Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 209 záznamů.  začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukce dokonalého zdraví : analýza internetových magazínů věnovaných zdraví
Brožová, Pavla ; Trampota, Tomáš (oponent) ; Reifová, Irena (vedoucí práce)
Diplomová práce "Konstrukce dokonalého zdraví: analýza internetových magazínů věnovaných zdraví" se zabývá tím, jak je v médiích konstruováno zdraví, nemoc a jejich vztah. Teoretická část přináší vhled do vybraných oblastí health communication, zejména do těch, které jsou spjaty s médii. Zabývá se také otázkami vlivu společnosti na pojetí těla, zdraví a nemoci. Dále je tematizováno základní teoretické východisko, jímž je sociální konstrukce reality. Výzkumná část zahrnuje jak kvantitativní, tak i kvalitativní analýzu. Cílem kvantitativní analýzy je prozkoumat strukturu článků o zdraví a zároveň vytvořit základ pro kvalitativní analýzu. Výstupem kvalitativní analýzy má být soubor kategorií konstukce zdraví a nemoci, které média produkují.
Recepce seriálu Přátelé středoškoláky: vliv divácké slasti na užití sitcomu
Přivřelová, Iva ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Tato práce si klade za cíl přispět ke studiu vnímání populární kultury analýzou určitých aspektů divácké slasti a jejímu vlivu na recepci dominantní ideologie obsažené v textu populární kultury. Práce chce nejprve shrnout relevantní teorie o tématu a poté jejich závěry konzultovat s vlatním kvalitativním výzkumem provedeným na vzorku respondentů, který vytvoří středoškolští studenti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vizuální komunikace firmy Tatra Kopřivnice ve třicátých letech dvacátého století
Doležalová, Šárka ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Pruša, Igor (oponent)
This bachelor work is called The visual communication of Tatra Koprivnice Company during thirties of the twentieth century. Its aim is to describe visual communication of Tatra (a car maker) during thirties of the twentieth century. It starts with definition of communication and communication models. Then it mentions different motivations to communication and communication functions. Next part defines marketing and marketing communication. Other chapters deal with brand and its theory. The brief history of Tatra company is mentioned with emphasis on its economical progress and successes of Tatra cars in car competitions and various heuristic journeys made with Tatra cars. The last part is about background of the communication. The last part is the semiotic analysis of ten different visual materials from thirties. All of themare promotional ones. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Obraz terorismu v tištěných médiích
Vopěnková, Adéla ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Vymezení pojmu terorismu je komplikované a proměnlivé, stejně jako se mění hodnocení jednotlivých incidentů v souvislosti se zveřejněním nových skutečností. Smyslem této diplomové práce nebylo zachytit terorismus pouze jako fenomén s dlouhou historií, ale také jako dynamický sociální jev, který prochází proměnami a etapami vývoje stejně jako celá společenost a představit jej jako komunikační proces, ve kterém jde o prosazování konkrétních politických a dalších cílů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Obraz Spojených států amerických v týdeníku Týden
Bočanová, Stanislava ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Cihlářová, Gabriela (oponent)
Dlouhodobý zájem o média a o Spojené státy americké předcházel vzniku této diplomové práce. Došlo k tomu takto: Za p ředmět svého zkoumání jsem si vybrala USA z několika důvodů . Jednak to byla pro mne dlouho vzdálená země, kam bylo obtížné se běžně dostat, jednak jsem ji pak velmi zběžně a nedostatečně poznala při své návštěvě a to pro mne znamenalo vice otázek než odpovědí. Proto jsem se snažila znovu podívat na Ameriku z českého odstupu, protože samotný fakt, že jsem někde byla, vůbec neznamená, že jsem této zemi porozuměla. Každou cizí zemi poznáváme především prostřednictvím médií a proto se domnívám, že je potřeba se podívat na mechanismy, s jakými média s obrazem cizí země pracují. Tato práce se pokusí zodpovědět otázku, jak jsou Spojené státy americké zobrazovány v českém médiu, konkrétně ve zpravodajském týdeníku Týden. Zkoumaným obdobím je rok 2003. Proč jsme zvolili právě toto období? Pro Spojené státy je to klíčové období, protože USA vstupují do kontroverzní irácké války, která znamená konflikt nejen s muslimským světem, ale také obtížné období vztahu k evropským spojencům, především k Francii a také Německu. Je to důležité i z českého hlediska, protože jsme vedle USA vystupovali jako spojenci. Proto toto období znamená také zvýšený mediální zájem o USA i jejich vztahy k okolnímu světu. Powered...
