|
Vedení třídy jako manažerská činnost učitele
Vinohradník, Luboš ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tématem této práce je vedení třídy jako manažerská činnost učitele. Cílem této práce je na základě prostudované literatury a analýzy rozhovorů se třemi třídními učiteli ze základní školy a se třemi třídními učiteli ze střední školy sestavit soubor a popis veškerých manažerských kompetencí souvisejících s manažerským vedením třídy. Práce by měla posloužit jako podkladový materiál pro komplexní metaanalýzu manažerské kompetence v profesiogramu učitele. V teoretické části se tato práce zaměřuje na komparaci třídního učitele a manažera. Ve výzkumné části pak tato práce zkoumá problematiku vedení třídy jako manažerskou činnost za pomoci kvalitativního přístupu. A to za pomoci metody polostrukturovaného rozhovoru se šesti respondenty. Tyto polostrukturované rozhovory jsou dále analyzovány a na jejich základě jsou odvozeny závěry této práce.
|
| |
| |
|
Kompetenční profil koordinátora dobrovolníků na sportovní akci
Klenerová, Barbora ; Pecinová, Markéta (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Kompetenční profil koordinátora dobrovolníků na sportovní akci Cíl: Hlavním cílem práce je vytvořit kompetenční profil koordinátora dobrovolníků, z pohledu především dobrovolníků, pro potřeby organizátorů sportovních akcí, zejména v Labe aréně Račice. Vedlejšími úkoly práce jsou vytvořit týž profil z pohledu manažerů, dále z pohledu dobrovolníků i manažerů a jednotlivé pohledy porovnat. Metody: Práce kombinuje metody kvalitativního i kvantitativního charakteru. Na základě studia odborné literatury a rozhovorů s koordinátory dobrovolníků a dalšími manažery sportovních akcí byl vytvořen seznam kompetencí potřebných pro efektivní výkon práce koordinátora dobrovolníků. Důležitost jednotlivých kompetencí poté zhodnotili dobrovolníci na Mistrovství Evropy juniorů a závodníků do 23 let v rychlostní kanoistice 2019 pomocí písemného dotazování. Výsledky: Sestavený kompetenční profil zahrnuje 20 kompetencí, které dobrovolníci ohodnotili jako nejdůležitější. Jedná se o kompetence pozitivní, důvěryhodný, zodpovědný, pilný, přátelský, psychicky odolný, s přirozenou autoritou, racionální a klidný z kompetenční skupiny osobnostní charakteristiky a kompetence umět jednat s lidmi, dovednost rozhodovat, schopnost improvizovat, řešení krizových situací, samostatnost, organizování, rozdělování úkolů,...
|
|
Manažerské kompetence žen
MALENOVÁ, Natálie
Bakalářská práce se zabývá výzvami, kterým čelí ženy na vedoucích pozicích. Práce vymezuje koncepční rámec definováním managementu, stylů managementu a základních manažerských dovedností. Vysvětluje také klíčové pojmy, jako jsou rozdíly v chování žen a mužů, problematika diskriminace a vstupní bariéry. Dále poskytuje kvalitativní analýzu, prostřednictvím rozhovorů provedených se vzorkem vybraných žen. Použitá metoda průzkumu je polostrukturovaný rozhovor, v němž jsou vyjádřeny názory a představy manažerek. Rozhovory se týkají problémových situací souvisejících s jejich pracovním prostředím, s rozdíly mezi ženskými a mužskými kolegy a budoucí rolí žen na pracovišti. Cílem práce je navrhnout změny v přístupu firem k manažerkám a zároveň najít podporu pro ženy, které se ucházejí o manažerské pozice.
|
|
Identifikace požadavků kladených na sportovní manažery v procesu náboru v České republice a Německu
Vítek, Zbyněk ; Ruda, Tomáš (vedoucí práce) ; Janák, Vladimír (oponent)
Název: Identifikace požadavků kladených na sportovní manažery v procesu náboru v České republice a Německu Cíle: Hlavním cílem primárního šetření je přezkoumat situaci na straně nabídky pracovní pozice "Sportovní manažer" na pracovním trhu České republiky a Německa. Porovnat v čem spočívají rozdíly v požadavcích na sportovní manažery a využít dosažených výsledků empirického výzkumu k představení sportovního manažera. Dílčí cíle, komentáře a doporučení, byly formulovány takto: 1) Zjistit, které znalosti a dovednosti jsou relevantní pro inzerenty a kvantifikovat je. 2) Ověřit, zda inzerenti vyžadují vzdělání a praxi, a blíže určit typ vzdělání, délku a druh praxe. Metody: Teoretická část je zpracována formou rešerše. A to z odborné literatury a publikací. K naplnění vědecko-výzkumného cíle byla použita také metoda komparace. Zjištění jsme doplnili formulací doporučení pro realizaci procesu náboru a výběru při získávání nejvhodnějšího kandidáta na pozici "sportovní manažer". Výsledky: Z empirických poznatků a výzkumu náborových inzerátů je zřejmá identifikace a rozdíl požadavků na odborné znalosti, stupeň vzdělání, druh a délku praxe při obsazování pozice sportovního manažera na českém a německém trhu. Ověření zdali inzerenti vyzdvihují důležitost vysokoškolského vzdělání, ale také znalosti odborných...
