Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Understood Author: A hermeneutical exploration of audiences interpretation of the author as productive practices behind a text
Pavlíčková, Tereza ; Carpentier, Nico (vedoucí práce) ; Kuzmičová, Anežka (oponent) ; Hermes, Joke (oponent)
v českém jayzce Tento projekt staví na tradici výzkumu publik, který teoreticky a empiricky ustavil, že tvorba významu textu je výsledkem vyjednávání mezi textem a čtenářem, že publika mají potenciál odolávat tlaku médií a že jejich interpretace mediálních textů jsou ukotveny v daném historickém a kulturním kontextu. Cílem projektu je rozšířit tento záběr a zdůraznit, že je rovněž důležité zkoumat komu publika naslouchají, proč, a jak. Hlavní otázkou projektu tedy je, jak lidé chápou a vnímají autory, se kterými se setkávají při interpretaci textů faktických médií, a jak je toto chápání zpětně určující v interpretaci textů. Práce se hlásí k filozofické hermeneutice jako zastřešujícímu teoretickému i metodologickému rámci, na jehož základě proponuje koncept pochopeného autora. Tvrdí, že, pochopený autor je výsledkem interpretačního aktu, kde se autor, jako čtenářovo předporozumění setkává s autorem vepsaným do textu, který čtenářovu představu autora v daném momentu interpretace aktualizuje. V empirické části bylo provedeno 28 hloubkových osobních rozhovorů s Čechy narozenými mezi lety 1948-1963, s cílem zaznamenat jejich zkušenosti a jejich vztah k médiím a mediálním autorům. Cílem empirické části není zachytit, "co je autor", ale jak se daným autor stává. Z analýzy dat vyplývá, že chápání autora je...
Cesty ke zefektivnění vnímání a porozumění pohádek či příběhů u dětí ve věku 1 -3 roky
NEUMANNOVÁ, Eva
Cílem práce bylo vymyslet co nejvíce způsobů, jak zefektivnit vnímání a porozumění pohádek či příběhů u dětí od jednoho do tří let a ověřit je v praxi. Teoretická část se zaměřuje na přehled přínosů čtení pohádek a příběhů pro rozvoj čtenářské pregramotnosti, kognitivního rozvoje, řeči, vnímání, paměti, ale také emocí, pozornosti, motivací a dalších oblastí. Součástí je i charakteristika vývojového období od 1 do 3 let. V praktické části byly zmapovány literární předlohy, které jsou pro zvolenou věkovou skupinu nejvhodnější. Vybrané literární předlohy byly připraveny metodologicky pro práci s dětmi daného věku, byly vyzkoušeny různé metody, které lze využít při práci s pohádkou či příběhem se skupinou dětí. Tyto aktivity byly realizovány s dětmi a následně evaluovány.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Šímová, Jana ; Mazalová, Alena (oponent) ; Sochor, Jan (vedoucí práce)
Revitalizace předpolí Květné zahrady má za cíl více příblížit Květnou zahradu lidem. Podat inforamce o historii Květné zahrady i o současném stavu. Zároveň doplňuje funkce, které v zahradě nefungují nebo zcela chybí. Snahou je vytvoření atraktivního vyhledávaného místa pro relaxaci, zábavu a vzdělání.
Vývoj porozumění rovnosti u žáků 2. a 3. ročníku
Routa, Miroslav ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Kvaszová, Milena (oponent)
Tématem práce je vývoj porozumění rovnosti u žáků 2. a 3. ročníku základních škol. Náplň práce vychází z výzkumu v rámci projektu Učitelské porozumění příčinám školní neúspěšnosti a efektivita pedagogických intervencí, kterého se účastnilo více než 600 žáků. Pomocí výsledků zmíněného výzkumu provedu analýzu nejčastějších chyb a příčin, z nichž se mohly chyby vyvinout. Díky výsledkům ze dvou didaktických testů z matematiky ve dvou na sebe navazujících letech u stejných žáků mohu pozorovat, kam se vnímání rovnosti během jednoho roku posunulo. Mým dalším cílem bude zjistit pomocí rozborů učebnic a vyslovení hypotézy ohledně používaných matematických zápisů, zda mé domněnky o důvodech chybných řešení jsou správné. Na základě výsledků výzkumu vzniká dojem, že podstatný vliv na porozumění rovnosti má volba učebnic, podle kterých se žáci učí. Pro ověření této hypotézy provedu podrobnou analýzu učebnic všech nakladatelství, podle nichž probíhá výuka ve zkoumaných třídách. Proběhne mapování situací, v nichž se žáci setkávají s rovnicemi a dalšími úlohami, které podporují porozumění rovnosti. Druhá hypotéza se zabývá řetězením početních operací v běžných výpočtech a ověřuje, jak tato metoda zápisu ovlivňuje vnímání rovnosti. Pro její ověření využiji složenou slovní úlohu, kterou zadám žákům a následně se...
