Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 155 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The influence of personality and selected media on the perception of the Covid-19 pandemic
El Hadjoine, Muhamed Amin ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Predmetom tejto diplomovej práce je problematika šírenia falošných správ o ochorení COVID- 19. Cieľom práce je za pomoci kvantitatívneho výskumu, konkrétne dotazníkového šetrenia zmapovať súvis medzi osobnostnými črtami, politickou orientáciou, využívanými zdrojmi informácií a schopnosťou rozlíšiť pravdivé a nepravdivé informácie o ochorení COVID-19. Teoretická časť práce vysvetľuje kľúčové pojmy súvisiace s falošnými správami, ich charakteristické črty a praktiky šírenia. Vnadväznosti na vytýčené ciele predstavuje psychologické faktory, ktoré ovplyvňujú šírenie falošných správ, odôvodňuje náchylnosť značnej časti populácie dôverovať falošným správam a predstavuje koncepty päťfaktorového modelu osobnosti a testovania kognitívnej reflexie. Praktická časť práce je venovaná výskumu, ktorého cieľom bolo priblížiť faktory vplývajúce na tendenciu považovať falošné správy o ochorení COVID-19 za dôveryhodné. Väčšia pozornosť bola venovaná vplyvu osobnosti jednotlivcov na ich postoje k pandémií. Dáta zbierané formou dotazníkového skúmania signalizujú, že osobnostné charakteristiky opísané v modeli Big Five nemajú výrazný vplyv na dispozíciu uveriť falošným správam. Mierny vplyv majú...
Umělá inteligence jako nástroj pro personalizaci reklamy
Němeček, Josef ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Koblovský, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá trendem využití umělé inteligence jako nástrojem pro personalizaci v reklamě a jejími vlivy na zákazníka. Cílem této práce je zmapovat a popsat využívané nástroje umělé inteligence, jejich zasazení do marketingové praxe a efekt, který mají na zákazníka. V rámci experimentu jsou účastníkům na základě jejich osobnostních rysů vytvořeny v reálném čase různě personalizovaná reklamní sdělení, která se pak v analýze vyhodnocují ve třech dimenzích - vnímání reklamy, relevance reklamy a úmysl prokliku. Na základě těchto dimenzí je zkoumána efektivita personalizace, hyper- personalizace a míra dopadu obav o soukromí na internetu na hodnocení reklamy. Výsledky naznačují pozitivní efekt na míry personalizace na všechny dimenze, ale nejasné efekty u hyper-personalizované reklamy a vlivu obav o soukromí na internetu.
Souvislost mezi používáním mobilního telefonu a prokrastinace u studentů vysokých škol
Farná, Karolína ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Švecová, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problémovým používáním internetu v mobilních telefonech a prokrastinací u studentů vysokých škol. Cílem práce je zjistit, jestli mezi těmito jevy existuje korelace. Práce seznamuje s teoretickým základem a teoreticky ukotvuje pojmy jako závislost, prokrastinace a digitální společnost. Praktická část práce je zpracovaná pomocí kvantitativní výzkumné metody, konkrétně je použito dotazníkové šetření. Dotazník je distribuován mezi studenty vysokých škol on-line formou. Výsledky ukazují, že mezi prokrastinací a závislostí na internetu v mobilních telefonech je korelace.
Vliv médií na sekundární viktimizaci a victim blaming obětí sexuálního násilí a obtěžování
Folprechtová, Josefína ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zpravodajskými médii a jejich referováním o obětech sexuálního násilí a sexuálního obtěžování. Cílem výzkumu je zaměřit se na to, jak vybraná česká média svým pokrýváním těchto činů přispívají k sekundární viktimizaci obětí, tedy k druhotné újmě, a k obviňování obětí z toho, že si za spáchaný čin mohou samy (takzvanému victim blamingu). V teoretické části práce je vysvětlený kontext a pojmy spjaté s oběťmi trestných činů, jako je sexuální násilí, viktimizace a její druhy, a s tím spojené jevy obviňování oběti (victim blaming) a kultura znásilnění (rape culture), jejichž existenci zpravodajská média mnohdy podporují. Práce se také věnuje mediálnímu rámování a referování o trestných činech a jejich obětech z pohledu novinářské etiky. V praktické části práce pomocí kvalitativní obsahové analýzy zkoumá články z vybraných českých seriózních i bulvárních online médií, vydané v prvních třech měsících roku 2022, v nichž tato média referují o obětech sexuálního násilí a obtěžování. Sleduje, jak média o obětech informovala, a jak mohla užíváním určitých kontroverzních slov a frází přispět k sekundární viktimizaci a...