|
|
Manažerské kompetence v rozvoji studentů EF JU
LIŠKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu manažerských kompetencí studentů Ekonomické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích oboru Řízení a ekonomika podniku s návrhem rozvoje klíčových kompetencí pro zvýšení jejich konkurenceschopnosti na trhu práce. Výsledky byly zpracovány na základě dotazníkové šetření pro studenty a manažery podniků se zaměřením na měkké kompetence stanovené Centrální databází kompetencí.
|
|
Kompetenční profil sportovního manažera z pohledu studentů FTVS a vrcholových manažerů
Závadská, Karolína ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Kompetenční profil sportovního manažera z pohledu studentů FTVS a vrcholových manažerů Cíle: Cílem práce je identifikace požadovaných kompetencí pro pozici sportovního manažera a následná tvorba seznamu kompetenčních nároků a sestavení kompetenčního profilu manažera sportu. Metody: Pro dosažení cíle práce byly použity studie odborné literatury z oblasti managementu, personálního managementu a psychologie. Pro konečné sestavení profilu byla použita metoda rozhovoru a dotazování. Výsledky: Výsledkem práce je vytvoření kompetenčního profilu sportovního manažera, jenž obsahuje kompetence rozdělené do několika okruhů i jejich požadovanou úroveň. Klíčová slova: manažer, sportovní manažer, kompetence, manažerské kompetence, kompetenční profil
|
|
Time management jako jedna z manažerských kompetencí
Nováková, Jana ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Rabiňáková, Dana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou time managementu jako jednou z manažerských kompetencí, kterou manažeři potřebují k úspěšnému vykonávání manažerské práce. Diplomová práce zachycuje teoretické ukotvení tohoto tématu, jeho aplikaci v praxi i empirický výzkum. Hlavním cílem diplomové práce je ukázat manažerům možnosti provádění sebehodnocení v oblasti řízení času, odhalit jejich silné a slabé stránky v této oblasti a nalézt možnosti potenciálního rozvoje. Pro vypracování empirické části diplomové práce jsem zvolila techniku manažerského stínování, metodu 360stupňové zpětné vazby a Competency Based Interview. Do výzkumu jsem zahrnula celkem tři manažerky z neziskových i ziskových organizací. Z výzkumu vyplynuly u jednotlivých manažerek závažné i méně závažné nedostatky v oblasti řízení času. Mezi nejzávažnější zjištěné nedostatky lze zařadit neochotu delegovat úkoly, která je zapříčiněna nedůvěrou ve schopnosti kolegů a podřízených sledovaných manažerek, a neschopnost odmítat žádosti druhých z důvodu pocitu provinilosti vůči žadateli. Empirická část odhalila manažerkám jejich nejslabší místa v oblasti řízení času a oblasti potenciálního rozvoje v této oblasti. Manažerky si rovněž vyzkoušely techniky, kterými mohou diagnostikovat svou současnou úroveň řízení času a možnosti směru dalšího...
|
|
Vedení třídy jako manažerská činnost učitele
Vinohradník, Luboš ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tématem této práce je vedení třídy jako manažerská činnost učitele. Cílem této práce je na základě prostudované literatury a analýzy rozhovorů se třemi třídními učiteli ze základní školy a se třemi třídními učiteli ze střední školy sestavit soubor a popis veškerých manažerských kompetencí souvisejících s manažerským vedením třídy. Práce by měla posloužit jako podkladový materiál pro komplexní metaanalýzu manažerské kompetence v profesiogramu učitele. V teoretické části se tato práce zaměřuje na komparaci třídního učitele a manažera. Ve výzkumné části pak tato práce zkoumá problematiku vedení třídy jako manažerskou činnost za pomoci kvalitativního přístupu. A to za pomoci metody polostrukturovaného rozhovoru se šesti respondenty. Tyto polostrukturované rozhovory jsou dále analyzovány a na jejich základě jsou odvozeny závěry této práce.
|