Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Implementace zákona o státní službě se zřetelem na stabilitu služebního vztahu
Ptáčková Melicharová, Lenka ; Tomšej, Jakub (oponent)
Implementace zákona o státní službě se zřetelem na stabilitu služebního vztahu Abstrakt Cílem diplomové práce byla deskripce a zhodnocení zákona o státní službě. Zvláštní pozornost byla věnována jeho implementaci a také komparaci stavu státní správy před účinností zákona, a konečně také dílčí podrobnější zpracování kazuistických příkladů. V práci jsem si vytkla za cíl objektivně, za pomoci dostupných prostředků a údajů zjistit, zda v praxi dochází k naplnění cílů zákona o státní službě, to znamená odpolitizování státní správy, zvýšení transparentnosti a stability státní správy, rostoucí profesionalizace, ale také posílení efektivnosti a výkonnosti služebních úřadů. V první kapitole jsem v souvislosti s uvedenými cíli stanovila pracovní hypotézy, které budou v průběhu zpracovávání diplomové práce ověřovány a v závěru práce potvrzeny či naopak zamítnuty. Pro potřeby této práce jsem definovala tři hypotézy: 1. Implementací zákona o státní službě dojde ke zvýšení stability státní správy 2. Implementací zákona o státní službě dojde k navýšení výdajů na výkon této služby tzn. výkon státní služby bude daleko nákladnější. 3. Implementací zákona o státní službě nedojde ke zvýšení efektivity státní správy, ale zcela jistě dojde k navýšení počtu státních zaměstnanců po dobu sledované implementace V druhé kapitole jsem...
Služební předpisy dle zákona o státní službě
Hrdinková, Zuzana ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Petrmichl, Václav (oponent)
Služební předpisy dle zákona o státní službě Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá služebními předpisy dle zákona o státní službě, jež upravují organizační věci služby. Pojem organizačních věcí služby není v zákoně o státní službě definován, lze jím však rozumět oblast výkonu působnosti služebních orgánů, podmínky výkonu práv a povinností vztahující se ke služebnímu poměru státních zaměstnanců a dalších osob, jež jsou podle zákona o státní službě adresáty služebních předpisů. Kromě toho jsou organizačními věcmi služby chápány také systemizace a organizace služebních úřadů. Služební předpisy ovlivňují nejen samotné státní zaměstnance, ale také i širokou veřejnost, na kterou činnost státní správy působí. Práce je strukturována do pěti částí a jejím hlavním cílem je podat ucelený náhled na problematiku služebních předpisů. V části první je pojednáno o samotném zákoně o státní službě, jeho historii a problémy s jeho přijetím. Druhá část obecně charakterizuje služební předpisy a zabývá se jejich působností, a to jak věcnou, tak osobní. Dále se věnuje tvorbě a vydávání služebních předpisů, jakož i řešení situace, kdy je služební předpis v rozporu s platným právním předpisem či jiným služebním předpisem. Rovněž je porovnává s dalšími, svou povahou podobnými, dokumenty dle zákona o státní službě. Následující dvě...
Implementace zákona o státní službě se zřetelem na stabilitu služebního vztahu
Ptáčková Melicharová, Lenka ; Pichrt, Jan (vedoucí práce) ; Morávek, Jakub (oponent)
Implementace zákona o státní službě se zřetelem na stabilitu služebního vztahu Abstrakt Cílem diplomové práce byla deskripce a zhodnocení zákona o státní službě. Zvláštní pozornost byla věnována jeho implementaci a také komparaci stavu státní správy před účinností zákona, a konečně také dílčí podrobnější zpracování kazuistických příkladů. V práci jsem si vytkla za cíl objektivně, za pomoci dostupných prostředků a údajů zjistit, zda v praxi dochází k naplnění cílů zákona o státní službě, to znamená odpolitizování státní správy, zvýšení transparentnosti a stability státní správy, rostoucí profesionalizace, ale také posílení efektivnosti a výkonnosti služebních úřadů. V první kapitole jsem v souvislosti s uvedenými cíli stanovila pracovní hypotézy, které budou v průběhu zpracovávání diplomové práce ověřovány a v závěru práce potvrzeny či naopak zamítnuty. Pro potřeby této práce jsem definovala tři hypotézy: 1. Implementací zákona o státní službě dojde ke zvýšení stability státní správy 2. Implementací zákona o státní službě dojde k navýšení výdajů na výkon této služby tzn. výkon státní služby bude daleko nákladnější. 3. Implementací zákona o státní službě nedojde ke zvýšení efektivity státní správy, ale zcela jistě dojde k navýšení počtu státních zaměstnanců po dobu sledované implementace V druhé kapitole jsem...
Military Conscription in contemporary Europe - how and why states still use it?
