Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 72 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Elementární architektura / Architektura přijíždí
Ivkovičová, Natálie ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Cílem práce je najít vhodný způsob a řešení zprostředkování architektury a jejích širokých témat do životů veřejnosti. Navrhnout ideální prostor a vyhovující podmínky pro popularizaci nejen architektury, ale i oborů přidružených jako je umění, zahradní architektura a stavitelství, kde dojde k propojení všech těchto disciplín. Hlavní součástí návrhu je potom nalezení vhodného způsobu „přenosu“ architektury z velkých měst a těch, ve kterých je vyučována, do regionálních měst či vesnic. Tento způsob prezentace a sdílení by byl uskutečněn pomocí pojízdných pavilonů, které by tvořily mobilní ateliéry. Celý systém bude koordinován a spravován pod záštitou budovy, kde dojde ke srocování a modularizaci těchto mobilních pavilonů. Budova vytvoří „těžiště architektury“, kde se spojí všechny funkce do jedné. Tato centrála slouží jako doplňující funkce školám architektury, stavebního inženýrství, výtvarného umění a zahradní architektury. Dojde tedy ke spolupráci studentů napříč všemi obory s místem pro prezentaci a vystavování vůči veřejnosti.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Vítková, Kateřina ; Odvárka, Antonín (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Jedná se o projekt přestupního terminálu ve Dvoře Králové nad Labem, který má umožnit snadný přestup vlak/autobus a naopak. Součástí návrhu nového terminálu jsou také další doplňující funkce a služby. Zaměřila jsem se také na návaznost na okolí a vytvořila tak novou vizi na řešení celého území, které lemují ulice 28. října, Benešovo nábřeží, ulice Alešova a Dvořákova. Podél ulice Alešova jsou navrženy polyfunkční domy s podzemním parkováním. Mezi terminálem a bydlením se nachází park, který umožňuje přístup k vlaku a autobusu z několika směrů. Ze strany Benešova nábřeží jsem umístila krytý bazén s wellness centrem. Na prostranství terminálu se nachází také kavárna s venkovní terasou, úschovna kol, půjčovna kol a informační turistické centrum. Součástí hlavní nádražní budovy je také pobočka pošty, obchod s potravinami a pekárna.
Hydrodynamické tlumiče na principu magnetické kapaliny
Přikryl, Matěj ; Himr, Daniel (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tlumení vibrací vznikajících při pohybu vozidla. V první části je uveden přehled současných typů tlumičů s detailním vysvětlením principu tlumiče hydrodynamického. Součástí práce je také simulace kmitání vozidla s pasivním tlumičem v programu MATLAB Simulink. Literární rešerši magnetických kapalin a popisu magnetoviskózního jevu, je věnována část druhá, která volně přechází na téma magnetoreologických (MR) tlumičů. Závěrečná kapitola nejprve popisuje současné hydrodynamické tlumiče na bázi squeeze filmového (SF) módu magnetoreologické kapaliny a posléze je předložen autorský koncept SF MR tlumiče.
Nádraží VRT letiště Brno Tuřany
Kuchtík, Pavel ; Ruller, Ivan (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Diplomová práce byla zpracována jako architektonická studie. Předmětem řešení byl návrh nádraží VRT v Brně- Tuřanech, nedaleko brněnského letiště. Byla navržena nádražní budova s nástupišti a čtyřmi kolejemi. Dvě z nich jsou průjezdné a zbylé dvě jsou staniční. Kolejiště vede pod úrovní terénu. Nad kolejištěm je usazena nádražní budova, která spojuje území rozdělené železničním koridorem. Nadraží slouží převážně pro přestup mezi železniční a leteckou dopravou.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Slouková, Hana ; Palaščák, Michal (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Nový přestupní terminál v bývalém královském městě Dvoře Králové nad Labem sdružuje a propojuje veřejnou dopravu s individuální. Hlavním cílem návrhu je funkční sloučení veřejné autobusové dopravy městské i příměstské, chodců a zavedení vlakových spojů na již existující vlečce. V současné době je město spojováno hlavně se ZOO Dvůr Králové a vnímáno spíše jako "Dvůr u ZOO". Tím město ztrácí podstatnou část turistů. Koncept návrhu tedy je vytvoření linií, které vedou či navádějí cestujícího k daným bodům zájmu, ale primární zůstává přehledný otevřený prostor s přímými vazbami na okolí – město. V návrhu je kladen důraz na pohodlí cestujícího a snadnou orientaci v prostoru, v reakci na předpokládaný vývoj struktury a infrastruktury města se znovuzískáním jeho identity.
