|
Komparace českého televizního zpracovnání a prezentace letních olympijských her 2008 a 2016
Otava, Marek ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Moje diplomová práce se zabývá televizním zpracováním a prezentací olympijských her. Konkrétně jsem se rozhodnul analyzovat letní olympijské hry v Pekingu 2008 a v Riu de Janeiru 2016. Obě tyto olympiády přinesly netradiční způsob vysílání na televizních obrazovkách. Česká televize se totiž díky exkluzivnímu vlastnictví vysílacích práv a technologickému pokroku rozhodla přinést vysílání na obou televizních programech kontinuálně 48 hodin denně. První část diplomové práce se zaobírá i zevrubnou historií olympijských her, včetně jejich počátků v antické civilizaci. Z antiky se pak přesuneme do 19. století, na jehož konci přišel s myšlenkou, konat olympijské hry v moderní éře, Pierre de Coubertin. Po představení historie olympijských her se zaměříme i na vztah médií a sportu a počátkům televizního vysílání u nás. V analytické části práce si detailněji popíšeme způsob zpracování televizního vysílání při LOH v Pekingu a LOH v Riu de Janeiru. Tuto deskripci ještě podpoříme popisem dat sledovanosti zkoumaných olympiád i popisem rozdílů, ke kterým během vysílání u obou olympiád došlo. Diplomová práce tak ukáže, jak se televizní vysílání vyvíjí, což se nejlépe dokumentuje na typu této velké medializované akci, kterými olympijské hry v posledních letech jsou.
|
|
Proměny zobrazování paralympioniků v českých tištěných médiích ve srovnání s mediálním obrazem olympioniků
Hýř, Marek ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
(abstrakt) Tématem této práce je zmapování vývoje mediální prezentace handicapovaných sportovců v letech 1992 až 2012. Práce se zabývá mediálním obrazem sportovců v deníku Právo (a Rudé Právo) a v deníku Sport (a Československý sport). Cílem analýzy je zjistit, zda se obraz handicapovaných sportovců přibližuje zobrazení takzvaných zdravých sportovců. Analytickou část práce proto tvoří komparativní kvalitativní analýza článků o paralympionicích a olympionicích v době paralympijských a olympijských her. Práce také analyzuje články, které vyšly týden před a po hrách. Úvod práce tvoří kapitola, kde je popsáno, jak byli handicapovaní sportovci popisování v tisku v minulosti. Jelikož jsou handicapovaní sportovci v médiích zobrazováni stereotypně, součástí teoretických východisek studie je také rozbor termínu reprezentace a stereotypizace. Samostatnou kapitolu tvoří analýza rámcování. Právě to, jakým způsobem jsou texty o olympionicích a paralympionicích rámcovány, je důležité pro následnou analýzu. Ta se skládá z šesti kapitol. Každá kapitola se věnuje jednomu roku, kdy se konaly olympijské a paralympijské hry. Analýzou textů o nejúspěšnějších sportovcích je pak provedeno srovnání mediálních zpracování her. Sekundárním výsledkem analýzy je také zmapování vývoje sportovní žurnalistiky. Ta totiž za...
|
|
Výzkum veřejného mínění návštěvníků Olympijského parku Rio - Lipno 2016
Němeček, Pavel ; Crossan, William Morea (vedoucí práce) ; Kolář, František (oponent)
Název: Výzkum veřejného mínění návštěvníků Olympijského parku Rio - Lipno 2016 Cíl: Na základě veřejného mínění návštěvníků zhodnotit význam stavby Olympijského parku Rio - Lipno 2016 a navrhnout změny konceptu pro následující parky při letních a zimních olympijských hrách. Metody: Pro zjištění veřejného mínění byl použit kvantitativní dotazník. Jako vedlejší metody sloužily zúčastněné pozorování, kvalitativní dotazování a analýza dokumentů ze zdrojů ČOV. Výsledky: Olympijský park Rio - Lipno 2016 navštívili zejména aktivní sportovci z Jižních Čech a okolí. Většina z nich byla s konceptem parku spokojena a navštívila by takový park i v příštích letech. Lidé vnímali park jako místo pro společné fandění, místo pro vyzkoušení sportů a většina si myslí, že motivuje veřejnost ke sportu. Do příštích let bych doporučil kontrolu činnosti partnerů parku, zvýšení kvality občerstvení, zvýraznění značení a zlepšení informovanosti dobrovolníků. Klíčová slova: Olympijský park Rio - Lipno 2016, veřejné mínění, sport a populace, letní olympijské hry
|
|
Kritéria pro přijetí nohejbalu do programu letních olympijských her
Tymichová, Veronika ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název: Kritéria pro přijetí nohejbalu do programu letních olympijských her Cíl práce: Zjištění struktury kritérií, požadavků a pravidel pro začlenění nohejbalu do programu letních olympijských her. Metoda: Práce je řešena jako teoretický výzkum s deskriptivně analytickým charakterem. Primární metodou sběru dat bude literární rešerše. Zejména se bude jednat o rešerši monografií, odborných a recenzovaných periodik. Metoda rozhovoru bude použita k dalšímu sběru dat mapujících aktuální problematiku tématu. Výsledky: Předmětným sběrem dat a podstatných informací bylo dosaženo uceleného souboru důkazů, které vypovídají o tom, že cesta nohejbalu na olympijské hry není v blízké době možná. Nohejbal nesplňuje spoustu zásadních pravidel, které jsou pro posun sportu určující. Nohejbal není tolik rozšířen ani profesionálně dořešen, tudíž není možné se rovnat sportům, které již v seznamu letních olympijských her jsou. Klíčová slova: nohejbal, letní olympijské hry, nový sport na OH, kritéria pro přijetí na OH a propagace sportu
|
|
Identifikace značky velkých sportovních událostí
Petráčková, Jana ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent)
Název: Identifikace značky velkých sportovních událostí Cíle: Hlavním cílem této práce je prostřednictvím marketingového výzkumu identifikovat osobnost značky letních olympijských her a mistrovství světa ve fotbale. Metody: V souvislosti se získáním primárních dat byla použita metoda písemného a elektronického dotazování. Identifikace osobnosti výše zmíněných značek byla provedena na základě metody měření osobnosti značky dle dle Geuense, Weijterse a De Wulfa (2009). Pro interpretaci získaných dat byla provedena jejich statistická analýza. Výsledky: Z výsledků výzkumu vyplynulo, že osobnost značky letních olympijských her je vystihována dimenzemi Odpovědnost, Aktivita a Jednoduchost a lze ji charakterizovat jako značku stabilní, odpovědnou, aktivní, dynamickou a přirozenou. Osobnost značky mistrovství světa ve fotbale je vystihována pouze dimenzí Aktivita a lze ji charakterizovat jako značku aktivní, dynamickou a inovativní, Klíčová slova: Sportovní značka, osobnost značky, měření osobnosti značky, image značky, identita značky, letní olympijské hry, mistrovství světa ve fotbale.