Hoppe, Dominik ; Kučera, Tomáš (vedoucí práce) ; Ludvík, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou povinné vojenské služby na území Evropy. Snaží se reflektovat její dlouhý a komplikovaný vývoj, využití a následné opuštění jakožto způsobu získávání rekrutů pro potřeby ozbrojených sil, a to zejména v období po skončení studené války do současnosti. Zabývá se akademickou i neakademickou debatou reflektující její vývoj, typologii, příklady a způsoby jejího využití a snaží se odhalit a kategorizovat důvody, kvůli kterým byl koncept povinné vojenské služby v Evropě opuštěn. Dále se snaží tyto důvody reflektovat se současným děním v evropském bezpečnostním prostoru, historicky je porovnat, a na základě toho odpovědět na otázku, zdali je jejich relevance stále taková, jaká byla v předchozích letech. A to zejména v souvislosti s tím, že v případě některých států došlo a dochází ke znovuobnovení povinné vojenské a civilní služby, navzdory těmto dříve akcentovaným důvodům. Práce dochází k závěru, že relevance dříve uváděných důvodů pro odstranění povinné vojenské služby, jsou v kontextu současné bezpečnostní situace méně relevantní, než byly dříve.
Služební poměr dle zákona o státní službě a jeho změny v důsledku výroční systemizace
Staněk, Michal ; Kopecký, Martin (oponent)
Nový zákon o státní službě vstoupil před více než třemi lety v plnou účinnost. Období předcházející jeho přijetí popsal autor této práce již ve své diplomové práci s názvem Služební zákon - vývoj a výsledek. Tato práce si tak klade hlavně za cíl popsat a analyzovat úpravu služebního poměru dle zákona o státní službě a jeho změny v důsledku změn výroční systemizace. Důraz tak bude v první části práce kladen především na představení institutu služebního poměru, jak je upraven v zákoně o státní službě. Opomenuta nebude ani připravovaná velká novelizace zákona o státní službě, která se přímo dotýká některých aspektů služebního poměru, včetně stále nevyřešené problematiky možnosti působení představených státních zaměstnanců v krajských zastupitelstvech. Druhá část práce poté pojednává o vybraných aspektech změny služebního poměru v důsledku změny systemizace dle § 17 zákona o státní službě. Důraz je kladen na popis a analýzu povahy tzv. výroční systemizace a důsledky jejího přijetí na změny služebního poměru vybraných představených státních zaměstnanců. Předestřeny jsou možnosti obrany státních zaměstnanců proti změnám služebního poměru vyvolaných změnou systemizace, a to jak v rovině správního řádu, tak na úrovni správního soudnictví dle soudního řádu správního. Autor za tím účelem shrnuje klíčové...
Europeizace národní politiky na případu zákona o státní službě v České republice
Lukavec, Tomáš ; Ochrana, František (vedoucí práce) ; Novotný, Vilém (oponent)
Tato diplomová práce je případovou studií zabývající se rolí Evropské unie v přijímání zákona o státní službě v roce 2014. Autor sleduje, proč byl zákon přijat až deset let po vstupu České republiky do Evropské unie. První část práce se věnuje evropskému správnímu prostoru a jednotlivým modelům veřejné správy v Evropě. Pojednává také o využití specifických forem ovlivňování politik členských států různými nástroji. Dále je v práci obsahovou analýzou zkoumán vývoj služebního zákona v České republice, zkoumány strategie a přístupy hlavních aktérů v legislativním procesu. Za účelem zjištění, jak byla problematika rámována politickými aktéry jsou zkoumány jednotlivé verbální projevy na plénech Parlamentu ČR. V poslední části jsou zjištění zobecněna pro znázornění jednotlivých strategií a dynamiky jejich změny. Pro zodpovězení cíle výzkumu jsou zjištěná data interpretována na bázi teorie tří proudů za pomoci, které demonstruji změnu statu quo v oblasti regulace výkonu státní služby.
Služební zákon - implementace a funkčnost
Staněk, Michal ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Služební zákon - implementace a funkčnost Resumé Nový zákon o státní službě vstoupil před více než rokem v plnou účinnost. Tato práce tak seznámí čtenáře s obdobím předcházejícím jeho přijetí, které autor této práce popsal již ve své diplomové práci s názvem Služební zákon - vývoj a výsledek, ale hlavně si klade za cíl popsat a analyzovat období, které se pojí s implementací zákona o státní službě do praxe a zaměřit se na hlavní problémy s jeho funkčností, které se projevily během jeho implementace. Důraz tak bude kladen především na aktivitu vlády, jako významného činitele při implementaci zákona, dále na Parlament, který během této doby přijal množství pozměňovacích návrhů, které technicky, ale i systémově měnily podobu zákona o státní službě již během první měsíců jeho plné účinnosti. Opomenuty nebudou ani služební úřady, které byly tím posledním, avšak neméně důležitým článkem při implementaci zákona. Speciální pozornost je také věnována fungování Sekce pro státní službu Ministerstva vnitra vydávající metodické a jiné další, pro implementaci důležité dokumenty. V části pojednávající o funkčnosti implementovaného zákona o státní službě se autor práce zaměřil na první praktické nedostatky, které se projevily při používání zákona v praxi. Důraz je kladen na popis a analýzu situací, které se objevily v...
