Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnotová orientace u žáků středních škol
Drbohlavová, Vanda ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se věnuji zkoumání hodnot a hodnotové orientace u studentů středních škol. Současně je zkoumána i míra frustrační tolerance u těchto studentů, na základě Rosenzweigova obrázkově - frustračního testu. Výzkum má formu dotazníku, který je předkládán studentům pražských gymnázií. Cílem práce je zjistit, které hodnoty jsou pro dnešní mladé lidi důležité a nakolik mají hodnoty člověka vliv na jeho chování ve vyhraněných životních situacích. Teoretická část je zaměřena na vymezení určitých pojmů, vztahujících se k tématu. Dále je popsáno zkoumání hodnot v minulosti a v neposlední řadě také vysvětlen princip Rosenzweigova testu. V praktické části jsou podrobně analyzovány výsledky výzkumné sondy. Výsledky jsou znázorněny statisticky a jsou vypsány i nejčastější a nejzajímavější výpovědi respondentů.
Kompetence tazatele při práci s traumatickými životními vzpomínkami narátorů: možnosti a meze využití psychoterapeutických přístupů v orálně-historické praxi
Jaroš, Martin ; Hlaváček, Jiří (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
Diplomová práce pracuje s metodou zakotvené teorie a klade si za cíl prostřednictvím mezioborové syntézy přispět k obohacení hodnotových východisek badatelů pracujících metodou orální historie, kteří se stávají zároveň jejími reprezentanty. Práce vychází z teze, že propojení historické vědy s psychologií, potažmo praktikami psychoterapie (které obsahují jistý eticko-mravní apel a nabízí i širší poznání lidského nitra) by mohlo být pro praxi orální historie obohacující. Průnik psychologických a psychoterapeutických přístupů do praxe orální historie není jen teoretickou syntézou autora, nýbrž práce je obohacena také praktickými poznatky z klinické praxe spolupracujících specialistů (psychologů a terapeutů), kterým byly položeny nejprve teoretické otázky, a následně otázky nad typovými rozhovory vedenými se čtyřmi narátory v rámci projektu Paměť národa, u nichž bylo možné explicitně předpokládat existenci traumatu, vzhledem k jejich životní zkušenosti. Zároveň nesestříhaná verze materiálu bez korektur obsahuje veškerou invenci tazatelů. Východiskem práce je dále také fakt, že podstatná část populace se setkala ve svém životě s traumatem (tj. silným stresorem), který může tazatel pracující s metodou orální historie nevědomky "oživit", může být konfrontován s nečekanými projevy emocí, či se dokonce...
Etická výchova v hodinách náboženství na vybraných církevních základních školách v České republice
Javůrková, Adéla ; Vogel, Jiří (vedoucí práce) ; Váňová, Miroslava (oponent)
Uvedená diplomová práce postupně seznamuje čtenáře s aktuální podobou etické výchovy v hodinách náboženství v České republice. Je členěna do několika kapitol, z nichž každá je nositelem určité problematiky, kterou osvětluje. Práci uzavírají rozhovory s učiteli, kteří vyučují náboženství na církevních školách, a opodstatňují tak úsudky představené v závěru.
Etická dilemata při referování o medicíně pohledem českých novinářů
Bulánková, Veronika ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Diplomová práce se zabývá prací českých novinářů referujících o tématech, která souvisejí s oblastmi medicíny, zdraví a zdravotnictví, se zřetelem na to, jak svoji práci vnímají sami novináři. Teoretickou část autorka otevírá výkladem některých základních pojmů z teorie žurnalistiky, jako jsou zpravodajské hodnoty či gatekeeping. Zabývá se rovněž vymezením žurnalistiky o medicíně a zdraví, vztahem medicíny, médií a společnosti a upozorňuje na problémy, které při informování o odborných tématech vyvstávají. Snaží se také objasnit některé problematické pojmy, v nichž mohou novináři chybovat, a které souvisejí s informováním o nových vědeckých objevech. Další část práce tvoří analýza polostrukturovaných rozhovorů s českými novináři, kteří se dva roky a déle věnují referování o zdraví, zdravotnictví a medicínských objevech. Autorka na základě analýzy výzkumných rozhovorů reflektuje nejen uplatnění žurnalistických rutin a postupů u takto zaměřených novinářů, ale mimo jiné také význam, který přisuzují vzdělání. Důraz klade také na identifikování bariér, které jim práci ztěžují, nebo etických dilemat, jimž při práci čelí.
Výskyt syndromu vyhoření u zdravotních sester ve vybraných nemocničních odděleních
VÁŇOVÁ, Kristýna
Tato diplomová práce se zabývá výskytem syndromem vyhoření u zdravotních sester. Hlavními cíly práce je zjistit výskyt syndromu vyhoření u zdravotních sester ve vybraných nemocničních odděleních a ve vybraných nemocnicích. V teoretické části práce je popsána profese zdravotní sestry, syndrom vyhoření a možnosti jeho prevence. V praktické části popisuji cíle, úkoly, hypotézy a metodiku mé práce. Výzkumné šetření realizuji prostřednictvím standardizovaného dotazníku Maslach Burnout Invertory, který je určen ke sledování syndromu vyhoření u exponovaných profesí v nemocnici v Českých Budějovicích, Písku a Strakonicích. Získaná data vyhodnocuji statistickou metodou chí kvadrát testu, kterým ověřím předem stanovené hypotézy práce. Získané výsledky jsou vyhodnocovány a interpretovány.
