Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozdíly v zapamatování a pochopení antické pověsti přečtené versus uchopené metodami a technikami dramatické výchovy.
Ježková, Kristýna ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem, jež porovnává efektivitu a rozdíl dvou protikladných metod užívaných ve školním prostředí. "Metody a techniky dramatické výchovy v kontrastu klasické metody frontální výuky." Cílem této práce je zjistit, zda jednotlivé metody mají vliv, a jak moc rozdílný, pro lepší či horší pochopení a zapamatování dané látky. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se snaží nastínit zadanou problematiku z odborného hlediska, pracuje především s odbornou literaturou. A vytváří tak základ pro praktickou část. Praktická část si nejprve klade výzkumné otázky a volí výzkumné metody. Jako výzkumná metoda je zvolena analýza testů vytvořených na základě odučených lekcí. Východiskem pro praktickou část je kniha "Staré řecké báje a pověsti" od Eduarda Petišky, v níž jsem se zaměřila na jednu konkrétní báji "Trója". Konec praktické části patří zreflektování průběhu lekcí a "poznání", kterého bylo dosaženo díky výzkumu. V závěru bude provedeno shrnutí a vyhodnocení výzkumných otázek.
Logopedická prevence a hudební činnosti pro děti s odkladem školní docházky
Ježková, Kristýna ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá propojením logopedické prevence a hudebních činností v předškolním vzdělávání. Cílem práce je zjistit, zda prostředky hudební výchovy můžeme zlepšit jazyk a řeč dětí s odkladem školní docházky. Teoretická část popisuje problematiku odkladů školní docházky. Věnuje se narušené komunikační schopnosti a jejím kategoriím, odlišnému mateřskému jazyku a bilingvnímu rodinnému prostředí, neboť předmětem výzkumu jsou děti z těchto zmíněných skupin. Pojednává též o vývoji řeči v jazykových rovinách, zabývá se logopedickou prevencí v mateřské škole a jejím propojením s hudebními činnostmi. Praktická část je věnována akčnímu výzkumu, který obsahuje vstupní diagnostiku dětí s odkladem školní docházky, popisuje průběh výzkumu a hodnotí vliv hudebních činností v logopedické prevenci na jazyk a řeč dětí s odkladem školní docházky. Součástí praktické části je také dotazníkové šetření, které přináší data o průběhu logopedické prevence v mateřských školách. KLÍČOVÁ SLOVA odklad školní docházky, logopedická prevence, hudební činnosti, řeč, komunikace
Rozdíly v zapamatování a pochopení antické pověsti přečtené versus uchopené metodami a technikami dramatické výchovy.
Ježková, Kristýna ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem, jež porovnává efektivitu a rozdíl dvou protikladných metod užívaných ve školním prostředí. "Metody a techniky dramatické výchovy v kontrastu klasické metody frontální výuky." Cílem této práce je zjistit, zda jednotlivé metody mají vliv, a jak moc rozdílný, pro lepší či horší pochopení a zapamatování dané látky. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se snaží nastínit zadanou problematiku z odborného hlediska, pracuje především s odbornou literaturou. A vytváří tak základ pro praktickou část. Praktická část si nejprve klade výzkumné otázky a volí výzkumné metody. Jako výzkumná metoda je zvolena analýza testů vytvořených na základě odučených lekcí. Východiskem pro praktickou část je kniha "Staré řecké báje a pověsti" od Eduarda Petišky, v níž jsem se zaměřila na jednu konkrétní báji "Trója". Konec praktické části patří zreflektování průběhu lekcí a "poznání", kterého bylo dosaženo díky výzkumu. V závěru bude provedeno shrnutí a vyhodnocení výzkumných otázek.
