Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efekt taktilních a akustických signálů na redukci stresových projevů u psa
Murínová, Karolína ; Santariová, Milena (vedoucí práce) ; Fuchs, Roman (oponent)
Lidský dotek vyvolává u psa fyziologickou a behaviorální odezvu indikující relaxační efekt, který dokládají změny v krevním tlaku, tepové frekvenci, variabilitě srdeční frekvence, jakož i změny hormonální, zejména v hladinách oxytocinu a inzulínu. Hlavním cílem této práce bylo otestovat efekt doteku na redukci stresových projevů psa po předcházející stresové situaci a srovnat jej s vlivem hlasové stimulace a také s kombinací hlasové a taktilní stimulace. Psi byli nejdříve vystaveni stresové podmínce v podobě samoty v neznámé místnosti (fáze 1) a po příchodu s nimi majitel interagoval jedním ze tří zmíněných způsobů. Jakmile byla interakce ukončena (fáze 2), majitel psa se posadil na židli a dále si jej nevšímal (fáze 3). Relaxační efekt byl posuzován na základě dvou kardiovaskulárních parametrů, tepové frekvence a variability srdeční frekvence, a dále sledováním behaviorálních signálů. Hodnoceny byly pro každý typ interakce tři úseky (fáze 1, 2 a 3) ve kterých se pes nehýbal. Výsledky ukázaly, že v daném uspořádání experimentu nedošlo k očekávanému relaxačnímu efektu sociální interakce, naopak byl tento efekt vyhodnocen jako excitační. Výrazné rozdíly v míře excitace mezi jednotlivými formami interakce nebyly pozorovány. V případě doteku a doteku kombinovaného s hlasem se v druhé fázi zvýšila...
Přístup senzorické integrace v pediatrii
Kordíková, Eliška ; Hyttichová, Zdenka (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Bakalářská práce přibližuje pohled a přístup senzorické integrace podle Jean Ayres, shrnuje základní neuroanatomické poznatky související s tímto přístupem, zabývá se poruchami senzorické integrace, jejich diagnostikou a terapií. Součástí bakalářské práce je kazuistika obsahující vyšetření, hodnocení a návrh terapie podle přístupu senzorické integrace. Poruchy senzorické integrace jsou funkční poruchy vnímání, filtrace, zpracování či organizace podnětů přicházejících ze senzorických systémů. Na tomto podkladě dochází k poruchám modulace, diskriminace v různých senzorických oblastech nebo k poruchám motoriky. Poruchy senzorické integrace mohou také doprovázet jiné diagnózy, např. Downům syndrom, syndrom ADHD. Diagnostika se provádí pomocí anamnézy, klinického testování a standardizovaných testů. K terapii se využívá množství pomůcek a speciálně upravených místností stimulujícících a podporujících hlavně systém vestibulární, taktilní a proprioceptivní. Přístup senzorické integrace je součástí uceleného pohledu na jedince a jeho poruchy a je součástí ucelené rehabilitace.
Zátiší
Svačinková, Alena ; Hůla, Zdenek (vedoucí práce) ; Uhl Skřivanová, Věra (oponent)
Bakalářská práce pojednává o významu předmětů v naší společnosti. Práce je rozdělena na tři části - praktickou, didaktickou a vlastní výtvarnou část. V teoretické části zkoumám předmět všední a nutný, dále předmět jako nositel významu a předmět jako věc ochrannou či rituální. Narážím na konzum, a zároveň na citlivé chápání předmětu jako na hodnotu v dnešní společnosti. Dávám do kontextu nástroje dob minulých s mobilním telefonem do ruky. Na teoretickou část navazuje část didaktická, jenž je sestavena ze tří hodin, které jsem odučila na kroužku výtvarné výchovy. S dětmi jsme se zabývaly následujícími tématy: Malované zátiší, Výloha obchodního domu a Skříňka s mými věcmi. Vlastní výtvarná část je zaměřena na předměty každodenní potřeby. Vytvořila jsem cyklus dvanácti zátiší, kdy každé jedno zátiší odpovídá jednomu mému blízkému člověku, tedy je sestaveno z jeho věcí, bez kterých by se během dne neobešel, a které si nosí stále u sebe.