Nastolování agendy pořadem Otázky Václava Moravce SPECIÁL v denících Právo, Lidové noviny, Mladá fronta DNES a Hospodářské noviny
Pobořilová, Adéla ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl zjistit, zda pořad Otázky Václava Moravce SPECIÁL nastoloval agendu v českých médiích, konkrétně v periodickém tisku - v denících Právo, Lidové noviny, Mladá fronta Dnes a Hospodářské noviny. Pomocí kvantitativní a častečně i kvalitativní analýzy se pokusíme určování tématu dokázat a zároveň zjistit, v jaké míře se tak dělo, které tituly se věnovaly pořadu více, které méně, jaké informace z pořadu byly převzaty, jak se deníky mezi sebou v informování lišily, komu poskytovaly prostor a koho jak hodnotily. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Problematika stranění v médiích na příkladu fotbalového zpravodajství o SK Slavia Praha a AC Sparta Praha v deníku Sport
Myslivcová, Jana ; Kraus, Jiří (oponent) ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce "Problematika stranění v médiích na příkladu fotbalového zpravodajství o SK Slavia Praha a AC Sparta Praha v deníku Sport" pojednává o odlišném referování deníku Sport o fotbalových týmech Slavii a Spartě v podzimní části Gambrinus ligy v ročníku 2008/09. Hypotézou výzkumu je, že deník Sport v daném období stranil Slavii a referoval neobjektivně. V daném období se týmu Slavie dařilo a Spartě nikoliv a tento fakt mohl být důvodem odlišeného referování. Práce mapuje titulní strany deníku, rámování článků o uvedených týmech a také hodnocení týmů a jejich hráčů redaktory, a to ve vybraných týdnech v období srpen až prosinec 2008. Kromě problematiky objektivity také práce okrajově zkoumá, zda dochází v případě zkoumaných článků k bulvarizaci.
Mediální obraz Kuby v denících Právo a Mladá fronta Dnes v roce 2009
Javůrek, Karel ; Křeček, Jan (oponent) ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce jsou zprávy týkající se Kuby. Důvodem výběru tohoto tématu je možnost zpracovat mediální obraz konkrétní země s jiným politickým zřízením a ideologií. S touto zemí nás také pojí společná historická zkušenost. V neposlední řadě byl důvodem také osobní zájem o tuto zemi a její historii. Data byla zkoumána v denících Právo a Mladá fronta Dnes. Výsledkem práce je popsání stereotypizace sdělení v těchto denících. Dále také porovnání rozdílů v reprezentaci této země ve dvou denících s odlišnou cílovou skupinou čtenářů. Zároveň bylo také určeno, jaké zpravodajské hodnoty akcentují jednotlivé deníky. Metodou byla zvolena kvalitativní analýza. Téma nebylo zatím zpracováno.
Analýza prime time programové skladby ČT1 v letech 2003-2008
Hlavicová, Lenka ; Trampota, Tomáš (oponent) ; Jirák, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce " Analýza prime time programové skladby ČT 1 v letech 2003 - 2008" pojednává o veřejnoprávní České televizi a analyzuje programovou skladbu jejího prvního programu v prime timu za období šesti let. V teoretické části jsou uvedena fakta o historickém kontextu televizního vysílání zaměřeném zejména na subjekty poskytující tak zvanou veřejnou službu, což v případě České republiky znamená právě ČT 1. Dalším velkým teoretickým oddílem je typologie programové skladby. V této části definuji typy pořadů, které jsou dále předmětem analýzy. Vymezuji pojem prime time jako základní časovou veličinu v analýze. V praktické části jsou analyzována statistická data vypovídající o četnosti výskytu jednotlivých programových typů ve zvoleném období a jsou řazena do přehledných tabulek a grafů. Současně s těmito daty je vyhodnocována také sledovanost jednotlivých pořadů a tyto jsou vzájemně porovnány a seřazeny. Výsledkem práce je zjištění, že v průběhu zvoleného období došlo ke změně programové skladby. Jsou hledány důvody, které by vedly k případné změně a jaký vliv mohou tyto změny mít na sledovanost jednotlivých pořadů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 209 záznamů.   začátekpředchozí170 - 179dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.