Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí67 - 76  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika internetového podnikání
Rýdel, Tomáš ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
(česky): Hlavním cílem práce je popsat specifika internetového podnikání s ohledem na odhalení příčin úspěchu či naopak neúspěchu firem v internetovém prostředí. V rovině teoretické je v této souvislosti záměrem práce charakterizovat vliv internetu na principy podnikání a dát tak čtenáři ucelený obraz o jeho dopadech na současnou podnikatelskou sféru. V návaznosti na cíl práce je potřeba prakticky prozkoumat, jaké možnosti nabízí 21. století v oblasti integrace moderních firemních nástrojů, které umožňují hladší přístup k firemním informacím a znalostem a zda jejich efektivní optimalizace je klíčem k úspěšnému podnikání na internetu. Přínosem této práce je praktické zhodnocení výzev, které přináší do firem neustálý vývoj informačních a komunikačních technologií, které může být využito pro podporu rozhodování při výběru vhodné kombinace firemních nástrojů.
Porovnání regionu Střední Morava a švédského regionu Västra Götaland v oblasti rozvoje informační společnosti a regionálních inovačních strategií
Šnajdarová, Dagmar ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
ŠNAJDAROVÁ, Dagmar. Porovnání regionu Střední Morava a švédského regionu Västra Götaland v oblasti rozvoje informační společnosti a regionálních inovačních strategií = Comparison of the region Střední Morava and the Swedish region Västra Götaland in area of information society development and regional innovation strategies. Praha, 2013-08-09. 89 s., 4 s. příl. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictví. Vedoucí diplomové práce Petr Očko. Abstrakt Podstatou diplomové práce je poukázat na stav rozvoje informační společnosti a inovací v regionu Střední Morava, porovnat jej v mezinárodním měřítku se švédským regionem Västra Götaland a nalézt faktory, které působí na rozvoj těchto oblastí. Rozvinutá informační společnost a na ni navazující fungující inovační prostředí jsou indikátorem vysoké kvality života obyvatel regionu. V práci jsou zohledněny zejména strategické dokumenty, statistická data a projekty, které úzce souvisejí s rozvojem informační společnosti a inovačního prostředí ve vybraných regionech. Aktivity typu regionálních inovačních strategií a strategií pro rozvoj informační společnosti prosazované na regionální úrovni umožňují lepší využití místního potenciálu a specifických podmínek regionu. Účinnost strategických jednání...
Analýza informačních zdrojů pro rozvoj softwarových aplikací v prostředí grafického průmyslu
Urbánek, Matyáš ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu a popis informačních zdrojů pro oblast softwarových aplikací, informačních systémů a souvisejících technologií v tiskovém (polygrafickém) průmyslu. V úvodu je stručně nastíněna informační potřeba a přesycení informacemi v tomto oboru. Dále je definován pojem software pro tiskový průmysl a návazné pojmy jako manažerské informační systémy a systémy výrobních workflow. Pro potřeby analýzy byla vytvořena množina klíčových slov a frází, jejichž vztahy byly vyjádřeny jednoduchými stromovými strukturami. Tato klíčová slova jsou využita během rešeršní činnosti v analyzovaných systémech a vyhledávačích. Pomocí rešeršně analytické činnosti jsou v práci nalezena periodika publikující články věnující se zkoumanému tématu. Analýza se zaměřuje jak na oblast hlubokého webu, kde jsou zkoumány především digitální knihovny a databázová centra, tak na oblast webu povrchového, kde jsou popsána webová sídla odborných, vědeckých a výzkumných organizací spolu s dokumenty, které je možné v rámci těchto internetových prezentací získat. U většiny zahrnutých systémů jsou uvedeny odkazy a citace nalezených primárních dokumentů, které se vztahují ke zpracovávanému tématu. V poslední kapitole je pak stručně popsána výsledná webová prezentace (internetové stránky) se seznamy odkazů na...
Analýza podnikových informačních systémů na českém trhu
Tlatla, Petr ; Souček, Martin (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou tuzemských podnikových informačních systémů, které jsou primárně nabízeny podnikům střední velikosti. Cílem práce je poskytnout relevantní informace pracovníkům, kteří stojí před rozhodnutím, jaký podnikový informační systém vybrat. První část práce se věnuje teoretické rovině ERP systémů. Charakterizuje ERP systémy, jejich historii, architekturu a problematiku při jejich implementaci. Další kapitoly jsou zaměřeny na oblast českého trhu s podnikovými informačními systémy. Hlavní část práce je tvořena analýzou a vyhodnocením dat, které poskytli respondenti nabízející tuzemský ERP produkt určený pro segment středních, popřípadě malých podniků. V závěru práce jsou shrnuty vybrané klíčové ukazatele.
Strategický plán optimalizace informačních potřeb firmy Weiler s.r.o.
Dvořáková, Michala ; Očko, Petr (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou optimalizace informačních potřeb ve strojírenském podniku Weiler s.r.o. Práce obsahuje zpracované teoretické podklady, na nichž je založena praktická část, ve které je provedena strategická analýza prostředí záměru a analýza informačních potřeb společnosti, na jejichž základě je zpracován strategický plán optimalizace ve třech strategických variantách, pesimistické, kdy ke změně nedojde, realistické, která počítá s využitím jednoho informačního pracovníka a optimistické, která předpokládá založení celého informačního oddělení. Konečným návrhem je rozpracování realistické varianty včetně finančního plánu, ve kterém je propočtena efektivnost tohoto navrhovaného řešení.
