Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Témata rezonující českými prezidentskými volbami 2023: Obsahová analýza rozhovorů a debat s kandidáty Petrem Pavlem, Andrejem Babišem a Danuší Nerudovou
Hillová, Sarah ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce s názvem "Témata rezonující českými prezidentskými volbami 2023: Obsahová analýza rozhovorů a debat s kandidáty Petrem Pavlem, Andrejem Babišem a Danuší Nerudovou" zkoumá podobu předvolebních prezidentských debat a rozhovorů roku 2023. Teoretická část práce pojednává o změnách, které digitální média přinesla, a zároveň potvrzuje pevnou pozici, kterou debaty v mediálním světě stále mají. Přestože do debat byly začleněny různé prvky a segmenty s úmyslem oslovit širší publikum, zůstává stále tradice debat zachována. Praktická část práce je tvořena obsahovou analýzou promluv vybraných kandidátů. Zdroje pocházejí jak z tradičních, tak digitálních médií. Práce stanovuje hlavní agendu předvolebních debat a rozhovorů, která se skládá ze sedmi témat. Kvantitativní analýza ukázala, že navzdory většímu mediálnímu prostoru Petra Pavla, ho dokázal v délce projevu předčit Andrej Babiš.
Zapojení influencerů do českých prezidentských kampaní 2023 z pohledu politické komunikace
Floriánová, Eliška ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá zapojení influencerů do českých prezidentských kampaní v roce 2023 z perspektivy politické komunikace. Analyzuje fenomén angažovanosti influencerů v politických kampaních prostřednictvím sdíleného obsahu na sociálních sítích. Teoretická část práce analyzuje současnou problematiku sociálních sítí a úspěšných tvůrců, influencerů, kteří na nich působí a mají schopnost ovlivňovat názory i postoje svých sledujících. Práce se opírá o koncept celebritizace politiky, který se zabývá procesem, kdy si politici adoptují komunikační strategie a prvky spojené s celebritami a zábavním průmyslem, aby získali větší pozornost veřejnosti. Součástí teorie celebritizace politiky je nicméně i vstupování celebrit do politiky, což bude důkladně rozebráno v teoretické části. Výzkum je uskutečněn pomocí dvou kvantitativních metod, a to obsahové analýzy a dotazníkového šetření. Pomocí využití výzkumných metod budou zodpovězeny výzkumné otázky, které zkoumají nejčastější formy a způsoby zapojení influencerů do politických kampaní během voleb. Výzkum objasní roli influencerů v současné politické komunikaci a jejich míru schopnosti ovlivňovat politické preference voličů.
Přesun volební podpory ve státě Západní Virginie po roce 2016
Obleserová, Natálie ; Szobi, Pavel (vedoucí práce) ; Pondělíček, Jiří (oponent)
Ústředním tématem práce je změna voličských preferencí a dopad přesunu volební podpory od Demokratické strany k straně Republikánské ve státě Západní Virginie ve Spojených státech amerických. Cílem práce je zjistit, jaké faktory vedly západovirginské voliče ke změně volebního chování ve volbách v roce 2016 a proč zvítězil prezidenský kandidát Donald Trump. Práce analyzuje, jaké sociální a ekonomické změny v regionu měly na vítězství Donalda Trumpa vliv a zda voliči volili racionálně, kvůli ekonomické frustraci, či podporu získal kvůli obavám voličů z kulturních a sociálních změn. Práce nejprve popíše politickou krajinu Západní Virginie, kulturní a socio-ekonomický kontext voličů a dále se bude věnovat populistické rétorice Donalda Trumpa, aplikovanou na Západní Virginii. Práce je případovou studí, využívá kvantitativních metod a je rozdělena do čtyř částí. V první části je krátce nastíněna teorie volebního chování a teorie populismu, v druhé části je přiblížen historicko-kulturní kontext Západní Virginie, který je důležitý k pochopení volební mentality voličů. Třetí část popíše historicko-politický kontext, který slouží k lepšímu pochopení stranické identifikace voličů a volebních výsledků v Západní Virginii. Poslední část popíše populismus Donalda Trumpa, strukturu Trumpových voličů v Západní...