Using peak-end rule in advertising and comparing its effectiveness to different age and gender categories
Kozeleková, Kristína ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Koblovský, Petr (oponent)
This bachelor thesis deals with the application of peak-end effect in the realm of advertisement. The aim of the thesis is to explain the peak-end effect and to try to observe the rule's effect with regard to commercial advertisement. Consecutively the thesis presented 3 different commercials each presenting 3 different commercial products to the participants. Participants' enjoyment was recorded throughout the screening of the commercial with the help of a sliding bar. The results were then visualized using graphs and subsequently examined to try to determine if the peak-end effect was present or if it had any affect on the participants in any way.
Instagram a jeho vliv na dívky generace Z v souvislosti s poruchami příjmu potravy
Kafková, Kateřina ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem Instagramu na poruchy příjmu potravy u dívek generace Z. Vzhledem k vizuálnímu zaměření této sociální sítě, se práce soustředí především na zkoumání influencery hojně prezentovaného ideálu štíhlosti. Vše je interpretováno v souvislosti s adresovanou skupinou, konkrétně ženami narozených v letech 1995-2009 používající Instagram. Práce je rozdělena na 3 kapitoly - teoretickou, metodickou a praktickou. V teoretické části práce je představen ucelený soubor základních informací, které s problematikou poruch příjmu potravy, potažmo médii přímo souvisí. Je zde zároveň vymezen i samotný pojem generace a body image, který je se vznikem poruch příjmu potravy úzce spojován. Metodická část představuje ověřené vědecké metody, přičemž některé z nich byly pro specifické prostředí Instagramu přímo modifikovány. V poslední, praktické části, jsou souvislosti zkoumány prostřednictvím kvantitativního výzkumu, a to formou dotazníku dle uvedené metodiky. Diskuze nabízí vyhodnocení výsledků a přehled souvisejících výzkumů. V samotném závěru práce pak předkládám praktické přínosy, které je možné preventivně aplikovat, zároveň nabízím teoretická východiska pro další výzkum problematiky vlivu Instagramu na vznik poruch příjmu potravy.
Pozitivní psychologie jako teoretické východisko pro konstruktivní žurnalismus
Vraná, Kateřina ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Maňák, Vratislav (oponent)
Tato diplomová práce se snaží poskytnout teoretický základ a vysvětlení interdisciplinárního propojení pozitivní psychologie a konstruktivního žurnalismu. Konstruktivní žurnalistika zahrnuje uplatňování nástrojů pozitivní psychologie za účelem zvýšení kvality mediálních obsahů vytvářením poutavého a produktivního zpravodajství i publicistiky. Cílem této práce je ověřit teorii a metody pozitivní psychologie a konstruktivní žurnalistiky prostřednictvím výzkumu, který vystaví respondenty dvěma článkům formulovaným jak v negativním (katastrofickém), tak pozitivním (konstruktivním) rámu. Účelem je zjištění, do jaké míry má rámování vliv na emoce, motivaci, postoj nebo preferenci a zda je konstruktivní žurnalismus skutečně tou správnou cestou k pozvednutí úrovně žurnalistiky jako takové.
Percepce cílení reklamy na sociálních sítích dětmi
Smíšek, Martin ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Bakalářská práce se zabývá percepcí cílení reklamy na sociálních sítích dětmi. Cílem práce je prozkoumat, jak mechanismu cílení reklamy na sociálních médiích rozumí české děti ve věku 13-15 let, mezi kterými je používání těchto platforem velmi rozšířené. Pro explorativní výzkum je použita kvantitativní metoda v podobě dotazníkového šetření. Výsledky ukazují, že dospívající rozumí cílení reklamy na sociálních sítích málo a nejmenší povědomí mají o problematice využití dat, které sociální sítě sbírají na pozadí. Poznatky této práce mohou být podkladem pro úpravu regulace nebo realizaci dalšího výzkumu v této oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 155 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VRANKA, Matouš
1 Vranka, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.