Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnost využití vizuálního umění ve volném čase v průběhu léčby mentální anorexie
BROŽKOVÁ, Lenka
Tato práce se zabývá tématem možnosti využití vizuálního umění ve volném čase s cílem pozitivního ovlivnění léčby v průběhu hospitalizace pacienta s diagnózou mentální anorexie. Začátek práce je věnován vymezení pojmu mentální anorexie, seznámení se s uvažováním anorektika a režimem hospitalizace. Dále je pozornost věnována faktorům, které ovlivňují tělesnou stavbu jedince a vnímání vlastního těla. V závěru práce jsou popsána slohová období, na které je nahlíženo v kontextu dobových událostí a vývoje ideálu krásy. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem a zhodnocením způsobů kreativního prožívání volného času a shodných kategorií ve vnímání uměleckých děl pacientek s mentální anorexií.
Ideál krásy a sebeprezentace žen v rámci sociálních sítí
Tichá, Petra ; Hladík, Radim (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou vztahů mezi sebeprezentací na sociálních sítích a ideálem ženské krásy. Práce pojímá ideál krásy jako sociální konstrukt, neboť každá kultura má odlišný pohled na to, co je krásné a na ideál krásy jako takový. Současně se také tyto představy v průběhu času proměňovaly. Práce je rovněž založena na předpokladu, že krása má multidimenzionální povahu a zabývá se různými pojetími krásy. Cílem práce je zhodnotit způsoby sebeprezentace žen na sociálních sítích v kontextu ideálu krásy. Podkladem pro výzkumné šetření se staly profilové obrázky žen na sociálních sítích a využívá kvalitativní metody zakotvené teorie. Konečné výsledky ukazují, že dominantní způsob vizuální sebeprezentace zaujímá selfie. Výzkum dále ukázal, že v každé skupině existuje alespoň určitá menšina žen, které se prezentují v souladu s preferovaným ideálem krásy. Rozdíly jsou pak popsány v závěru práce.
"We are in Korea, everybody is ready to change": Etnografie plastické chirurgie v Korejské republice
Mudruňková, Kateřina ; Stöckelová, Tereza (vedoucí práce) ; Klepal, Jaroslav (oponent)
Tato práce etnograficky zkoumá praktiky, které utvářejí plastickou chirurgii v současné Koreji s důrazem na sledování vztahů mezi zúčastněnými osobami, materiály a technologiemi. Zabývá se přitom praktikami probíhajícími na půdě kliniky plastické chirurgie i mimo ni. V návaznosti na koncept lokálních biologií M. Lock představuje korejskou plastickou chirurgii jako soubor praktik utvářených vzájemnou interakcí lokálních technologií a korejských těl. Dále se zaměřuje na diskurzivní strategie využívané pro legitimizaci plastické chirurgie, které jsou výsledkem vztahu korejských těl k tělesným praktikám v rámci korejské tradiční kultury a moderní medicíny. Ve zkoumání jednotlivých aspektů plastické chirurgie uplatňuje přístup teorie sítí aktérů (ANT) a etnograficky ukazuje, jak jsou utvářeny jevy a praktiky popsané v medicínské antropologii prostřednictvím konceptů medikalizace, medicínského turismu nebo lokální biologie. Klíčová slova plastická chirurgie; Korejská republika; teorie sítí-aktérů (ANT); tělesné praktiky; lokální biologie; ideál krásy; medikalizace.
Celulitida jako sociální fenomén: Analýza českého tisku
Babková, Eva ; Pavlík, Petr (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Diplomová práce "Celulitida jako sociální fenomén: Analýza českého tisku" se zabývá tématem vzniku a vývoje představy o celulitidě jako o nemoci a vadě na kráse v českém tisku a konstruováním tohoto fenoménu v současnosti. Cílem práce bylo za pomoci krátké kvantitativní analýzy českého tisku jako celku, krátké kvantitativní analýzy zvoleného výzkumného vzorku v rámci českého tisku a následně kvalitativní analýzy tohoto výzkumného vzorku, ukázat, jak se rozvíjely a medializovaly tyto představy o celulitidě, díky kterým se z běžného fyziologického faktu, který existoval i dříve, stala vada na kráse žen a nemoc. Dále bylo cílem diplomové práce také hledání odpovědi na otázku, nakolik je celulitida konstruktem, vytvořeným reklamním průmyslem a výrobci kosmetických přístrojů a přípravků, zneužívajícím a podporujícím normativní představy o ideálním ženském těle a kráse.
Vliv značek na módní a lifestyle blogy
Cirhanová, Jiřina ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje módním a lifestylovým blogům a vlivu oděvních značek a médii propagovaného ideálu krásy na ně. Cílem práce je zjistit, jaký druh značek převažuje u oblíbených bloggerů a zda u nich převažuje určitý typ vzhledu. Toto je zkoumáno za pomocí kvantitativní obrazové analýzy po vzoru Gillian Rose a po vzoru výzkumu Catherine Lutz a Jane Collins na fotkách pocházejících z webových stránek, kde se bloggeři sdružují a kde jsou hierarchizováni: Lookbook, Chictopia a Bloglovin'. Bloggeři jsou totiž názorovými vůdci v rámci komunity svého blogu a marketingovým oddělením se vyplatí spolupracovat s bloggerem, který své publikum dokáže efektivně oslovit. Značky hrají v životě některých lidí důležitou roli, protože podle nich vypovídají o charakteru svého uživatele. V současnosti ve světě vládne eurocentrický ideál krásy a ideál štíhlosti, který je, zejména ženám, vnucován skrze média. Štíhlost je v reklamách spojována s atraktivitou a úspěšností, což je přenášeno i do reálného života lidí. Ze závěrů této diplomové práce vyplývá, že mezi úspěšnými bloggery jsou nejčastěji štíhlé osoby, europoidní rasy a nejčastěji jde o ženy. V příspěvcích s osobním stylem bloggerů, se nejčastěji vyskytovaly oděvní řetězce, ale bylo možné se setkat i s několika luxusními značkami. Klíčová slova Módní...
Vliv médií na body image se zaměřením na poruchy příjmu potravy
Říhová, Petra ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Diplomová práce "Vliv médií na body image se zaměřením na poruchy příjmu potravy" se zabývá vlivem médií na vnímání vlastního těla v souvislosti s dnešním ideálem krásy, kultem štíhlosti a s tím také příčinami vzniku a rozvoje poruch příjmu potravy v dnešní době. Tato práce si klade za cíl zjistit, do jaké míry se média podílejí na utváření tělesného sebepojetí současné společnosti a na vzniku těchto poruch. V rámci tohoto cíle je obsah práce dělen na teoretická východiska, pasáž o body image, ideálu krásy, poruchách příjmu potravy a výzkumnou část. V teoretické části je rozebrána sociální a mediální konstrukce reality jako ukotvující východisko, dále navazují předpokládané dopady médií na člověka a vybrané teorie o vlivu médií na body image. Dále je rozebrán pojem body image, na který navazuje ideál krásy, poté jsou představeny vybrané studie o přímém vlivu na vnímání těla a uvedeny jsou některé současné mediální obsahy týkající se zkoumaného tématu. Dále se práce věnuje poruchám příjmu potravy a jejich diskurzu v médiích, jejich šíření a mediálním kampaním proti jejich rozvoji. Kvantitativní výzkum zkoumá body image u současné populace, dále zjišťuje, jaký je kladen důraz na vzhled, a souvislosti mezi trendy v médiích, vnímáním vlastního těla a rozvojem poruch příjmu potravy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Negativní body image a poruchy příjmu potravy
Švecová, Lucie ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Holáková, Miluše (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit, zda a do jaké míry souvisí negativní body image s poruchami příjmu potravy. Body image je ovlivněno soudobým ideálem krásy, který se historicky formoval. Vliv na soudobý kult štíhlého těla má i biologický argument, že štíhlejší lidé jsou zdravější. Modelky představující tento ideál jsou často osočovány za vznik stále častějších nemocí dnešní doby, poruch příjmu potravy. Nejznámějšími jsou mentální anorexie a bulimie, existují ale i nemoci doposud nepopsané v Mezinárodní klasifikaci nemocí - orthorexie, bigorexie a drunkorexie. Co doopravdy tyto nemoci způsobuje? Podstatou praktické části je pomocí rozhovorů zjistit rizikové faktory u dívek a žen trpících poruchami příjmu potravy, dále jejich spokojenost s tělem a vliv modelingu. Závěr představí výsledky výzkumu, zda se u respondentek objevily biologické, individuální, rodinné či sociokulturní vlivy, mezi které patří mimo jiné i vliv médií.
Marketingový význam body image
Hejtmánek, David ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Body image má nesporně určitý význam v životě každého z nás. Hlavním cílem práce však bylo určení významu marketingového. Pro přiblížení tohoto významu bylo důležité zjištění pohledu české společnosti na krásu a body image, tendencí vyobrazení lidského těla v médiích a zachycení rozdílů mezi prezentací v reklamách a preferencemi lidí. Nejprve byl prozkoumán historický vývoj ideálu krásy následovaný vlastním jádrem práce, tvořeným segmentací české populace na základě postojů k body image dle dat MML-TGI, dotazníkovým šetřením a obsahovou analýzou inzerce v časopisech. Výsledkem bylo zjištění důležitosti vzhledu pro většinu lidí, jak na krásu pohlížejí a odhalení faktu, že reklamy často vyobrazují štíhlejší lidská těla, než se lidem líbí. Na základě poznatků zjištěných v rámci této práce, byl marketingový význam body image označen za existující, ba přímo vysoký.
Obsahová analýza prvků body image v mezinárodním srovnání
Balatková, Táňa ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Obsahem diplomové práce je jednak představení a analýza problematiky body image, včetně historického vývoje, kulturních, sociálních a dalších vlivů a rozdílů u žen a mužů. Důležitý je samozřejmě také marketingový pohled na tuto problematiku a také představení zajímavých kampaní z oblasti body image. Dále prostřednictvím obsahové analýzy, jednotlivých kategorií body image a kódů porovnám lifestylové časopisy dvou různých zemí -- České republiky a Švédska. Cílem této analýzy je postihnout významné rozdíly v body image u obou zemí, které vyplynou z výzkumu daných magazínů. Díky hodnocení celé řady kategorií vyplynuly zajímavé závěry, mezi nejvýznamnější patří především fakt, že se mezi inzeráty vyskytla celá řada nadnárodních a podobných u obou zemí, i přesto se však objevily kulturní a antropologické odlišnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.