Rozdíly v zapamatování a pochopení antické pověsti přečtené versus uchopené metodami a technikami dramatické výchovy.
Ježková, Kristýna ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem, jež porovnává efektivitu a rozdíl dvou protikladných metod užívaných ve školním prostředí. "Metody a techniky dramatické výchovy v kontrastu klasické metody frontální výuky." Cílem této práce je zjistit, zda jednotlivé metody mají vliv, a jak moc rozdílný, pro lepší či horší pochopení a zapamatování dané látky. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se snaží nastínit zadanou problematiku z odborného hlediska, pracuje především s odbornou literaturou. A vytváří tak základ pro praktickou část. Praktická část si nejprve klade výzkumné otázky a volí výzkumné metody. Jako výzkumná metoda je zvolena analýza testů vytvořených na základě odučených lekcí. Východiskem pro praktickou část je kniha "Staré řecké báje a pověsti" od Eduarda Petišky, v níž jsem se zaměřila na jednu konkrétní báji "Trója". Konec praktické části patří zreflektování průběhu lekcí a "poznání", kterého bylo dosaženo díky výzkumu. V závěru bude provedeno shrnutí a vyhodnocení výzkumných otázek.
LGBT+ studující: co si myslí a dělají učitelé/učitelky
Kameníková, Denisa ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá postoji vyučujících k školách. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy a jevy související s postoji a předsudky vůči LGBT+ studujícím. Hlavní pozornost je věnována prostředí školy. Cílem této práce bylo zjistit, jaké jsou postoje vyučujících středních škol k kvalitativní přístup a sběr dat probíhal prostřednictvím ind rozhovorů s předem nachystanými okruhy otázek. Rozhovory byly provedeny s erá jsou pro větší přehlednost spolu se vzájemnými možnými vztahy schematicky vyobrazena. Výsledky práce odkrývají, jakou komplexitu postoje vyučujících mohou mít a z jakých všech složek se vůči jednomu Představují navíc další témata jako například otvírání LGBT+ témat ve výuce, konkrétní činy vyučujících v podpoře LGBT+ studujících nebo návrhy vyučujících na zlepšení LGBT+ tematiky ve školství. KLÍČOVÁ SLOVA LGBT+, sexuální orientace, genderová identita, třídní klima, postoje, porozumění, homofobie,
Užití emoji v online komunikaci napříč generacemi
Nechvátalová, Lenka ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
In the current digital era, emoji are an integral part of everyday online communication, expressing a range of emotions and thoughts. This paper focuses on the understanding and use of emoji by different generations, with an emphasis on Generations Z, Y, X and Baby Boomers. Emoji offer a wide range of expressions and symbols, but their interpretation can differ between generations, which can lead to misunderstandings. This thesis explores the basic emoji that may be more likely to cause these misunderstandings. The aim is to identify the meanings of emoji in different generations and the influence of age and the digital environment on interpretation. The research will focus on the use and interpretation of emoji across generations. The aim is to improve understanding in online communication across generations, where emoji play a key role in communicating emotions and moods.