Eutanazie - ano či ne?
ŠIMKOVÁ, Tereza Kateřina
Bakalářská práce se zabývá otázkou eutanazie, zvláště jejímu pojetí v knize Dobrá smrt? Hanse Künga. V první kapitole se věnuji základnímu vymezení a pochopení pojmu eutanazie. Vysvětluji pojem eutanazie a popisuji její formy. Ve druhé kapitole se snažím zachytit, jak se měnil postoj k eutanazii od starověku k novověku a jaký je pohled na eutanazii dnes. Ve třetí kapitole se věnují paliativní péči, která je hlavním pilířem péče hospicové. Dále uvádím argumenty pro a proti legalizaci eutanazie. V poslední kapitole uvádím myšlenky teologa Hanse Künga, který považuje eutanazii za důstojné ukončení lidského života.
Etická dilemata procesu transformace pobytového zařízení sociální péče
HORN, Roman
Diplomová práce se zabývá etickými dilematy, která autor identifikoval během procesu transformace pobytového zařízení sociální péče. Cílem práce je identifikovaná dilemata teoreticky popsat a následně i naznačit postup jejich řešení. Cílem stěžejní části práce, kde je vybrané dilema rozebráno za pomoci dvou etických teorií, je poukázat na způsob, jak mohou tyto teorie pomoci při řešení etických dilemat. Práce je členěna na pět částí, přičemž první vymezuje pojmy, proces transformace a specifika cílové skupiny osob s mentálním postižením. Ve druhé části je zdůrazněna role sociálního pracovníka při řešení etických dilemat, dále se autor obecně věnuje etickým problémům a dilematům z několika úhlů pohledu a zabývá se otázkou odpovědnosti sociálního pracovníka za eticky podložené rozhodování i ve specifické situaci transformace. Ve třetí části jsou popsána konkrétní etická dilemata, která byla identifikována v průběhu procesu transformace, včetně naznačení možných řešení. Ve čtvrté části je jedno vybrané etické dilema rozebráno za pomoci dvou etických teorií, deontologie a konsekvencialismu. V závěrečné páté části, diskusi, je zamyšlení nad přínosem a reálnými možnostmi využití etických teorií v praxi sociální práce a jejich smysluplnému propojení.
Využití auditu webových stránek pro Competitive Intelligence
Lecián, Michal ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Černý, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na důkladné popsání termínu Competitive Intelligence a jeho následné využití při auditu webových stránek. Praktická část práce je primárně vypra-covávána pro firmu Bisnode. Může však sloužit všem, kteří chtějí provádět on-line analýzu svých webových konkurentů. V práci jsou také využity profesionální nástroje od společností Majestic a SEO PowerSuite, které jsem po e-mailové kontaktu se společnostmi získal na omezenou dobu k využití zdarma. Na začátku praktické části je představena firma Bisnode, aby se s ní mohl čtenář seznámit. Následně je provedena analýza, která byla rozdělena do 4 tematických oblastí dle zadání firmy Bisnode. V každé z těchto oblastí jsou zhodnoceny silné a slabé stránky jednotlivých sledovaných webů tak, aby se firma mohla poučit nejen ze svých chyb, ale také chyb svých konkurentů. V teoretické části práce jsem se snažil podrobně rozebrat termín Competitive Intelligence. Kromě toho je na tento termín nahlíženo z více úhlů pohledu (jeho historie, zamyšlení nad českým překladem, etika spojená s CI nebo popsání jej jako procesu) díky čemuž může být tato diplomová práce přínosná i pro čtenáře, kteří se již s tímto termínem setkali, ale chtějí si prohloubit znalosti.
ŽIDOVSKÉ HRDINKY V DÍLE ARNOŠTA LUSTIGA
Drahorádová, Ivana ; Med, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kupcová, Helena (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl srovnání jednotlivých osudů židovských hrdinek za druhé světové války v krásné literatuře. Na základě komparace pěti vybraných próz Arnošta Lustiga se budu zabývat tím, jaké byly osudy židovských žen během druhé světové války a jak tato extrémní zkušenost ovlivnila jejich charaktery a mravní přesvědčení. Diplomová práce bude vycházet z uvedené primární literatury, která byla záměrně vybrána tak, aby ukázala jedinečnost a osobitost prožitku tak silné zkušenosti, jakou byla druhá světová válka a holokaust, ale současně aby jasně demonstrovala fakt, že jsou si, vlivem sdíleného osudu, hlavní hrdinky v mnohých ohledech velmi podobné. V práci se zaměřím i na otázky důstojnosti a mravnosti a na to, jak se Židovky vyrovnávají se ztrátou osobních a životních jistot.
Vliv existencialismu na výchovu
Sál, Petr ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Předmětem práce je popsat vývoj filozofického podkladu pro vznik existencialismu u Jean-Paul Sartra a následně prozkoumat tento filozofický model. Poté přikročit k myšlenkovému experimentu a vytvořit nástin kompetence učitele, která by obsahovala filozofii Jean-Paul Sartra. Základní otázkou, na kterou pak má tato práce odpovědět, je, zda je možné aplikovat filozofický přístup existencialismu a to zejména rané filozofie Jean-Paul Sartra tak, jak ji prezentoval v přednášce Existencialismus je humanismus do školního prostředí s cílem zlepšit možnosti výchovy a tak zefektivnit působení učitele mimo standardní oficiální kurikulum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.