Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Měřicí systém pro analýzu tlakových poměrů v ostřikovém mazacím přístroji
Popelka, Michal ; Vaverka, Michal (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá výběrem a konstrukčním uspořádáním měřicího systému pro analýzu tlakových a průtokových poměrů v mazacím systému a to zejména senzory tlaku a průtoku. Senzory byly vybrány podle vhodnosti použití v daných podmínkách měření (tlak, průtok atd.). Práce dále obsahuje přehled a výběr sběrnice dat pro převod výstupního signálu ze senzoru do vyhodnocovací jednotky (počítače). Je zde také obsažen výběr měřicího softwaru pro analýzu hodnot přivedených ze senzorů do měřicího počítače, pro nalezení optimálních podmínek mazání okolků kolejových vozidel.
Realizace edukační úlohy na experimentální stanici s vačkovým mechanismem
Tomeček, Vojtěch ; Vrbka, Martin (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací edukační úlohy na experimentální stanici s vačkovým mechanismem. Cílem edukační úlohy je prakticky studenty v rámci výuky seznámit s analýzou kinematických veličin vačkových zdvihátek. V rámci práce je uvedeno obecné pojednání o současném stavu poznání na poli vačkových mechanismů a jsou vysvětleny základní pojmy. Dále uvedení přístroje do provozu, odstranění jeho dílčích nedostatků, analýza kinematických veličin možných kombinací dodaných vaček se zdvihátky a definice postupů budoucí edukační úlohy. Sama edukační úloha následuje interpretaci a komentář získaných údajů. V závěru jsou provedena doporučení dalších modifikací experimentálního aparátu a nástin jeho budoucího možného využití.
Konstrukce stavu pro kontrolu odlitku
Kutílek, Tomáš ; Maňas, Pavel (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá konstrukcí kontrolního stavu pro odlitek k napínání rozvodového řemene automobilu. Kontrolní stav je určen ke kontrole funkčních částí odlitku, je ovládán pneumatickými prvky. Stav je určen přímo do výroby konkrétní firmy. Je zkonstruován podle zadaných požadavků a funkčnost byla ověřena na prototypu. Konstrukcí stavu byly vyřešeny problémy manuální kontroly. V práci je proveden všeobecný rozbor kontroly odlitků a rozbor kontroly přímo odlitku k napínání rozvodového řemene automobilu ve firmě zadavatele, dále je zde rozebrána vlastní konstrukce kontrolního stavu, pneumatické ovládání stavu, ekonomické a technologické zhodnocení.
Inteligentní řídící metody v automatizaci procesů řízení stavebních strojů
Vaverka, Michal ; Kopecký, Zdeněk (oponent) ; Voštová, Věra (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o možnostech využití inteligentních metod při řízení stavebních strojů na bázi GPS (DGPS) v kombinaci s využitím laserové nebo ultrazvukové technologie. Podrobněji je rozebráno zejména řízení pomocí robotické totální stanice a 3D řízení zahrnující digitální model staveniště. Nové trendy řízení jsou aplikovány zejména na vibrační válce, u kterých se zohledňuje i dosažení dostatečné míry zhutnění na základě on-line informací o stavu podloží.
Analytický řešič pro pevnostní výpočet náprav dvojkolí
Fišer, Petr ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nápravami dvojkolí kolejových vozidel, jejich návrhem a způsobu provádění pevnostních analýz jejich konstrukčních řešení. V rámci této práce byl proveden návrh lokomotivního dvojkolí: nápravy a kola. Pro potřeby konstrukčního oddělení společnosti Bonatrans Group a.s. byl vytvořen analytický řešič, který umožňuje provádění pevnostních analýz pomocí, kterým je výsledný návrh verifikován a navíc umožňuje vytištění pevnostní analýzy v podobě výpočtové zprávy, jež slouží schvalování příslušnými drážními úřady. V takto vytvořeném analytickém řešiči byla následně vytvořena i pevnostní analýzu takto navržené nápravy.
Pohonný a brzdový systém motorového vozu železnice pro muzeum průmyslových železnic
Gerec, Matúš ; Vaverka, Michal (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá návrhom pohonného a brzdového systému úzkorozchodného motorového vozňa železnice. Je vypracované riešenie hydrostatického pohonu. Ďalej je navrhnutý hydraulický obvod pojazdu a zvolené všetky komponenty. V práci je taktiež navrhnutý koncept uloženia pohonného systému v ráme motorového vozňa a prevedenie brzdového systému.
Realizace edukační úlohy na experimentální stanici pro modelování předepjatých šroubových spojů
Žaba, Tomáš ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
V této diplomové práci je realizována výuková úloha na experimentální stanici pro měření veličin v předepjatém šroubovém spoji. V rámci její přípravy byla provedena inovace stanice vedoucí ke snadnějšímu a rychlejšímu realizování předpětí. Pro studenty byla navržena edukační úloha a dále byly vytvořeny podklady do výuky. Výuková úloha konkrétně spočívá v experimentálním ověření relace mezi utahovacím momentem a vzniklým předpětím. K ověření experimentu byl vytvořen MKP model, který simuluje deformaci přírub stanice při daném předpětí. V této práci jsou dále uvedeny informace o předepjatých šroubech, metody vyvození předpětí a metody kontroly předpětí.
Realizace edukačních úloh na experimentálních stanicích pro kluzná ložiska mazaná olejem a vzduchem.
Kučera, Ondřej ; Veselý, Oldřich (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na vytvoření výukových úloh na zařízeních simulujících kluzná ložiska mazaná olejem a vzduchem. Úlohy jsou, pro lepší pochopení problematiky, doplněny o úlohu měření viskozity. Byly navrženy tři samostatné úlohy pro cvičení, které byly odzkoušeny. Naměřená data ze stanic pro kluzná ložiska budou studenti porovnávat s vypočtenými. Ke každé úloze jsou vytvořeny návody pro cvičení, výukové prezentace a plakáty k zařízení.
Výpočtové systémy na bázi MKP určené pro konstruktéry
Frémund, Libor ; Vaverka, Michal (oponent) ; Vrbka, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výpočtovými systémy na bázi metody konečných prvků určené pro konstruktéry. Jsou zde popsány nejčastěji používané systémy, jejich funkce a obsažené moduly, které pomáhají konstruktérovi při práci. Práce popisuje čtyři nejpoužívanější výpočtové programy - ANSYS Workbench, COSMOS DesingSTAR, Abaqus a FEMPRO. Každý systém je dále rozčleněn do podkapitol, ve kterých jsou popsány jeho vlastnosti a možností pracování se systémem. V závěru jsou zhodnoceny a srovnány jednotlivé systémy a dále také určena vhodnost použití jednotlivých systému za daných podmínek.
Deformačně-napjatostní analýza ojnice spalovacího motoru pomocí MKP
Biječek, Tomáš ; Hutař, Pavel (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
V této diplomové práci je provedena MKP analýza ojnice ze spalovacího motoru Briggs & Stratton zahradní sekačky. V rámci výpočtů v MKP systému ANSYS Workbench je řešena statická deformačně-napjatostní analýza, stabilitní analýza a také únava. Okrajové podmínky pro MKP výpočty vycházejí z analýzy kinematiky a dynamiky klikového mechanismu motoru Briggs & Stratton. Modely prostorové geometrie klikového mechanismu jsou vytvářeny v parametrickém modeláři SolidWorks. Na základě výsledků z MKP výpočtů jsou navrženy vlastní konstrukční řešení ojnice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Vaverka, Martin
2 Vaverka, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.