Sociolingvistická analýza komunikace mužů a žen
Servusová, Carolina ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem mezilidské komunikace. Cílem bakalářské práce je zaměřit se na komunikační a vyjadřovací rozdíly mezi mužským a ženským pohlavím. Shrnuje nejdůležitější poznatky z této oblasti, z literatury a z vědeckých článků. Naším předmětem zájmu jsou také v rámci kontextualizace společensko-lingvistické obory, zabývající se společností, jazykem a komunikačními procesy. Druhotným cílem je také zjistit, zda jsou případné vyjadřovací rozdíly vrozené či naučené. Bakalářská práce je rozdělena do 7 kapitol. V první kapitole se zabývá jazykem a komunikací a nastiňujeme první odlišnosti v komunikaci. V následujících třech kapitolách se zaměřuje na vědní obory, které se zabývají diferenciací společnosti, ale také jazykem a komunikací. Jedná se o sociolingvistiku, psycholingvistiku a antropolingvistiku. V dalších kapitolách práce blíže zkoumá jazykovou produkci a genderovou heterogenitu řeči. Jsou zde hledány rozdíly a vlivy, které ovlivňují naši řeč a komunikaci. V poslední kapitole je věnován prostor kvalitativnímu výzkumu, pozorování, které je zaměřeno na několik desítek komunikačních situací převážně z francouzského prostředí. Zde se práce snaží popsat a najít rozdíly, které jsou vyjmenovány v teoretické části práce.
Problematika rozumění ve filosofii Hanse Georga Gadamera
Šupková, Lucie ; Pelcová, Naděžda (vedoucí práce) ; Hauser, Michael (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou rozumění ve filozofii Hanse-Georga Gadamera, německého filozofa 20. století. Cílem této práce bylo vysvětlení problematiky porozumění a připomenutí, jak je porozumění důležité ve všech oblastech lidské činnosti. V první části je vysvětleno, co to hermeneutika je, její přechod od hermeneutiky regionální k hermeneutice obecné a dále přechod od hermeneutiky epistemologické k hermeneutice ontologické. V druhé části jsou představeni jednotliví filozofové, kteří se hermeneutikou zabývají, konkrétně Friedrich Schleiermacher, Wilhelm Dilthey, Martin Heidegger, Paul Ricoeur a Hans-Georg Gadamer. Bakalářská práce čerpá nejvíce právě z děl těchto autorů. Třetí část rozebírá základní témata hermeneutiky s ohledem na filozofii Hanse-Georga Gadamera. Poslední část vysvětluje pojem dějinného vědomí a jeho vliv na porozumění si v dialogu. Dále je zde rozebrán princip splývání horizontů a důležitost rozhovorů.
The Role of Understanding in Latin Rhetoric
Golian, Richard ; Doležalová, Lucie (vedoucí práce) ; Synek, Stanislav (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá porozumením v rečníckom umení Marca Fábia Quintiliána, Marca Tullia Ciceróna, a autora Rhetorica ad Herennium, tým, ako rozumeli svojmu umeniu a ako zohľadňovali porozumenie na strane poslucháča. Východisko skúmania je fenomenologické. Je založené na definícii fenoménu výkladu z Bytia a času od Martina Heideggera. V teoretických textoch rečníckeho umenia sa sleduje štruktúra praktického výkladu a pred- štruktúry, v ktorých je každý výklad založený. Umožňuje to hlbšiu analýzu porozumenia, ktoré rečníci spomínajú a zachytenie porozumenia aj tam, kde sa výslovne netematizuje. Analýza textov je rozdelená na dve časti. Prvá sa venuje porozumeniu na strane rečníka. Ukázala sa tu súvislosť praktického výkladu rétoriky so zbližovaním rímskeho rečníctva a filozofie. Druhá analytická časť je venovaná primárne porozumeniu poslucháča, súvislosti výkladu s naladením a dokazovaním. Sleduje sa tu, akú rolu zohráva porozumenie v tom, čo sa odohráva medzi rečníkom, jeho protivníkom a poslucháčom, a ako by mal poslucháč rozumieť tomu, čo je voči nemu využívané. Ukázalo sa, že k rečníckemu umeniu patrilo skrývanie umenia, že poslucháč by nemal plne porozumieť jeho porozumeniu na strane rečníka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.