Budování a řízení značky v prostředí sociálních médií
Jindra, Martin ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Budování a řízení značky v prostředí sociálních médií Předložená práce se zabývá působením obchodních značek v prostředí sociálních médií. Značka, která má kromě funkčního významu i symbolický význam, slouží jako spojnice mezi produktem, službou nebo firmou a (potencionálními) zákazníky. Na její hodnotu má tak vliv řada faktorů. Jak by měla být značka vedena v sociálních médiích, v prostředí, které je tak odlišné od prostředí masových médií, řeší následující text, který počínání značky zasazuje do širšího teoretického kontextu nástupu nové formy komunikace (síťové komunikace many-to- many). Předložena jsou doporučení, jak pracovat s komunitou a obsahem kolem značky. Nejenom spotřebitelům, ale i samotné značce mohou sociální média za předpokladu kvalitního monitoringu přinášet výhody. Rozebrány jsou zejména následující: péče o zákazníky, tracking značky, vyhodnocování reklamních kampaní, získávání zpětné vazby a podnětů pro zlepšení a alertovací systém. Naslouchání sociálním médiím je představeno ve smíšeném výzkumu, ve kterém jsou monitorovány tři značky českých mobilních operátorů a s jejich zástupci jsou pak analyzována naměřená data. Rovněž je prezentováno aktuální působení zmíněných značek v prostředí českých sociálních médií.
Současné možnosti řešení správy a oběhu dokumentů ve firmě
Kučerová Zrálíková, Václava ; Pokorný, Jan (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Diplomová práce analyzuje oblast pro správu podnikového obsahu (ECM), dává jí do vztahu k jiným podnikovým aplikacím a vymezuje jednotlivé fáze životního cyklu dokumentů. Dále popisuje jednotlivé komponenty podnikového obsahu (ECM) včetně technologií, které tyto komponenty pokrývají. V praktické části je blíže představen nástroj pro správu a ukládání dokumentů (DMS) ve firmě ABC. Na softwaru Exact Synergy Enterprise jsou demonstrovány jeho výhody a nevýhody týkající se správy dokumentů a provozní problémy, které s sebou tento druh softwaru může nést.
Působení značky v prostředí sociálních médií
Jindra, Martin ; Lipková, Helena (oponent) ; Očko, Petr (oponent)
Působení značky v prostředí sociálních médií Abstrakt Předložená práce se zabývá působením obchodních značek v prostředí sociálních médií. Značka, která má kromě funkčního významu i symbolický význam, slouží jako spojnice mezi produktem, službou nebo firmou a (potencionálními) zákazníky. Na její hodnotu má tak vliv řada faktorů. Jak by měla být značka vedena v sociálních médiích, v prostředí, které je tak odlišné od prostředí masových médií, řeší následující text, který počínání značky zasazuje do širšího teoretického kontextu nástupu nové formy komunikace (síťové komunikace many-to-many). Předložena jsou doporučení, jak pracovat s komunitou a obsahem kolem značky. Dále jsou pak představeny nové marketingové nástroje v sociálních médiích jako šuškanda, doporučení nebo virální marketing. I samotné značce mohou sociální média za předpokladu kvalitního monitoringu přinášet výhody, nejenom spotřebitelům. Rozebrány jsou zejména následující: péče o zákazníky, tracking značky, vyhodnocování reklamních kampaní, získávání zpětné vazby a podnětů pro zlepšení a alertovací systém. Naslouchání sociálním médiím je představeno ve smíšeném výzkumu, ve kterém jsou monitorovány tři značky českých mobilních operátorů a s jejich zástupci jsou pak analyzována naměřená data. Rovněž je prezentováno aktuální působení zmíněných...
Informační okruh zpravodajských agentur z hlediska oboru Informačních studií
Poubová, Martina ; Vlasák, Rudolf (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
(česky): Diplomová práce "Informační okruh zpravodajských agentur z hlediska oboru Informačních studií" pojednává o práci s informacemi ve zpravodajských agenturách. Popisuje a vyhodnocuje uplatnění oboru Informačních studií v informační podpoře zpravodajských agentur. Sleduje funkci informačních služeb, získávání a zpracování informací uvnitř agentur. Obecně popisuje oblast agenturního zpravodajství a podrobně se věnuje celému okruhu zpravodajských agentur, včetně popisu vybraných světových i národních agentur. Důležitou součástí práce je praktické porovnání a vyhodnocení zvolených kritérií agentur. Pomocí této srovnávací analýzy bylo možné vyvodit činnost a působení agentur na trhu a stanovit jejich úspěšnost. Získané výsledky poukazují na to, že hlavní postavení mají velké světové zpravodajské agentury, avšak dokazují také to, že záleží na velikosti státu, ve kterém působí, i na celkové tradici agentury. Nejen díky analýze, ale též s pomocí studia odborných pramenů, zaměřených na dané téma, lze lépe pochopit funkci a provoz zpravodajských agentur.
Aplikace metod projektového managementu na projektech VTEI před a po nástupu internetových technologií se zaměřením na Českou republiku.
Lipková, Helena ; Papík, Richard (vedoucí práce) ; Vlasák, Rudolf (oponent) ; Königová, Marie (oponent)
Disertace se zabývá aplikacemi metod projektového managementu v informačních institucích v České republice, se zvláštním důrazem na odlišnosti, které do této specializační disciplíny vnesl nástup internetových technologií. Disertace mapuje významné projekty realizované v informačních institucích ve sledovaném období, analyzuje a hodnotí metodiky projektového managementu používané na projektech VTEI v pre-internetovém období, formuluje dominantní rysy projektů před a po nástupu internetových technologií, analyzuje dopady změn společensko-ekonomických podmínek a technologického vývoje na formu implementace projektového managementu a identifikuje klíčové aspekty projektového managementu v éře po nástupu internetových technologií. Časové období sledované v rámci této disertační práce je ohraničeno lety 1960-2000

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí67 - 76  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.