Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Středostavovská volba výběrových škol a tříd na počátku primárního vzdělávání
Smith Slámová, Radka ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Šeďová, Klára (oponent) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Středostavovská volba výběrových škol a tříd na počátku primárního vzdělávání Radka Smith Slámová ABSTRAKT Obavy ze sestupné mobility nutí středostavovské rodiče k hledání nových strategií, které jim umožní prostřednictvím formálního vzdělávání u svých dětí dosáhnout sociální reprodukce. V českém prostředí dosud nebylo zjišťováno, jakým způsobem si středostavovští rodiče vybírají školu při vstupu dítěte do stále diferencovanějšího systému primárního vzdělávání. Cílem disertační práce je přiblížit, proč středostavovští rodiče v rozmanitých kontextech napříč republikou přemýšlejí nad volbou výběrové školy/třídy. S využitím výzkumného designu zakotvené teorie a 28 hloubkových rozhovorů představuji okolnosti, předpoklady a způsoby vnímání, v jejichž souvislosti rodiče vyhledávají výběrovou školu/třídu ve veřejném systému. Výsledky ukazují, že důležitou roli v rozhodování rodičů hraje jejich negativní představa typické české školy, kterou rodiče konstruují ve světle vlastních vzpomínek na školu, "horkých" informací z rodičovských sítí, vlastních výchovných přesvědčení i zkušeností s předškolními zařízeními dítěte. Rodiče očekávají, že kvůli předpokládanému nesouladu jejich rodiny s prostředím veřejných škol bude jejich dítě v typické základní škole znevýhodněno, navzdory skutečnosti, že ve prospěch jeho výchovy...
Význam dominantního postavení podniku v soutěžním právu EU a jeho vymezení
Šedová, Klára ; Scheu, Harald Christian (vedoucí práce) ; Šmejkal, Václav (oponent)
Účelem této diplomové práce je vymezit pojem "dominantní postavení" podniku v soutěžním právu Evropské unie a zjistit, jaké skutečnosti jsou pro určení existence dominantního postavení rozhodné. Druhá část práce je zaměřena na aktuální problémy spojené s podniky v dominantním postavení. Za ty považuji proces standardizace a dále efektivitu postihování dominantních podniků na rychle se vyvíjejících trzích informačních technologií. Práce je zaměřena na koncept dominantního postavení a blíže se nezabývá jednotlivými zneužívajícími praktikami vyjmenovanými v čl. 102 písm. a) - d) SFEU. V první kapitole je stručně vymezen systém soutěžního práva Evropské unie, přičemž pozornost je zaměřena na úpravu dohod narušujících hospodářskou soutěž (čl. 101 SFEU), zneužití dominantního postavení (čl. 102 SFEU) a kontrolu spojování podniků (nařízení č. 139/2004). Druhá kapitola se zabývá vymezením pojmu "dominantní postavení" podniku a způsobu jeho určení. Jednotlivé podkapitoly se věnují vymezení relevantního trhu, tržního podílu, určení tržní síly a dalším tržním podmínkám, které je třeba při analýze postavení podniku zohlednit. Prostor je věnován i dominantnímu postavení na trhu sousedním a kolektivní dominanci. Závěr této kapitoly je zaměřen na prosazování více ekonomického přístupu v řízeních podle čl. 102...
Volba školy v primárním vzdělávání jako důležitý mechanizmus ovlivňující spravedlivý přístup ke vzdělávání
Simonová, Jaroslava ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent) ; Šeďová, Klára (oponent)
Volba školy v primárním vzdělávání jako důležitý mechanizmus ovlivňující spravedlivý přístup ke vzdělávání Jaroslava Simonová Abstrakt Disertační práce popisuje proces výběru školy v primárním vzdělávání a faktory, které jej ovlivňují. S využitím kvalitativního designu zakotvené teorie staví na datech ze 41 polostrukturovaných rozhovorů a dvou ohniskových skupin. Rozhodování rodičů o výběru školy je formováno především organizačními potřebami rodičů a jejich niternou potřebou být "dobrým rodičem". Při dotazování rodiče uvádějí řadu kritérií, která jsou podle nich důležitá, pro mnohé z nich ale nedokáží získat relevantní a důvěryhodné informace. Proto se v konečném důsledku mohou rozhodovat na základě jiných kritérií než těch, která uvádějí jako důležitá, této změny jsou si ovšem málokdy vědomi. Při vlastním rozhodování jsou neopominutelná tři kritéria: dostupnost, renomé a emoce, které rodiče v navštívené škole zažívali. Důležitou intervenující podmínkou jsou potřeby dítěte. Ty hrají důležitou úlohu především v případě, že rodiče vnímají, že jejich dítě má nějaké specifické potřeby. Roli hrají zkušenosti rodičů se vzdělávacím systémem a jejich osobnostní charakteristiky. Významnými omezujícími faktory jsou ekonomické podmínky a charakter lokality. Proces volby školy v mnoha ohledech neodpovídá teorii...