Sepětí vybraných aspektů feminity se světěm nových médií
Lišková, Tereza ; Kera, Denisa (vedoucí práce) ; Hornová, Magdalena (oponent)
Tato práce je pokusem o alternativní přístup k problému dotyku, který řeší na pomezí novomediálního a feministického diskurzu. Téma i obsah práce se do sebe obracejí, aby ukázaly na situaci dotyku v kontextu současných technologií. Výsledkem práce je tělo textu vypovídající o ironii dotyku.
Hodnocení stereognozie v oblasti rukou u studentů fyzioterapie
Dlasková, Lucie ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Maršáková, Kateřina (oponent)
Název: Hodnocení stereognozie v oblasti rukou u studentů fyzioterapie Cíl práce: Hlavním cílem této diplomové práce je zhodnocení stereognostických funkcí rukou a vlivu tréninku palpačních schopností na stereognozii u skupiny třiceti fyzioterapeutů prvního ročníku bakalářského studia při dvou měřeních v odstupu šesti měsíců. Dalším cílem je porovnat výsledky z měření a vyhodnotit případné změny. Metody: Tato diplomová práce byla zpracována formou klinické studie. Hodnotícím kritériem byl čas a bezchybnost provedených testů. K posouzení stereognozie rukou u výzkumného souboru byly použity 4 jednoduché testy bez použití zraku: test dle Petrie, seřazení kuliček dle velikosti, rozpoznání molitanových písmenek a určení drsnosti smirkového papíru. Výsledky: Z výsledků vyplývá, že v průběhu studia fyzioterapie u studentů dochází k mírnému rozvoji stereognostických funkcí. Vlivem somatosenzorického učení během šesti měsíců došlo ke snížení počtu chyb, kterých se probandi dopouštěli při plnění zadaných testů. Výsledky naznačují, že pravidelný a pečlivý trénink palpačních dovedností má určitý vliv na vývoj a zdokonalování stereognozie. Klíčová slova:  stereognozie, fyzioterapeut, hmat, úchop
Fenomén hudby. Hudba v kontextu základních motivů Heideggerova raného myšlení
Výravský, Vojtěch ; Benyovszky, Ladislav (vedoucí práce) ; Novotný, Jaroslav (oponent)
Práce je pokusem zasadit téma hudby do kontextu primárně tzv. "raného", ale částečně i "středního" období myšlení Martina Heideggera. Vychází přitom zejména ze dvou podnětů: jednak z Heideggerova tvrzení, že je třeba překonat estetické, tedy metafysické pojetí uměleckého díla, a jednak z velkého otazníku nad prázdným místem, jímž je hudba v rámci Heideggerova pronikavého promýšlení bytnosti umění přítomna. V první části ukazuje důvody, proč Heidegger volá po překonání estetiky, a pokouší se vykázat skryté předpoklady, v nichž se estetika vždy pohybuje a jež zatemňují původní přístup k uměleckému dílu, tedy i k hudbě. Jako základní metafysické předpoklady (hudební) estetiky je zde odkryto zejména trojí: schéma forma-látka, schéma subjekt-objekt a pojímání uměleckého díla jako před-mětu před-stavy. Ve druhé části práce je potom učiněn pokus o překonání těchto schémat cestou fenomenologického odhalování bytostných struktur hudby. Významným vodítkem je při tom nejprve fenomén dotyku hudby. Ten vede k pochopení hudby jako způsobu 'bytí ve světě' konstituovaného třemi momenty: náladou, rozuměním a řečí. Hudba se tak ukazuje jako způsob odemykání 'bytí tu', tedy jako artikulace naladěné srozumitelnosti pobytu a její sdělování spolupobytu.
Derrida, the untouchable, flesh
Uzir, Srijan ; Maesschalck, Marc (vedoucí práce) ; Serban, Claudia (oponent) ; Camilleri, Sylvain (oponent)
Résumé : Cette thèse est une lecture de la critique par Jacques Derrida d'une ontologie du toucher, autrement appelée " haptocentrisme ". Il prend pour point de mire la lecture que fait Derrida des Ideen II de Husserl dans son livre Le Toucher-Jean-Luc Nancy.Il s'agit d'un texte qui a reçu beaucoup moins d'attention de la part des commentateurs qui se concentrent sur la relation entre Derrida et la phénoménologie. Par cette lecture, nous espérons combler un manque important dans la littérature critique sur ce sujet. Par notre lecture, nous espérons déstabiliser le concept de corps propre.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.