Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Volba školy v primárním vzdělávání jako důležitý mechanizmus ovlivňující spravedlivý přístup ke vzdělávání
Simonová, Jaroslava ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent) ; Šeďová, Klára (oponent)
Volba školy v primárním vzdělávání jako důležitý mechanizmus ovlivňující spravedlivý přístup ke vzdělávání Jaroslava Simonová Abstrakt Disertační práce popisuje proces výběru školy v primárním vzdělávání a faktory, které jej ovlivňují. S využitím kvalitativního designu zakotvené teorie staví na datech ze 41 polostrukturovaných rozhovorů a dvou ohniskových skupin. Rozhodování rodičů o výběru školy je formováno především organizačními potřebami rodičů a jejich niternou potřebou být "dobrým rodičem". Při dotazování rodiče uvádějí řadu kritérií, která jsou podle nich důležitá, pro mnohé z nich ale nedokáží získat relevantní a důvěryhodné informace. Proto se v konečném důsledku mohou rozhodovat na základě jiných kritérií než těch, která uvádějí jako důležitá, této změny jsou si ovšem málokdy vědomi. Při vlastním rozhodování jsou neopominutelná tři kritéria: dostupnost, renomé a emoce, které rodiče v navštívené škole zažívali. Důležitou intervenující podmínkou jsou potřeby dítěte. Ty hrají důležitou úlohu především v případě, že rodiče vnímají, že jejich dítě má nějaké specifické potřeby. Roli hrají zkušenosti rodičů se vzdělávacím systémem a jejich osobnostní charakteristiky. Významnými omezujícími faktory jsou ekonomické podmínky a charakter lokality. Proces volby školy v mnoha ohledech neodpovídá teorii...
Problémy dalšího vzdělávání úředníků veřejné správy v České republice
Makovská, Markéta ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Geissler, Hana (oponent)
Diplomová práce "Problémy dalšího vzdělávání úředníků ve veřejné správě v ČR" se zabývá problematikou vzdělávání úředníků veřejné správy, přičemž pozornost je věnována zejména systému vzdělávání v územní samosprávě. Práce podává stručný přehled o vývoji reformy veřejné správy, v rámci které byla vytvořena nová koncepce vzdělávání úředníků. Dále je podrobněji popsán současný systém dalšího vzdělávání, jeho jednotlivé komponenty, právní úprava a zainteresovaní aktéři. Praktická část práce je věnována výzkumu vzdělávání úředníků v územní samosprávě, jehož cílem je identifikovat jeho problémové oblasti. Výsledky šetření poukázaly na 9 problémů, které jsou nedostatek finančních prostředků, problém návratnosti investic do vzdělávání, nízká či nevhodně orientovaná motivace úředníků k dalšímu vzdělávání, kvalita některých vzdělávacích institucí, resp. lektorů, obtížné vyhodnocování výsledků a efektů vzdělávání, neefektivní norma povinných 18 dní vzdělávání za 3 roky, zkouška odborné způsobilosti, přístup vedení úřadů ke vzdělávání a nízká přínosnost elearningového vzdělávání. V závěru práce jsou pak nastíněny možnosti řešení zjištěných problémů.
Postoje aktérů na řízení vzdělávací politiky
Biolek, Jiří ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Černý, Jakub (oponent)
Ve své diplomové práci se zaměřuji na problematiku řídících procesů v oblasti sekundárního vzdělávání v České republice. V užším pojetí se zabývám procesem řídících modelů konkrétního rámce vzdělávací politiky a pojetí governance perspektivou zainteresovaných stakeholderů. Hlavní rámec práce vznikal před projektem Strategii 2030+ a jedná se tak o určitou retrospektivu do přístupů a pohledů zmíněných aktérů v konkrétním čase. Základem práce je analýza vlastních primárních dat vzniklých z rozhovorů s devatenácti významnými aktéry tohoto pole na principu kvalitativního výzkumu. Cílem výzkumu je určitá sonda do perspektiv aktérů s úmyslem odhalit stav a budoucí možnosti českého středního školství na poli víceúrovňového řízení. Za tímto účelem jsem si zvolil cestu kritických perspektiv, kterými sleduji exponovaná místa zmíněného subsystému, které se snažím definovat a pokud je to i možné, najít mezi nimi potenciální vztahové souvislosti. Tato práce má i dva neplánované, o to zajímavější výstupy. Tím prvním je teorie slabého článku, kterou jsem vytvořil, abych ukotvil některé obtížně vysvětlitelné výstupy a tím druhým je zdokumentování procesu vytvoření analytického filtru pro software Atlas.ti.
