Název:
Marketingový význam body image
Překlad názvu:
Marketing importance of body image
Autoři:
Hejtmánek, David ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Body image má nesporně určitý význam v životě každého z nás. Hlavním cílem práce však bylo určení významu marketingového. Pro přiblížení tohoto významu bylo důležité zjištění pohledu české společnosti na krásu a body image, tendencí vyobrazení lidského těla v médiích a zachycení rozdílů mezi prezentací v reklamách a preferencemi lidí. Nejprve byl prozkoumán historický vývoj ideálu krásy následovaný vlastním jádrem práce, tvořeným segmentací české populace na základě postojů k body image dle dat MML-TGI, dotazníkovým šetřením a obsahovou analýzou inzerce v časopisech. Výsledkem bylo zjištění důležitosti vzhledu pro většinu lidí, jak na krásu pohlížejí a odhalení faktu, že reklamy často vyobrazují štíhlejší lidská těla, než se lidem líbí. Na základě poznatků zjištěných v rámci této práce, byl marketingový význam body image označen za existující, ba přímo vysoký.Body image is undoubtedly important in everyone's life. The main objective of this thesis is to find its importance for marketing. To achieve this goal, it was necessary to find out the society's opinions on the issue of beauty and body image, how do media picture human body and if there exists a difference between these two things. The first part of this theses consists of the historical development of the beauty ideal. It is followed by segmentation of Czech population, based on the data from the project MML-TGI, survey focused on beauty preferences and content analysis of lifestyle magazines. The findings support among other things the importance of beauty to most people, media's focus on extreme thinness for females and disparity between the presented ideal and people's preferences. The results lead to one conclusion: the importance of body image for marketing exists and is significant.
Klíčová slova:
body image; ideál krásy; MML-TGI; segmentace; beauty ideal; body image; MML-TGI; segmentation
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/41495