Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika motivace žáků II. stupně základních škol
Mazúchová, Ráchel ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Kasíková, Hana (oponent)
Práce si klade za cíl zmapovat problematiku související s motivací k učení (respektive jejím nedostatkem) u žáků druhého stupně základních škol. Pokouší se analyzovat vlivy, které motivaci ve škole snižují či komplikují, a zaměřuje se na nejčastější následky frustrace potřeb ve školním prostředí - nudu a strach. Zároveň se zabývá možnostmi vzbuzování potřeb poznávacích, výkonových a sociálních, které pro motivaci ve škole hrají klíčovou roli, a snaží se odpovědět na otázky po způsobech a prostředcích, jimiž lze motivaci k učení žáků, s přihlédnutím k jejich vývojovým specifikům, zvýšit. Zvláštní pozornost v souvislosti s tímto tématem je věnována vlivu interakce učitel - žák. Empirická část obsahuje postřehy z praxe; tyto postřehy tvoří doplněk k poznatkům z teoretické části.
Zájmová činnost žáků a studentů v domově mládeže
Maternová, Dagmar ; Vodáková, Jitka (vedoucí práce) ; Pávková, Jiřina (oponent)
NÁZEV: Zájmová činnost žáků a studentů v domově mládeže AUTOR: Dagmar Maternová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra školní a sociální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Ing. Jitka Vodáková, CSc. ABSTRAKT: Předmětem této bakalářské práce bylo zjištění, jak je hodnocena zájmová činnost v domově mládeže ubytovanými žáky a studenty. Po seznámení s legislativou domovů mládeže a charakteristikou věkových skupin ubytovaných žáků a studentů, byl proveden akční průzkum. Žáci a studenti klasifikovali uvedenou zájmovou činnost stejným způsobem, jak probíhá klasifikace ve škole. Pro lepší grafické znázornění těchto výsledků bylo toto klasifikované hodnocení převedeno na bodové hodnocení. Zjištěné výsledky byly přehledně zpracovány do tabulek a graficky znázorněny. Stejným způsobem bylo provedeno hodnocení zájmové činnosti vychovatelkami, které v domově mládeže pracují. Bylo zjištěno pořadí oblíbenosti hodnocené zájmové činnosti a porovnání výsledků hodnocení žáků a studentů s hodnocením vychovatelek. V závěru práce je zamyšlení nad těmito výsledky a jejich využití v přípravě zájmové činnosti v domově mládeže pro příští školní rok.
Poruchy příjmu potravy u žáků 2. stupně základních škol
Šnáblová, Soňa ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá poruchami příjmu potravy se zaměřením na dvě základní a v současné době nejvýznamnější onemocnění - mentální anorexie a mentální bulimie. V teoretické části shrnuji poznatky o poruchách příjmu potravy, podávám základní informace o mentální anorexii a mentální bulimii, věnuji pozornost jejich příčinám vzniku, příznakům, důsledkům a léčbě. Dále se věnuji prevenci poruch příjmu potravy na ZŠ. Na základě teoretických východisek bylo provedeno dotazníkové šetření mezi žáky základních škol, které si kladlo za cíl zjistit úroveň znalostí dané problematiky, spokojenost s vlastním tělem a vzhledem a jejich vztahy k dietním tendencím.
Sexuální výchova a chování žáků na středních školách
Hubáčková, Jana ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Tématem této diplomové práce je sexuální chování a sexuální výchova. V dospívání prochází organismus mladého člověka důležitými biologickými proměnami, které se odrážejí v jeho chování. Cílem této diplomové práce je popsat a shrnout biologické změny odehrávající se v období dospívání a přiblížit jejich návaznost na sexuální, sociální, emoční a kognitivní vývoj člověka. Popsána je psychologická stránka dospívání, změny v kognici a emocionalitě dospívajícího a pozornost je také zaměřena na vývoj sexuálního chování člověka. V závěru teoretické části je vymezen teoretický základ sexuální výchovy a je popsán aktuální stav začlenění sexuální výchovy do vzdělávání v České republice. Dílčím cílem této diplomové práce je pomocí dotazníkového šetření analyzovat postoje žáků k sexuální výchově v závislosti na pohlaví a druhu navštěvované střední školy a zmapovat zkušenosti v oblasti sexuálního života žáků prvních ročníků na středních školách. Výsledky jsou porovnány s celorepublikovými výsledky šetření na téma sexuálního chování. KLÍČOVÁ SLOVA: Sexuální chování, sexuální výchova, střední škola, biologie dospívání, psychologie dospívání, puberta, adolescence
Vztahy mezi úrovní pohybové aktivity, tělesné zdatnosti a somatotypu u žákovských hráček fotbalu.
