Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv typu ustájení na reakci koní na nový předmět
ČERNÁ, Michaela
Koně jsou zvířata s vysokou citlivostí, která intenzivně reagují na nové předměty nebo prostředí, jež je pro ně neznámé. Tato rychlá odezva vychází z jejich přirozené role kořisti v přírodě, což je důvodem pro jejich instinktivní úlekové reakce. Cílem této diplomové práce bylo na základě dostupné literatury vytvořit metodiku k testování reakce koní na nové předměty a na jeho základě vyhodnotit vliv faktorů typ ustájení a věk koní Do testování bylo zahrnuto 18 koní ve věku od 1 do 22 let ze třech typů ustájení (aktivní stáj, boxové a pastevní ustájení). Testy strachu o délce 5 minut sledovaly reakci ba předměty barevné pásky a modrou plachtu. Test přejití matrace trval maximálně 10 minut. V případě obou testů strachu s barevnými páskami i plachtou koně z boxového ustájení vykazovali větší známky nervozity. Statisticky průkazně více času trávili pohybem oproti koním z aktivní stáje (klus průměrně o 10,5 s u barevných pásek a o 4,8 s u plachty). Jedinci z aktivní stáje naopak vždy trávili více času průzkumem (průměrně o 17 s u barevných pásek a o 25 s u plachty). V případě testu strachu překonání matrace nebyl prokázán rozdíl mezi koňmi ze sledovaných typů ustájení (p-hodnota = 0,679 > 0,05). Pomocí korelační analýzy byl hodnocen vliv věku na délku jednotlivých projevů chování při kontaktu s novým předmětem. V případě testu s plachtou i barevnými páskami starší koně trávili méně času stáním, průzkumem, cvalem a uvnitř vyznačeného kruhu v porovnání s mladšími jedinci. Naopak starší koně více chodili a více času trávili na plachtě a krmením v porovnání s mladšími. Starší koně potřebovali více času k překonání matrace v porovnání s mladšími (r = 0,12). Významem obohaceného prostředí, které je v této práci prezentováno aktivní stájí, je v mírnější reakci koní na nové předměty a snížení rizika při kontaktu s člověkem.
"Legs apart as the tide came in": Fluid Sexual Personae of Ann Quin
Černá, Michaela ; Vichnar, David (vedoucí práce) ; Armand, Louis (oponent)
Tato práce se zabývá "sexuálními personami" v díle britské autorky Ann Quin. Cílem práce je sledovat jistý přehled typů postav objevujících se napříč autorčiným dílem, poukázat na patrné vzorce v jejich konstrukci a přístupu k nim. Rozbor pracuje zejména se závěry dosaženými v dosavadním výzkumu týkajícím se autorčina díla a zohledňuje také závěry psychoanalytických textů, především pak z tvorby Sigmunda Freuda, jehož dílo z velké části popisuje fenomény sledované v jednotlivých postavách, nebo textů psychoanalýzou ovlivněných. Pro rozbor byly zvoleny čtyři oblasti opakovaně se vyskytující v díle Ann Quin: prostředí rodiny, genderové role, trojúhelníkové vztahy a násilí. Tyto tematické okruhy značně formují archetypální projevy jednotlivých postav. Práce poukazuje na významné rysy opakující se v autorčině díle ve vztahu k jisté "typizaci" jejích postav v kontextu sexuality a zároveň se pokouší o srovnávací reflexi jednotlivých "person". KLÍČOVÁ SLOVA Ann Quin, sexualita, persona, britská literatura, 60. léta 20. století, experimentální spisovatelka
Způsoby hodnocení stresu u koní
ČERNÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá aktuálně velmi řešenou problematikou v chovu koní, kterou je stres. Může být vyvolán celou řadou příčin a vést k celé řadě nežádoucích následků. Ty mohou negativně ovlivnit zdraví, výkon nebo chování zvířat. Proto se jedná o velmi důležité téma pro chovatele koní. Cílem této bakalářské práce bylo sepsat dostupné aktuální informace o stresu koní a vybrat vhodné způsoby k jeho hodnocení. Zvoleny byly následující postupy: měření srdeční frekvence, hladiny krevního kortizolu, tělesné teploty a teploty oka. Do pozorování byly zahrnuti 3 jedinci, kteří byli integrováni do nového stáda. Nejefektivnějším způsobem hodnocení míry tresu při začleňování koní do nového stáda bylo vyhodnoceno měření teploty oka s využitím termokamery. V průběhu 3 dnů klesla hodnota teploty oka z 35,5 °C na 31,6 °C. Invazivní a přesnou metodou stanovení stresu u koní bylo shledáno stanovení koncentrace krevního kortizolu, kdy byly zaznamenány hodnoty 64,3 nmol/l, 29,7 nmol/l při odběru v 17:00 a 149 nmol/l při odběru v 10:00. Dopolední čas se ukázal jako vhodnější k odběru krve za účelem hodnocení míry stresu. Rychlost srdeční frekvence byla zaznamenána jako běžná (36 tep/min, 44 tep/min) a neodrážela stresovou reakci. Rektální měření teploty se ukázalo náročné na provedení u koní v novém prostředí a ve stresu. Jako nejpřesnější metody hodnocení stresu u koní se ukázalo měření teploty oka hladiny krevního kortizolu, která se jeví jako vhodná spíše pro vědecké účely. Cílem každého chovatele by však především měla být snaha předejít vzniku streso-vých situací, a to hlavně naplňováním welfare v chovu koní.