Využití repeaterů pro zlepšení signálů v mobilních sítích
Kubásek, Ondřej ; Kubánek, David (oponent) ; Koutný, Martin (vedoucí práce)
V rámci této práce je prozkoumána vhodnost využití RF repeaterů pro zlepšení pokrytí signálem v mobilních sítích. Je vytvořen přehled jednotlivých typů repeaterů s jejich výhodami a nevýhodami, rozebrána problematika izolace antén a z toho rezultující nastavení zisku repeaterů. Dále se tato práce zabývá návrhem repeaterového systému pro zlepšení mobilního signálu ve vozech Českých drah. Součástí tohoto návrhu je rozbor problematiky penetrace a šíření signálu ve vlacích, možnosti zástavby repeaterů do jednotlivých vozů, diagnostika systému a finanční ocenění. Celý tento návrh je podložen výsledky testovacího měření, které proběhlo za spolupráce firem T-Mobile Czech Republic a.s., Vodafone Czech Republic a.s., Telefónica O2 Czech Republic a.s., České dráhy a.s. (Czech Railways Company) a ČD-Telematika a.s. na trati Praha – Ostrava.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Kobyliaková, Tatiana ; Františák, Luboš (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Koncept je založený na situovaní dopravného terminálu medzi autobusové a vlakové nástupište , kde slúži ako portál, brána do mesta alebo von z mesta. Je to miesto kadiaľ prejdú stovky ľudí, jeho charakter sa neustále mení. Táto dynamika malého mesta sa odráža aj na tvare objektu a zastrešenia nástupišť. Pozdĺžna osa terminálu smeruje prirodzene naväzuje na alej smerujúcu do centra mesta.
Řídící systém pro modelovou železnici využívající FITKit
Kandrik, Ján ; Kotásek, Zdeněk (oponent) ; Straka, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řídicím systémem pro modelovou železnici, vycházejícím z nejmodernějšího zabezpečovacího zařízení, používaného na skutečné železnici, elektronického stavědla. V práci je popsána práce zabezpečovacího zařízení, reálie provozu zabezpečovacího zařízení na modelové železnici a v neposlední řadě návrh a implementace takovéhoto zařízení. Diskutována je též realizace částí systému s využitím výukové platformy FITkit.
Vlaková doprava
Netolický, Jan ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vlakovou dopravou. Vlaková doprava je tu s námi už řadu let a neustále se vyvíjí. Od počátku, kdy kolejová vozidla sloužila pouze pro přepravu materiálu v dolech, uplynulo již mnoho let a současná kolejová vozidla slouží jako jeden z hlavních dopravních prostředků po celém světě. Vytíženost silniční dopravy přispívá k využívání a rozvoji vlakové dopravy a tím i k zvyšování rychlosti a komfortu, který se nám dopravci snaží nabídnout. Z tohoto důvodu byly rozděleny vlakové soupravy dle jednotlivých kritérií a vzdálenosti jejich cesty. Nebyly zde opomenuty ani vlaky nákladní. Kvůli neustálému zvyšování rychlosti byl dán větší prostor pro vysokorychlostní soupravy, které byly rozděleny do jednotlivých vysokorychlostních rodin. Tento přehled souprav nám napovídá směr budoucího vývoje. Jelikož má Česká republika rozsáhnou železniční síť, je v práci zhodnocení budoucího vývoje z hlediska zvyšování rychlosti, elektrifikace a nákladní dopravy. Výsledkem práce je rozdělení a přehled současných vlakových souprav, ze kterých byly vyvozeny trendy v tomto odvětví. Závěrem práce je také kritické zhodnocení budoucího vývoje v České republice.
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Juránek, Marek ; Svojanovský, Viktor (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Terminál se stává dopravním srdcem celého Dvora Králové nad Labem. napojení vlakové a autobusové dopravy vychází ze tvaru "dvora" - tedy volného prostoru, který je obklopený budovami. zde se pak odehrává děj dopravy, lidských setkání a každodenních starostí a radostí. místo bylo navrženo tak, aby jej lidé využívali nejen za účelem cestování, ale i pro trávení volných chvil. charakteristické pohledové osy na dopravu umožní návštěvníkovi zažít netradiční chvíle. vzhledem působí terminál futuristickým dojmem, ale také respektuje tradice města a snaží se obohatit okolí tak, aby se z něj stalo další místo, kde budou lidé rádi trávit čas. vlak a autobusy vjíždí do terminálu 21. století, ale přesto návrh respektuje jeho historii a okolí se snaží svou podobou a funkcí obohatit. terminál "dvůr" je místem setkání, plynutí času, loučení a místem, kde začíná naše cesta za dobrodružstvím.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 72 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.