Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Motivace rodičů k unschoolingu v kontextu self-efficacy
Krajcová, Romana ; Kostelecká, Yvona (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou unschoolingu, konkrétně se zaměřuje na motivaci rodičů k volbě tohoto netradičního a svého druhu radikálního přístupu ke vzdělávání a výchově dětí. Hlavním cílem práce bylo zmapovat, jaké specifické důvody vedou rodiče k volbě unschoolingu, a také jaké faktory je u této volby udržují navzdory možným potížím. Volným teoretickým rámcem zkoumání byl Bandurův koncept self- efficacy. Zajímal nás i vývoj motivace v této oblasti. Ke zkoumání tématu byla použita kvalitativní výzkumná metodologie, metodou sběru dat byly hloubkové polostrukturované rozhovory, které byly následně analyzovány za použití tematické analýzy. Výsledky šetření ukázaly důležité motivy, které vedou české rodiče k volbě unschoolingu a také podpůrné faktory, které je motivují v něm pokračovat. K důvodům pro volbu unschoolingu se řadilo například vymezení vůči škole, potřeby a zájmy dítěte, přání dítěte a další. Tzv. udržujícím faktorem byl zejména pocit pohody v rodině a spokojenost dítěte. Motivace byly následně zasazeny do konceptu self-efficacy a ukázala se jeho velmi silná provázanost s motivací v této oblasti. Ve vývoji motivace se ukázal jasný trend směrem k radikalizaci názorů a následně i přístupu ke vzdělávání s postupující délkou praxe unschoolingu. Téma unschoolingu je v...
Alternativní forma domácího vzdělávání
Pecharová, Klára ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
PECHAROVÁ, Klára. Alternativní forma domácího vzdělávání Praha, 2020. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky. Diplomová práce se zabývá problematikou individuálního (domácího) vzdělávání v České republice. Má za cíl představit alternativní formu v přístupu k domácímu vzdělávání, kdy je realizace převedena do vzdělávacího spolku. V teoretické části se práce věnuje vymezení základních pojmů a přiblížení zmíněné problematiky. Dále objasňuje legislativní přístup a porovnává s dalšími přístupy k individuálnímu (domácímu) vzdělávání v českém i zahraničním kontextu. Stěžejní část práce je zaměřena na představení možnosti domácího vzdělávání prostřednictvím vzdělávacího spolku. Výzkumná část práce se soustředí na zpracování této problematiky z pohledu zákonných zástupců. Jako metodu výzkumu práce využívá kvantitativní analýzu dat, získaných formou dotazníků vyplňovaných rodiči žáků na individuálním (domácím) vzdělávání, kteří navštěvují vzdělávací spolek KT 19 z. s. Tento výzkum je doplněn rozhovorem s pedagogickými pracovníky, kteří působí ve vzdělávacím spolku. Hlavním přínosem pro speciálně pedagogickou teorii a praxi je vhled na přínos komunitního vzdělávání jako alternativní formy individuálního (domácího) vzdělávání.
The System of Individual Education in France and in the Czech Republic.
Gaudníková, Karolína ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Klíčová slova: domácí vzdělávání, alternativa vzdělávání, tradiční škola, legislativa Základním cílem této diplomové práce je zmapovat a charakterizovat domácí vzdělávání v České republice a ve Francii, přičemž paralelním záměrem je porovnat tento typ vzdělávání v těchto dvou zemích. Zároveň se zaměříme nejen na teoretické ukotvení domácího vzdělávání v legislativě obou zemí, ale analyzujeme i jeho praktickou část. Proto nedílnou součástí práce je i analýza konkrétních praktických aktivit a úkonů, které každá rodina, vzdělávající své děti doma, musí absolvovat. Z hlediska struktury základních cílů je proto tato práce koncipována jako analýza domácího vzdělávání z teoretického i praktického hlediska, což tvoří teoretickou základnu této práce. Praktickou část tvoří kritická analýza a hodnocení nasbíraných poznatků, skládající se nejen z jednotlivých porovnání konkrétních témat a problematik domácího vzdělávání v České republice a ve Francii, ale i z utváření závěrů vyplývajících z nashromážděných údajů. Práce konstatuje podstatné rozdíly ve většině analyzovaných témat. Rozdílné pojetí nacházíme již v samotné terminologii, dále v teoretických kapitolách, které jsou věnované například legislativnímu zakotvení tohoto způsobu vzdělávání či odlišnému nastavení podmínek pro rodiny vzdělávající své děti...
