Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 240 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hluk tramvajové dopravy v Brně
Dolíhal, František ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou dat z dlouhodobého měření hluku tramvají na točně v Brně-Komíně, resp. na točně Technologický park v Brně. Na základě hladiny akustického tlaku a frekvence hluku byly průjezdy posuzovány, zda docházelo ke vzniku kvílivého hluku pohybem po úzce stočeném traťovém oblouku. Paralelně s měřením hluku probíhal záznam meteorologických podmínek (teplota, relativní vlhkost a srážky). Spolu s údaji z paměti předřazené výhybky o identifikačním čísle vozu a inspekčními údaji poskytnutými Dopravním podnikem města Brna byla provedena analýza těchto vlivů na vznik kvílivého hluku. Je nalezena slabá závislost na vzdušnou vlhkost (a s ní závislou teplotou). Měření prokázalo rozdílné hlukové chování tramvajových vozů stejné konstrukce. Vliv přítomnosti vody v kontaktu, se projevil hlavně při vysychání. Ruční terénní měření ukazuje také na vliv rychlosti vozu. Z pozorování také vyplývá, že bude v budoucnu vhodné posoudit také vliv řidiče a celkové dynamiky jízdy (zejména zrychlení), tomuto se již tato práce nevěnuje.
Vibrodiagnostika elektrických strojů
Petráček, Samuel ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá seznámením se s vibracemi a jejich popisem. Jaký typy vibrací se vyskytují, jaké jsou jejich parametry jako je například výchylka nebo zrychlení a lehce popsána frekvenční analýza pro neharmonické signály. Následně jsou popsány zdroje vibrací v elektrických točivých strojích. Zde jsou popsány typy zdrojů vibrací, například mechanického původu nebo na ložisku. Příčiny jejich vzniku například nevyvážeností rotoru, nesouosostí rotoru nebo mechanického uvolnění. A jejich následné působení na stroj v axiálních a radiálních směrech. Dále je popsána metoda měření Crest Factorem a shrnutí dalších diagnostických metod vibrodiagnostiky jako například Obálková analýza a Kurtosis faktor. K jakým účelům jsou tyto metody využívány a jejich výhody a nevýhody. V praktické části byli změřeny 4 asynchronní motory s předpoklady pro závady s excentricitou rotoru. Byli zde vypočítány efektivní hodnoty vibrací a Crest Factor a následně provedena frekvenční analýza pomocí FFT (Rychlá fourierova transformace). Nakonec byli výsledná data vyhodnocena.
Analýza rozdílů v biomechanických parametrech při tréninku fotbalistů na přírodní, nebo umělé trávě
Malata, Mirek ; Korvas, Pavel (oponent) ; Pavelka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je porovnat rychlost sprintu a rychlou změnu směru na přírodní a umělé trávě u fotbalistů, a ověřit, zda souvisí vyšší rychlost s větším rizikem zranění. Teoretická část popisuje historický vývoj fotbalu s jeho pravidly, tréninkový proces, biomechaniku běhu a jeho variaci ve sprintu a agility. Dále se zaměřuje na popis a souvislosti spojené s přírodními a umělými trávníky pro fotbal. V praktické části se testuje pomocí dvou standardizovaných testů, běžeckého sprintu na vzdálenost 30 metrů a 5-0-5 agility testu, na kterém povrchu je sportovec rychlejší.
Zvýšení traťové rychlosti v úseku trati Přelouč - Heřmanův Městec
Prikner, David ; Javořík,, Tomáš (oponent) ; Dušek, Erik (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zvýšením traťové rychlosti v úseku trati Přelouč - Heřmanův Městec. Práce obsahuje analýzu geometrických parametrů koleje a zahrnuje několik variant pro zvýšení traťové rychlosti pomocí optimalizace geometrických parametrů koleje. Dále jsou jednotlivé varianty porovnávány. Současně jsou prověřovány alternativní způsoby zkrácení jízdních dob a zvýšení atraktivity úseku.
Vnímání rychlosti protijedoucího vozidla
Pršeš, Faruk ; Rak, Martin (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti protijedoucího vozidla. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy, typy a kategorizace motorových vozidel, a jaký vliv má smyslové vnímání na odhad rychlosti. Praktická část se věnuje zkoumání naměřených odhadů rychlosti pohybujícího se vozidla, ve kterém se respondenti nachází a odhadu rychlosti protijedoucího vozidla v závislosti na věku, pohlaví, řidičských zkušeností a typu vozidla. V této části práce se nachází návrh, příprava a realizace experimentálního měření. Poté následuje vyhodnocení naměřených dat, která nám dávají lepší představu o tom, nakolik precizní jsou odhady svědků při dopravní nehodě.
Vnímání rychlosti vozidla
Hlavinková, Petra ; Dadák, Leo (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá problematikou vnímání rychlosti posádky vozidla (ne řidiče) v dopravním provozu z hlediska různých aspektů, které ovlivňují vnímání jízdy ve vozidle. Jde především o přiblížení faktorů vnímání, které můžou mít dopad na stanovení rychlosti. Cílem práce je navrhnout vhodnou metodiku měření a následně vyhodnocení získaných dat, která vedou ke zlepšení představy o tom, zda svědci dopravních nehod vypovídají o odhadech rychlosti vozidel přiměřeně reálným rychlostem.
Analýza rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 10 až 15 let
Valentová, Hana ; Semela, Marek (oponent) ; Bradáč, Albert (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou rychlosti cyklistů ve věkové kategorii 10 až 15 let. Zhodnocuje rozdíly v konstrukci dětských kol, popisuje vztah dítěte a jízdního kola, druhy a velikosti dětských jízdních kol. Charakterizuje postup při analýze nehod jízdních kol. Nedílnou součástí jsou statistická data z oblasti nehodovosti cyklistů a zhodnocení současných poznatků dané problematiky v této věkové kategorii. Hlavním záměrem této práce je zpracovat analýzu rychlosti cyklistů pro jednotlivé věkové kategorie a vyhodnotit tento soubor. Získané měření bude doplněno o měření dosažitelného brzdného zpomalení cyklistů ve věku 10 až 15 let. Smyslem této závěrečné práce je rozšíření materiálů pro soudní znalectví v oblasti dopravy.
Rychlost vlaků na vybraném úseku tratě
Horák, Matouš ; Hoza, Miroslav (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zjišťováním rychlosti vlaků v daném úseku. V první části je popsána přímá metoda měření „in situ“ a zpracování takto získaných dat. V druhé části je popsán odlišný způsob, a sice modelování v programu OpenTrack, následuje srovnání výsledků z takto provedené simulace s reálnými naměřenými hodnotami
Realizace edukační úlohy na experimentální stanici s vačkovým mechanismem
Tomeček, Vojtěch ; Vrbka, Martin (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací edukační úlohy na experimentální stanici s vačkovým mechanismem. Cílem edukační úlohy je prakticky studenty v rámci výuky seznámit s analýzou kinematických veličin vačkových zdvihátek. V rámci práce je uvedeno obecné pojednání o současném stavu poznání na poli vačkových mechanismů a jsou vysvětleny základní pojmy. Dále uvedení přístroje do provozu, odstranění jeho dílčích nedostatků, analýza kinematických veličin možných kombinací dodaných vaček se zdvihátky a definice postupů budoucí edukační úlohy. Sama edukační úloha následuje interpretaci a komentář získaných údajů. V závěru jsou provedena doporučení dalších modifikací experimentálního aparátu a nástin jeho budoucího možného využití.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 240 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.