Rituál při úspěšném ukončení léčby závislosti v terapeutické komunitě pohledem klienta
Černá, Michaela ; Radimecký, Josef (vedoucí práce) ; Richterová-Těmínová, Martina (oponent)
Cílem práce je na základě pozorování popsat rituál při úspěšném ukončení léčby drogové závislosti v konkrétní terapeutické komunitě a zjistit, jak klient, který takto ukončil léčbu, tento rituál vnímá. Práce se zaměřuje zejména na to, jaké prožíval emoce, zda a případně jak vnímal své okolí a rituální předměty při rituálu používané. Rituály by se daly charakterizovat jako slavnostní úkony mající svá pravidla a svůj význam. Uspokojují potřeby citových zážitků a spirituality jedince, váží se k tradicím určitého společenství a dávají jedinci možnost se s daným společenstvím ztotožnit. Terapeutická komunita využívá hojné množství rituálů a to zejména z výše zmíněných motivů. Výzkumný soubor je tvořen klientem terapeutické komunity pro drogově závislé, který absolvoval rituál k úspěšnému ukončení jeho léčby. V praktické části byl použit kvalitativní přístup, sběr dat byl proveden formou semistrukturovaného rozhovoru a data byla následně vyhodnocena formou analýzy rozhovoru. Z analýzy rozhovoru vyplynulo, že klient prožívá během rituálu řadu emocí, které mohou mít ambivalentní povahu, v určitých fázích rituálu pak zaměřuje pozornost na své okolí a je též schopný vnímat a soustředit se na rituální předměty a jejich význam. Klientem absolvovaný rituál je pak stručně popsán na základě pozorování. V...
Úspěšnost léčby deriváty sulfonylurey u diabetes mellitus 2. typu
Černá, Michaela ; Vopršalová, Marie (vedoucí práce) ; Tilšer, Ivan (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra farmakologie a toxikologie Kandidát: Mgr. Michaela Černá Konzultant: PharmDr. Marie Vopršalová, CSc Název rigorózní práce: Úspěšnost léčby derivátů sulfonylurey u diabetes mellitus 2.typu Předkládaná práce se zabývá analýzou úspěšnosti léčby perorálními antidiabetiky - deriváty sulfonylurey u diabetiků 2.typu. V teoretické části jsou shrnuty základní principy screeningu a diagnózy diabetu 2.typu, nastíněn algoritmus výběru léčby a stručně popsány jednotlivé skupiny perorálních antidiabetik. Je zde i zmínka o dalších možnostech farmakoterapie diabetu. Bližší pozornost je věnována perorálním diabetikům ze skupiny derivátů sulfonylmočoviny, kde jsou jednotlivé poznatky podloženy vědeckými studiemi. Cílem experimentální části studie bylo sledovat na souboru pacientů léčených ve zdravotnickém zařízení Dům zdraví Havířov zkušenosti s terapií deriváty sulfonylurey. Byla sledována úspěšnost terapie a důvody vysazení jednotlivých léčivých látek. Z našich výsledků vyplývá, že nejvíce pacientů mělo zkušenosti s glimepiridem a dále s kombinacemi perorálních antidiabetik ze skupiny derivátů sulfonylurey (SU-PAD) s metforminem. Gliquidon byl nejčastěji ordinován u starších pacientů, naopak glimepirid u mladších. Volba SU-PAD nezávisela na...
Textová složka v učebnicích češtiny jako cizího jazyka
Černá, Michaela ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce) ; Převrátilová, Silvie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá textovou složkou v učebnicích češtiny jako cizího jazyka. Cílem práce je na základě vybraných strukturních aspektů textu (vyplývající z teoretické části) charakterizovat a analyzovat obsah a způsob prezentace výkladové i nevýkladové textové složky (psané a obrazové) vybraných učebnic češtiny jako cizího jazyka z hlediska jejího účelu a její funkce vzhledem k charakteru učebnice. Zvláštní důraz je přitom kladen na tematickou oblast genderu a její uplatnění a projevy v daných učebnicích. Po teoretickém vhledu do genderové problematiky obecně i následně se speciálním zaměřením na učebnice následuje analýza textové složky učebnic z hlediska koncepce, vybíraných témat, prezentovaných hodnot a potřeb, způsobu zobrazování žen a mužů nejen v ilustracích, ale i prostřednictvím jazykových prostředků a vytvoření tzv. obrazu ženy a muže v tomto typu učebnic. Tento rozbor je proveden mimo jiné prostřednictvím tzv. průvodců učebnicemi, tzn. postav objevujících se v jednotlivých kapitolách, provázející danými tématy v kontextu celé učebnice, napomáhající k její větší atraktivitě a zvládání procesu učení. Teoretická část práce obsahuje kapitoly rozebírající témata jako komunikace a komunikát, text, didaktický text, funkce, strukturní komponenty a parametry didaktického textu,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 ČERNÁ, Magdalena
9 ČERNÁ, Marie
2 ČERNÁ, Miroslava
20 ČERNÁ, Monika
1 Černá, M.
3 Černá, Magdaléna
7 Černá, Marcela
1 Černá, Mariana
9 Černá, Marie
2 Černá, Marina
15 Černá, Markéta
2 Černá, Marta
40 Černá, Martina
40 Černá, Martina
35 Černá, Michaela
1 Černá, Michaela Bc.
2 Černá, Michaela,
3 Černá, Michala
7 Černá, Milena
1 Černá, Miluše
2 Černá, Miroslava
20 Černá, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.