|
|
Zhodnocení průběhu příprav letních olympijských her na příkladu Ria de Janeira 2016
Novotný, Dominik ; De Castro, Tereza (vedoucí práce) ; Sejkora, Jiří (oponent)
Brazílie je zemí, která má velký potenciál stát se světovou velmocí. V posledních letech má však problém s naplňováním do ní vkládaného očekávání. Jedinečnou šancí je pro Brazílii pořádání Mistrovství světa ve fotbale 2014 a Olympijských her v roce 2016. V případě správné koordinace těchto sportovních událostí a vhodného plánování příprav mohou tyto události urychlit ekonomický vývoj Brazílie. Z toho důvodu je hlavním cílem této bakalářské práce pomocí aplikace obecných postupů platných pro projektový management a s využitím analýzy a komparace předchozích letních olympijských her vytyčit klíčové milníky příprav LOH 2016 v Riu de Janeiru a charakterizovat hlavní faktory, které mají vliv na přípravy těchto LOH. Za účelem splnění tohoto cíle je dále využita analýza současného ekonomického vývoje Brazílie a také popis jejích kulturních specifik.
|
|
Návrh komunikační strategie Českého olympijského domu v Rio de Janeiro
Zamrzlová, Eva ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikační strategií Českého olympijského domu na XXXI. letních olympijských hrách v Rio de Janeiro, které se uskuteční v roce 2016. Východiskem pro zpracování strategie je velice úspěšný olympijský dům v Londýně, na jehož základě je provedena nutná diverzifikace pro projekt Českého olympijského domu v Brazílii. Zohledněny jsou především rozdíly v jednotlivých destinacích. Cílem práce je nalezení optimálních komunikačních nástrojů a jejich nasazení způsobem, který bude respektovat podmínky českého i brazilského trhu. Důraz je kladen na propagaci České republiky jako kvalitního a spolehlivého obchodního partnera a jako atraktivní turistické destinace.
|
|
Česká kulturní sezóna - Czech Open 2012 z pohledu kulturní a sportovní diplomacie
Hlavová, Jana ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Rolenc, Jan Martin (oponent)
V souvislosti s globalizací vyvstává stále silněji potřeba států prezentovat se co nejúčinněji navenek. Možný vhodným prostředkem k úspěšné prezentaci pro stát může být použití kulturní a sportovní diplomacie. Práce si klade za cíl potvrzení teze, že aplikování kulturní a sportovní diplomacie ve vztahu k zahraničí může být, ale také nemusí, velkým přínosem pro stát. První kapitola je teoretickým představení termínů kulturní a sportovní diplomacie společně s uvedením jejich nástrojů a metod. Ve druhé kapitole je popsána historie obou diplomacií a jsou zde představeny Česká centra jako nejvýznamnější aktér kulturní diplomacie. V rámci kapitoly jsou popsány i tři kulturně modelové sportovně -- kulturně události. Třetí kapitola se pak soustředí na detailní popis kulturní sezony zorganizované v rámci LOH 2012.
|
|
The Summer Olympic Games 2016: Who will be the winner?
Hatyinová, Petra ; Melzochová, Jitka (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Práce zkoumá determinanty národního medailového úspěchu na letních olympijských hrách v letech 1996 - 2012. Má hostování her pozitivní dopad na počet získaných medailí? Profitují sousední země z aproximativní výhody domácího prostředí? Analýza založená na tobitovom modelu potvrdila pozitivní efekt hostitelských v případě aktuálního i budoucího hostitele. Efekt sousední země se nepodařilo prokázat. Ex-ante predikce testuje kvalitu základního modelu. Zjistilo se, že model založený na absolutním počtu medailí dokáže poskytnout přesnější odhady. Správné předpovídaných bylo 96,88 % variability skutečných hodnot. Práce také nabízí ex-ante predikci medailových zisků na olympiádě v Rio de Janeiro 2016.
|