Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí22 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Počítačové adaptivní testování a možnosti jeho využití v psychodiagnostice
Dlouhá, Jana ; Bahbouh, Radvan (vedoucí práce) ; Niederlová, Markéta (oponent)
4 Abstrakt Teoretická část práce je zaměřena na počítačové adaptivní testování (CAT) a teorii odpovědi na položku (IRT). Zařazena je také kapitola srovnávající IRT s běžně používanou klasickou testovou teorií (CTT). Je zde také krátká zmínka o počítačovém a online testování, protože tyto typy administrace se v mnohém liší od klasických tužka-a- papír testů. Cílem této práce bylo zhodnotit jednotlivé způsoby administrace eEOD testu a porovnat je s testy eEPQ a sebehodnocením. V praktické části byly kalibrovány položky škály extraverze Eysenckova osobnostního dotazníku (eEOD) na skupině 124 respondentů Na získaných datech byla následně provedena simulace počítačového adaptivního testování, která jasně ukázala výhody tohoto typu testování v porovnání s klasickou podobou testu. Tyto výsledky byly porovnány s výsledky reálné administrace CAT testu na původním vzorku a na nové skupině respondentů (Np=69, Nn=68). Výsledky silně korelovaly s výsledky simulovaného testu. Pro ověření validity počítačové adaptivní verze eEOD byly navíc výsledky respondentů v tomto testu porovnány s výsledky v testu eEPQ a v krátké sebeposuzovací škále. Nakonec bylo provedeno srovnání výsledků počítačové adaptivní administrace s výsledky administrace tužka-a-papír. Klíčová slova: Počítačové adaptivní testování, online testování, teorie...
Podpora léčebného procesu hospitalizovaného dítěte pedagogickými prostředky
Dlouhá, Jana ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Vítková, Marie (oponent) ; Blahutková, Marie (oponent)
DLOUHÁ, J. Podpora léčebného procesu hospitalizovaného dítěte pedagogickými prostředky. Praha: Pedagogická fakulta UK. Disertační práce. 199 s. Disertační práce se zabývá problematikou vlivu hospitalizace na subjektivní prožívání psychické pohody na děti mladšího a staršího školního věku a dále sociální oporou těchto dětí formální (z řad pracovníků pomáhajících profesí ve FN HK) a neformální (z řad rodičů a spolupacientů hospitalizovaných dětí tamtéž). Cílem předkládané práce je zkoumání závislostí mezi věkem a délkou hospitalizace dětí hospitalizovaných ve FDN Hradec Králové a jejich subjektivní pohodou. Dílčím cílem je zjistit vnímání hospitalizace u dětí hospitalizovaných ve FDN Hradec Králové a jejich vnímání sociální opory během ní ve vztahu ke zkušenostem dětí hospitalizovaných ve FDN Hradec Králové s pracovníky z řad pomáhajících profesí, kteří jsou kmenovými pracovníky FDN Hradec Králové. Disertační práci je rozdělena na část teoretickou a na část praktickou. V teoretické části práce je provedena analýza dosavadních poznatků v oblasti sociální opory hospitalizovaných dětí - z řad rodičů, pedagogických pracovníků působících ve školách při nemocnicích a podrobně jsme se zabývali problematikou profese herního specialisty v České republice a ve Velké Británii. V praktické části práce je...
Problém celku. Holistické koncepty v environmentálním vzdělání
Dlouhá, Jana ; Kratochvíl, Zdeněk (vedoucí práce) ; Drozenová, Wendy (oponent) ; Stibral, Karel (oponent)
Práce byla zahájena1 analýzou současných přístupů či modelů uplatňovaných v environmentálním vzdělávání a relevantních dokumentů v dané oblasti. Pozornost se soustředila na charakteristické rysy a zde uplatňované požadavky, a posléze i na základní obecné pojmy, které jsou pro tento typ vzdělání příznačné2. Na nich pak bylo prováděno zkoumání další, v jeho rámci se ukázal nejvýznamnější právě koncept celostnosti, holismu (který ovšem ve zkoumané oblasti chápán ze souvislostí přírodních věd). Tomuto "celku" jako základnímu východisku i cíli myšlení pak byla věnována pozornost především, a tento zájem dal celé práci nakonec název. Šlo tedy o celek (vědění), o to, aby se ukázala myšlenková východiska tzv. holistických přístupů, a na tomto základě i jejich možnosti a omezení vzhledem k popisu a výkladu skutečnosti, i jejich úloha v konceptech či soustavách vzdělávacích. Byly analyzovány způsoby, jakými se některé oblasti vědění celku přibližují, vyšetřováno, jakou roli zde hraje, například jaký kontext navozuje a zda a jak tento kontext pak působí na utváření dílčích a jednotlivých významů. Bylo dále zkoumáno, zda poukaz k celku je v nějakém ohledu univerzální a zda tedy na tomto základě lze založit dialog mezi různými diskursy. Nakonec byl učiněn pokus vymezit povahu celkovosti samé - metafyzickou,...