Chlastáková, Jitka ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název: Vztahy mezi úrovní pohybové aktivity, tělesné zdatnosti a somatotypu u žákovských hráček fotbalu Autor: Jitka Chlastáková Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíle: Zjistit a porovnat úroveň pohybové aktivity, tělesné zdatnosti a somatotypu u hráček fotbalu v mladší a starší žákovské kategorii. Dalším cílem práce je zjistit vzájemné vztahy mezi pohybovou aktivitou, tělesnou zdatností a úrovní somatotypu u hráček fotbalu v mladší a starší žákovské kategorii. Metody: Výzkumu se zúčastnilo celkem 28 dívek ve věku od 11 do 15 let - 14 dívek z kategorie mladších žákyň a 14 dívek žákyň starších. Pro testování pohybové aktivity bylo využito 14 akcelerometrů Actigraph GT3X. Testování bylo prováděno v týdenním režimu. Úroveň pohybových schopností bylo zkoumáno prostřednictvím testové baterie UNIFITTEST 6-60 ve čtyřech různých cvičení. Somatické měření i UNIFITTEST 6-60 jsme realizovali v rámci soustředění. Výsledky: Výsledky ukazují, že starší žákyně jsou mnohem aktivnější v týdenním režimu oproti mladším žákyním (4 171 133 counts > 2 809 934 counts), což dokazuje i skutečnost, že během jednoho dne starší žákyně vykonají průměrně 15 462 kroků, oproti tomu mladší žákyně pouze 9 764 kroků, čímž nesplňují doporučenou hranici 11 tisíc. Dále mladší žákyně dosáhly výrazně menší hodnoty endomorfní...
Vliv mimoškolních sportovních aktivit na školní prospěch romských dětí navštěvujících druhý stupeň Základních škol na Praze 2
Majzel, Jakub ; Havránková, Olga (vedoucí práce) ; Víšek, Petr (oponent)
Vliv mimoškolních sportovních aktivit na školní prospěch romských dětí navštěvujících druhý stupeň základních škol na Praze 2 Anotace Bakalářská práce pojednává o tématu volnočasových sportovních aktivit a vzdělávání romských dětí. Popisuje pojmy týkající se romské kultury a problematiky, věkového období cílové skupiny a pojmy související s volným časem dítěte na druhém stupni základní školy. Je zde zdůrazněna funkce sportu, která slouží jako způsob smysluplného trávení volného času, v kombinaci se školou, ale také jako velmi prospěšná činnost ovlivňující tělesný, psychický a sociální stav lidí. Práce dále definuje faktory ovlivňující průběh vzdělávání romských dětí a důležitost jejich vzdělání. Poukazuje také na volnočasové aktivity, jako na nástroj předcházení prevence kriminality. Klíčová slova Romové, rasová diskriminace, rasismus, starší školní věk, vzdělávání Romů, výchova dětí, volný čas, volnočasové aktivity, sport a funkce sportu. .
Výuka orientačního běhu na 2.stupni ZŠ
Procházková, Zuzana ; Přibyl, Ivan (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Název: Výuka orientačního běhu na 2.stupni základní školy Autor: Bc. Zuzana Procházková Katedra: Katedra tělesné výchovy Vedoucí práce: PaedDr. Ivan Přibyl Cíle: Cílem práce je seznámit žáky 2.stupně ZŠ s orientačním během jako sportem pro zábavu a volný čas. Vyzkoumat jak tento sport na žáky působí. Uvést historii a pravidla orientačního běhu, systém soutěží a organizace tréninků. Seznámit čtenáře s dalšími orientačními sporty. Přiblížit vývojovou psychologii dětí na ZŠ především ve věku 11 až 15 let. Zařadit orientační běh do RVP pro základní vzdělání. Metody: Sběr dat do výzkumu jsme provedli metodu dotazování a pořádáním závodu pro respondenty, kterými byli žáci druhého stupně ZŠ Plamínkové. Metoda dotazování se skládá ze dvou dotazníků. Pro zpracování údajů jsme použili tabulky, graf a slovní popis. Výsledky: Do výzkumu byli zařazeni žáci druhého stupně ze ZŠ Fr. Plamínkové. Většina žáků znala před výzkumem alespoň jeden orientační sport. V závodě žáci dosahovali nejčastějšího průměrného času 15 až 20 minut a 15 žáků z 95 nenašli všechny kontrolní stanoviště. Po závodě převažovali u většiny žáků pozitivní pocity. Polovina žáků by se chtěla zúčastnit dalších závodů v orientačním běhu. Klíčová slova: Běh, mapa, buzola, terén, orientační sporty, orientační běh, volný čas, puberta
Sociální deviace a deviantní chování u mladých lidí
RONČÁK, Václav
V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy: Období puberty, dospívání, starší školní věk, a činitelé ovlivňující jedince v období puberty a dospívání, dále je zde popsáno deviantní chování, jeho příčiny a následky. Je zde kladen důraz na tři typy deviantního chování, požívání alkoholu drog a kouření. Protože starší žáci druhého stupně základních škol se s tímto často setkávají a získávají první zkušenosti. V kapitole "prevence" je popsán problém který spadá do kompetence Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky (dále MŠMT). Spolupráce rodiny a školy popisuje problém socializace dítěte, jeho sociální dovednosti a přípravu na jeho budoucí život. V poslední řadě se zde klade důraz na integraci při delikventním chování, na programy primární, sekundární a terciální prevence. Praktická část zkoumá odpovědi žáků 7.-9. tříd ZŠ Brloh a Křemže k tomu, jaký mají vztah k drogám (v tomto případě myšleno hlavně marihuanu), alkoholu, kouření a trávení svého volného času. Zkoumány byly odpovědi celkem 102 respondentů. Dotazník byl sestaven hlavně z uzavřených otázek, kdy jen u některých byla dána možnost se vyjádřit v polootevřených otázkách. Odpovědi jsou zpracované grafech a dále jsou shrnuty ve vyhodnocení hypotéz.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.