesátých let a stručně zaznamenat i celkové změny v podobě a směřování časopisu.
Optimismus v časech strachu a nesvobody
Madlová, Ivana ; Hlavačka, Milan (vedoucí práce) ; Březinová, Monika (oponent)
Studentka se ve své práci snaží vystihnout zásadní problematiku formování veřejného mínění na příkladu opozičního satirického časopisu Der Simpl, který vycházel v Praze v době rozmachu nacismu v Německu v letech 1934-1935. Název práce vystihuje jednak samotnou snahu opozičních žurnalistů o "emocionální úlevu" v době narůstající cenzury a represe, jednak ale také dále míří na problematiku vytváření mediálních konstruktů s emotivním zabarvením, na straně jak systému, tak opozice. Autorka se snaží shrnout instrumenty, jakými je vytvářena tzv. "optimistická iluze" ve společnosti a způsoby, jakými působí na formování veřejného mínění. Na základě teoretického rámce i několika karikatur se studentka snaží ukázat, jakým způsobem se tehdejší žurnalisté vyrovnávali s dobovými událostmi. Jak studentka shrnuje v závěru své práce, satira ani opoziční žurnalistika toho na lidském životě až tolik nezmění. Rádi se jí zasmějeme, avšak svůj život na jejich základě nezměníme. Přestože je studentka přesvědčena o důležité roli politiky v rámci života demokratické společnosti a částečně na základě zvolených karikatur i některá politická témata zpracovává, sama se svou prací míří do oblasti mezilidských vztahů a individuálního rozvoje osobnosti. Neboť je přesvědčena o tom, že zachování demokratické společnosti a občanské...
Literature in film: A novel, Professor Unrat (1905) by Heinrich Mann and a film adaptation, Der blaue Engel (1930) directed by Josef von Sternberg
Kutková, Jitka ; Haupenthal, Thomas Maria (vedoucí práce) ; Markvartová, Eva (oponent)
Bakalářská práce seznamuje s osobností Heinricha Manna a s dobou, ve které spisovatel žil. Jako svůj hlavní cíl porovnává původní satirický román Profesor Neřád s jeho filmovou podobou nazvanou Modrý anděl. Výsledkem je zjištění, že filmové zpracování do jisté míry změnilo původní autorův záměr. Jednotlivé kapitoly se také zaměřují na režiséra filmové adaptace Josefa Sternberga a herce v hlavních rolích. Dále se zabývá soudobou filmovou kritikou a významem hudby v jednom z prvních zvukových filmů.
Česká politická satira na televizních obrazovkách v porovnání s americkými pořady
Jelínková, Karolína ; Bednařík, Petr (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá televizní politickou satirou. Charakterizuje vybrané audiovizuální relace tohoto žánru české a americké produkce. Z českého prostředí se jedná o pořady Česká soda, S politiky netančím a Politické harašení aneb S politiky stále netančíme, 168 hodin a Kancelář Blaník. Z amerických pořadů pak zkoumá The Daily Show, The Colbert Report a The Onion News Network. Všechny tyto relace jsou nejprve charakterizovány po formální i obsahové stránce. Poté jsou tyto americké a české pořady porovnávány z formálního hlediska, například se to týká využívání hudby, jazykové a vizuální komiky, parodie, komické mystifikace apod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Satira v klasické arabské poezii
Pletichová, Anna ; Ondráš, František (vedoucí práce) ; Oliverius, Jaroslav (oponent)
Resumé Satirická poezie zastává v klasické arabské literatuře velice významné místo. Poezie byla v předislámské a raně islámské společnosti velice ceněna a brána de facto jako jediný projev krásné literatury. Na rozdíl od prózy, která se omezovala spíše na folklorní a naučnou oblast, jí tak Arabové považovali za pravý umělecký výraz a jejímu autorovi, básníku, přikládali tradičně významnou společenskou funkci. Satira se v arabském prostředí vyvinula nejpravděpodobněji z kleteb a nadávek tradičních šamanů, kāhinů, a protože víra v sílu slova byla ve zdejší společnosti hluboce zakořeněná, těšila se tradičně hluboké vážnosti. Spolu s vývojem společnosti po vzniku islámu se změnila i úloha satirické poezie. Ze své původní funkce zastrašování a hrozeb nepříteli se z ní stal prostředek obživy básníků, politické propagandy a zábavy společnosti. Satirická poezie se stala svébytným uměleckým žánrem. Tato diplomová práce pojednává o vzniku a vývoji satirické poezie od doby předislámské až do jejího vrcholu za vlády umajjovské dynastie a zaměřuje se na její literární i společenskou funkci. Zvýšená pozornost je zde věnována nejvýznamnějším umajjovským satirickým básníkům - al- Achtalovi, al-Farazdaqovi a Džarīrovi. Výklad o jejich životě a tvorbě ilustrují překlady básnických ukázek, které vždy doprovází interpretace a...
Dobová problémovost satirických znaků socialismu díla "Černí baroni" perspektivou Lotmanových prací
Dovhanič, Pavel ; Češka, Jakub (vedoucí práce) ; Kapičiak, Jakub (oponent)
Tato práce se pokouší objasnit dobovou problémovost satirických znaků socialismu prózy "Černí baroni" s ohledem na československou normalizační kulturu. Zaměřuje se tak předně na historickou roli daného díla a jeho umělecké složky. Studuje je přitom zvlášť sémiotickou perspektivou Lotmanových textů kulturologicky a literárněvědně. Jejím jádrem je pak analýza literární struktury zmíněné knihy. Ta je realizovaná se zřetelem na dílčí postavy a cílí zjistit, jaké konkrétní části světa příběhu jsou vysmívané a v čem přesně je (v čase své první publikace) uvedený titul cenzorsky nepřijatelný. Klíčová slova: znak, jazyk, systém, struktura, kultura, socialismus, satira, Černí baroni
Vzestup televizní politické satiry v USA, ČR a Německu v novém tisíciletí
Janák, Antonín ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce "Vzestup televizní politické satiry v USA, ČR a Německu v novém tisíciletí" mapuje vývoj televizní politické satiry ve Spojených státech amerických, Německu a České republice v období od roku 2000 do současnosti s ohlédnutím do historie tohoto žánru v jednotlivých zemích i historické pozadí předcházející jejich vzniku. Zvláštní pozornost se soustředí na pořady, jež měly největší vliv na současnou podobu tohoto žánru a dále ovlivnily. První část práce představuje historii televizní politické satiry v jednotlivých zemích a představí jejich současné zástupce tohoto žánru, kteří mají největší vliv na její současnou podobu. Tato část také přiblíží nástrahy rozdílných kulturních prostředí, ve kterých pořady vznikaly, aby dodala celistvější pohled na úskalí vzniku politické satiry v současném mediálním světě. Ve druhé části budou vybrané pořady analyzovány z technického i formálního hlediska a pozornost se také soustředí na jejich hlavní moderátorské tváře. Právě role moderátorů je v tomto žánru jedním z nejdůležitějších prvků určujících jejich úspěšnost. Dále bude práce zkoumat další prvky, které jednotlivé pořady mezi sebou sdílejí a naopak prvky, ve kterých se jednotlivé pořady politické satiry rozlišují.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.