Zavedení povinného předškolního vzdělávání v České republice.
Čonková, Eva ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na realizaci konkrétního opatření v rámci vzdělávací politiky v ČR. Cílem práce je popsat zavedení regulace ve formě povinného předškolního vzdělávání z hlediska nastolení agendy a jejího následného prosazení. Dále je záměrem práce vysvětlit zavedení regulace vzhledem k argumentům jednotlivých aktérů. Aktérů, kteří se k problematice vyjadřují, je široké spektrum, tito aktéři tvoří koalice, jež sdílí svá přesvědčení. Důležité je zmínit, že téma začleňování sociálně znevýhodněných dětí do společnosti je velmi diskutovaným a citlivým tématem rovněž na mezinárodní úrovni. Dalším z cílů práce je zachytit a popsat diskuze týkající se fungování regulace po jejím zavedení, a to v souvislosti s postoji do evaluace zapojených aktérů či zveřejněnými výzkumy. Součástí tohoto popisu bude také analýza týkající se veřejného mínění směrem k hlavní myšlence regulace (postoj veřejnosti k realizované politice). Téma týkající se zavedení regulace povinného předškolního vzdělávání je popsáno jak z hlediska věcného, tak i s cílem rozkrýt jednotlivé procesy ve veřejné politice, výsledek je následně promítnut do teorie fází veřejně politického procesu. Práce popisuje časové období od roku 2008 do současnosti.
Hodnocení kvality vysokoškolského vzdělávání: srovnání České republiky a Kazachstánu
Smagulova, Gulmira ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Diplomová práce "Hodnocení kvality vysokoškolského vzdělávání: srovnání České republiky a Kazachstánu" pojednává o systému hodnocení kvality v oblasti vysokoškolského vzdělávání v České republice a v Kazachstánu. Byla provedena kvalitativní analýza dokumentů v oblasti zajištění kvality vzdělávání, také vnitřního a vnějšího hodnocení kvality vysokoškolského vzdělávání a analýza aktérů. Na konci analýzy jsou nabízena doporučení pro centrální úroveň a síť vysokých škol.
Kariérové poradenství pro žáky základních škol
Lazarová, Michaela ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Háva, Petr (oponent)
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd / Smetanovo nábřeží 6, 110 01 Praha 1 info@fsv.cuni.cz, tel: 222 112 111 www.fsv.cuni.cz Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 29/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není v elektronické verzi k dispozici.
Předškolní vzdělávání. Nerovné šance předškolních dětí na stejně kvalitní a dostupné vzdělávání a důsledky, které z toho plynou
Rokosová, Hana ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Práce "Předškolní vzdělávání v České republice. Nerovné šance předškolních dětí na stejně kvalitní a dostupné vzdělávání a důsledky, které z toho plynou" analyzuje v rámci vzdělávací politiky a legislativy České republiky podmínky, ve kterých se realizuje předškolní vzdělávání a současně se zabývá hlavními aspekty, které přispívají k tvorbě nerovností v této oblasti. V průběhu analýzy tohoto problému bylo identifikováno šest problémových faktorů, které mají největší vliv na předškolní vzdělávání. Jedná se o regionální a prostorovou nedostupnost mateřských škol, rozdíl v hrazení za předškolní vzdělávání v mateřských školách, kvalitu pedagogů a počet dětí, o které se starají, nedostatky v kurikulu v předškolním vzdělávání, rozdílnou kvalitu mateřských škol a nedostatek informací v této oblasti. Aby se však tyto problémy mohly efektivně řešit, je nutné oblast předškolního vzdělávání lépe poznat.
Možnosti realizace komunální rodinné politiky na území Prahy
Pašková, Miroslava ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Autorka se zabýva možnostmi realizace komunální rodinné politiky v hlavním městě Praze a nabízí návrhy, jak takovou politiku koncepčně uchopit. První část práce přináší analýzu současného stavu, a to na několika úrovních - autorka využívá rozšířenou analýzu aktérů, aby vytyčila nejen klíčové aktéry, ale rovněž jejich postoje k problému, vzájemné vztahy a způsoby komunikace. Na rozbor aktérů navazuje v analytické části komparace - autorka sleduje především specifické charakteristiky pražských městských částí, nabízí ale také doplňkové komparace krajů České republiky a Bratislavy jako hlavního města Slovenské republiky. Využívá dostupná sekundární data, ale zejména poznatky z vlastních primárních výzkumů zaměřených především na postoje aktérů. V části, kde navrhuje tvorbu komunální rodinné politiky v Praze, včetně popisu konkrétních nástrojů a opatření, respektuje poznatky z analýz a používá další metody - konstrukci stromů cílů a problémů, scénáře budoucího vývoje a další. Práce je doplněna tabulkami, grafickými schématy a dalšími materiály v textu i v přílohách.
Další vzdělávání učitelů základních škol v kontextu celoživotního učení
Lokajíčková, Monika ; Munková, Gabriela (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Práce se zabývá současným českým systémem dalšího vzdělávání učitelů základních škol v kontextu celoživotního učení a mezinárodních strategií a dokumentů. Přibližuje strategické dokumenty týkající se celoživotního učení, pedagogických pracovníků a jejich vzdělávání, resp. jejich části, a klade si otázku, nakolik současný legislativní a organizační rámec přispívá k jejich naplňování. Práce se věnuje analýze současného sytému dalšího vzdělávání - jeho legislativního rámce, institucionální a organizační struktury. Zabývá se pohledem a fungováním různých aktérů: institucí rezortního systému dalšího vzdělávání i organizací občanského sektoru, ale zejména realizací dalšího vzdělávání na školách a pohledem samotných učitelů - tedy aktérů, kterých se problematika nejvíce týká. Na několika příkladech je ilustrována variabilita přístupů k dalšímu vzdělávání na školách. Na základě analýzy právních norem, studia dokumentů a odborné literatury a rozhovorů s hlavními aktéry byla provedena SWOT analýza a identifikovány hlavní problémy současného stavu, po jejichž analýze se snažím najít možná řešení formulovaných problémů, které snižují efektivitu systému. V práci jsem došla k závěru, že i když současné podmínky vytvořené státem nejsou překážkou, která by zavádění celoživotního učení do praxe zcela znemožňovala,...
Péče o duševně nemocné v Česku: problémy a řešení
Skalník, Michal ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Háva, Petr (oponent)
Již od začátku devadesátých let se v Česku otevřeně mluví o potřebných změnách v systému péče o duševně nemocné. Problémy, které byly již téměř před devatenácti lety formulovány, však ještě ani dnes nejsou vyřešeny a v mnoha z nich se dosáhlo jenom neuspokojivého zlepšení. Hlavním tématem diplomové práce je proto propojení dvou oblastí: problémů, které se v péči o duševně nemocné nacházejí a způsobů řešení, které je na ně možné aplikovat. První část práce je věnována analýze problémů, které jsou pojmenovány v koncepčních dokumentech Psychiatrické společnosti. Výsledkem této analýzy je potvrzení drtivé většiny problémů a zároveň jejich "podložení" potřebnými daty. Závěrem první části je také výčet problémů, u kterých rozsah a kvalita dostupných dat zaostává za informacemi, které jsou k dispozici u problému jiných. Druhá část práce se věnuje popisu řešení, která je možné aplikovat na některé z problémů analyzovaných v první části. Cílem tohoto popisu je představit základní rámec fungování daného řešení, ukázat, jaký vklad dané řešení obnáší od příslušných aktérů a také (je-li je to možné) uvést, jak se daný problém dařilo řešit v minulosti. Výsledkem druhé části práce je vzájemné porovnání zkoumaných řešení a také několik závěrů, které z tohoto porovnání vyplývají. Závěr práce je věnován popisu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
11 Veselý, Adam
1 Veselý, Alexej
4 Veselý, Aleš
4 Veselý, Antonín
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.