Domácí vzdělávání
Urválková, Karolína ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce se zabývá domácím vzděláváním. Teoretická část vymezuje základní pojmy domácího vzdělávání, historii, vývoj a legislativu domácího vzdělávání. Další část definuje komunikační strategie a spolupráci, která probíhá mezi rodiči a školou. Praktická část diplomové práce je zaměřena na komunikaci a spolupráci mezi rodiči a školou. Tato část se opírá o informace získané prostřednictvím dotazníků pro rodiče a rozhovorů s ředitelem, pedagogem a rodičem o jejich zkušenosti. Cílem práce je vyhledat a popsat zkušenosti s domácím vzděláváním z hlediska spolupráce rodiny a školy, soustředit se na komunikační aspekty této spolupráce a pojmenovat problémy, které mohou nastat. Výsledky vyhodnocení dotazníků a rozhovorů jsou zaznamenány ve vyhodnocení výzkumných otázek a předpokladů. KLÍČOVÁ SLOVA Domácí vzdělávání, individuální vzdělávání, vzdělávání v domácím prostředí, komunikace, spolupráce
Sociálně emoční kompetence dětí vzdělávaných v domácím prostředí
Rubišová, Soňa ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
My thesis deals with level of socially emotional competence of home educated children. In theoretical part I present concept of individual education and disputation of various authors on this subject, characterize development period of young school age and present theoretical delimitation of both test methods that I use for data collection. Empirical part consist of elaborate comparison of output of two groups of children aged 8 - 10 years, each group consist of 5 respondents. First group is constituted of children that are home educated more than one year. Second group include children attending regular educational institution and meet the conditions I determined for pair comparison. Main methods for data collection are the Intelligence and Development Scales (IDS) and my own initiative material made of seven photographs, that are evaluated with the Scale of Social Orientation (SOS). Results are processed qualitatively. I compare individual pair of children from exploratory and control group followed by summary comparison. Then I analyze content of answers. Acquired results don't imply any significant differences in performance of exploratory and control group. KEYWORDS homeschooling, social emotional competencies, younger school age, test IDS, the Scale of Social Orientation
Domácí vzdělávání jako soudobý alternativní proud
NEUBAUEROVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zabývá domácím vzděláváním žáků na prvním stupni základní školy, jeho pravidly i historií v České republice. Zaměřuje se na důvody, které vedou rodiče k tomuto typu vzdělávání a popisuje jeho pozitivní i negativní vlivy. Dále nabízí pohledy učitelů, kteří přezkušují dítě v režimu domácího vzdělávání a pohledy rodin, jež se rozhodly pro tento typ vzdělávání.
Rozvíjení estetického cítění v rámci domácího vzdělávání v předškolním věku.
MATLOVÁ, Tereza
Tato práce je věnována problému rozvoje estetického cítění prostřednictvím výtvarné tvorby a recepce výtvarných děl v rámci domácího vzdělávání v předškolním a mladším školním věku. V teoretické části práce přibližuje pojem domácího vzdělávání, stručně nastiňuje historické pozadí domácího vzdělávání v ČR, situaci v ostatních zemích a legislativní ukotvení domácího vzdělávání v ČR. Dále definuje věkové kategorie předškolní a mladší školní věk a stručně je charakterizuje. Vyjasňuje pojmy jako "estetická výchova" a "estetické cítění" a jejich souvztažnost s kurikulárními dokumenty pro předškolní a základní vzdělávání. V empirické části jsou pak uvedeny rozhovory s rodiči, které vzdělávají své děti doma. Cílem tohoto výzkumného šetření bylo získání hlubšího vhledu do podoby a struktury estetické výchovy zaměřené na recepci a tvorbu výtvarných děl v rámci domácího vzdělávání v Plzeňském kraji. Cílem je zjistit jaké (didaktické a materiální) techniky, nástroje a způsoby tvorby a presentace visuálních výtvarných děl se v rámci tohoto typu vzdělávání používají. Druhým cílem je sledovat aspekty "skrytého kurikula" domácí předškolní estetické výchovy ve formě vlivu dalších okolností na dětskou recepci výtvarných děl (jako např. návštěva galerie apod.). V závěru empirické části práce je přednesen praktický návrh na program rozvoje estetického cítění, určený dětem v domácím vzdělávání.
Realizace výchovy ke zdraví u alternativně vzdělávaných dětí
VESELÁ, Barbora
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem probíhá výchova ke zdraví u alternativně vzdělávaných dětí ve věku 6-12 let v domácím a komunitním vzdělávání. Dále se zabývá rozsahem výuky, jaká témata jsou v rámci výchovy ke zdraví zastoupena a kolik času je jim věnováno. Práce je zaměřena hlavně na zjištění zájmu o jednotlivé okruhy, jako jsou vztahy v rodině, osobní bezpečí, zdravá výživa, sport a zdravý pohyb, prevence užívání návykových látek a společenské chování. Zároveň je zjišťován rozdíl preferencí u chlapců a dívek vzhledem k jednotlivým tématům. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části se práce zabývá vymezením pojmů jako je domácí vzdělávání, výchova ke zdraví a dítě ve věku 6-12 let. Empirická část je zaměřena na vyhodnocení informací získaných formou dotazníkového šetření. Přináší praktické poznatky ve vztahu k jednotlivým okruhům výchovy ke zdraví. Dotazníkovým šetřením byly shromážděny údaje od 100 vzdělavatelů individuálně vzdělávaných dětí a od 100 dětí, z toho 50 dívek a 50 chlapců. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracované do přehledných grafů a tabulek a doplněny komentářem. Zhodnocení výsledků je pak uvedeno v následné diskuzi a v závěru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.