Název: Využití peak-end pravidla v reklamách a porovnání jeho účinnosti na různé věkové a genderové kategorie
Překlad názvu: Using peak-end rule in advertising and comparing its effectiveness to different age and gender categories
Autoři: Kozeleková, Kristína ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Koblovský, Petr (oponent)
Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok: 2022
Jazyk: slo
Abstrakt: This bachelor thesis deals with the application of peak-end effect in the realm of advertisement. The aim of the thesis is to explain the peak-end effect and to try to observe the rule's effect with regard to commercial advertisement. Consecutively the thesis presented 3 different commercials each presenting 3 different commercial products to the participants. Participants' enjoyment was recorded throughout the screening of the commercial with the help of a sliding bar. The results were then visualized using graphs and subsequently examined to try to determine if the peak-end effect was present or if it had any affect on the participants in any way.
Klíčová slova: behaviorálna ekonómia; kognitívne skreslenie; marketing; Pravidlo vrcholu akonca; reklama; advertising; behavioral economics; cognitive bias; marketing; Peak-end rule

Instituce: Fakulty UK (VŠKP) (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dostupné v digitálním repozitáři UK.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/20.500.11956/176340

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-509184


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Školství > Veřejné vysoké školy > Univerzita Karlova > Fakulty UK (VŠKP)
Vysokoškolské kvalifikační práce > Bakalářské práce
 Záznam vytvořen dne 2022-10-09, naposledy upraven 2023-12-17.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet