Název:
Obsahová analýza prvků body image v mezinárodním srovnání
Překlad názvu:
The Content Analysis of Body Image in the International Comparisons
Autoři:
Balatková, Táňa ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Obsahem diplomové práce je jednak představení a analýza problematiky body image, včetně historického vývoje, kulturních, sociálních a dalších vlivů a rozdílů u žen a mužů. Důležitý je samozřejmě také marketingový pohled na tuto problematiku a také představení zajímavých kampaní z oblasti body image. Dále prostřednictvím obsahové analýzy, jednotlivých kategorií body image a kódů porovnám lifestylové časopisy dvou různých zemí -- České republiky a Švédska. Cílem této analýzy je postihnout významné rozdíly v body image u obou zemí, které vyplynou z výzkumu daných magazínů. Díky hodnocení celé řady kategorií vyplynuly zajímavé závěry, mezi nejvýznamnější patří především fakt, že se mezi inzeráty vyskytla celá řada nadnárodních a podobných u obou zemí, i přesto se však objevily kulturní a antropologické odlišnosti.The content of the Diploma is the introduction and analysis of body image including historical development, cultural and social impacts and the differences of men's and women's images. The marketing view of this problems and the introduction of interesting campaigns in the body image is important as well. In the next part of Diploma I compare two lifestyle magazines from two different countries -- the Czech Republic and Sweden -- with the help of comparative analysis. The aim of the analysis is to compare the meaningful differences between the body images in both countries, which will appear during the research of the magazines. Thanks to evaluation of a lot of categories the very interesting results developed. The most important of them is the fact that a wide range of multinational advertisements appeared in both magazines. In spite of it some cultural and anthropological differences were discovered.
Klíčová slova:
body image; ideál krásy; marketing; obsahová analýza; vzhled; appearance; beauty ideal; body image; content analysis; marketing
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/33698