Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 208 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza dat o poloze vozidel MHD: případová studie pro Most a Litvínov
Zátka, Josef ; Lysák, Jakub (vedoucí práce) ; Svoboda, Jan (oponent)
Práce se zabývá ex post (tj. nikoliv real time) analýzou dat o poloze vozidel městské hromadné dopravy. Cílem práce je navrhnout a implementovat časoprostorové analýzy těchto dat, které budou prakticky využitelné pro reálné sítě MHD. Jejich funkčnost je ověřována na datech z MHD v Mostě a Litvínově zaznamenaných v průběhu měsíce října roku 2023. Data mají charakter bodového záznamu s informací o poloze vozidla, s časem a datem záznamu, číslem linky, konečnou zastávkou, poslední projetou zastávkou, azimutem a rychlostí pohybu vozidla a o jeho zpoždění. Celkem je navrženo 5 dílčích analýz. První dvě analýzy se zabývají možnostmi efektivní kontroly vstupních dat, v rámci nich jsou navrženy algoritmy pro polohovou a atributovou kontrolu dat. Třetí analýza sleduje a vyhodnocuje časoprostorovou diferenciaci zpoždění, zaměřuje se na trendy v rozložení zpoždění v průběhu tras jednotlivých linek jak v průběhu denní doby, tak za delší časové úseky. Čtvrtá analýza se věnuje zpoždění na příjezdu linek na jednotlivé zastávky. Závěrečná analýza zkoumá spolehlivost přestupů mezi spoji MHD na přestupních uzlech. Navržené metody byly implementovány prostřednictvím skriptů napsaných v programovacím jazyku Python, pro práci s prostorovými daty byla využita knihovna ArcPy. Implementace metod je přizpůsobena struktuře...
Mikromobilita v městě Brně
Honl, Tomáš ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Hlavním zaměřením bakalářské práce je osobní přeprava a s tím spojená mikromobilita. Zejména ve velkých městech je možné využívat tzv. Sdílenou dopravu, tedy takovou, kde je dopravní prostředek zapůjčen pouze na dobu potřebnou k přepravě, načež je okamžitě k dispozici dalším uživatelům. Proto bude první část věnována právě představení jednotlivých prostředků, ať už konvenčního, tak i sdíleného charakteru. Souběžně s tím budou také nastíněny některé výhody a úskalí jednotlivých dopravních metod. Ve druhé části se nechají zástupci každé kategorie podrobit testu na předem stanovených tratích, na kterých se ukáže, jestli a jak může být jejich využití výhodné. Porovnávání bude zahrnovat zejména cenu a rychlost přepravy. Výsledkem pak bude zhodnocení jednotlivých dopravních prostředků.
Design závěsné tramvaje pro město Brno
Gálová, Kateřina ; Surman, Martin (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
S rostoucí hustotou městského provozu se automobilová doprava v centru měst stává nejen neefektivní, ale také přispívá k degradaci kvality ovzduší a ke zvyšování zdravotních rizik pro obyvatele. Hromadná doprava oproti tomu podporuje udržitelnou městskou mobilitu. Perspektivní oblastí pro rozvoj hromadné dopravy jsou v současnosti návrhy podzemních a nadzemních dopravních systémů. Nadzemní systémy, které nejsou omezovány dopravními zácpami a které vykazují minimální riziko nehod, mají kapacitu přepravit srovnatelné množství cestujících jako metro. Jejich konstrukce navíc nevyžaduje rozsáhlé zásahy do půdy na rozdíl od podzemních systémů. Proto byl pro tuto práci zvolen návrh konceptu závěsné tramvaje. Tento koncept nejenže nabízí atraktivní způsob přepravy, ale také může přilákat více rezidentů a turistů k využívání hromadné dopravy. Návrh se zaměřuje na integraci technických a ergonomických požadavků, čímž se snaží splnit současné potřeby moderní městské mobility.
Studie ulice Koželužské a severní části ulice Masné
Šebo, Martin ; Čížek, David (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je návrh křižovatky a její konceptuální řešení a trasovaní tramvajové trati na severní části ulici Masná a na ulici Koželužská. Návrh řeší šířkové uspořádaní ulic a také bourání nebo zachovávaní rohového domu, dle územního plánu. Přestavba křižovatky zahrnuje posunutí stávajících nástupních ostrůvků na ulici Křenová a vybudování nových nástupních ostrůvků na ulicích Masná a Koželužská tak, aby vznikl přestupní uzel. Také se zde řeší uspořádaní pruhů křižovatky a možnosti cyklistických tras na ulici Křenová v řešeném úseku. Obsahem bakalářské práce jsou variantní řešení šířkového uspořádání ulic Masné a Koželužské, variantní řešení křižovatky a porovnávaní jednotlivých vypracovaných variant a následní zhodnocení těchto variant a výběr nejlepší možné varianty.
Přístupnost dopravních uzlů z pohledu osob s hendikepem
Baláž, Matěj ; Erben, Adam (oponent) ; Tichý, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá přístupností uzlů městské hromadné dopravy pro osoby s handicapem v České republice. Teoretická část je rešerší české legislativy zabývající se problematikou přístupného prostředí a teorií pro navrhování bezbariérového prostředí používaných v praxi. Konkrétně jsou zde zmíněny požadavky na stavby veřejné infrastruktury a občanského vybavení dle Vyhlášky č. 398/2009 Sb. Praktická část obsahuje analýzu konkrétního prostoru přestupního uzlu Stará Osada a jeho navázání na nádraží Brno-Židenice. Mapuje bariéry prostoru přestupního uzlu a trasy na nádraží Brno-Židenice a navrhuje řešení pro odstranění těchto bariér. Bylo zjištěno, že v přestupním uzlu Stará Osada se nenachází náležité bezbariérové úpravy, které by zajišťovaly bezproblémový pohyb osob handicapem. Výstupem praktické části je návrh úprav v řešeném území pro zlepšení stávajícího stavu.
