Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Marketingové příležitosti mateřské školy. Stupeň vzdělání rodičů jako jeden z možných faktorů ovlivňujících výběr mateřské školy
Střechová, Jarmila ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Název: Marketingové příležitosti mateřské školy Podtitul: Stupeň vzdělání rodičů jako jeden z možných faktorů ovlivňujících výběr mateřské školy Autor: Jarmila Střechová Katedra: Centrum školského managementu Vedoucí práce.: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt: Předkládaná závěrečná bakalářská práce podává základní informace o školním marketingu a přibližuje význam marketingového řízení školy v obecné rovině. Školy vyvíjejí značné úsilí, aby obstály v silné konkurenci, musí pružně a rychle reagovat na změny ve společnosti. Měnící se situace ovlivňuje představy rodičovské veřejnosti o práci školy. Neodmyslitelnou součástí marketingového řízení školy je proto určování a předvídání požadavků klientů. Závěrečná práce vychází z přesvědčení, že dobrá znalost představ klientů může napomoci managementu organizace efektivně odpovídat na poptávku trhu. Výzkumná část práce je založena na průzkumu, který probíhal na sídlištní mateřské škole se zaměřením na zjišťování rodičovských priorit ovlivňujících výběr předškolního zařízení. Šetření zhodnotí, zdali současná nabídka sledované mateřské školy bude odpovídat nárokům klientů v blízké budoucnosti. Výsledky práce by mohly inspirovat managementy mateřských škol k zamyšlení nad vlastními možnostmi udržení klientů.
Management základních škol při přechodu žáků na víceletá gymnázia
Ševčíková, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
V úvodní části závěrečné bakalářské práce jsou popsána teoretická východiska, o která se může opřít management školy při snaze ovlivnit rozhodovací proces žáků a jejich zákonných zástupců, zda přestoupit na víceleté gymnázium, nebo zda jejich vzdělávací dráha bude pokračovat na stávající základní škole. Výzkumná část se zabývá zjištěním motivů zvažovaného odchodu žáků na víceletá gymnázia, resp. důvodů, na základě kterých žáci zůstávají na základních školách. Přináší doporučení pro management školy, jak ovlivňovat toto rozhodování.
Kultura školy a školský management
Nechvátalová, Veronika ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Tématem bakalářské práce je kultura školy a školský management. Cílem bakalářské práce je analýza kultury v mateřské škole, identifikace jejích jednotlivých prvků, popis jejích projevů a komparace názorů učitelů a rodičů. Práce je dělena na dvě části. Teoretická část je rešerší dostupných materiálů a odborné literatury a je zaměřena na kulturu školy, její části, funkce, management a komunikaci školy. V závěru práce komparuji názory učitelů mateřských škol a rodičů, jejichž děti mateřskou školu navštěvují. Výstupem je popis rozdílů a možné příčiny těchto rozdílů. Metodou výzkumného šetření je dotazník, který byl rozeslán po internetu. Je zaměřen na skutečnosti, které ve školách rodiče a učitelé oceňují, jak hodnotí svou školu z hlediska inovativnosti, vztahů mezi subjekty vzdělávání, propagace a prezentace, vizuální stránky školy, nabídky akcí a kroužků pro děti i rodiče a podobně. Tyto skutečnosti jsou děleny dle odpovědí rodičů a učitelů zvlášť. Jsou také komentovány z hlediska umístění škol v České republice. Obě zkoumané skupiny se ve výsledcích shodují, ale někdy také rozcházejí. Rozcházejí se zejména ve využívání inovativností ve školách. Shodují se hlavně v důležitosti osoby učitele a v kladení důrazu na program a akce, které jsou připravované pro děti.
Klima třídy
RAUŠEROVÁ, Jana
Diplomová práce "Klima třídy" má teoreticko-empirický charakter. Jejím cílem je změřit a porovnat klima školní třídy standardních a alternativních škol. Z počátku práce nabízí vymezení základních pojmů jako je sociální skupina, prostředí, atmosféra, klima. Dále se věnuje teoretickému objasnění klimatu školní třídy a detailněji se zaobírá prvky, typy a aktéry klimatu. Práce si také blíže všímá výzkumných metod měření klimatu školní třídy. Teoretickou část autorka uzavírá popisem problematiky alternativních škol. Praktická část je realizována pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili žáci standardních a alternativních základních škol. Je zde stanoven cíl, předpoklady a vybraná metoda měření klimatu třídy. V závěru jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření a ověření předpokladů.
Marketingové příležitosti mateřské školy. Stupeň vzdělání rodičů jako jeden z možných faktorů ovlivňujících výběr mateřské školy
Střechová, Jarmila ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Název: Marketingové příležitosti mateřské školy Podtitul: Stupeň vzdělání rodičů jako jeden z možných faktorů ovlivňujících výběr mateřské školy Autor: Jarmila Střechová Katedra: Centrum školského managementu Vedoucí práce.: Mgr. Bc. Jiří Trunda Abstrakt: Předkládaná závěrečná bakalářská práce podává základní informace o školním marketingu a přibližuje význam marketingového řízení školy v obecné rovině. Školy vyvíjejí značné úsilí, aby obstály v silné konkurenci, musí pružně a rychle reagovat na změny ve společnosti. Měnící se situace ovlivňuje představy rodičovské veřejnosti o práci školy. Neodmyslitelnou součástí marketingového řízení školy je proto určování a předvídání požadavků klientů. Závěrečná práce vychází z přesvědčení, že dobrá znalost představ klientů může napomoci managementu organizace efektivně odpovídat na poptávku trhu. Výzkumná část práce je založena na průzkumu, který probíhal na sídlištní mateřské škole se zaměřením na zjišťování rodičovských priorit ovlivňujících výběr předškolního zařízení. Šetření zhodnotí, zdali současná nabídka sledované mateřské školy bude odpovídat nárokům klientů v blízké budoucnosti. Výsledky práce by mohly inspirovat managementy mateřských škol k zamyšlení nad vlastními možnostmi udržení klientů.
Management základních škol při přechodu žáků na víceletá gymnázia
Ševčíková, Eva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
V úvodní části závěrečné bakalářské práce jsou popsána teoretická východiska, o která se může opřít management školy při snaze ovlivnit rozhodovací proces žáků a jejich zákonných zástupců, zda přestoupit na víceleté gymnázium, nebo zda jejich vzdělávací dráha bude pokračovat na stávající základní škole. Výzkumná část se zabývá zjištěním motivů zvažovaného odchodu žáků na víceletá gymnázia, resp. důvodů, na základě kterých žáci zůstávají na základních školách. Přináší doporučení pro management školy, jak ovlivňovat toto rozhodování.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.