Služební zákon - vývoj a výsledek
Staněk, Michal ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Millerová, Ivana (oponent)
Služební zákon - vývoj a výsledek Abstrakt Nový zákon o státní službě je podstatným způsobem změněná předchozí verze služebního zákona č. 218/2002 Sb., který nikdy plně nevešel v účinnost. Tato práce rámcově popisuje hlavní principy a důvody, které vedly k přijetí daných právních institutů a snaží se je vyložit ve světle socio - politického kontextu s přihlédnutím k předchozí praxi zaměstnávání ve státní správě v České republice. Během 21 let existence České republiky byla řízena celkem 13 různými vládami. V průměru se tak vlády mění každých 18 měsíců. Tato politická nestabilita měla signifikantní vliv na státní správu v České republice, která neustále trpěla častými politickými zásahy. V souvislosti se vstupem České republiky do Evropské unie byl v roce 2002 přijat Komisí schválený služební zákon. Jeho plné vejití v účinnost však bylo nakonec celkem pětkrát odloženo různými vládami, oficiálně kvůli vysoké rozpočtové náročnosti nutné k implementaci (tento důvod však nikdy nebyl prokázán). Zaměstnávání státních úředníků bylo založeno na standartním zákoníku práce a státní zaměstnanci nepožívali žádné zvláštní právní ochrany. Časté změny v nejvyšším a středním vedení státní správy, které většinou následovaly po každé změně politické reprezentace, vedly k ztrátě paměťového efektu stejně tak jako...
Vývojové aspekty vzájemného vztahu soudní soustavy a správního členění státu v Československu (1918-1938) s přihlédnutím k vývoji německého správního soudnictví
Bláhová, Ivana ; Kuklík, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Ladislav (oponent)
v českém jazyce Cílem diplomové práce na téma Vývojové aspekty vzájemného vztahu soudní soustavy a správního členění státu v Československu (1918-1938) s přihlédnutím k vývoji německého správního soudnictví bylo postižení základních vývojových tendencí vztahu mezi výkonnou a soudní mocí v Československu. Stěžejními oblastmi zájmu se stala především státní správa soudů, územní působnost a správní soudnictví. Zároveň byla připojena část komparativní, jež je věnována německému správnímu soudnictví a postupu nastolení jednoty moci v Německu ve 30. letech. Diplomová práce je rozdělena do pěti kapitol. První z nich je věnována úvodu do zkoumané problematiky. Druhá kapitola je věnována vymezení základních pojmů jako je dělba moci, výkonná a soudní moc, státní a veřejná správa, soudnictví a také státní správa soudů, územní působnost a správní soudnictví. Třetí kapitola práce se zabývá pojetím správy a soudnictví ve druhé polovině 19. století v Rakousku a později Rakousku-Uhersku. Na tuto část navazuje čtvrtá, ústřední kapitola, v níž je popsán státoprávní vývoj po vzniku Československa v roce 1918. Tato kapitola je rozdělena do šesti tematických oddílů, které obecně i konkrétně popisují vztah mezi výkonnou a soudní mocí v Československu. V prvním a druhém oddíle je kromě počátečního období popsána také...
Možnosti a bariéry v povolání sociálních pracovníků Ústeckého kraje
Novák, Jiří ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Možnosti a bariéry v povolání sociálních pracovníků Ústeckého kraje" se na svých stránkách zabývá profesí sociálního pracovníka v kontextu samosprávy. Vyčleňuje pro potřeby tématu pracovníky neziskové sféry. Ve svých začátcích se dotýká teoretických poznatků, nevyhnutelně spjatých s oblastí sociální práce, se zaměřením na sociálního pracovníka coby příslušníka pomáhající profese. Zabývá se zejm. tím, jaké možnosti či naopak omezení/limity/bariéry působí v rámci specifického územně-samosprávního celku - obce Štětí, jací aktéři zde vedle sebe koexistují, jakými mechanismy je jejich spolupráce ovlivněna, to vše při zastřešení dozorujícího orgánu vyššího územně-samosprávního celku - kraje a pracovníků dotčeného krajského úřadu. Výzkumná část pak předkládá prostřednictvím zvolené metody - polo-strukturovaných rozhovorů pohled na to, jak jednotliví aktéři vnímají limity/omezení sociální práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.