Předvolební televizní debaty na příkladu prezidentských voleb 2023
Preissová, Viktorie ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá předvolebními televizními debatami před druhým kolem prezidentských voleb v roce 2023 v České republice, kdy proti sobě stáli Petr Pavel a Andrej Babiš. Práce vychází z teorie politické komunikace, normativní teorie médií, teorie nastolování agendy a dosavadních analýz televizních debat. Pomocí kvantitativní obsahové analýzy je ve třech vybraných předvolebních duelech zkoumáno nastolování tematické agendy ze strany moderátora, typy moderátorových otázek a promluv, nastolování tematické agendy ze strany kandidátů, utíkání od tématu a typ a tonalita kandidátových sdělení. Z výsledků analýzy vyplývá, že každý moderátor přikládal jednotlivým tématům jinou důležitost. Nejčastěji se však moderátoři věnovali samotné prezidentské funkci, průběhu voleb, komunistické minulosti obou kandidátů, bezpečnostním otázkám a současné vládě. Jejich promluvy byly ve většině případů neutrální a neměly podobu otázky. Nejvíce rovnoměrné rozložení replik připadajících k jednotlivým tématům měla debata v České televizi moderovaná Martinem Řezníčkem. Televize Nova a Prima měly rozložení témat méně rovnoměrné a u obou bylo možné pozorovat dominanci dvou témat. U televize Nova i televize Prima byly ze strany moderátorů úplně nejčastěji komunikovány pokyny týkající se samotné debaty. Rey Koranteng...
Předvolební strategie kandidátů v prezidentských volbách 2023 v České republice
Mariašová, Linda ; Hájek, Lukáš (vedoucí práce) ; Drašar, Michael (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou strategií předvolebních kampaní kandidátů v prezidentských volbách v České republice v roce 2023. Kampaně tří nejúspěšnějších kandidátů - Andreje Babiše, Danuše Nerudové a Petra Pavla - byly podrobeny tematické analýze, která byla založena na analýze mediálních výstupů a příspěvků na sociálních sítích kandidátů. Cílem práce bylo identifikovat použité strategie v období před prvním kolem voleb na základě typologie Dariusze Skrzypińského. Typologie definuje čtyři typy strategie - utvrzování, rozšiřování, neutralizaci a obracení. Zkoumané období bylo stanoveno od 01.10.2022 do 12.01.2023. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy potřebné k pochopení problematiky a podrobně představena výchozí typologie strategií. Metodologická část podrobně popisuje metody využité k provedení analýzy se zaměřením na sběr a následnou analýzu dat. Závěry práce mohou sloužit jako výchozí bod k dalšímu zkoumání strategií kandidátů v prezidentských kampaních či předvolebních kampaní obecně, zejména pak v rámci propojení využití strategií s konečnými výsledky voleb.
Social Media and their Influence on Democratic Elections
Khyzhniak, Veronika ; Žouželková Bartošová, Marie (oponent) ; Froehling, Kenneth (vedoucí práce)
Progress in online technology has greatly improved the way how people all over the world can communicate with each other. Social networks greatly facilitate live communication not only for ordinary people but also for representatives of the legislative power. With the help of social media, politicians can promote their political campaign, advertise their party and, thanks to this, quickly and economically gain supporters. The 2016 US presidential elections highlighted the importance of social media communication on democratic elections worldwide. The aim of the thesis is to study different forms of social media. The project deals with the impact of Twitter and Facebook in the 2016 USA election and describes the way candidates were using it during the race.
Francouzský levicový populismus a tři prezidentské pokusy Jeana-Luca Mélenchona
Urbanová, Anna ; Mejstřík, Martin (vedoucí práce) ; Šindelář, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá prvky levicového populismu při kandidaturách Jeana-Luca Mélenchona na francouzského prezidenta. V empirické části pomocí kritické diskurzivní analýzy zkoumá programy pro volby 2012, 2017 a 2022, pozornost věnuje též prezentaci prezidentského kandidáta a jeho veřejnému vystupování. Cílem práce je zjistit, jak se vyvíjel diskurz levicového populismu u Mélenchona, a zda v kampaních využíval momentů společenských krizí, případně jak s nimi nakládal. Výzkum se zaměřuje také na koncept mainstreamizace populistů, podle kterého se odklání od původních ideálů, aby byla jejich rétorika přijatelnější pro větší spektrum voličů, činí tak ve snaze dosáhnout vyšších volebních výsledků.