Příjem vlákniny ve vyspělých zemích a možnosti jeho zvyšování v populaci
Ježková, Kristýna ; Pejšová, Hana (vedoucí práce) ; Křížová, Jarmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá příjmem vlákniny a možnostmi jeho zvyšování. Hlavním cílem práce je zhodnotit skutečný příjem vlákniny v populaci a zjistit, zda lidé vlastně vědí, co to vláknina je a kolik by jí měli denně přijmout. Teoretická část je zaměřena na vlákninu jako takovou. Je zde popsána její charakteristika, rozdělení, vlastnosti a zdroje. Také je zde prezentován vliv vlákniny na zdravotní stav člověka a důsledky při nedostatečném či naopak nadměrném příjmu vlákniny. Praktická část je zaměřena na reálný příjem vlákniny v populaci. Je provedena formou dotazníkového šetření, v rámci kterého zjišťuji jaké vědomosti dotazovaní o vláknině mají, ale především jak často přijímají potraviny obsahující vlákninu. Dotazníky jsem rozdávala z velké části zákazníkům jedné nejmenované lékárny a zdravé výživy v Praze a ostatním kolemjdoucím. Celkem se mi podařilo vysbírat 84 dotazníků. Ze zhodnocení výsledků vyplývá, že značná většina dotázaných má představu o tom, co je to vláknina a které potraviny ji obsahují nejvíce, ale už nevědí, jaký je doporučený denní příjem. Přesto polovina dotázaných si myslí, že přijímají vlákniny dostatek. Příjem vlákniny u mužů a žen nebyl až tak rozdílný. Největší odlišnost byla u konzumace ořechů a semínek. Ženy je konzumovaly mnohem častěji než muži. Další odlišností...
Srovnání příjmu potravy obézních a neobézních diabetiků, posouzení vlivu nutriční intervence na kompenzaci diabetu a změny tělesné hmotnosti
Ježková, Kristýna ; Vařeka, Tomáš (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou diabetes mellitus, obezity, významem diabetické diety a srovnáním příjmu potravy obézních a neobézních diabetiků. Cíle práce: Zhodnocení vlivu nutriční intervence na kompenzaci diabetu a změny tělesné hmotnosti. Metodika: Praktická část se zaměřuje na zkoumání deskriptivně asociačních vztahů mezi stravovacími návyky a hmotností diabetiků sledovaných v diabetologické ambulanci. Bylo osloveno celkem 24 osob, sledování bylo dokončeno u 19 z nich. Jednalo se o pacienty s diabetes mellitus 2. typu, u kterých během sledování nebyla měněna farmakoterapie. Probandům byly nejprve analyzovány jídelníčky a doporučeny dietní změny. Pro zhodnocení efektu intervence byly použity následující metody sběru dat: sledování změn ve stravovacích návycích, měření hmotnosti, obvodu pasu a krevního tlaku a biochemické parametry kompenzace diabetu (hladina glykémie, glykovaný hemoglobin). Výsledky: Ze zhodnocení výsledků před a po intervenci vyplývá, že neobézní pacienti měli nižší energetický příjem a kvalitnější stravu než obézní. Projevil se rovněž efekt nutriční intervence a dodržování rámcového jídelníčku, neboť u 11 respondentů došlo ke snížení hmotnosti a obvodu pasu. Úbytek na váze byl v průměru 1,29 kg a obvod pasu menší o 2,72 cm. Také u většiny respondentů došlo ke...
Problematika plánování radioterapie nádorů lokalizovaných v oblasti nosu
JEŽKOVÁ, Kristýna
Radioterapie je konzervativní léčebná metoda, která se uplatňuje při terapii nádorových onemocnění. Jejím cílem je homogenní prozáření nádorové tkáně a současné šetření okolních zdravých orgánů. Distribuce dávky v homogenním materiálu, při kolmém dopadu centrálního paprsku, nepředstavuje fyzikální problém. V klinické praxi, při ozařování jednotlivých nemocných, se však denně setkáváme s problematikou týkající se ozáření nehomogenních objemů a nerovných povrchů. Práce se zabývá ozářením nádorů lokalizovaných v oblasti nosu, které je spojeno s problematikou ozařování nerovných povrchů. Řešením je použití jednoduchého kompenzačního bolusu. Jeho aplikací lze dosáhnout homogenního prozáření cílového objemu dle doporučení ICRU Report 50.

Viz též: podobná jména autorů
3 JEŽKOVÁ, Karolína
21 JEŽKOVÁ, Kateřina
7 JEŽKOVÁ, Kristýna
3 Ježková, Karolína
21 Ježková, Kateřina
7 Ježková, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.