Mládež a životní prostředí (Rozdíly v postojích učňovské mládeže k nakládání s odpady)
Kohútová, Linda ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
P ř e d k l á d a n á d i p l omo v á p r á c e s e z a b ý v á r o z d í l n o s t í p o s t o j ů s t ř e d o š k o l s k é ml á d e ž e k e k o l o g i c k é p r o b l ema t i c e , k o n k r é t n ě k n a k l á d á n í s o d p a d y . Vš ímá s i e k o l o g i c k é v ý c h o v y v Č e s k é r e p u b l i c e , j e j í h o z a č l e n ě n í d o l e g i s l a t i v y , d o v z d ě l á v a c í c h p l á n ů š k o l a j e j í r e a l i z a c e v e š k o l á c h i mimo š k o l u . S l e d u j e n a b í d k u e n v i r o nme n t á l n í c h p r o g r amů z amě ř e n ý c h n a s t ř e d o š k o l s k o u ml á d e ž , s c í l em n a v r h n o u t v ý u k o v ý e n v i r o nme n t á l n í p r o g r am v h o d n ý p r o u č ň o v s k o u a g ymn a z i j n í ml á d e ž . S o u č á s t í p r á c e j e p r a k t i c k ý e x p e r ime n t , k t e r ý s l e d u j e r o z d í l n o s t i v p o s t o j í c h o b o u t y p ů ml á d e ž e k o d p a d o v é p r o b l ema t i c e . P r o ú č e l y t o h o t o e x p e r ime n t u s e j e d n a k a p i t o l a p r á c e v e lmi s t r u č n ě v ě n u j e o d p a d o v ému h o s p o d á ř s t v í . V p ř í l o z e s e z a b ý v ám p r a k t i c k ými n á v r h y n a z l e p š e n í e k o l o g i c k é v ý c h o v y s e z ř e t e l em n a n a k l á d á n í s o d p a d y a u č ň...
Univerzity profesora Kaktuse- evaluace metodiky kursu globální výchovy Orbis Kaktus 2008
Horáková, Ivana ; Činčera, Jan (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jana (oponent)
Předmětem zkoumání je metodika kurzu globální výchovy Orbis Kaktus 2008 a posuny v postojích, názorech, porozumění a chování účastníků kurzu. Kurz byl postaven na třech základních tezích (resp. horizontech): vnímání krásy v přírodě (1), uvědomění si provázanosti světa (2) a uvědomění možnosti aktivní pomoci (3). Práce mapuje posuny účastníků v těchto rovinách a hodnotí cíle metodiky jednak v rovině výukové (do jaké míry kurz ovlivnil porozumění určité tezi u účastníků kurzu), jednak v rovině skupinové (do jaké míry byla skupina integrována do funkčního celku schopného spolupráce na projektech). Pro evaluaci byly použity písemné reflexe a materiály z kurzu, rozhovory s částí účastníků po kurzu, hodnocení pomocí e-learningové aplikace Moodle (posttest 1) a data z dotazníku posílaného e-mailem (posttest 2). Po zpracování dat byly identifikovány faktory, které mohou mít dopad na míru ovlivnění účastníků. Práce slouží k reflexi a rozvíjení metodiky podobně zaměřených programů.
Projekt výplat výsluhové penze a hodnocení jeho průběhu.
Poludvorná, Lucie ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Dlouhá, Jitka (oponent)
Diplomová práce se zabývá vývojem a následným hodnocením projektu na vytvoření a následnou implementaci software. Mapuje probíhající projekt a na základě metodik pro řízení projektů, průzkumu u účastníků projektu a osobních postřehů, jej hodnotí. Úvodní část je věnována vlastnostem projektu a možnostem jeho hodnocení. Následuje seznámení s prostředím realizace projektu a stručný nástin jeho průběhu. V závěru jsou pak na základě získaných informací formulovány hodnocení a náměty na vylepšení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí22 - 30  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 DLOUHÁ, Jana
9 Dlouhá, Jana
1 Dlouhá, Jana,
3 Dlouhá, Jana|orcid:0000-0002-9660-5594|researcherid:I-7773-2014|scopus:55939518800
1 Dlouhá, Jarmila
1 Dlouhá, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.