Volba školy v primárním vzdělávání jako důležitý mechanizmus ovlivňující spravedlivý přístup ke vzdělávání
Simonová, Jaroslava ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent) ; Šeďová, Klára (oponent)
Volba školy v primárním vzdělávání jako důležitý mechanizmus ovlivňující spravedlivý přístup ke vzdělávání Jaroslava Simonová Abstrakt Disertační práce popisuje proces výběru školy v primárním vzdělávání a faktory, které jej ovlivňují. S využitím kvalitativního designu zakotvené teorie staví na datech ze 41 polostrukturovaných rozhovorů a dvou ohniskových skupin. Rozhodování rodičů o výběru školy je formováno především organizačními potřebami rodičů a jejich niternou potřebou být "dobrým rodičem". Při dotazování rodiče uvádějí řadu kritérií, která jsou podle nich důležitá, pro mnohé z nich ale nedokáží získat relevantní a důvěryhodné informace. Proto se v konečném důsledku mohou rozhodovat na základě jiných kritérií než těch, která uvádějí jako důležitá, této změny jsou si ovšem málokdy vědomi. Při vlastním rozhodování jsou neopominutelná tři kritéria: dostupnost, renomé a emoce, které rodiče v navštívené škole zažívali. Důležitou intervenující podmínkou jsou potřeby dítěte. Ty hrají důležitou úlohu především v případě, že rodiče vnímají, že jejich dítě má nějaké specifické potřeby. Roli hrají zkušenosti rodičů se vzdělávacím systémem a jejich osobnostní charakteristiky. Významnými omezujícími faktory jsou ekonomické podmínky a charakter lokality. Proces volby školy v mnoha ohledech neodpovídá teorii...
Význam dominantního postavení podniku v soutěžním právu EU a jeho vymezení
Šedová, Klára ; Scheu, Harald Christian (vedoucí práce) ; Šmejkal, Václav (oponent)
Účelem této diplomové práce je vymezit pojem "dominantní postavení" podniku v soutěžním právu Evropské unie a zjistit, jaké skutečnosti jsou pro určení existence dominantního postavení rozhodné. Druhá část práce je zaměřena na aktuální problémy spojené s podniky v dominantním postavení. Za ty považuji proces standardizace a dále efektivitu postihování dominantních podniků na rychle se vyvíjejících trzích informačních technologií. Práce je zaměřena na koncept dominantního postavení a blíže se nezabývá jednotlivými zneužívajícími praktikami vyjmenovanými v čl. 102 písm. a) - d) SFEU. V první kapitole je stručně vymezen systém soutěžního práva Evropské unie, přičemž pozornost je zaměřena na úpravu dohod narušujících hospodářskou soutěž (čl. 101 SFEU), zneužití dominantního postavení (čl. 102 SFEU) a kontrolu spojování podniků (nařízení č. 139/2004). Druhá kapitola se zabývá vymezením pojmu "dominantní postavení" podniku a způsobu jeho určení. Jednotlivé podkapitoly se věnují vymezení relevantního trhu, tržního podílu, určení tržní síly a dalším tržním podmínkám, které je třeba při analýze postavení podniku zohlednit. Prostor je věnován i dominantnímu postavení na trhu sousedním a kolektivní dominanci. Závěr této kapitoly je zaměřen na prosazování více ekonomického přístupu v řízeních podle čl. 102...
Smluvní pokuta - frekventovaný prostředek zajištění závazkových vztahů
Šedová, Klára ; Kotoučová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Smluvní pokuta je efektivní a v praxi hojně využívaný prostředek zajištění závazkových vztahů. Česká právní úprava smluvní pokuty však není ideální a s aplikací tohoto právního instrumentu byla (a dodnes je) spojena řada nejasností. Cílem této práce je vymezit funkci smluvní pokuty, podmínky jejího platného a účinného sjednání a důsledky nepřiměřené výše. Další části jsou pak věnovány vztahu smluvní pokuty s jinými právními instituty a konečně i srovnání smluvní pokuty s dalšími prostředky zajištění. Hlavním pramenem mé práce jsou soudní rozhodnutí, především pak judikatura Nejvyššího soudu ČR. V práci jsou též použity metody historického a komparativního výkladu.
Překážky volného pohybu pracovníků v judikatuře ESD
Šedová, Klára ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Štěpánek, Petr (oponent)
Svoboda volného pohybu pracovníků představuje možnost občanů EU přemístit se do jiného členského státu za účelem výkonu výdělečné činnosti a usadit se tam. Toto právo však není absolutní. Bakalářská práce se zaměřuje na překážky vyplývající ze Smlouvy o ES, jako např. omezení volného pohybu pracovníků z důvodu veřejného pořádku, veřejné bezpečnosti a ochrany zdraví nebo na základě výkonu zaměstnání ve veřejné správě. Původem dalších omezení je nejednotnost právních předpisů členských států. Pro odstranění těchto překážek přijala Rada směrnice harmonizující oblast volného pohybu pracovníků. Typickým příklad je oblast uznávání diplomů a odborných kvalifikací. Hlavním pramenem této práce jsou rozsudky Evropského soudního dvora.

Viz též: podobná jména autorů
3 Seďová, Karolína
4 Šedová, Klára
3 Šedová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.