Dynamic Visualisation Tool for Brno Public Transport Data
Gáfrik, Patrik ; Hynek, Jiří (oponent) ; Lazúr, Juraj (vedoucí práce)
Public transport plays a key role in urban mobility, especially in cities like Brno, where it accounts for almost half of all transport modes. In order to optimise the efficiency of public transport, cities face the challenge of developing effective strategies based on data analysis. However, existing tools for visualizing public transport data in Brno are limited and often only provide visualizations of static data and are not designed to display dynamic data changes based on user inputs. This thesis aims to address this problem by developing a tool that processes and visually represents public transport data in Brno to facilitate analysis. The tool is able to visualize dynamic changes in traffic data over time and allows the user to analyze the density of connections and transfers, the duration of trips or the location and delay of public transport vehicles in real-time.
Tramvajová doprava jako páteř městské hromadné dopravy
Kopecký, Vojtěch ; Všetečka, Martin (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Práce Tramvajová doprava jako páteř městské hromadné dopravy se zabývá otázkou tramvajové dopravy jako hlavního dopravního módu ve městě Brně. Důraz je kladen na historii brněnského systému, včetně jeho spojení s dopravou trolejbusovou. Dále je detailně popsán současný stav brněnské pouliční dráhy a rychlé tramvaje a jejich doplnění trolejbusovou dopravou, včetně zpracování socioekonomických dat, která systém determinují. V porovnání s jinými městy v České republice, ale i v zahraničí, jsou pak identifikovány jeho pozitivní a negativní aspekty. Za základě těchto informací je pak zpracován potenciální budoucí rozvoj systému, zejména budování nových tratí a zkvalitnění stávajících drah.
Revitalizace veřejných prostorů hlavního nádraží v Brně a podchodu pod ním
Richter, Jiří ; Pavlovský, Tomáš (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
Současný stav Díky tomu, že se čeká na odsun nádraží, je železnice v žalostném stavu. Technicky a kapacitně (jsme schopni odbavit 30tis. cestujících/hodinu, v době veletrhu je potřeba 50tis.cestujících/ hodinu). Při její rekonstrukci je potřeba vytvořit síť nádraží, které jsou propojeny s městskou hromadnou dopravou. Vlak se tak stane součást hromadné dopravy a sníží se zatížení hlavního dopravního uzlu. Přesunout, nebo nepřesunout? Otázka na kterou si netroufám odpovědět. Obě varianty mají své výhody a nevýhody, které se navíc mění v čase. Situace se velice změnila příchodem finanční krize. Proto by měla probíhat odborná diskuse vedoucí k optimálnímu řešení. To se však neděje, politici se rozdělili na dvě skupiny, které již předem vědí, který návrh je ten nejvhodnější. Dodatečně se hledají argumenty, proč tomu tak je. Rozhodl jsem se prověřit variantu v nepřesunuté poloze. Největší nevýhodou této varianty je problematická výstavba(za provozu, nebo dočasné přesunutí). Největší výhodou je její vazba na uzel MHD a jádro města Brna. Region Velice důležitá je pro mě vazba na region a jeho propojení s městskou integrovanou dopravou. To vnímám jako silnou stránku Brna, která by se měla dále rozvíjet. Společně s rozvojem hromadné dopravy by mělo docházet k útlum dopravy osobní. Bariéra Svou prací se snažím vyvrátit názor, že železnice vytváří bariéru. Naopak se snažím dívat na železnici jako na místo, které spojuje. Nejen jednotlivé zastávky, ale i město. Konstrukce Železobetonové oblouky jsou v půdorysu uspořádány do trojúhelníků a vytváří tak prostorovou příhradovinu. V ní se nachází nádraží. Na ní jsou umístěny koleje. Typologie K nádraží přistupuji jako k volnému prostoru, který je dodatečně vyplněn různými funkcemi. Tyto funkce mohou být, dle potřeby, měněny.
Posouzení vlivu sociálních a environmentálních faktorů na ceny nemovitostí pro bydlení v okrese Uherské Hradiště
Stojaspal, Ondřej ; Urbánek, Zdeněk (oponent) ; Hlavinková, Vítězslava (vedoucí práce)
Tato práce zpracovává vliv sociálních a environmentálních faktorů na ceny nemovitostí v okrese Uherské Hradiště. Vymezuje jednotlivé sociální a environmentální faktory a jejich vztah a na jejich základě vysvětluje rozdílnost cen obdobných nemovitostí v různých lokalitách v rámci tohoto okresu. Na základě získaných dat pak kvantifikuje vliv jednotlivých faktorů na cenu nemovitosti.
Optimalizace dopravních křižovatek pomocí metod strojoveho učení
Hlaváček, Jakub ; Frýza, Tomáš (oponent) ; Götthans, Jakub (vedoucí práce)
Práce se věnuje oblasti problematiky řízení dopravy, konkrétně světelnému řízení křižovatek, zejména technologiím řízení na základě získaných dat o provozu. Hlavním cílem práce je návrh a následná implementace reálné křižovatky Anenská a kpt. Jaroše, Pardubice v podobě modelu. Práce se dále zabývá úkázkou využívaných signálních programů řízení křižovatek skrze vytvořený model. Model je sestaven ze dřevěné základny a menší součásti vyhotoveny 3-D tiskem. Celek je řízen mikropočítačem Arduino. Při tvorbě této práce se mi podařilo porozumět komplexnímu řízení dopravy v dnešních městech, která si aktuální dopravní situace žádá.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 208 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.