Self-presentation strategies of political candidates in the Czech presidential campaign 2023
Balážová, Zuzana ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Konrádová, Marcela (oponent)
Bakalárska práca skúma rolu vizuálnej komunikácie v politike a tvorbu sebaprezentačných stratégií vybraných kandidátov počas českých prezidentských volieb v roku 2023. Teoretická časť práce predstavuje vizuálnu politickú komunikáciu, kognitívne spracovanie obrazov a formovanie politického imidžu prostredníctvom vizuálnych rámcov a príslušných dimenzií. Analytická časť práce využíva kvantitatívnu a kvalitatívnu obsahovú analýzu na skúmanie sebaprezentačných stratégií kandidátov Petra Pavla, Andreja Babiša, Danuše Nerudovej a Pavla Fischera na Instagrame. Cieľom štúdie je zistiť, ako vybraní politickí kandidáti využívali sociálne médium Instagram na sebaprezentáciu a na ktoré vizuálne rámce kládli dôraz. Analýza 1 371 instagramových príspevkov vybraných kandidátov odhaľuje preferenciu pre rámec ideálneho kandidáta pred rámcom populistického kandidáta. Z analýzy rovnako vyplývajú rodové rozdiely vo využívaní dimenzií. Práca ďalej skúma interakcie používateľov s rôznymi vizuálnymi rámcami a dimenziami, pričom sú zaznamenané mierne rozdiely v počte interakcií.
Uvažované reformy prezidentských voleb v USA
Trunda, Jakub ; Horák, Filip (oponent)
Uvažované reformy prezidentských voleb v USA Abstrakt Tato diplomová práce se zabývá americkými prezidentskými volbami, největší pozornost je věnována samotnému volebnímu systému používanému během voleb, odborně nazývanému electoral college. Text práce se dotýká amerických prezidentských voleb, které jsou obecně velice obsáhlým tématem, a proto není možné detailně rozebrat všechny jejich jednotlivé oblasti, a tedy i zcela vyčerpat rozsah diplomové práce. Kvůli uvedené skutečnosti patří mezi cíle v prvních dvou částech diplomové práce stručně představit historický vývoje electoral college spolu s jeho současným fungování v rámci volby prezidenta USA. Poslední část práce se detailněji věnuje potenciálním reformám prezidentských voleb, jež by mohly významně přispět ke zlepšení celého procesu výběru, resp. volby amerického prezidenta. Text práce se dělí do tří na sebe postupně navazujících částí, přičemž každá je následně členěna na několik kapitol. V první části jsou představeny hlavní historické důvody vedoucí otce zakladatele Spojených států k přijetí právě tohoto volebního systému. Dále se věnuji jeho problematickému fungování, které muselo být napraveno přijetím XII. dodatku Ústavy. Ve druhé části je popsán celý průběh volby amerického prezidenta od chvíle, kdy jednotliví kandidáti začínají přemýšlet o...
Targeting a positioning v prezidentské kampani Petra Pavla - mladá generace voličů
Dejmková, Tereza ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá targetingem a positioningem prezidentské předvolební kampaně Petra Pavla a zaměřuje se především na oslovování nejmladší generace voličů, generaci Z. Prezidentské volby v roce 2023 byly odlišné od těch předchozích v několika ohledech, jedním z nich však bylo například právě cílení některých kandidátů na generaci Z. Do generace spadá v současnosti většina voličů, která se prezidentské volby zúčastnila poprvé, a která ji možná také poprvé více sledovala. Cílem práce je proto zjistit do jaké míry byl targeting a positioning kampaně při vytváření strategie přizpůsoben generaci Z a zároveň zjistit, zda se Petru Pavlovi podařilo prostřednictvím kampaně tuto cílovou skupinu oslovit a díky jakým krokům toho dosáhl. Teoretická část práce nejprve vymezuje a definuje nástroje politického marketingu, charakterizuje generaci Z a specifika jejich volebního chování. Právě zmiňované nástroje politického marketingu jsou v praktické části práce aplikovány na kampaň Petra Pavla. Informace k této části práce byly získány z osobního rozhovoru s marketingovým ředitelem kampaně Petra Pavla Martinem Klčem, který byl proveden autorkou práce. Efektivita kampaně na vymezenou cílovou skupinu je následně zjišťován a vyhodnocována na základě dotazníkového šetření, které bylo provedeno autorkou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.